جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

چگونگی تزریق پروفایلو

چگونگی تزریق پروفایلو

شفافیت، شادابی و طراوت پوست انسان در سنین جوانی باعث افزایش زیبایی و اعتماد به نفس او در این دوران می‌شود. اما متاسفانه این دوران کوتاه بوده و از سنین میانسالی پوست با مشکلات مختلفی مواجه می‌شود. پوست انسان در سنین پیری با کاهش مواد مختلفی مواجه می‌شود که در نهایت موجب افتادگی و بروز چین و چروک در آن می‌شود. افراد در طول تاریخ در تلاش بوده‌اند تا جوانی خود را حفظ کرده و از پیری پوست جلوگیری کنند. با اینکه نمی‌توان از پیری پوست جلوگیری کرد اما می‌توان با انجام روش‌هایی آن را به تأخیر انداخت. یکی از روش‌های جوانسازی پوست استفاده از ژل‌های فیلر می‌باشد. از پرکاربردترین ژل‌های تزریقی برای جوانسازی و فرم دهی به پوست، می‌توان به پروفایلو اشاره کرد. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره چگونگی تزریق پروفایلو ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ساختار ژل پروفایلو

قبل از توضیح چگونگی تزریق پروفایلو باید بدانید این ژل چیست و مواد تشکیل دهنده آن چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت ژل پروفایلو در واقع یک ژل فیلر یا پرکننده است که کاربرد بسیار زیادی در جوانسازی پوست دارد. این ژل برای رفع پیری پوست و برجسته سازی نقاط مختلف صورت مورد استفاده قرار گرفته می‌شود.

ترکیب اصلی ژل پروفایلو ماده‌ای به نام هیالورونیک اسید است که به صورت طبیعی در ساختار پوست وجود دارد. هیالورونیک اسید تأثیر بسیاری در حفظ رطوبت پوست، تولید کلاژن و الاستین و خاصیت ارتجاعی پوست دارد. استفاده از ژل پروفایلو می‌توانید تأثیر بسیاری در رفع مشکلات پوستی داشته باشد. این ژل کاملاً طبیعی بوده و پس از ترکیب با ساختار پوست، به ترمیم آسیب‌های پوستی در ناحیه درمان می‌پردازد. ژل پروفایلو به عنوان یک فیلر یا پرکننده نیز کاربرد بسیاری داشته و توانسته توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کند.

کاندیدای تزریق پروفایلو

برای آنکه بتوانیم چگونگی تزریق پروفایلو را شرح دهیم باید با این روش به صورت کامل آشنایی پیدا کنید. قبل از هرچیز باید بدانید آیا کاندیدای مناسبی برای تزریق این ژل طبیعی هستید یا خیر؟

کاندیدای تزریق پروفایلو

به طور کلی ژل پروفایلو دارای محدودیت سنی یا شرایط خاصی برای تزریق نیست و تمام افراد می‌توانند برای بازگرداندن زیبایی به چهره خود از این ژل بی نظیر استفاده کنند. ژل پروفایلو معمولاً با دو هدف جوانسازی و رفع نواقص صورت مورد استفاده قرار گرفته می‌شود. در صورتی که قصد دارید پروفایلو را به هدف رفع مشکلات صورت استفاده کنید، هیچگونه محدودیتی شامل شما نخواهد شد.

اما پزشکان به افرادی که از پروفایلو برای جوانسازی استفاده می‌کنند، تزریق بالای 30 سال را پیشنهاد می‌کنند. به گفته پزشکان برای تزریق پروفایلو بهتر است تا اولین نشانه‌های پیری روی صورت خود صبر کنید. با توجه به تحقیقاتی که روی پروفایلو انجام شده است، این ژل روی افراد مسن‌تر تأثیر بیشتر دارد.

بیشتر بخوانید: هزینه پروفایلو چقدر است؟

نواحی تزریق پروفایلو

با توجه به توضیحات داده شده برای توضیح چگونگی تزریق پروفایلو باید گفت پروفایلو مانند هر ژل دیگری به ناحیه مورد نظر با استفاده از سوزن‌های مخصوصی تزریق می‌شود. روش پروفایلو یک روش تزریقی است که در آن از یک فیلر طبیعی استفاده می‌شود. ژل پروفایلو شامل مقدار زیادی هیالورونیک اسید است که به محض تزریق و وارد شدن به زیر پوست، با بافت پوست و چربی ادغام شده و باعث رفع مشکلات پوستی می‌شود. اما این ژل معمولاً به چه مناطقی تزریق می‌شود؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت پزشکان 5 نقطه از صورت را به عنوان نقاط زیبایی زیستی در نظر گرفته‌اند که تزریق پروفایلو در آن‌ها مجاز است. علت این انتخاب دور بودن این نقاط از سیستم اعصاب و رگ‌ها می‌باشد. این نقاط همچنین دارای میزان زیادی هیالورونیک اسید هستند که در سنین پیری دچار افتادگی و چین و چروک می‌شوند. این 5 نقطه شامل چانه، پایه بینی، تراگوس یا پایین‌تر و جلوتر از لاله گوش، زاویه فک پایینی یا ماندیبولار و برآمدگی گونه‌ها می‌شود. تزریق پروفایلو در این نقاط کاملاً بی خطر بوده و عوارض را به حداقل می‌رساند.

