مرکز لیزر در تهران

مرکز لیزر در تهران

موهای زائد از مهمترین عوامل تاثیرگذار در زیبایی افراد هستند که در هر نقطه از بدن رشد می‌کنند. این موهای ضخیم و تیره رنگ به صورت دائم در تمام نقاط بدن رشد کرده و زیبایی افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهند. رشد دائم موهای زائد باعث ایجاد نارضایتی در بسیاری از افراد شده است. به طوری که افراد از اصلاح دائم این موها خسته شده‌اند. با اینکه از زمان گذشته روش‌های مختلفی از جمله اپیلاسیون، شیو کردن، استفاده از وکس و… برای رفع موهای زائد ایجاده شده است اما هیچ یک از این روش‌ها دائمی نیستند. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی پزشکان توانسته‌اند به ابداع روش‌هایی دائمی برای حذف موهای زائد بپردازند. یکی از بهترین روش‌های حذف دائم موهای زائد استفاده از اشعه لیزر می‌باشد. این روش در مراکزی تحت عنوان مرکز لیزر موهای زائد ارائه می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره مرکز لیزر در تهران ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

لیزر موهای زائد چیست؟

قبل از توضیح درباره مرکز لیزر در تهران، باید بدانید روش لیزر موهای زائد چیست و چگونه به حذف دائم موهای زائد می‌پردازد؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت روش لیزر موهای زائد در واقع یک روش بی خطر و ایمن برای رفع این موهای تیره رنگ و ضخیم است که با استفاده از دستگاه مخصوصی با همین نام انجام می‌شود. در این روش بی نظیر پزشکان اشعه لیزر که در واقع یک پرتوی نوری با طول موج مشخص است را به پوست می‌تابند.

این اشعه پس از تابیدن به سطح پوست توسط رنگدانه های مو جذب می‌شود. جذب انرژی لیزر توسط رنگدانه های مو باعث گرم شدن بیش از حد فولیکول‌ها می‌شود. فولیکول‌ها ارگان‌های کوچکی هستند که باعث رشد مو در نقاط مختلف بدن می‌شوند. این ارگان‌های حیاتی تأثیر بسیاری در رشد مو داشته و تخریب آن‌ها باعث عدم رشد مو می‌شود.

از آنجایی که رنگدانه های مو در این ارگان‌ها قرار دارند، جذب انرژی اشعه لیزر و گرم شدن بیش از حد فولیکول باعث حذف موهای زائد می‌شود. روش لیزر موهای زائد از روش‌های مدرن برای رفع موهای زائد است که با دستگاه‌های مختلفی انجام می‌شود. این دستگاه‌ها با توجه به رنگ پوست افراد انتخاب می‌شوند.

لیزر موهای زائد چیست؟

کاندیدای مناسب مرکز لیزر در تهران

می دانید که قبل از استفاده از هر روش باید بدانید که آیا کاندیدای مناسبی برای آن روش هستید یا خیر؟ برای پی بردن به این موضوع که آیا کاندیدای مناسبی برای استفاده از روش لیزر موهای زائد هستید، باید به مرکز لیزر در تهران مراجعه کنید. پزشکان در این مراکز با بررسی پوست و موی شما به شما پاسخ خواهند داد.

توجه داشته باشید که روش لیزر موهای زائد برای مردان و زنان مناسب بوده و افراد می‌توانند بدون نگرانی از این روش استفاده کنند. تمام افرادی که دارای موهای ضخیم و تیره رنگ در نقاط مختلف بدن هستند، کاندیدای مناسبی برای استفاده از روش لیزر موهای زائد می‌باشند. برای استفاده از لیزر موهای زائد باید دارای ویژگی‌های زیر باشید:

  • به هیچ عنوان در محل لیزر دارای زخم، آکنه و عفونت نباشید.
  • باید انتظارات منطقی از لیزر موهای زائد داشته باشید. این روش طی چندین جلسه انجام شده و به مرور زمان موهای زائد را حذف می‌کند.
  • روش لیزر موهای زائد برای افرادی که موهای کرکی و روشنی دارند، مناسب نمی‌باشد.
  • افراد باید به انتخاب دستگاه مناسب رنگ پوست خود بپردازند. در غیر این صورت عوارض درمان افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: مراکز معتبر لیزر موهای زائد در تهران

عوامل مهم مرکز لیزر در تهران

یکی از مهمترین سوالاتی که ممکن است برای شما ایجاد شده باشد این است که از نظر مرکز لیزر در تهران، چه عواملی روی اثربخشی لیزر تاثیرگذار هستند؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت عوامل بسیاری هستند که روی اشعه لیزر و اثربخشی آن برای حذف موهای زائد تاثیرگذار می‌باشند. به صورت کلی عواملی که روی حذف موهای زائد تأثیر دارند به شرح زیر می‌باشند:

  • ابزار و دستگاه‌های لیزر از مهمترین عوامل مؤثر در نتایج لیزر موهای زائد هستند.
  • دستور العمل هایی که برای چگونگی انجام لیزر و نکاتی که قبل و بعد از درمان باید رعایت کرد، از عوامل مؤثر در نتایج هستند.
  • اعتبار مرکز لیزر و مهارت اپراتورها و تیم پزشکی نیز باعث می‌شود تا نتایج لیزر بهتر شود.
  • ویژگی‌های ظاهری بیمار از جمله رنگ پوست، رنگ مو، ضخامت موهای زائد و مواردی از این دست روی نتیجه درمان اثر دارد.

