کلینیک‌های زیبایی تهران

کلینیک‌های زیبایی تهران

زیبایی یک موضوع بسیار مهم در زندگی انسان‌ها است که از زمان گذشته تا به امروز بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته است. بسیاری از افراد در طول زندگی با روش‌هایی قصد دارند تا به زیباسازی خود بپردازند. از آرایش گرفته تا انجام جراحی‌های سنگین زیبایی همگی از تلاش‌های انسان برای زیبایی روایت می‌کنند. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی پزشکان توانسته‌اند روش‌های بسیاری را برای زیباسازی افراد ایجاد کنند. این روش‌ها که در کلینیک‌های زیبایی ارائه می‌شود، تا حد زیادی مورد توجه مردم قرار گرفته است. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره کلینیک‌های زیبایی تهران و خدماتی که در این مراکز انجام می‌شود، ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

کلینیک‌های زیبایی تهران چه مراکزی هستند؟

یکی از مهمترین سوالاتی که ممکن است برای شما ایجاد شده باشد این است که کلینیک‌های زیبایی تهران چه مراکزی هستند؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت کلینیک زیبایی در واقع یک مرکز درمانی است که به ارائه انواع خدمات زیبایی مربوط به پوست و مو می‌پردازد. می دانید که پوست و مو از مهمترین موارد تاثیرگذار در زیبایی افراد هستند.

بسیاری از متخصصین بر این باورند که بروز مشکل در پوست و مو می‌تواند باعث کاهش زیبایی و اعتماد به نفس افراد شود. بنابراین پزشکان برای رفع این مشکلات به انجام روش‌هایی می‌پردازند. در زمان گذشته افراد برای درمان مشکلات پوست و مو به مطب پزشکان متخصص مراجعه می‌کردند. اما امروزه به علت تنوع خدمات پوست و مو و پیشرفت علم و تکنولوژی مراکز تحت عنوان کلینیک زیبایی ایجاد شده است که اینگونه خدمات در آن ارائه می‌شود.

در این میان شهر تهران به عنوان پایتخت دارای مراکز زیبایی بسیاری می‌باشد. مراکز زیبایی تهران دارای ویژگی‌ها و خدماتی هستند که در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت.

کلینیک‌های زیبایی تهران چه مراکزی هستند؟

خصوصیات کلینیک‌های زیبایی تهران چیست؟

همانطور که گفته شد، شهر تهران دارای مراکز زیبایی بسیاری می‌باشد. مراکز معتبر در شهر تهران باید دارای ویژگی‌های خاصی باشند. اما خصوصیات کلینیک‌های زیبایی تهران چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت ویژگی‌هایی که یک مرکز معتبر در تهران را از یک مرکز نامعتبر جدا می‌کند، به شرح زیر می‌باشد:

  1. از مهمترین ویژگی‌های یک کلینیک زیبایی مجوز می‌باشد. یک مرکز معتبر باید از وزارت بهداشت مجوز دریافت کند. این مجوز با در نظر گرفتن استانداردهایی صادر می‌شود. این استانداردها باعث می‌شود تا مرکز در ارائه خدمات دقت بیشتر داشته باشد. برای پی بردن به مجوزدار بودن یک مرکز، باید به کلینیک مراجعه کنید. کلینیک‌ها در صورت دارا بودن مجوز، آن را در معرض دید عموم قرار می‌دهند.
  2. یک کلینیک زیبایی معتبر باید به رعایت بهداشت بپردازد. بهداشت از مهمترین استانداردهایی است که وزارت بهداشت هنگام صدور مجوز به آن اهمیت می‌دهد. کلینیک‌های حرفه‌ای با استفاده از وسایل یکبار مصرف و ضدعفونی کردن دستگاه‌ها، از بروز بیماری در مراجعین جلوگیری می‌کنند.
  3. یکی دیگر از ویژگی‌های یک مرکز زیبایی معتبر در شهر تهران فعالیت زیر نظر پزشک متخصص است. طبق قانون، کلینیک‌های زیبایی باید زیر نظر پزشک متخصص فعالیت کنند. وزارت بهداشت با در نظر گرفتن این موضوع به صدور مجوز برای کلینیک اقدام می‌کند. در صورت فعالیت کلینیک زیر نظر پزشک عمومی، مرکز دارای مجوز نیست.
  4. دستگاه‌ها از مهمترین موارد در کلینیک‌های زیبایی هستند. در صورتی که یک مرکز دارای دستگاه‌های به روز و حرفه‌ای باشد، می‌تواند از خدمات به روز برای رفع مشکلات پوست و مو اقدام کند. یک مرکز حرفه‌ای باید دارای دستگاه‌های متنوع باشد تا خدمات متنوعی را در زمینه زیبایی ارائه کند.

بیشتر بخوانید:کلینیک پوست و زیبایی در تهران

خدمات پوست در کلینیک‌های زیبایی تهران

یکی از مهمترین خدماتی که در کلینیک‌های زیبایی تهران ارائه می‌شود، خدمات پوست می‌باشد. می دانید که پوست انسان همیشه به زیبایی و شادابی دوران جوانی باقی نمی‌ماند و در سنین پیری با مشکلات مختلفی از جمله چین و چروک و افتادگی مواجه می‌شود.

