جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

کاشت ابرو زنانه

کاشت ابرو زنانه

بانوان به زیبایی خود اهمیت بسیاری می‌دهند. آن‌ها از گذشته تا به امروز روش‌های متنوعی را برای زیباسازی خود ایجاد کرده‌اند. می دانید که ابروها تأثیر بسیاری در زیبای صورت دارد. برای پی بردن به این موضوع تنها کافیست برای چند ثانیه صورت خود را بدون ابرو تصور کنید. موهای ابرو جلوه زیبایی به چشم‌ها می‌بخشند. متاسفانه موهای ابرو نیز مانند موهای سر دچار ریزش شده و این ریزش کاهش تراکم آن‌ها را رقم می زند. کاهش تراکم ابروها باعث می‌شود تا زیبایی صورت تا حد زیادی کاهش پیدا کند. پزشکان متخصص مو و زیبایی برای جلوگیری و رفع این مشکل روش‌های بسیاری را ابداع کرده‌اند که یکی از بهترین آن‌ها روش کاشت می‌باشد. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره کاشت ابرو زنانه ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

کاشت ابرو چیست؟

روش زیباسازی کاشت ابرو زنانه یکی از روش‌های رایج برای فرم دهی به ابروها محسوب می‌شود که به صورت کاملاً طبیعی به زیباسازی ابروها می‌پردازد. در این روش بی نظیر پزشکان با استفاده از فولیکول‌ها به فرم دهی به ابروها می‌پردازند. فولیکول‌ها ارگان‌های کوچکی هستند که مو درون آن‌ها رشد می‌کند. پزشکان در روش کاشت فولیکول‌های مو را از نقاط مختلف برداشت کرده و در ناحیه ابرو می‌کارند. با اینکه تا امروز روش‌های متنوعی برای فرم دهی به ابروها ایجاد شده است اما روش کاشت را می‌توان بهترین روش نامید.

این روش علاوه بر طبیعی بودن نتایجی دائمی را نیز به همراه دارد. البته باید در نظر داشته باشید که ماندگاری این روش تا حد زیادی به اعتبار کلینیکی که در آن جراحی را انجام می‌دهید بستگی دارد. این روش نسبت به روش‌های رایج دیگر زیباسازی ابروها مانند تاتو و هاشور بسیار طبیعی بوده و نیازی به تمدید ندارد.

کاشت ابرو چیست؟

علت کاشت ابرو زنانه

یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما ایجاد شده باشد این است که علت کاشت ابرو زنانه چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت در صورتی که موهای ابروی شما با کاهش تراکم مواجه شده باشد، می‌توانید از روش کاشت استفاده کنید. در واقع علت کاشت ابرو، تا حد زیادی به دلایل ریزش ابروها وابسته می‌باشد.

می‌دانید که موهای بدن در دوران مختلف دچار ریزش می‌شوند و ریزش مو یکی از موارد طبیعی در بدن می‌باشد. اما اگر این ریزش باعث کاهش تراکم مو شود، باید برای برطرف کردن آن راهکاری پیدا کرد. به صورت کلی مشکلات زیر باعث ریزش ابروها می‌شوند:

  • افزایش سن مهمترین دلیل ریزش ابروها محسوب می‌شود.
  • بیماری‌های تیروئیدی می‌تواند باعث ریزش ابرو شود.
  • بیماری‌های عمومی و سیستمیک یکی از دلایل ریزش موهای ابرو هستند.
  • آلوپسی آره تا از دلایل ریزش مو در ناحیه ابرو می‌باشد.
  • موارد مختلفی مانند سوختگی، شکستگی، عفونت و تصادف باعث ریزش ابرو می‌شود.
  • کندن بیش از حد ابروها می‌تواند باعث کاهش تراکم آن‌ها شود.
  • بعضی از افراد به صورت ژنتیکی دارای ابروهایی کم پشت هستند.

بیشتر بخوانید: کاشت ابرو دخترانه

انواع روش کاشت ابرو زنانه

با اینکه روش کاشت ابرو زنانه از روش‌های جدید برای فرم دهی به ابرو محسوب می‌شود، با تکنیک‌های مختلفی انجام می‌شود. امروزه پزشکان با استفاده از دو روش مختلف به انجام کاشت ابرو می‌پردازند که در ادامه مطلب به توضیح آن خواهیم پرداخت:

