مرکز لیزر ماه گرفتگی در تهران

مرکز لیزر ماه گرفتگی در تهران

یکی از مهمترین مشکلات پوستی که در انسان ایجاد می‌شود، ماه گرفتگی می‌باشد. ماه گرفتگی در واقع نوعی لکه پوستی روی بدن است که در لایه سطحی پوست نمایان می‌شود. این مشکل به علت عدم تشکیل بافت طبیعی بدن در ناحیه‌ای از پوست ایجاد می‌شود. این لکه ممکن است از زمان تولد تشکیل شود و یا مدتی پس از تولد شروع به تشکیل شدن کند. برخی از لکه‌های ماه گرفتگی با گذر زمان و به صورت طبیعی برطرف می‌شوند. اما برخی دیگر تا پایان عمر روی بدن بیمار باقی می‌مانند. ماه گرفتگی می‌تواند تأثیر بسیاری در زیبایی و اعتماد به نفس افراد داشته باشد. بنباراین پزشکان متخصص پوست با ارائه روش‌هایی سعی دارند به رفع این مشکل بپردازند. در میان این روش‌ها روش لیزر ماه گرفتگی از روش‌های بسیار پرکاربرد برای برطرف کردن این لکه پوستی می‌باشد. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره مرکز لیزر ماه گرفتگی در تهران ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

لیزر ماه گرفتگی چیست؟

پیش از آنکه به توضیح درباره مرکز لیزر ماه گرفتگی در تهران بپردازیم، باید بدانید لیزر ماه گرفتگی چیست؟ همانطور که گفته شد ماه گرفتگی در واقع یک لکه پوستی است که از بدو تولد یا پس از آن روی پوست تشکیل می‌شود. این لکه پوستی به رنگ شرابی بوده و تأثیر بسیاری در زیبایی و اعتماد به نفس افراد دارد. روش لیزردرمانی برای رفع ماه گرفتگی استفاده از اشعه لیزر برای روشن کردن رنگ پوست می‌باشد.

در این روش پزشکان با استفاده از اشعه لیزر که یک پرتوی نوری است، به رفع مشکلات پوستی می‌پردازند. در طول این روش اشعه لیزر با طول موج خاصی به سطح پوست در محل ماه گرفتگی تابیده می‌شود. این طول موج بر اساس رنگ لکه ماه گرفتگی تنظیم شده است. پس از چندین جلسه درمان با اشعه لیزر، رنگ لکه از هم پاشیده و این موضوع باعث رفع ماه گرفتگی می‌شود.

روش لیزردرمانی برای رفع ماه گرفتگی از روش‌های غیرتهاجمی است که بدون هیچگونه برش، جراحی، خونریزی و با کمترین درد به رفع ماه گرفتگی می‌پردازد. در این روش رنگ لکه در پوست اطراف محو شده و برطرف می‌شود.

لیزر ماه گرفتگی چیست؟

مزایای درمان در مرکز لیزر ماه گرفتگی تهران

یکی از مهمترین موضوعاتی که در روش‌های زیبایی دارای اهمیت است، مزایای روش درمانی می‌باشد. بسیاری از پزشکان بر این باورند که درمان در مرکز لیزر ماه گرفتگی در تهران دارای مزایای بسیاری می‌باشد. به صورت کلی روش لیزر ماه گرفتگی دارای مزایای بسیاری است. اما در صورتی که این روش را در مراکز معتبر انجام دهید می‌توانید نتایجی بی نظیری را از درمان دریافت کنید.

از مهمترین مزایای استفاده از اشعه لیزر برای رفع ماه گرفتگی می‌توان به برطرف شدن ضایعات پوستی اشاره کرد. ضایعات پوستی مانند ماه گرفتگی در این روش تا حد زیادی کمرنگ شده و یا به صورت کامل برطرف می‌شوند. همچنین تابیدن اشعه لیزر به سطح پوست باعث گرمادهی به لایه میانی پوست و بهبود بافت پوست می‌شود.

توجه داشته باشید که گرمادهی به لایه میانی باعث افزایش کلاژنسازی می‌شود. کلاژن از مهمترین مواد تشکیل دهنده پوست و دلیل استحکام آن می‌باشد. در آخر باید گفت استفاده از روش لیزر برای ماه گرفتگی باعث افزایش زیبایی و اعتماد به نفس افراد می‌شود.

بیشتر بخوانید: مرکز لیزر در تهران

انواع لیزر در مرکز لیزر ماه گرفتگی تهران

یکی از مهمترین سوالاتی که ممکن است برای شما ایجاد شود این است که انواع لیزر مورد استفاده در مرکز لیزر ماه گرفتگی در تهران به چه صورت است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی دستگاه‌های لیزر مختلفی برای رفع ماه گرفتگی مورد استفاده قرار گرفته می‌شوند. این دستگاه‌ها هرکدام دارای ویژگی‌های خاص خود بوده و برای برخی از افراد مناسب می‌باشند. انواع لیزر مورد استفاده در مراکز لیزر ماه گرفتگی به صورت زیر می‌باشد:

آرگون:

یکی از انواع لیزر مورد استفاده از مراکز لیزر ماه گرفتگی لیزر آرگون می‌باشد. این لیزر دارای نور سبز آبی بوده و طول موج آن بین 488 تا 541 نانومتر می‌باشد. با اینکه انرژی این لیزر توسط اکسی هموگلوبین جذب می‌شود، به درگیر کردن اپیدرم و درم می‌پردازد. این لیزر باعث تغییراتی در رنگدانه ها می‌شود. بنابراین بهتر است افراد دارای پوست تیره از این لیزر استفاده نکنند.

