جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

نواحی تزریق بوتاکس چه نواحی هستند؟

نواحی تزریق بوتاکس چه نواحی هستند؟

نواحی تزریق بوتاکس کدام نواحی هستند؟پیری مشکلات بسیاری را برای انسان ایجاد می‌کند که یکی از ناخوشایندترین آن‌ها پیر شدن پوست می‌باشد. پیری پوست که معمولاً از پوست صورت شروع می‌شود، با ایجاد چین و چروک‌هایی رو صورت همراه است. این چین و چروک‌ها به علت کاهش کلاژن در سنین بالا ایجاد می‌شوند. کلاژن یک ماده بسیار مهم در پوست انسان است که باعث جلوگیری از افتادگی و شل شدن آن می‌شود. رفع چین و چروک‌های روی صورت یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم در زندگی محسوب می‌شود. امروزه پزشکان توانسته‌اند روش‌های بی نظیری را برای رفع این مشکل پیدا کنند. یکی از روش‌های محبوب جوانسازی پوست که مورد تأیید بیشتر پزشکان پوست است، روش تزریق بوتاکس می‌باشد. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره نواحی تزریق بوتاکس ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تزریق بوتاکس چیست؟

پیش از آن که به معرفی و توضیح نواحی تزریق بوتاکس بپردازیم باید بدانید بوتاکس چیست و این روش چگونه انجام می‌شود؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت بوتاکس در واقع سم ضعیف شده بوتولونیوم نوع A می‌باشد که برای فلج کردن عضلات مورد استفاده قرار می‌گیرد. تمامی برندهای بوتاکس از این سم ساخته می‌شوند. پزشکان بر این باورند که خطوط روی صورت عامل اصلی ایجاد چین و چروک‌ها در آن می‌باشند. بنابراین برای رفع این خطوط که ناشی از حرکت عضلات صورت هستند، باید عضلات صورت را در محل درمان فلج کرد. البته درباره این موضوع نیازی به نگرانی نیست و بوتاکس خطری برای شما ایجاد نمی‌کند. تزریق بوتاکس یک روش کم تهاجمی است که معمولاً برای پیشگیری از ایجاد چین و چروک در صورت انجام می‌شود. در این روش پزشکان این ماده را در زیر پوست تزریق کرده و وارد شدن این سم به پوست باعث از کار انداختن عضلات در آن ناحیه می‌شود. تأثیر ماده بوتاکس تقریباً 6 ماه بوده و به علت وارد نشدن به جریان خود هیچ عارضه خطرناکی برای شما ندارد.

تزریق بوتاکس چیست؟
نواحی تزریق بوتاکس

کاربرد تزریق بوتاکس

فارغ از در نظر گرفتن نواحی تزریق بوتاکس، این روش جوانسازی دارای کاربردهای مختلفی می‌باشد. با اینکه تزریق بوتاکس معمولاً برای رفع چین و چروک‌های صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد، دارای دو کاربرد زیبایی و درمانی می‌باشد که در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت:

  1. زیبایی: کاربردهای زیبایی بوتاکس معمولاً برای مواردی مانند رفع چین و چروک‌ها، رفع خطوط روی پیشانی، محو کردن خط اخم و خط لبخند، بالا بردن گوشه‌های لب، بالا بردن نوک بینی و… می‌باشد.
  2. درمانی: شاید تصور کنید تزریق بوتاکس تنها یک روش جوانسازی پوست است اما باید بدانید از این روش برای موارد درمانی مانند رفع افتادگی پلک، رفع پرش عضلات چشم، میگرن مزمن، گرفتگی عضلات گردن، تعریق بیش از حد و… استفاده می‌شود.

توجه داشته باشید روش تزریق بوتاکس را فقط در کلینیک‌های زیبایی و زیر نظر پزشکان متخصص انجام دهید. در غیر این صورت ممکن است عوارض خطرناکی را تجربه کنید.

بیشتر بخوانید:مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

لب یکی از نواحی تزریق بوتاکس

یکی از نواحی تزریق بوتاکس لب می‌باشد. می دانید که با افزایش سن و پیری پوست کم کم خطوطی در ناحیه لب‌ها و اطراف آن ایجاد می‌شود که باعث کاهش زیبایی و شادابی صورت شما می‌شود. پزشکان تزریق بوتاکس را برای خود لب‌ها پیشنهاد نمی‌کنند اما شما می‌توانید برای اطراف آن‌ها از این روش بی نظیر بهره ببرید. چین و چروک‌هایی که اطراف لب ایجاد می‌شوند در پیر نشان دادن صورت تأثیر بسیاری داشته و باعث کاهش شادابی صورت شما هنگام خندیدن می‌شوند. شما می‌توانید با تزریق بوتاکس به این نواحی به جوانسازی پوست صورت خود بپردازید. رفع خطوط خنده شاید کمی صورت شما را بی احساس کند اما تزریق بوتاکس در این ناحیه پیری پوست شما را به تعویق می‌اندازد.