عوارض تزریق پروفایلو

کلینیک‌های معتبر از چگونگی تزریق پروفایلو به شکل صحیح آگاهی داشته و با کمترین عوارض به انجام اینکار می‌پردازند. اما این به آن معنا نیست که شما هیچگونه عوارضی را پس از تزریق پروفایلو در یک مرکز معتبر تجربه نخواهید کرد.

عوارض تزریق پروفایلو

به طور کلی هر روش جوانسازی دارای عوارضی است و پروفایلو نیز شامل این موضوع می‌شود. از مهمترین عوارضی که پس از تزریق پروفایلو تجربه خواهید کرد قرمزی و التهاب محل درمان می‌باشد. این عارضه به علت وارد شدن سوزن به پوست ایجاد شده و پس از گذشت چند ساعت از تزریق برطرف می‌شود. برخی از افراد ممکن است پس از تزریق احساس بی حسی و یا سوزن سوزن شدن در محل تزریق را تجربه کنند.

این عارضه نیز به علت داروی بی حسی موضعی بوده و پس از برطرف شدن اثر دارو، از بین می‌رود. از دیگر عوارضی که پس از تزریق پروفایلو ایجاد می‌شود، می‌توان به کبودی و خونمردگی محل تزریق اشاره کرد. این عارضه نیز پس از گذشت 48 ساعت به طور کامل از بین خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: عوارض پروفایلو چیست؟

مزایای تزریق پروفایلو

پس از توضیح چگونگی تزریق پروفایلو باید بدانید تزریق این ژل دارای چه مزایایی است؟ بدون شک هر روش جوانسازی دارای مزایایی است که باعث جلب نظر مردم به آن روش می‌شود. پروفایلو نیز دارای مزایای بسیاری است که توانسته جایگاه ویژه‌ای در میان مردم پیدا کند. از مزایای تزریق این ژل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از مهمترین مزایای تزریق پروفایلو می‌توان تاثیرگذاری سریع آن اشاره کرد. شما می‌توانید پس از تزریق نتایج این روش مشاهده کنید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که نتایج اصلی پس از بهبود عوارض قابل مشاهده است.
  • این روش یک روش غیرتهاجمی است که در آن هیچگونه برش و خونریزی ایجاد نمی‌شود. افرادی که از روش‌های تهاجمی ترس دارند، می‌توانند بدون نگرانی از این روش بی نظیر استفاده کنند.
  • از آنجایی که روش پروفایلو یک روش غیرتهاجمی است، نیاز به استراحت مطلق و مراقبت خاصی پس از تزریق ندارد. بنابراین افرادی که از این روش استفاده می‌کنند می‌توانند به راحتی به زندگی روزمره خود بازگردند.
  • تزریق پروفایلو یک روش بی خطر است. بنابراین شما می‌توانید بدون نگرانی از آن استفاده کنید. توجه داشته باشید که بدن هیچ واکنش بدی در مقابل تزریق پروفایلو نشان نخواهد داد و این ژل به راحتی با ساختار پوست و بدن ترکیب می‌شود.
  • این روش نسبت به دیگر روش‌های تزریق نیاز به تعداد جلسات کمتری دارد.

مزایای تزریق پروفایلو

چگونگی مراقبت بعد از تزریق پروفایلو

برای تاثیرگذاری بهتر پروفایلو علاوه بر چگونگی تزریق پروفایلو به شکل صحیح، باید با مراقبت‌های بعد از آن نیز آشنایی پیدا کنید. پزشکان متخصص پس از تزریق پروفایلو مراقبت‌هایی را توصیه می‌کنند که در صورت عدم توجه به آن‌ها مشکلات بسیاری برای شما ایجاد می‌شود. رعایت مراقبت‌های بعد از تزریق می‌تواند به کاهش عوارض کمک کرده و تاثیرگذاری ژل را بیشتر کند. بنابراین بعد از تزریق پروفایلو مراقبت‌های زیر را رعایت نمایید:

  • لمس کردن، فشار دادن و یا ماساژ دادن محل تزریق باعث جا به جایی ژل زیر پوست می‌شود.
  • اگر تزریق پروفایلو را در صورت خود انجام داده‌اید، از استفاده از کرم‌های آرایشی به شدت خودداری نمایید.
  • مصرف دخانیات، الکل و موادی از این دست باعث رقیق شدن خون و افزایش احتمال خطر خونریزی در محل تزریق می‌شود.
  • در صورتی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می‌کنید، با پزشک خود مشورت کرده و در صورت نیاز آن‌ها را قطع کنید.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.