بهترین روش از بین بردن و حذف موهای زائد صورت و بدن

بهترین روش از بین بردن و حذف موهای زائد صورت و بدن

حذف موهای زائد برای همیشه یکی از مهم ترین مشکلات انسان بخصوص خانم ها می باشد. حذف این موها که در نقاط مختلف بدن و صورت رشد می کنند یکی از دغدغه های همیشگی افراد بوده است. بسیاری از افراد بر این باورند که موهای زائد تنها موهای ضخیم قسمت تناسلی می باشد اما باید بدانید موهای ضخیم و تیره رنگ در هر قسمت بدن را که باعث از بین بردن زیبایی شود، موهای زائد می گویند. امروزه روش های متنوعی برای حذف موهای زائد ایجاد شده است. ما در این مقاله قصد داریم ضمن معرفی این روش ها به توضیح بهترین روش از بین بردن و حذف موهای زائد صورت و بدن بپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

علت رشد موهای زائد صورت و بدن چیست؟

همانطور که گفته شد موهای زائد موهای ضخیم و تیره رنگی هستند که ممکن است در هر قسمت بدن رشد کنند. این موها معمولا شامل موهای دست، پا، موهای اضافی ابرو و ناحیه بکینی برای خانم ها و ریش روی گونه ها، موهای گوش، باسن و پشت برای آقایان می باشند. موهای زائد ممکن است به دلایل مختلف رشد کنند. پیش از آن که به توضیح بهترین روش از بین بردن و حذف موهای زائد صورت و بدن بپردازیم باید توضیحاتی را درباره دلایل رشد موهای زائد ارائه دهیم:

  1. رشد طبیعی: تقریبا تمام انسان ها دارای موهای اضافی و زائد در نقاط مختلف بدن هستند که رشد آن ها بسیار طبیعی می باشد.
  2. هایپرتریکوز: در برخی از موارد موهای زائد به دلیل تحریکات هورمونی رشد غیرطبیعی پیدا می کنند. البته این رشد غیرطبیعی را باید بر اساس سن، جنسیت و نژاد مورد بررسی قرار داد. هایپرتریکوز معمولا به صورت موهای ضخیم در پشت، صورت، شکم و سینه خانم ها می باشد. علت این مشکل معمولا اختلالات هورمونی و یا مصرف داروهایی مانند ماینوکسیدیل و فنی توئین می باشد.
  3. هیرسوتیسم: یکی دیگر از دلایل رشد موهای زائد هیرسوتیسم می باشد. اگر موهای زائد خانم ها با الگوهای مردانه رشد کند، گفته می شود دچار هیرسوتیسم شده اند. این مشکل که به آن پرمویی نیز گفته می شود معمولا باعث رشد ریش با شکل مردانه در خانم ها می شود. علت به وجود آمدن این مشکل بیماری هایی مانند تنبلی تخمدان، سندرم کوشینگ و یا مصرف داروهایی مانند ماینوکسیدیل، دانازول و تستسترون می باشد.

علت رشد موهای زائد صورت و بدن چیست؟

راه های حذف موهای زائد صورت و بدن

به طور کلی روش های حذف موهای زائد صورت و بدن به دو دسته تقسیم می شوند. اگر قصد دارید بهترین روش از بین بردن و حذف موهای زائد صورت و بدن انتخاب کنید باید با این دو دسته آشنایی کامل داشته باشید:

  1. اپیلاسیون: کلمه اپیلاسیون در ایران به نام یک روش حذف موهای زائد شناخته می شود اما به طور کلی اپیلاسیون روش هایی است که با استفاده از آن می توان به صورت دائمی به حذف موهای زائد پرداخت. این روش ها معمولا زمانبر است اما تاثیر بسیار زیادی در از بین بردن دائمی موهای زائد بدن دارد.
  2. دپیلاسیون: به روش هایی که به صورت موقتی به حذف موهای زائد می پردازد دپیلاسیون گفته می شود. این روش ها هیچ تاثیری روی پیاز و فولیکول مو نداشته و تنها با حذف ساقه مو به از بین بردن موهای زائد می پردازد.

بیشتر بخوانید:علل و راهکارهای جلوگیری از جوش زدن بعد از لیزر موهای زائد

روش های حذف موهای زائد صورت و بدن از راه دپیلاسیون

برای یافتن بهترین روش از بین بردن و حذف موهای زائد صورت و بدن باید با روش های مختلف آشنایی داشته باشید. در ادامه به معرفی روش های مختلف دپیلاسیون خواهیم پرداخت:

کندن موها: یکی از روش های دپلاسیون کندن موها می باشد. این روش معمولا با استفاده از موچین، بند انداختن و ماشین های اپی لیدی انجام می شود. در این روش موها را به صورت تکی (با استفاده از موچین) و به صورت دسته جمعی (با استفاده از اپی لیدی و بند انداختن) از درون فولیکول به بیرون می کشند. با استفاده از این روش رشد موها چند هفته به تاخیر می افتد اما به دلیل افزایش خون رسانی رشد آن ها بیشتر می شود. همچنین روش کندن موها می تواند جای فولیکول را تغییر داده و جهت رشد موها را عوض کند.

