مراکز کاشت ابرو در تهران

مراکز کاشت ابرو در تهران

متاسفانه مشکل ریزش مو تنها مختص به موهای سر نبوده و موهای دیگر نقاط بدن نیز دچار ریزش می‌شوند. یکی از نواحی بدن که ریزش موهای آن تأثیر بسیاری در زیبایی افراد دارد، ابرو می‌باشد. به طور کلی ریزش مو یک مسئله طبیعی در بدن است که در شدت یافتن باعث بروز مشکل در افراد می‌شود. در صورتی که موهای ابرو دچار ریزش شدید شوند، با کاهش تراکم مواجه می‌شوند. در دنیای امروز که داشتن ابروهایی پرپشت از معیارهای زیبایی محسوب می‌شود، کاهش تراکم ابروها می‌تواند تأثیر بسیاری در اعتماد به نفس افراد داشته باشد. پزشکان و متخصصین مو برای رفع مشکل ریزش ابروها روش‌های متنوعی را ابداع کرده‌اند که یکی از بهترین آن‌ها روش کاشت ابرو می‌باشد. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره مراکز کاشت ابرو در تهران ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

کاشت ابرو

پیش از آنکه به توضیح درباره مراکز کاشت ابرو در تهران بپردازیم، باید بدانید روش کاشت ابرو چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت روش کاشت ابرو در واقع یک روش حرفه‌ای و مدرن برای رفع ریزش در ابروها می‌باشد که تأثیر بسیاری در افزایش تراکم و فرم دهی در این ناحیه دارد. این روش بی نظیر شباهت بسیاری به روش کاشت مو دارد. در این روش پزشکان با استفاده از برداشت فولیکول‌ها و کاشت آن‌ها در ابرو به زیباسازی ابروها می‌پردازند.

اما فولیکول چیست؟ فولیکول در واقع یک ارگان بسیار کوچک و حیاتی است که باعث رشد مو در نقاط مختلف بدن می‌شود. این ارگان در لایه میانی پوست قرار داشته و بروز هرگونه مشکل در آن باعث عدم رشد مو می‌شود. پزشکان در روش کاشت ابرو، فولیکول‌ها را از نواحی مناسب برداشت کرده و پس از آماده سازی در ابروها می‌کارند. این پیوند با دقت و زیر نظر پزشکان متخصص انجام می‌شود.

متدهای کاشت در مراکز کاشت ابرو تهران

یکی از مهمترین سوالاتی که ممکن است برای شما ایجاد شده باشد این است که متدهای کاشت در مراکز کاشت ابرو در تهران به چه صورت است؟ با اینکه مدت زمان زیادی از ابداع روش کاشت ابرو نگذشته است اما پزشکان توانسته‌اند به استفاده از روش‌های مختلفی به انجام آن بپردازند. این روش‌ها که تنها در نحوه برداشت فولیکول‌ها باهم تفاوت دارند به متدهای کاشت ابرو شناخته می‌شوند.

متدهای کاشت در مراکز کاشت ابرو تهران

پزشکان در کلینیک‌های حرفه‌ای با استفاده از متدهای زیر به کاشت ابرو می‌پردازند:

متد جراحی FUT:

یکی از روش‌های قدیمی کاشت ابرو که امروزه نیز مورد توجه بسیاری از مردم قرار دارد روش FUT می‌باشد. در این روش پزشکان برداشت فولیکول‌ها را با استفاده از برشی نواری شکل در محل اهدا انجام می‌دهند. پزشکان در روش FUT ابتدا یک برش نواری شکل در محل اهدا که معمولاً پشت سر و گردن است ایجاد می‌کنند. پس از ایجاد برش، فولیکول‌ها را برداشت می‌کنند. این روش یک روش جراحی بوده و با خونریزی و تهاجم همراه است. دوران نقاهت این روش طولانی بوده و از عوارض آن می‌توان به ایجاد اسکار در محل اهدا اشاره کرد. از مزایای روش FUT می‌توان به تراکم زیاد ابروها با پرداخت هزینه مناسب اشاره کرد.

روش غیرجراحی FUE:

یکی دیگر از متدهای کاشت ابرو که امروزه مورد توجه بیشتر بیماران قرار گرفته است روش غیرجراحی FUE می‌باشد. در این روش بی نظیر پزشکان بدون ایجاد برش و جراحی به برداشت فولیکول‌ها می‌پردازند. این روش یک روش غیرجراحی است و پزشکان در آن به برداشت فولیکول‌ها به صورت واحدی مجزا می‌پردازند. این برداشت با استفاده از ابزاری به نام پانچ انجام می‌شود. روش FUE یک روش کم تهاجمی است، بنابراین دارای دوران نقاهت کوتاهی می‌باشد. همچنین از مزایای این روش می‌توان به نتایج طبیعی آن اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: کاشت ابروی طبیعی در تهران