لب یکی از نواحی تزریق بوتاکس
نواحی تزریق بوتاکس

پیشانی از بهترین نواحی تزریق بوتاکس

خطوطی که نمایانگر احساس تعجب، خشم، ناراحتی و خوشحالی شما هستند می‌توانند در سنین پیری باعث کاهش زیبایی و خسته نشان دادن صورت شما شوند. اگر به دنبال محل مناسب برای تزریق بوتاکس هستید، حتماً از این روش برای خطوط پیشانی خود استفاده کنید. یکی از بهترین نواحی تزریق بوتاکس پیشانی می‌باشد. خطوط افقی و عمودی روی پیشانی از خطوط شایع روی صورت بیشتر انسان‌ها هستند که عمیق شدن آن‌ها می‌تواند باعث کاهش زیبایی در افراد شود. خطوط ریز و درشتی که به علت حرکت ابروها ایجاد می‌شود، در سنین بالا باعث اذیت و ناراحتی شما خواهند شد. شما می‌توانید برای جلوگیری از این مشکل از تزریق بوتاکس در این ناحیه استفاده کنید. تزریق بوتاکس در این ناحیه خطری نداشته و بوتاکس یکی از امن‌ترین روش‌ها برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک روی پیشانی می‌باشد.

نواحی تزریق بوتاکس؛ اطراف چشم

چشم‌ها یکی از حساس‌ترین نواحی برای جوانسازی پوست هستند. با اینکه بسیاری از روش‌های جوانسازی پوست توانایی رفع چین و چروک‌های اطراف چشم را ندارند، شما می‌توانید بدون نگرانی تزریق بوتاکس را در این ناحیه از صورت انجام دهید. یکی از نواحی تزریق بوتاکس که معمولاً دارای خطوط و چین و چروک‌های زیادی است، اطراف چشم می‌باشد. چین و چروک‌های اطراف چشم که به خطوط پنجه کلاغی شناخته می‌شوند، تأثیر بسیاری در جوانی افراد داشته و باعث کاهش زیبایی چشم‌ها می‌شوند. این خطوط معمولاً به علت عدم استفاده از عینک آفتابی در طول روز و حرکت عضلانی پلک‌ها ایجاد می‌شوند. پزشکان با تزریق بوتاکس به این ناحیه باعث عدم حرکت عضلات و کاهش خطوط می‌شوند. تزریق بوتاکس در اطراف چشم باعث کوچکتر دیده شدن چشم و کاهش افتادگی پلک‌ها می‌شود. این تزریق همچنین تأثیر بسیاری در شادابی و طراوت صورت شما دارد.

بیشتر بخوانید:عوارض بوتاکس پیشانی و دور چشم

ابرو از نواحی تزریق بوتاکس

آیا از نظر دیگران همیشه عصبانی و یا خسته به نظر می‌رسید؟ آیا اطرافیان شما تصور می‌کنند شما از آن‌ها خسته و یا عصبانی هستید؟ برای رفع این مشکل باید فکر به حال خطوط اخم در صورت خود کنید. یکی دیگر از نواحی تزریق بوتاکس که مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است ابروها می‌باشند. تزریق بوتاکس در این ناحیه باعث کاهش خطوط و جوانسازی پوست می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از این روش به راحتی چهره خود را از حالت عصبانی، خسته و یا غمگین به یک چهره شاداب تبدیل کنید. البته توجه داشته باشید که بوتاکس به خود ابروها تزریق نشده و پزشکان در این روش بوتاکس را بین دو ابرو تزریق می‌کنند. تزریق در این ناحیه همچنین می‌تواند باعث کاهش افتادگی ابروهای شما شود.

ابرو از نواحی تزریق بوتاکس
نواحی تزریق بوتاکس

نواحی ممنوع تزریق بوتاکس

پس از توضیحاتی که درباره نواحی تزریق بوتاکس داده شد ممکن است با این سؤال مواجه شده باشید که تزریق بوتاکس در کدام نواحی ممنوع بوده و باعث بروز عوارض می‌شود؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت تزریق بوتاکس دارای حساسیت‌های خاص خود بوده و پزشکانی که انجام این کار می‌پردازند باید تخصص کافی را در این زمینه داشته باشند. با اینکه تزریق بوتاکس یک روش کم خطر است اما متخصصین پوست تزریق این ماده را در برخی از نواحی صورت ممنوع کرده‌اند. این نواحی به شرح زیر می‌باشند:

  • تزریق بوتاکس در بالای چشم‌ها باید با دقت خاصی انجام شود. این تزریق تأثیر بسیاری در افتادگی پلک‌ها دارد اما انجام آن می‌تواند باعث بروز عوارض خطرناکی شود.
  • استخوان دهان و گردن از نقاط ممنوع تزریق بوتاکس می‌باشد که باعث بروز مشکلات بسیاری در افراد می‌شود.
  • زیر چشم‌ها از نواحی ممنوع تزریق بوتاکس می‌باشد که بسیاری از پزشکان آن را پرخطر می‌دانند. در صورتی که قصد دارید تزریق بوتاکس را در این ناحیه انجام دهید، باید تحت نظر یک پزشک با تجربه به انجام این کار بپردازید. در صورت فلج شدن عضله زیر چشم، مشکلاتی برای بینایی شما ایجاد شود.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.