  1. کاشت به روش جراحی: یکی از روش‌های نسبتاً قدیمی کاشت ابرو که امروزه نیز مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است، کاشت به روش جراحی می‌باشد. در این روش که به آن FUT گفته می‌شود، پزشکان با برداشت فولیکول‌ها به صورت جراحی به کاشت ابرو می‌پردازند. در روش FUT پزشکان با ایجاد برشی نواری شکل در قسمت اهدا فولیکول‌ها را برداشت کرده و در ابرو می‌کارند. این روش دارای دوران نقاهت طولانی مدتی بوده و در بسیاری از موارد باعث تشکیل اسکار در محل برداشت می‌شود.
  2. کاشت به روش غیرجراحی: یکی از روش‌های دیگر کاشت ابرو روش غیرجراحی FUE می‌باشد. همانطور که از نام این روش مشخص است، در این روش فولیکول‌ها بدون جراحی و برش انجام می‌شوند. در این روش پزشکان فولیکول‌ها را به صورت واحدی مجزا از محل مورد نظر برداشت کرده و در ناحیه ابرو می‌کارند. این روش دارای دوران نقاهت کوتاه‌تری نسبت به FUT می‌باشد. افرادی که از این روش استفاده می‌کنند می‌توانند به راحتی پس از جراحی به زندگی روزمره خود بازگردند. نتایج روش FUE بسیار طبیعی بوده و بیمار می‌تواند بدون نگرانی از آن استفاده کند.

انواع روش کاشت ابرو زنانه

کاندیدای مناسب برای کاشت ابرو زنانه

یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما ایجاد شده باشد این است که بهترین کاندیدا برای کاشت ابرو زنانه چه افرادی هستند؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت در صورتی که به هر یک از دلایل ریزش ابرو دچار ریزش و کاهش تراکم موهای ابرو شده‌اید، می‌توانید از روش کاشت استفاده کنید. طبق نظر پزشکان متخصص در این زمینه کاشت ابرو از روش‌های حرفه‌ای برای جلوگیری از ریزش ابرو است که تقریباً تمام افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. به طور کلی بهترین کاندیدا برای این روش افرادی هستند که دارای ویژگی‌های زیر باشند:

  • در صورتی که ابروهای شما به صورت مادرزادی دچار نازکی، کم پشتی و ریزش شده باشد می‌توانید از روش کاشت استفاده کنید.
  • اگر از شکل، حالت و فرم ابروهای خود راضی نیستید، روش کاشت از روش‌های بی نظیر برای فرم دهی به ابروها محسوب می‌شود.
  • افرادی که به علت آسیب، تصادف، سوختگی، شکستگی و… دچار ریزش و طاسی ابرو شده‌اند، می‌توانند از روش کاشت بهره ببرند.
  • در صورتی که ابروهای شما به علت مشکلات و بیماری‌های زمینه‌ای دچار ریزش شده است، می‌توانید پس از درمان بیماری برای کاشت ابرو اقدام کنید.
  • بانوانی که به علت کندن بیش از حد ابروها دچار کاهش تراکم ابرو شده‌اند، کاندیدای مناسبی برای این روش هستند.
  • خانم‌هایی که ابروهای خود را تاتو یا هاشور زده‌اند، برای طبیعی کردن ظاهر ابروها می‌توانند از کاشت بهره ببرند.

بیشتر بخوانید: خارش بعد از کاشت ابرو

مسائل مهم در کاشت ابرو زنانه

پزشکان در روش کاشت ابرو زنانه جلساتی را پیش از کاشت تعیین می‌کنند تا بیمار با پزشک درباره مسائل مختلف مشورت کند. در جلسات پیش از کاشت پزشکان به طراحی یک مدل ابروی مناسب برای بیمار با توجه به طرح پیشنهادی او می‌پردازند. در این جلسات پزشکان همچنین به ریخت شناسی ابرو نیز می‌پردازند.

مسائل مهم در کاشت ابرو زنانه

در ریخت شناسی موارد مهمی مانند جنس و نوع ابرو، رنگ ابروها، انتخاب محل مناسب برای برداشت فولیکول‌ها و… مورد بررسی قرار گرفته می‌شود. پزشکان در جلسات پیش از کاشت مسائل مهمی را مورد بررسی قرار می‌دهند که در ادامه مطلب به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت:

  1. یکی از مهمترین موضوعاتی که در کاشت ابرو باید مورد بررسی قرار گرفته شود جهت رشد موهای ابرو در نقاط مختلف است. می دانید که موهای ابرو در جهات مختلفی رشد می‌کنند. پزشکان هنگام برداشت فولیکول‌ها و کاشت آن‌ها باید به این موضوع توجه خاصی داشته باشند. در صورت عدم توجه به این موضوع نتایج کاشت غیرطبیعی می‌شود.
  2. موهای ابرو در جهت خاصی نسبت به فولیکول رشد می‌کنند. توجه داشته باشید که موهای ابرو برخلاف موهای سر روی صورت می‌خوابند و به صورت افقی رشد می‌کنند. پزشکان هنگام کاشت باید با دقت بسیاری در این زمینه عمل کنند. زیرا کاشت موها بدون در نظر گرفتن این زاویه باعث غیرطبیعی شدن ابرو بعد از کاشت می‌شود.
  3. موهای ابرو برخلاف موهای سر تک تارمویی هستند. می دانید که بیشتر فولیکول‌های سر به صورت چند تارمویی هستند. در صورتی که فولیکول‌های ابرو به صورت تک تارمویی رشد می‌کنند. پزشکان متخصص هنگام برداشت فولیکول‌ها باید به این موضوع توجه داشته و مناسب‌ترین فولیکول را برای کاشت انتخاب نمایند.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.