جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

بهترین سن برای لیزر موهای زائد

بهترین سن برای لیزر موهای زائد

یکی از مشکلات عموم مردم در زندگی امروز از بین بردن موهای زائد می باشد. انسان از زمان گذشته روش های مختلفی را مانند شیو کردن، بند انداختن، استفاده از کرم های موبر و… برای از بین بردن موهای زائد ایجاد کرده است اما این روش ها موقتی می باشند. همانطور که می دانید تمام این روش ها تنها به مدت یک ماه شما را از دست موهای زائد بدن خلاص می کنند. پیشرفت علم و تکنولوژی توانسته یک روش دائمی را برای از بین بردن موهای زائد ایجاد کنند که به آن لیزر موهای زائد گفته می شود. همانطور که می دانید رشد موهای زائد از سنین نوجوانی آغاز شده و این موضوع می تواند روی زیبایی و اعتماد به نفس افراد تاثیرگذار باشد. بنابراین ممکن است با این سوال مواجه شده باشید که سن مناسب لیزر موهای زائد چه سنی می باشد؟ ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره بهترین سن برای لیزر موهای زائد ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

لیزر موهای زائد چیست؟

پیش از آن که بدانید بهترین سن برای لیزر موهای زائد چه سنی است باید توضیحاتی را درباره این روش دائمی حذف موهای زائد ارائه دهیم. لیزر موهای زائد در واقع به روشی گفته می شود که با استفاده از اشعه لیزر به حذف دائمی موهای زائد می پردازند. همانطور که می دانید مو از ارگانی به نام فولیکول تشکیل شده است. درون فولیکول ها ملانین هایی قرار دارند که رنگ مو را مشخص می کنند. در لیزر موهای زائد اشعه لیزر به پوست تابیده شده و پس از عبور از لایه سطحی پوست، ملاینین های مو را مورد هدف قرار می دهد. پس از جذب انرژی لیزر توسط ملانین ها فولیکول های مو گرم شده و از بین می روند.

محدودیت سنی برای لیزر موهای زائد

از نظر علمی انجام لیزر موهای زائد پس از 14 سالگی مجاز می باشد. بسیاری از متخصصین معتقدند افرادی که به سن بلوغ و تعادل هورمون ها رسیده اند می توانند از لیزر موهای زائد استفاده کنند. البته برای دختران این کار بهتر است پس از قاعدگی انجام شود. زیرا دختران پس از شروع قاعدگی به تعادل هورمون ها رسیده و مشکلی برای تخمک های آن ها ایجاد نمی شود.

محدودیت سنی برای لیزر موهای زائد

اگر قصد دارید از سنین نوجوانی به لیزر موهای زائد بپردازید باید به این نکته توجه داشته باشید که هورمون ها در سنین نوجوانی ناپایدار بوده و احتمال بازگشت موهای زائد پس از لیزر بالا می باشد. بنابراین بسیاری از متخصصین بر این باورند که برای لیزر موهای زائد باید تا سنین 17 تا 19 سالگی دست نگه دارید. در واقع بهترین سن برای لیزر موهای زائد بعد از 18 سالگی می باشد. زیرا در این سن هورمون ها پایدارتر شده و اثرات لیزر طولانی تر خواهد بود. البته غیر از محدودیت سنی نوجوانان باید به نکات دیگر نیز توجه داشته باشند. این نکات به شرح زیر می باشند:

  • لیزر موهای زائد ممکن است با درد همراه باشد. بنابراین برای تحمل این درد خود را آماده کنند.
  • باید به صورت مرتب در جلسات لیزر حاضر شوند.
  • به مراقبت های قبل و بعد از لیزر توجه لازم را داشته باشند.

بیشتر بخوانید:همه چیز درباره لیزر موهای زائد و روش های آن

برای لیزر موهای زائد از چه سنی می توان اقدام کرد؟

همانطور که می دانید لیزر موهای زائد بهترین روش از حذف موهای زائد به صورت دائمی می باشد. این روش زیباسازی همچنین یکی از کم خطرترین و امن ترین روش ها است. به گفته متخصصین افراد در گروه های سنی مختلف می توانند از لیزر موهای زائد استفاده کنند. به طور کلی بهترین سن برای لیزر موهای زائد از 18 سالگی می باشد اما اگر نوجوانان قصد استفاده از این روش را دارند می توانند تحت نظر متخصصین به انجام آن بپردازند. انجام لیزر برای افرادی که زیر 18 سال هستند باید با رضایت والدین انجام شده و پزشکان پیش از شروع جلسات با نوجوان و والدین او صحبت می کنند. نکته قابل توجه این است که تصمیم نهایی انجام و یا عدم انجام لیزر موهای زائد برای نوجوانان به عهده والدین می باشد.

