جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

ژل های ژوویدرم (Juvederm)

ژل های ژوویدرم (Juvederm)

از عوامل تاثیرگذار در زیبایی انسان پوست است و جوان نگه داشتن آن یکی از دغدغه های همه انسان ها در طول تاریخ بوده است. در سنین پیری پوست دچار کمبود کلاژن شده و همین موضوع باعث افتادگی و شل شدن آن می شود. کلاژن یک ماده در لایه زیرین پوست است که باعث سفت شدن پوست و شادابی آن می شود. این کلاژن همچنین باعث حجم دهی به پوست نیز می شود. متاسفانه یکی دیگر از مشکلات پوست در سنین پیری کاهش حجم می باشد. امروزه روش های متعددی برای جوانسازی پوست ایجاد شده اند که یکی از آن ها تزریق ژل می باشد. ما در این مقاله قصد داریم درباره ژل های ژوویدرم توضیحاتی را ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ژل ژوویدرم چیست؟

همانطور که گفته شد پوست در سنین بالا دچار افتادگی شده و شل می شود. این افتادگی پوست باعث می شود تا تمام خطوط پوست به چین و چروک های عمیقی تبدیل شوند که جلوه ناخوشایندی به صورت انسان می دهند. اما در این میان روش های درمانی مانند استفاده از ژل های ژوویدرم وجود دارند که می توانند به جوانسازی پوست کمک کنند.

اما ژل ژوویدرم چیست؟ این ژل در واقع یک انتخاب بی نظیر برای از بین بردن چین و چروک های صورت می باشد. ژوویدرم از یک ماده به هیالورونیک اسید تشکیل شده است. این ماده که در واقع یک آنزیم است، به صورت طبیعی در بدن انسان وجود دارد. بنابراین تزریق این ژل نمی تواند مشکلات حساسیتی و آلرژیک برای افراد ایجاد کند و می توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

محصولات ژل های ژوویدرم دارای انواع مختلفی بوده و هر کدام از آن ها به صورت تخصصی یک مشکل را برطرف می نمایند اما به طور کلی این ژل برای به تعویق انداختن پیری به پوست تزریق می شود. نتایج بی نظیر تزریق این ژل ها باعث شده است تا بسیاری از مردم به استفاده از آن ها روی آورند.

ژل ژوویدرم چیست؟

انواع ژل های ژوویدرم

در سنین پیری چربی زیر پوست کاهش پیدا کرده و همین امر باعث ایجاد چین و چروک ها می شود. در روش جوانسازی پوست با تزریق ژل، ما ژل را جایگزین چربی پوست کرده و همین امر باعث برجسته شدن نقاط مختلف آن می شود. پس از حجم دهی به پوست دیگر اثری از چین و چروک ها روی آن باقی نمی ماند. با اینکه تزریق ژل زمان کوتاهی می برد اما نتایج آن بسیار موفق آمیز می باشد. ژوویدرم از ژل های پرکاربرد و محبوب در میان مردم است. این ژل به تنهایی یک برند با کیفیت است که شما را به اهداف دلخواه خود می رساند. انواع ژل های ژوویدرم به شرح زیر می باشند:

  1. Juvederm voluma XC: این ژل توانایی بسیاری در حجم دهی به نقاط مختلف پوست داشته و حجم بافت زیر پوست را افزایش می دهد. پس از تزریق این ژل تغییر سایز و حجم را مشاهده خواهید کرد. این ژل معمولا برای حجیم کردن گونه ها مورد استفاده قرار می گیرد.
  2. Juvederm vollure XC و Juvederm XC: اگر از چین و چروک های صورت خود خسته شده اید می توانید از این نوع ژل استفاده نمایید. این نوع از ژل های ژوویدرم برای از بین بردن خطوط لبخند مورد استفاده قرار می گیرد. پس از تزریق این ژل خطوط اطراف بینی و دهان به راحتی از بین می روند.
  3. Juvederm volbella XC و Juvederm Ultra XC: همانطور که می دانید کاهش حجم پوست در سنین پیری می تواند زیبایی را تحت تاثیر قرار دهد. یکی از نقاطی که به علت کاهش حجم دچار مشکل می شوند لب ها هستند. این ژل می تواند کمک بسیاری به حجم دهی لب ها کرده و باعث زیباتر شدن لبخند شما شود. از این ژل برای درمان های غیرجراحی لب ها نیز استفاده می شود.