پزشکان و متخصصین پوست در کلینیک‌های معتبر زیبایی با ارائه روش‌هایی سعی دارند پیری پوست را به تعویق بیاندازند. این روش‌ها که به روش‌های جوانسازی پوست شناخته می‌شوند، تأثیر بسیاری در زیبایی افراد دارند. در ادامه به توضیح برخی از روش‌های جوانسازی پوست خواهیم پرداخت:

تزریق بوتاکس:

یکی از روش‌های جوانسازی پوست که بیشتر به عنوان پیشگیری مورد استفاده قرار می‌گیرد، روش بوتاکس می‌باشد. در این روش پزشکان با استفاده از تزریق ماده بوتاکس باعث فلج کردن موقت عضلات صورت می‌شوند. می دانید که مهمترین عامل ایجاد خطوط و چین و چروک‌ها در صورت حرکت عضلات می‌باشد. پزشکان برای جلوگیری از این مشکل به تزریق بوتاکس می‌پردازند. تزریق بوتاکس دارای 6 ماه ماندگاری بوده و پس از آن باید تمدید شود.

خدمات پوست در کلینیک‌های زیبایی تهران

تزریق ژل و چربی:

از دیگر روش‌های تزریقی که برای چین و چروک‌های عمیق مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌توان به تزریق ژل اشاره کرد. در این روش پزشکان با تزریق ژل فیلر یا پرکننده به رفع چین و چروک‌ها و افتادگی صورت می‌پردازند. این روش برای حجم دهی به گونه و لب نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی پزشکان از چربی بدن بیمار نیز به عنوان فیلر استفاده می‌کنند. البته این روش بیشتر برای حجم دهی مناسب است.

هایفوتراپی:

از روش‌های غیرتهاجمی زیباسازی پوست می‌توان به هایفوتراپی اشاره کرد. روش هایفوتراپی یک روش بسیار مناسب برای رفع پیری پوست می‌باشد. در این روش پزشکان با استفاده از امواج فراصوت به رفع مشکلات پوستی می‌پردازند. در هایفوتراپی پزشکان امواج فراصوت رو روی پوست منتشر کرده و باعث گرمادهی به لایه میانی پوست می‌شوند. این گرمادهی سلول‌های کلاژنساز را تحریک کرده و باعث افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود. روش هایفوتراپی تاثیرات بسیاری در جوانسازی پوست صورت دارد.

کربوکسی تراپی:

از دیگر روش‌های جوانسازی پوست که امروزه مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است می‌توان به کربوکسی تراپی اشاره کرد. در این روش پزشکان با استفاده از تزریق گاز کربن دی اکسید به زیر پوست باعث رفع مشکلات پوستی می‌شوند. تزریق این گاز زیر پوست باعث کاهش اکسیژن در بافت تحت درمان شده و بدن در واکنش شروع با افزایش خونرسانی به این ناحیه می‌کند. افزایش خونرسانی باعث رفع مشکلات پوستی در این ناحیه می‌شود. تزریق گاز کربن دی اکسید مشکلی برای بدن ایجاد نخواهد کرد. زیرا این گاز به صورت طبیعی در بدن وجود دارد.

بیشتر بخوانید:کلینیک فوق تخصصی مو در تهران

کاشت مو در کلینیک‌های زیبایی تهران به چه صورت است؟

از دیگر مواردی که تأثیر بسیاری در زیبایی افراد دارد، ریزش موهای سر و کاهش تراکم آن می‌باشد. پزشکان در کلینیک‌های زیبایی تهران برای رفع این مشکل به ارائه خدماتی می‌پردازند که بهترین آن‌ها روش کاشت مو می‌باشد. اما کاشت مو در این مراکز به چه صورت انجام می‌شود؟

کاشت مو در کلینیک‌های زیبایی تهران به چه صورت است؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت روش کاشت مو از روش‌های بسیار حرفه‌ای برای رفع ریزش موهای سر می‌باشد. در این روش پزشکان با پیوند فولکیول ها به زیباسازی افراد می‌پردازند. در طول این روش پزشکان با برداشت فولیکول‌ها و کاشت آن‌ها در ناحیه سر باعث رفع ریزش و افزایش تراکم موهای سر شوند. روش‌های کاشت مو در کلینیک‌های معتبر تهران به شرح زیر می‌باشد:

  1. FUT: این روش یک روش جراحی کاشت مو محسوب می‌شود که به صورت تهاجمی و با خونریزی به برداشت فولیکول‌ها می‌پردازد. در این روش پزشکان با استفاده از برشی نواری شکل در محل اهدا به برداشت فولیکول‌ها از بدن بیمار می‌پردازند.
  2. FIT: یکی دیگر از روش‌های کاشت مو محسوب می‌شود که امروزه مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است. در این روش برداشت فولیکول‌ها بدون خونریزی و برش انجام می‌شود. در این روش فولیکول‌ها به صورت واحدی مجزا برداشت می‌شوند.
  3. SUT: این روش شباهت بسیاری به روش FIT دارد. با این تفاوت که برداشت فولیکول‌ها با سرعت با استفاده از دستگاه مخصوصی انجام می‌شود.