APTDL:

یکی دیگر از لیزرهای مورد استفاده در مراکز لیزر ماه گرفتگی لیزر APTDL می‌باشد. این لیزر دارای طول موج 488 تا 638 نانومتر می‌باشد. این لیزر به صورت مستقیم روی هموگلوبین اثر دارد. این لیزر ممکن است با تغییرات رنگدانه ای همراه باشد.

انواع لیزر در مرکز لیزر ماه گرفتگی تهران

لیزر پتاسیوم:

یکی دیگر از لیزرهای پرکاربرد برای رفع ماه گرفتگی لیزر پتاسیوم می‌باشد. این لیزر از منبعان دی یاگ با طول موج 1064 نانومتر از درون کریستال KTP خارج می‌شود. حداکثر جذب انرژی این اشعه لیزر توسط اکسی هموگلوبین انجام می‌شود. این اشعه لیزر تأثیر بسیاری روی عروق جلدی دارد. این اشعه لیزر نسبت به لیزر APDTL دارای درد کمتری می‌باشد.

Copper Vaper and Copper bromide:

این لیزرها با هدف قرار دادن اپیدرم و درم باعث تغییرات رنگدانه ای شده و به درمان ماه گرفتگی می‌پردازد. این لیزر برای افرادی که پوست روشنی دارند بسیار مناسب است. از عوارض این لیزر می‌توان به ایجاد دلمه و تاول اشاره کرد که پس از گذشت 2 هفته برطرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: مراکز لیزر فوتونا در تهران

کریپتون:

از انواع لیزرهایی که در مراکز لیزر ماه گرفتگی مورد استفاده قرار گرفته می‌شود، می‌توان به لیزر کریپتون اشاره کرد. این لیزر دارای نور سبز است و طول موج آن بین 520 تا 530 نانومتر می‌باشد. این لیزر همچنین با نور زرد و طول موج 568 نانومتر نیز منتشر می‌شود. این روش دارای کاربرد بسیاری در رفع ماه گرفتگی دارد. از عوارض این لیزر می‌توان به تورم، قرمزی، تاول و دلمه اشاره کرد.

PDL:

لیزر PDL از لیزرهای بسیار پرکاربرد در مراکز لیزردرمانی ماه گرفتگی می‌باشد. این لیزر با طول موج‌های 585 و 595 نانومتر دارای خاصیت برطرف کردن ضایعات مایل به قرمز رنگ و قرمز رنگ روی پوست می‌باشد. لیزر PDL به صورت مستقیم روی هموگلوبین‌های حاوی اکسیژن در رگ‌های خونی جذب می‌شود. پس از آنکه این لیزر توسط اکسی هموگلوبین‌ها جذب شد، با ایجاد حرارت به تخریب مویرگ‌های پوست می‌پردازد. پس از تخریب پوست شروع به ترمیم بافت‌های آسیب دیده می‌کند. پس از این لیزردرمانی روی پوست کبودی مشاهده می‌شود که پس از گذشت 2 الی 4 هفته به صورت کامل برطرف می‌شود.

انواع لیزر در مرکز لیزر ماه گرفتگی تهران

خصوصیات بهترین مرکز لیزر ماه گرفتگی در تهران

برای انتخاب بهترین مرکز لیزر ماه گرفتگی در تهران باید با خصوصیات مراکز معتبر در تهران آشنایی پیدا کنید. به صورت کلی مراکز لیزردرمانی رفع ماه گرفتگی معتبر در تهران باید دارای ویژگی‌های زیر باشند:

  1. از مهمترین ویژگی‌های یک مرکز معتبر داشتن مجوز است. وزارت بهداشت با در نظر گرفتن برخی موارد به صدور مجوز می‌پردازد. این مجوز باعث اطمینان بیشتر مراجعین به مرکز می‌شود. این مجوز باید در معرض دید عموم قرار بگیرد.
  2. وزارت بهداشت به مسئله بهداشت اهمیت بسیاری می‌دهد. یک مرکز معتبر باید پیش از هرچیز به بهداشت اهمیت دهد. در صورتی که مرکز به ضدعفونی دستگاه‌ها و استفاده از وسایل یکبار مصرف نپردازد، مشکلات بسیاری در مراجعین و بیماران ایجاد می‌شود.
  3. مراکز معتبر از دستگاه‌های متنوع و مدرنی برای رفع ماه گرفتگی استفاده می‌کنند. همانطور که گفته شد بخش زیادی از درمان ماه گرفتی به دستگاه بستگی دارد. در صورتی که دستگاه مدرن و حرفه‌ای نباشد، درمان به درستی انجام نمی‌شود.
  4. مراکز معتبر لیزردرمانی باید زیر نظر پزشک متخصص فعالیت کنند. حضور پزشک متخصص از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. حضور پزشک متخصص باعث می‌شود تا در صورت بروز مشکل در بیمار، داروهای لازم تجویز شود.