بیشتر بخوانید:بهترین سن برای تزریق بوتاکس چه سنی است؟

نکات قبل از تزریق ژل ژوویدرم

با توجه به توضیحات داده شده هر یک از ژل های ژوویدرم به منظور خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. توجه داشته باشید که پیش از تزریق ژل باید نوع مناسب آن را انتخاب کرده و سپس برای تزریق به مرکز مراجعه نمایید.

البته باید در نظر داشته باشید که اولین و مهم ترین نکته پیش از تزریق پیدا کردن یک مرکز معتبر است. برای این کار باید ابتدا تحقیقات کافی را به عمل آورده و سپس به مرکز مورد نظر مراجعه کنید. دیگر نکاتی که قبل از تزریق باید به آن اهمیت داده شود به شرح زیر می باشند:

  • به مدت یک هفته پیش از تزریق باید از مصرف دخانیات و نوشیدنی های الکلی خودداری کنید.
  • در صورت مصرف یک داروی خاص و یا آلرژی داشتن حتما پزشک خود را در جریان بگذارید.
  • به هیچ عنوان روز تزریق آرایش نکنید.
  • در صورت داشتن سابقه تبخال و یا تبخال داشتن با پزشک خود مشورت کرده و او را در جریان بگذارید.

برخی موارد دیگر است که قبل از تزریق ژل های ژوویدرم پزشک متخصص شما را در جریان آن ها قرار خواهد داد. برای تزریق این ژل معمولا یک جلسه مشاوره در مرکز انجام می شود که پزشک شما را از تمامی بایدها و نبایدها را آگاه می سازد.

نکات قبل از تزریق ژل ژوویدرم

کاندیدای مناسب برای تزریق ژل های ژوویدرم

یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما ایجاد شود این است که کاندیدای مناسب برای تزریق ژل های ژوویدرم چه افرادی هستند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت این روش برای تمامی افرادی که قصد جوانسازی و زیباسازی خود را دارند مناسب است اما در صورت داشتن یکی از موارد زیر بهتر است از این روش استفاده نکنید:

  • در نزدیکی محل تزریق عفونت های پوستی فعال باشد.
  • به ژل های تزریقی و لیدوکائین آلرژی داشته باشید.
  • در صورت بارداری و یا شیردهی
  • افرادی که از بیماری های خودایمنی رنج می برند.

همچنین باید در نظر داشته باشید نباید از تزریق ژل و روش های جوانسازی لیزری مانند هافوتراپی و اندولیفت به صورت همزمان در محل استفاده کرد. ورزشکاران نیز این نکته را در نظر داشته باشند که تزریق این ژل ها تست دوپینگ را مثبت می کند.

بیشتر بخوانید:ژل جالپرو | مزایا و طریقه استفاده

مزایای تزریق ژل های ژوویدرم

از مزایای تزریق ژل های ژوویدرم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این ژل ها یکی از بهترین گزینه ها برای حجم دهی به لب ها و گونه ها هستند.
  • از بین برنده تمام چین و چروک ها و خطوط می باشند.
  • دوره نقاهت آن ها کوتاه بوده و کبودی و تورم ناشی از تزریق به زودی از بین می رود.
  • ماندگاری زیادی این ژل باعث شده بسیاری از مردم به آن توجه کنند.
  • در صورت تزریق توسط یک متخصص این ژل ها می توانند تاثیرات بی نظیری روی پوست داشته باشند.

مزایای تزریق ژل های ژوویدرم

مراقبت های بعد از تزریق ژل های ژوویدرم

توجه داشته باشید که مراقبت های پیش از تزریق تنها نیمی از نکاتی است که برای تزریق ژل های ژوویدرم باید آن ها را رعایت کنید. پس از تزریق این ژل ها نیز برای نتیجه بهتر باید نکاتی را رعایت کنید که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت:

  • به مدت دو روز از انجام هرگونه ورزش و فعالیت های سنگین به شدت خودداری کنید.
  • به هیچ عنوان در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.
  • به مدت یک شبانه روز از نوشیدن الکل خودداری نمایید.

هر یک از روش های جوانسازی و زیباسازی دارای عوارض خاص خود است. توجه داشته باشید که با رعایت این مراقبت ها می تواند علاوه بر نتیجه بهتر، در کاهش عوارضی مانند تورم، کبودی و قرمزی تاثیرگذار باشد.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.