جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

مراقبت بعد از لیزر جوانسازی فوتونا

مراقبت بعد از لیزر جوانسازی فوتونا

زیبایی پوست یکی از مهمترین دغدغه‌ها در زندگی هر انسانی است. بیشتر افراد به خصوص خانم‌ها به زیبایی خود اهمیت ویژه‌ای داده و در جهت حفظ شادابی و جوانی پوست صورت خود تلاش می‌کنند. در زمان گذشته روش‌های متنوعی برای جوانسازی پوست وجود نداشت اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی پزشکان هر روز یک روش جدید برای حفظ شادابی پوست ایجاد می‌شود. یکی از روش‌های بسیار کاربردی در جوانسازی پوست روش لیزر فوتونا می‌باشد. این روش در واقع یک روش لیزردرمانی است که باعث رفع مشکلات پیری پوست می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره این روش و مراقبت بعد از لیزر جوانسازی فوتونا ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

لیزر جوانسازی فوتونا

پیش از آنکه درباره مراقبت بعد از لیزر جوانسازی فوتونا اطلاعاتی را به‌دست آورید باید بدانید لیزر فوتونا چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت به طور کلی فوتونا به معنای سطح پوست و لیزر فوتونا یک روش لیزردرمانی برای سطح پوست می‌باشد. همانطور که گفته شد پوست انسان در سنین پیری با مشکلاتی مواجه می‌شود که علت اصلی آن کاهش ماده‌ای به نام کلاژن می‌باشد.

در روش لیزر فوتونا پزشکان با استفاده از اشعه لیزر باعث تولید مجدد این ماده در ساختار پوست می‌شوند. در این روش پزشک با استفاده از دستگاه مخصوصی با همین نام به تابیدن اشعه لیزر به سطح پوست می‌پردازد. همزمان با تابیدن اشعه لیزر به سطح پوست، لایه میانی گرم شده و سلول‌های سازنده کلاژن تحریک می‌شوند. از کاربردهای لیزر فوتونا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لایه برداری سطحی از پوست صورت
  • رفع خطوط عمیق و سطحی پیشانی
  • رفع خطوط اخم و خنده
  • برطرف کردن ترک‌های پوستی
  • درمان جوش، آکنه، زگیل و جای زخم
  • لیفت پوست در نقاط مختلف صورت
  • جوانسازی 4 بعدی
لیزر جوانسازی فوتونا
مراقبت بعد از لیزر جوانسازی فوتونا

لیزر جوانسازی 4 بعدی فوتونا

لیزر فوتونا یک روش بی نظیر برای جوانسازی پوست می‌باشد که در آن از دو طول موج مختلف لیزر استفاده می‌شود. این لیزر تأثیر بسیاری در جوانسازی دارد اما نباید مراقبت بعد از لیزر جوانسازی فوتونا را نادیده گرفت. همانطور که گفته شد فوتونا دارای کاربردهای بسیاری است.

یکی از مهمترین کاربردهای لیزر فوتونا، جوانسازی 4 بعدی می‌باشد. در این روش پزشکان با تابیدن اشعه لیزر از داخل بافت دهان و سطح خارجی پوست به رفع مشکلات پیری می‌پردازند. مراحل این روش جوانسازی به شرح زیر می‌باشند:

  1. اولین مرحله از جوانسازی 4 بعدی با تابیدن اشعه لیزر به داخل بافت دهان آغاز می‌شود. در این مرحله اشعه لیزر با گرمادهی به داخل دهان باعث انقباض کلاژن‌ها می‌شود.
  2. در مرحله بعدی اشعه لیزر به سطح پوست تابیده شده و به عمق آن نفوذ پیدا می‌کند. این مرحله شباهت بسیاری به روش لیزر موهای زائد داشته و برای آقایان توصیه نمی‌شود. زیرا باعث حذف موهای صورت آن‌ها می‌شود.
  3. در مرحله سوم با گرمادهی به عمق پوست به تکمیل مرحله قبلی می‌پردازند. این مرحله باعث فرم دهی، لیفت و حجم دهی به پوست صورت در نقاط مختلف می‌شود.
  4. آخرین مرحله جوانسازی 4 بعدی پوست لایه برداری سطحی است. در این مرحله پزشک با تابیدن اشعه لیزر به سطح پوست به از بین بردن لایه سطحی و آسیب دیده پوست صورت می‌پردازد. این مرحله باعث شفافیت و شادابی پوست صورت می‌شود.

بیشتر بخوانید: جوانسازی صورت با لیزر فوتونا

مزایای لیزر جوانسازی فوتونا

هر روش جوانسازی پوست دارای مزایا و عوارض خاص خود می‌باشد. مزایای یک روش باعث جلب نظر افراد به آن و عوارض آن نیز با استفاده از مراقبت‌ها قابل کنترل هستند. شما می‌توانید با توجه به مراقبت بعد از لیزر جوانسازی فوتونا از مزایای این روش نهایت استفاده را ببرید. مزایای این روش به شرح زیر هستند:

  • این روش بدون درد و خونریزی است.
  • روش لیزر فوتونا یک روش غیرتهاجمی بوده و به همین علت عوارض سنگینی را به همراه نخواهد داشت.
  • لیزر فوتونا یک روش ایمن جایگزین برای روش‌های تهاجمی و جراحی است.
  • گردش خون در این روش افزایش پیدا می‌کند.
  • این روش در کوتاه‌ترین زمان تاثیرگذار می‌باشد.
  • دوران نقاهت این روش بسیار کوتاه است. به طوری که شما می‌توانید پس از جراحی به کارهای روزمره خود بپردازید.
  • باعث بهبود بافت و رنگ پوست می‌شود.
  • تحریک کلاژن سازی در این روش باعث حجم دهی طبیعی به پوست در نقاط مختلف می‌شود.
مزایای لیزر جوانسازی فوتونا
مراقبت بعد از لیزر جوانسازی فوتونا

مراقبت بعد از لیزر جوانسازی فوتونا چیست؟

با اینکه روش لیزر فوتونا یک روش ایمن است اما در صورت عدم رعایت برخی از نکات ممکن است مشکلات بسیاری برای بیمار ایجاد شود. یکی از سؤالات مهم مردم درباره این روش این است که مراقبت بعد از لیزر جوانسازی فوتونا چیست؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت پزشکان بعد از انجام روش لیزر فوتونا نکاتی را به شما توصیه می‌کنند که به مجموع این نکات مراقبت بعد از لیزردرمانی گفته می‌شود. در صورتی که به این نکات بی توجه باشید، احتمال افزایش عوارض و یا حتی دائمی شدن آن بسیار بالا می‌رود. بنابراین سعی کنید به مراقبت‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید. در ادامه به معرفی برخی از مراقبت‌های لیزر فوتونا خواهیم پرداخت:

دوری از آفتاب:

یکی از مهمترین نکاتی که بعد از لیزر فوتونا باید به آن توجه داشته باشید دوری از نور مستقیم آفتاب می‌باشد. پس از لیزر 4 بعدی جوانسازی، پوست شما به علت برخورد اشعه به سطح آن بسیار حساس است. حساسیت پوست شما باعث می‌شود تا اشعه UV موجود در نور خورشید باعث ایجاد آسیب در آن شود. بنابراین سعی کنید در صورت رفت آمد در طول روز حتماً از کرم‌های ضدآفتاب استفاده نمایید. هرگونه آفتاب گرفتن، سولار و برنزه کردن قبل از لیزر نیز باعث بی تأثیر شدن جلسه درمان می‌شود.

مصرف به موقع دارو:

پس از انجام لیزردرمانی، پزشک متخصص داروهایی را برای شما تجویز می‌کند که مصرف آن‌ها باید دقیقاً طبق دستور پزشک باشد. بسیاری از افراد با بی توجهی به این داروها، تصور می‌کنند تمام درمان در جلسه لیزر خلاصه می‌شود. در صورتی که مصرف این داروها باعث کاهش عوارض و بهبودی سریع‌تر پوست شما می‌شود. بنابراین برای جلوگیری از بروز مشکلات جدی و خطرات، داروهای تجویز شده را به موقع و منظم مصرف نمایید.

بیشتر بخوانید: جوانسازی واژن با لیزر فوتونا

استفاده از مرطوب کننده پوست:

یکی از مهمترین موارد مراقبت بعد از لیزر جوانسازی فوتونا استفاده از مرطوب کننده می‌باشد. مرحله چهارم لیزر جوانسازی 4 بعدی به لایه برداری از سطح پوست می‌پردازد. این لایه برداری ممکن است باعث خشکی پوست و بروز مشکلاتی برای افراد شود. پزشک برای جلوگیری از این مشکل استفاده از مرطوب کننده‌ها را توصیه می‌کند. مرطوب کننده‌ها نقش مهمی درترمیم لایه سطحی پوست شما دارند اما برای تاثیرگذاری بهتر آن نباید از مواد آرایشی استفاده کنید.

مراقبت بعد از لیزر جوانسازی فوتونا چیست؟
مراقبت بعد از لیزر جوانسازی فوتونا

ورزش نکنید:

در صورتی که قصد دارید پوست شما سریع‌تر ترمیم شود، بهتر است بلافاصله پس از لیزردرمانی ورزش نکنید. انجام فعالیت‌های سنگین پس از درمان باعث عدم ترمیم پوست می‌شود. پس از گذشت چند روز از درمان می‌توانید با ورزش‌های سبک و مناسب باعث افزایش گردش خون و شادابی پوست خود شوید.

خواب مناسب:

یک انسان به صورت طبیعی باید در طول شبانه روز حداکثر 8 ساعت بخوابد. خواب نامناسب باعث عدم ترمیم لایه‌های پوستی و در نهایت عدم تاثیرگذاری لیزر فوتونا می‌شود. چرت‌های کوتاه در طول روز نیز باعث افزایش شادابی پوست می‌شود.

شستشوی درست پوست:

پس از گذشت مدتی از درمان شما باید با انجام برخی مراقبت‌ها تاثیرگذاری لیزر فوتونا بیشتر کنید. یکی از این مراقبت‌ها شستشوی صحیح پوست می‌باشد. شستشوی صورت به مدت 12 ساعت بعد از لیزردرمانی ممنوع است. پس از آن نیز نباید صورت را با استفاده از شویندهای قوی و آب گرم شستشو دهید.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.