وکس: این روش نیز شباهت زیادی به روش کندن موها دارد. این روش که در میان روش های دپیلاسیون بهترین روش از بین بردن و حذف موهای زائد صورت و بدن محسوب می شود با کندن دسته جمعی موهای زائد از فولیکول می تواند تا هفته ها رشد موها را به تاخیر بیاندازد. اما این روش نیز خون رسانی را بیشتر کرده و باعث رشد بیشتر موها خواهد شد.

روش های حذف موهای زائد صورت و بدن از راه دپیلاسیون

کرم های موبر: یکی دیگر از روش هایی که به کمک آن می توان به صورت موقتی موهای زائد را حذف کرد استفاده از کرم های موبر می باشد. در این روش با استفاده از مواد شیمیایی موهای زائد بالای پوست از بین می روند. استفاده از کرم موبر رشد موها را به مدت 2 تا 4 روز به تاخیر انداخته و باعث افزایش رشد مو نخواهد شد. اما این روش ممکن است برای کسانی که حساسیت های پوستی دارند باعث تحریک پوست شود.

بلیچینگ: این روش در واقع به حذف موهای زائد نپرداخته و فقط با کمرنگ کردن موها باعث کمتر دیده شدنشان می شود. این روش که تنها برای موهای نازک قابل استفاده است ممکن است خطراتی را به دنبال داشته باشد. خطراتی مانند التهاب پوستی و امکان تغییر رنگ پوست از خطرات احتمالی این روش می باشد. اگر به دنبال بهترین روش از بین بردن و حذف موهای زائد صورت و بدن هستید بهتر است از این روش استفاده نکنید. زیرا هیچ تاثیری روی فولیکول مو ندارد.

شیو کردن: یکی از روش های معمول حذف موهای زائد شیو کردن یا اصلاح کردن آن ها می باشد. این روش که موهای زائد را از سطح پوست حذف می کند بین 1 تا 3 روز دوام می آورد. البته این روش مشکلاتی را نیز ایجاد می کند که یکی از مهم ترین آن ها تخریب انتهای مو به شکلی است که باعث ضخیم تر دیده شدن آن می شود. این مشکل باعث می شود پس از رشد مجدد، موها بیشتر به نظر برسند. این روش باعث رشد بیشتر موها نمی شود.

بیشتر بخوانید:بهترین سن برای لیزر موهای زائد

حذف موهای زائد صورت و بدن به روش الکترولیز

از نظر بسیاری از متخصصین روش الکترولیز بهترین روش از بین بردن و حذف موهای زائد صورت و بدن می باشد. این روش بی نظیر به صورت دائمی به حذف موهای زائد پرداخته و با آسیب رساندن به فولیکول مو باعث عدم رشد مجدد مو در ناحیه درمان می شود. الکترولیز مستقیما به کمک جریان الکتریکی و ترمولیز به آسیب رساندن به فولیکول مو می پردازد. این روش بیش از یک سال زمان می برد و محدودیتی در رنگ پوست و مو ندارد. اما نسبت به دیگر روش های دائمی از بین بردن موهای زائد دردسرهای آن بیشتر و ایمنی آن کمتر می باشد.

حذف موهای زائد صورت و بدن به روش الکترولیز

لیزر بهترین روش از بین بردن زائد صورت و بدن

اگر قصد دارید از بهترین روش از بین بردن و حذف موهای زائد صورت و بدن استفاده کنید می توانید به لیزر موهای زائد بپردازید. لیزر امن ترین و بهترین روش برای حذف دائمی موهای زائد می باشد. در این روش اشعه لیزر به پوست می تابد و با هدف گرفتن رنگدانه های مو شروع به گرم کردن فولیکول مو می کند. پس از گرم شدن فولیکول مو آسیب دیده و این موضوع باعث از بین رفتن دائمی موهای زائد می شود. با استفاده از لیزر می توان 75 تا 90 درصد موهای زائد را به طور کامل از بین برد و انجام آن تقریبا برای تمام افراد امکان پذیر است. لیزر طی 4 تا 6 جلسه با فواصل 4 تا 6 هفته انجام می شود.