عوامل مهم مرکز لیزر در تهران

خصوصیات مرکز لیزر در تهران

برای انتخاب بهترین مرکز لیزر در تهران باید با خصوصیات مراکز معتبر آشنایی پیدا کنید. پزشکان و متخصصین در این زمینه با ارائه ویژگی‌هایی به شما در انتخاب یک مرکز معتبر در تهران کمک می‌کنند. خصوصیات و ویژگی‌های مراکز معتبر تهران به صورت زیر است:

  1. اولین و مهمترین ویژگی یک مرکز معتبر در تهران داشتن مجوز است. مراکز معتبر لیزر تهران دارای مجوز از وزارت بهداشت هستند. این مراکز با رعایت برخی از استانداردها از سوی وزارت بهداشت مجوز دریافت می‌کنند. این مجوز باعث جلب اطمینان بسیاری از مراجعین می‌شود. برای پی بردن به مجوز باید به صورت حضوری به مرکز مورد نظر مراجعه کنید. مجوز باید در معرض دید عموم مردم قرار بگیرد.
  2. دومین ویژگی یک مرکز معتبر فعالیت زیر نظر پزشک متخصص است. حضور پزشک متخصص در مراکز لیزر باعث می‌شود تا در صورت بروز مشکل در بیمار، پزشک به تجویز دارو بپردازد. مراکز معتبر و مجوزدار باید زیر نظر پزشک متخصص فعالیت کنند. در غیر این صورت مرکز دارای مجوز نبوده و نمی‌توان به آن اعتماد کرد.
  3. رعایت بهداشت از مهمترین استانداردهایی است که هنگام صدور مجوز به آن توجه می‌شود. مراکز معتبر باید با ضدعفونی کردن مداوم دستگاه‌ها و استفاده از وسایل یکبار مصرف، از بروز بیماری و عفونت در مراجعین جلوگیری کنند. مراکز معتبر و حرفه‌ای با رعایت بهداشت سعی دارند تا سلامت بیمار خود را حفظ کنند. بهترین مراکز لیزر در شهر تهران اهمیت ویژه‌ای به مسئله بهداشت می‌دهند.
  4. وجود دستگاه‌های مختلف و متنوع لیزر باعث می‌شود تا تمام افراد با تمام رنگ‌های مختلف پوست، بتوانند از خدمات لیزر در مرکز استفاده کنند. مراکز معتبر با استفاده از دستگاه‌های مختلف لیزر سعی دارند تا به تمامی رنگ‌های پوست و مو خدمات ارائه کنند. وجود دستگاه‌های به روز و متنوع باعث جلب نظر مراجعین و افزایش مشتری‌های آن می‌شود.

بیشتر بخوانید: مراکز لیزر الکساندرایت کندلا در تهران

انواع دستگاه در مرکز لیزر تهران

امروزه دستگاه‌های مختلفی برای لیزر موهای زائد مورد استفاده قرار گرفته می‌شود. این دستگاه‌ها بر اساس طول موج‌های خاصی ساخته شده‌اند. به صورت کلی دستگاه‌های مرکز لیزر در تهران بر اساس 3 طول موج مختلف زیر ساخته می‌شوند:

الکساندریت:

یکی از فناوری‌های مختلف لیزر که دستگاه‌های بسیاری بر اساس آن ساخته شده است، الکساندریت می‌باشد. این فناوری دارای طول موج 755 نانومتر می‌باشد. این فناوری تأثیر بسیاری روی پوست‌های روشن دارد. بنابراین دستگاه‌هایی که بر پایه الکساندریت ساخته می‌شوند، معمولاً برای رفع موهای زائد تیره رنگ از روی پوست‌های روشن استفاده می‌شوند.

انواع دستگاه در مرکز لیزر تهران

ان دی یاگ:

طول موج فناوریان دی یاگ 1064 نانومتر می‌باشد. این طول موج بالا باعث می‌شود تا دستگاه‌هایی که بر اساس این فناوری ساخته می‌شوند، برای تمامی رنگ‌های پوست مناسب باشند. این فناوری از فناوری‌های حرفه‌ای لیزر موهای زائد می‌باشد.

دیود:

یکی دیگر از انواع فناوری لیزر موهای زائد است که دارای طول موج 800 نانومتر می‌باشد. این طول موج باعث می‌شود تا لیزر دیود تأثیر بسیاری بر روی پوست‌های تیره رنگ و سبزه داشته باشد. دستگاه‌هایی که بر اساس لیزر دیود ساخته می‌شوند، روی پوست‌های تیره رنگ مؤثر هستند. قطر تابش این دستگاه‌ها زیاد بوده و باعث افزایش سرعت لیزر می‌شود.