خصوصیات مراکز کاشت ابرو در تهران

می‌دانید که تهران به عنوان پایتخت دارای مراکز درمانی بسیاری است. بنابراین انتخاب یک مرکز کاشت ابرو مناسب در میان مراکز کاشت ابرو در تهران کار بسیار دشواری به نظر می‌رسد. متخصصین خصوصیاتی را تحت عنوان ویژگی‌های مراکز معتبر کاشت ابرو در تهران ارائه کرده‌اند که با در نظر گرفتن آن‌ها می‌توانید به انتخاب یک مرکز معتبر بپردازید. این خصوصیات به شرح زیر می‌باشند:

مجوز:

از مهمترین ویژگی‌هایی که یک مرکز معتبر کاشت ابرو دارا می‌باشد، می‌توان به مجوز اشاره کرد. وزارت بهداشت با در نظر گرفتن برخی استانداردها به صدور مجوز برای مراکز معتبر می‌پردازد. این استانداردها باعث می‌شود تا بیمار به مرکز اعتماد کند. برای پی بردن به مجوز داشتن یک مرکز باید به آن مراجعه نمایید. مجوز در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

خصوصیات مراکز کاشت ابرو در تهران

فعالیت زیر نظر پزشک متخصص:

در مراکز حرفه‌ای و معتبر تمام فعالیت‌ها باید زیر نظر پزشک متخصص انجام شود. بر اساس استانداردهای وزارت بهداشت برای صدور مجوز، مرکز باید زیر نظر پزشک متخصص فعالیت کند. در صورت فعالیت مرکز زیر نظر پزشک عمومی، دارای مجوز نبوده و نمی‌توان به آن اعتماد کرد.

تنوع روش:

یک مرکز حرفه‌ای باید حداقل از دو متد FUT و FUE برای کاشت ابرو استفاده کند. در صورتی که مرکز در روش‌های کاشت ابرو تنوع نداشته باشد، بیمار حق انتخاب کمتری دارد. توجه داشته باشید که تنوع روش باعث تنوع دستگاه و استفاده از دستگاه‌های به روز برای کاشت ابرو می‌شود.

رعایت بهداشت:

از مهمترین استانداردهایی که وزارت بهداشت به آن توجه می‌کند، رعایت بهداشت در مرکز می‌باشد. مراکز معتبر در تهران با رعایت بهداشت و استفاده از وسایل یکبار مصرف باعث جلوگیری از بروز عفونت و بیماری در مراجعین می‌شوند. همچنین مرکز باید با ضدعفونی کردن مداوم دستگاه‌ها از بروز مشکل در بیمار جلوگیری کند. داشتن محیطی پاکیزه از مهمترین خصوصیات مراکز معتبر است.

بیشتر بخوانید: قیمت کاشت ابرو در تهران

مراحل کاشت در مراکز کاشت ابرو تهران

پس از توضیحاتی که درباره خصوصیات مراکز کاشت ابرو در تهران ارائه شد، ممکن است با این سؤال مواجه شده باشید که مراحل کاشت ابرو در این مراکز به چه صورت است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت مراکز معتبر و حرفه‌ای با انجام 3 مرحله انجام می‌شود. این مراحل دارای اهمیت بسیاری بوده و در صورت بروز مشکل در هر کدام از این مراحل نتایج کاشت ابرو با مشکل مواجه می‌شود. این مراحل به شرح زیر هستند:

  1. اولین مرحله از کاشت ابرو مرحله طراحی می‌باشد. این مرحله که در جلسات پیش از کاشت انجام می‌شود تأثیر بسیاری در نتایج دارد. در این مرحله پزشکان با در نظر گرفتن فرم صورت و ابروهای بیمار، به طراحی یک مدل مناسب ابرو برای بیمار می‌پردازند. این مرحله دارای اهمیت بسیار زیادی است. بنابراین باید با دقت انجام شود.
  2. مرحله بعدی از کاشت ابرو مرحله برداشت فولیکول‌ها می‌باشد. در این مرحله که در جلسه درمان انجام می‌شود، پزشکن ابتدا با استفاده از بی حسی موضعی، محل برداشت و کاشت را بی حس می‌کنند. پس از بی حس کردن این نواحی، برداشت فولیکول‌ها آغاز می‌شود. این برداشت می‌تواند با متدهای مختلفی انجام شود.

مراحل کاشت در مراکز کاشت ابرو تهران

3. در آخرین مرحله از کاشت ابرو پزشکان به کاشت فولیکول‌ها می‌پردازند. توجه داشته باشید که پزشکان پیش از کاشت فولیکول‌ها باید به آماده سازی بستر مناسب بپردازند. بنابراین برش‌های ظریفی را روی ابرو ایجاد می‌کنند. پس از ایجاد برش، فولیکول‌ها با دقت درون این برش‌ها قرار می‌گیرند. کاشت فولیکول‌ها درون برش‌ها باید با دقت و زیر میکروسکوپ انجام شود. رعایت بسیاری از نکات در این مرحله دارای اهمیت است. در آخر برش‌ها را با استفاده از بخیه یا چسب بافتی پوشانده و پانسمان می‌کنند.

توجه داشته باشید که کاشت ابرو در کلینیک‌های حرفه‌ای با دقت و انجام تمامی مراحل بالا انجام می‌شود. کاشت در مراکز معتبر باعث طبیعی و دائمی بودن نتایج می‌شود.