جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

بهترین سن برای تزریق بوتاکس

بهترین سن برای تزریق بوتاکس چه سنی است؟

پوست انسان دارای ماده ای به نام کلاژن است. در سنین بالا به علت کاهش این ماده در پوست، مشکلاتی برای آن ایجاد می شود که به آن ها پیری پوست گفته می شود. کاهش حجم پوست و افتادگی آن باعث می شود تا چین و چروک های زیادی در آن ایجاد شود. ایجاد چین و چروک در صورت تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی افراد دارد. به همین دلیل انسان همواره به دنبال روش هایی برای رفع این چین و چروک ها بوده است. یکی از بهترین روش ها برای این کار تزریق بوتاکس می باشد. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره این روش و بهترین سن برای تزریق بوتاکس ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تزریق بوتاکس چیست؟

همانطور که گفته شد امروزه روش های بسیاری برای از بین بردن چین و چروک های صورت ایجاد شده است که یکی از بهترین آن ها تزریق بوتاکس می باشد. اما بوتاکس چیست؟ بوتاکس در واقع یک ماده تشکیل شده از سم بوتولونیوم نوع A است که خاصیت فلج کردن عضلات را به صورت موقتی دارا می باشد. می دانید که حرکت اعضای صورت باعث ایجاد خطوط در آن و پیری پوست می شوند. در تزریق بوتاکس مقدار مشخصی بوتاکس به زیر پوست تزریق شده و باعث از کار انداختن عضلات محل تحت درمان می شود. فلج شدن این عضلات باعث عدم ایجاد خطوط و چین و چروک در صورت می شود. این روش بیشتر یک روش جلوگیری از پیری پوست و بهترین سن برای تزریق بوتاکس در دوران جوانی می باشد.

افراد مناسب برای تزریق بوتاکس

در هر روش درمانی دو موضوع بهترین زمان و بهترین کاندیدا از مهم ترین مسائلی است که بیشتر مردم به آن توجه می کنند. پیش از آن که به توضیح بهترین سن برای تزریق بوتاکس بپردازیم باید بدانید چه کسانی بهترین کاندیدا برای استفاده از این روش جوان سازی پوست می باشند؟ روش تزریق بوتاکس یک روش موقتی جوان سازی پوست بوده و بهتر است در سنین بالا و برای چین و چروک های عمیق از این روش استفاده نکنید. اما افراد جوانی که دارای مشخصه های زیر باشند می توانند به راحتی از این روش درمانی استفاده کنند:

افراد مناسب برای تزریق بوتاکس

  • یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در استفاده از بوتاکس شدت چین و چروک ها می باشد. کسانی که دارای چین و چروک های خفیفی هستند می توانند به آسانی از این روش موقت درمانی استفاده کنند.
  • یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در بهترین کاندیدا برای استفاده از بوتاکس محل چین و چروک هاست. افرادی که در قسمت دور چشم، خطوط افقی پیشانی، خط اخم یا خط لبخند و در ناحیه گردن دارای چین و چروک هستند تزریق بوتاکس راه حل مناسبی برای جوان سازی پوست آن ها می باشد.
  • اگر به سم بوتولونیوم حساسیت دارید بهتر است از بوتاکس استفاده نکنید. همچنین افرادی که دارای بیماری های خاص بوده و داروهای خاصی مصرف می کنند که مانع تاثیرگذاری بوتاکس می شود گزینه مناسبی برای استفاده از این روش جوان سازی پوست نمی باشند.

نتایج تزریق بوتاکس در سنین مختلف به چه صورت است؟

برای آن که به توضیح بهترین سن برای تزریق بوتاکس بپردازیم باید بدانید تزریق بوتاکس در سنین مختلف چه نتایجی را به همراه خواهد داشت؟ تزریق بوتاکس برای افرادی که زیر 18 سال هستند توصیه نمی شود و پزشکان به هیچ عنوان به تزریق بوتاکس برای افراد در این سن نمی پردازند. شاید تصور کنید بوتاکس در سنین مختلف تاثیرات یکسانی دارد اما این تصور کاملا غلط است. تزریق بوتاکس در هر سن دارای نتیجه ای متفاوت است که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

نتیجه تزریق بوتاکس بعد از 20 سالگی

چین و چروک هایی که در سنین 20 تا 30 سالگی روی پوست صورت ایجاد می شوند به محض حرکت ندادن صورت از بین می روند. بیشتر این چروک ها همراه با حرکت عضلات صورت نمایان می شوند. بنابراین استفاده از بوتاکس در این سنین توصیه نمی شود اما برخی از پزشکان به اصرار بیماران به بوتاکس در این سنین می پردازند. البته برای افرادی که سیگار می کشند و یا در معرض نور مستقیم خورشید هستند بهترین سن برای تزریق بوتاکس همین سنین می باشد. استفاده از بوتاکس در این سنین باعث جلوگیری از پیشروی چین و چروک ها در صورت می شود.