عوارض لیزر موهای زائد برای نوجوانان

به صورت علمی و تخصصی هیچ عارضه متفاوتی بین بزرگسالان و نوجونان وجود ندارد و افراد در صورت عدم رعایت مراقبت های قبل و بعد از لیزر موهای زائد ممکن است با عوارض مختلفی از جمله قرمزی، التهاب، سوزش و خارش محل لیزر مواجه شوند. البته در موارد نادر نیز ممکن است عوارض خاصی برای نوجوانان ایجاد شود که به همین دلیل پزشکان بدون رضایت والدین به انجام لیزر موهای زائد نوجوانان نمی پردازند.

عوارض لیزر موهای زائد برای نوجوانان

موضوع عوارض جانبی هیچ رابطه با بهترین سن برای لیزر موهای زائد نداشته و هر روش زیباسازی عوارض خاص خود را در تمام گروه های سنی دارد. پزشکان برای جلوگیری از این عوارض در نوجوانان به معاینه کامل آن ها پرداخته و تمامی سابقه پزشکی و حساسیت های آن ها را مورد بررسی قرار می دهند.

بسیاری از والدین بر این باورند که استفاده از روش های سنتی حذف موهای زائد برای نوجوانان بهتر و کم خطرتر است، در صورتی که این تصور غلط بوده و روش های سنتی نیز دارای خطرات و دردسرهای خاص خود می باشند. بدون در نظر گرفتن بهترین سن برای لیزر موهای زائد، استفاده از این روش بسیار ایمن بوده و اشعه لیزر با نفوذ به لایه اول پوست به از بین بردن فولیکول های مو می پردازد. اشعه لیزر دارای انرژی غیر ینیزه بوده و به هیچ عنوان سرطان زا نیست. اگر لیزر در یک مرکز معتبر انجام شود بدون شک عوارض کمتری را تجربه خواهید کرد.

بیشتر بخوانید:علل و راهکارهای جلوگیری از جوش زدن بعد از لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد برای افراد پیر

می دانید که مهم ترین نکته درباره لیزر موهای زائد رنگ پوست و مو افراد می باشد. بنابراین اشعه لیزر برای افرادی مناسب است که هنوز رنگدانه های مو خود را از دست نداده باشند. با توجه به این که در سنین پیری موهای انسان رنگدانه های خود را از دست داده و سفید می شود باید گفت لیزر موهای زائد برای افراد مسن مناسب نیست. البته این به این معنا نیست که افراد بالای 60 سال نمی توانند از لیزر استفاده کنند. می دانید که افراد در سنین پیری نیز هنوز موهای زائد تیره رنگ داشته می توانند برای حذف آن ها از لیزر استفاده کنند. اما بهترین سن برای لیزر موهای زائد تا زمانی است که هنوز موهای زائد رنگدانه های خود را از دست نداده باشند. خانم هایی که بالای 60 سال هستند می توانند از لیزر موهای زائد استفاده کرده و در واقع بهترین روش برای حذف موهای زائد در این سنین برای خانم ها استفاده از لیزر می باشد.

نکات مهم بهترین سن برای لیزر موهای زائد

با توجه به توضیحات داده شده درباره لیزر موهای زائد نکات مهم بهترین سن برای لیزر موهای زائد به شرح زیر می باشند:

نکات مهم بهترین سن برای لیزر موهای زائد

  • از دیدگاه علمی افراد به محض رسیدن به سن بلوغ می توانند از لیزر برای حذف موهای زائد خود استفاده کنند.
  • سن مناسب برای لیزر موهای زائد بالای 18 سالگی می باشد.
  • نوجوانانی که زیر 13 سال هستند به علت عدم تعادل هورمون ها نمی توانند از روش لیزر موهای زائد استفاده کنند.
  • دخترها تا قبل از قاعدگی به علت عدم تعادل هورمون ها بهتر است از لیزر استفاده نکنند.
  • افرادی که تازه به بلوغ رسیده اند بهتر است تا 18 سالگی صبر کنند. زیرا این افراد تازه وارد سن بلوغ شده و امکان رشد بیشتر موهای زائد آن ها وجود دارد.
  • پیش از انجام لیزر حتما با پزشک متخصص مشورت های لازم را انجام دهید.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.