نتایج تزریق بوتاکس در سنین مختلف به چه صورت است؟

نتیجه تزریق بوتاکس بعد از 30 سالگی

اگر بخواهیم بهترین سن برای تزریق بوتاکس معرفی کنید بین 30 تا 40 سالگی بهترین زمان برای استفاده از این روش جوان سازی پوست می باشد. در این دوره سنی چین و چروک های صورت کم کم نمایان شده و بدون حرکت عضلات صورت قابل مشاهده می باشند. در سنین 30 تا 40 سالگی پوست در اوایل دوره پیری بوده و چین و چروک ها بسیار خفیف هستند. بنابراین می توانید با استفاده از بوتاکس از پیشرفت و عمیق شدن آن ها تا حد بسیار زیادی جلوگیری کنید. این سنین خصوصا در 35 سالگی اولین نشانه های پیری در صورت یعنی چین و چروک های پیشانی و اطراف چشم نمایان شده و شما می توانید به راحتی برای جوان سازی پوست از بوتاکس استفاده کنید.

نتیجه تزریق بوتاکس بعد از 40 سالگی

با توجه به توضیحاتی که داده شد شاید تصور کنید که تزریق بوتاکس بعد از 40 سالگی هیچ تاثیری ندارد اما این تصور اشتباه است. باید بدانید سن 30 تا 40 سالگی بهترین سن برای تزریق بوتاکس است اما این به این معنی نیست که شما نمی توانید پس از 40 سالگی به استفاده از این روش بپردازید. بسیاری از خانم ها در سنین 40 تا 50 سالگی به تزریق بوتاکس پرداخته و از نتایج آن رضایت کافی را دارند. در این سنین چین و چروک ها در صورت گسترش یافته و به ناحیه گردن نیز می رسد. تزریق بوتاکس می تواند تاثیر بسیار زیادی در کاهش این چین و چروک ها و جوان سازی پوست شما داشته باشد.

نتیجه تزریق بوتاکس بعد از 50 سالگی

در صورتی که در سنین 50 تا 60 سالگی قرار دارید باید بدانید استفاده از بوتاکس نمی تواند تاثیر زیادی در جوان سازی پوست شما داشته باشد. بهترین سن برای تزریق بوتاکس زمانی است که شما اولین چین و چروک ها را مشاهده کرده و این چین و چروک ها شدت زیادی ندارند. در سنین 50 تا 60 سالگی چین و چروک های پراکنده و خفیف جای خود را به چین و چروک های زیاد و عمیق می دهند. در این سنین معمولا استفاده از فیلرها و تزریق ژل می تواند جایگزین مناسب تری برای بوتاکس باشد. البته روش های دیگری مانند لیفت صورت با نخ و تزریق چربی نیز روش های خوبی برای جوان سازی پوست می باشند.

نتیجه تزریق بوتاکس بعد از 50 سالگی

بهترین سن برای تزریق بوتاکس چه زمانی است؟

یکی از مهم ترین عواملی که در تعیین بهترین سن برای تزریق بوتاکس موثر است میزان چین و چروک های ایجاد شده در صورت می باشند. پزشکان نمی توانند سن دقیقی را برای تزریق بوتاکس مشخص کنند اما بیشتر آن ها معتقدند که افراد پیش از 35 سالگی نیازی به استفاده از این روش جوان سازی ندارند. با اینکه که بسیاری از مردم در سنین 20 تا 30 سالگی به تزریق بوتاکس می پردازند اما استفاده از این روش در این سنین توصیه نمی شود. افرادی که در سنین بالای 60 سال قرار دارند به علت عمیق شدن چین و چروک ها بهتر است از بوتاکس برای جوان سازی پوست خود استفاده نکنند.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.