لیزر جوانسازی فوتونا

لیزر جوانسازی فوتونا

پوست موثرترین عامل در زیبایی و جوانی می‌باشد که متاسفانه با افزایش سن دچار مشکل می‌شود. یکی از مهمترین مشکلاتی که پوست در سنین پیری با آن مواجه می‌شود، کمبود کلاژن است که باعث بروز چین و چروک و افتادگی پوست در نقاط مختلف بدن می‌شود. با اینکه پیری پوست یک فرآیند طبیعی و گریزناپذیر است، پزشکان با ابداع روش‌هایی توانسته‌اند برای مدتی آن را به تأخیر بیاندازند. روش‌هایی که در آن به رفع مشکلات پیری پوست و جلوگیری از آن می‌پردازند، روش‌های جوانسازی پوست نام دارند. یکی از رایجترین روش‌های جوانسازی پوست روش لیزردرمانی می‌باشد که در آن از اشعه لیزر استفاده می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره لیزر جوانسازی فوتونا ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

لیزر جوانسازی فوتونا چیست؟

همانطور که گفته شد پوست انسان از سنین میانسالی با مشکلاتی مواجه می‌شود که این مشکلات تا سنین پیری نیز ادامه دارند. روش فوتونا یکی از بهترین روش‌ها برای رفع این مشکلات پوستی می‌باشد. اما لیزر جوانسازی فوتونا چیست؟

به طور کلی فوتونا به معنای سطح پوست بوده و لیزر فوتونا به معنای جوانسازی سطح پوست با استفاده از اشعه لیزر می‌باشد. اشعه لیزر یکی از پرکاربردترین اشعه‌ها در علم پزشکی است که با گرمادهی به لایه میانی پوست باعث رفع مشکلات پوستی می‌شود. لیزر فوتونا یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های لیزر در زمینه جوانسازی پوست می‌باشد که توانسته توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کند. درمان‌هایی که از طریق این لیزر ارائه می‌شود به شرح زیر می‌باشند:

  • لیفت صورت
  • جوانسازی 4 بعدی پوست صورت
  • رفع چین و چروک‌ها و پف اطراف چشم
  • رفع تیرگی زیر چشم
  • افزایش طبیعی حجم گونه و لب
  • رفع چین و چروک‌های روی گردن
  • رفع شلی و افتادگی پوست در نقاط مختلف بدن
  • درمان جای جوش و آکنه
  • رفع اسکار و جای زخم
  • جوانسازی واژینال خانم‌ها

لیزر جوانسازی فوتونا چیست؟

جوانسازی 4 بعدی فوتونا

یکی از مهمترین کاربردهای لیزر جوانسازی فوتونا، جوانسازی 4 بعدی می‌باشد. این درمان هم از سطح خارجی پوست و هم از طریق مخاط دهان به جوانسازی پوست صورت می‌پردازد. پزشکان در این درمان از دو طول موج مختلف لیزر استفاده کرده و باعث حجم دهی و رفع مشکلات پیری در پوست می‌شوند. مراحل مختلف جوانسازی 4 بعدی صورت با استفاده از لیزر فوتونا به شرح زیر است:

  1. در اولین مرحله از جوانسازی 4 بعدی صورت با لیزر فوتونا پزشکان با استفاده از اشعه لیزر به گرمادهی از داخل بافت دهان می‌پردازند. در این مرحله با انقباض کلاژن‌ها باعث سفت شدن پوست ناحیه خط خنده می‌شوند.
  2. در مرحله بعدی با ادامه دادن تابیدن اشعه لیزر باعث استحکام تثبیت درمان مرحله قبل می‌شوند. این مرحله به علت احتمال حذف موهای زائد، برای مردان مناسب نیست.
  3. در مرحله سوم از جوانسازی 4 بعدی پزشکان به گرمادهی به عمق پوست می‌پردازند. در این مرحله اشعه لیزر به سطح خارجی پوست تابیده می‌شود. این مرحله باعث لیفت و حجم دهی به پوست صورت می‌شود.
  4. مرحله آخر جوانسازی 4 بعدی پوست با لیزر فوتونا، مرحله لایه برداری سطحی می‌باشد. در این مرحله اشعه لیزر به لایه سطحی پوست آسیب رسانده و این موضوع باعث افزایش درخشانی و شادابی پوست صورت می‌شود.

با اینکه نتایج حاصل شده و زمان رسیدن به نتیجه از این درمان متفاوت است و افراد پس از بهبودی کامل عوارض، می‌توانند شاهد نتایج درمان باشند.

بیشتر بخوانید: لیزر فوتونا برای مو

نتایج لیزر جوانسازی فوتونا

با توجه به توضیحات داده شده ممکن است با این سؤال مواجه شوید که نتایج درمان با لیزر جوانسازی فوتونا به چه صورت است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت هدف از این درمان بازگشت کلاژن‌های از دست رفته در سنین میانسالی و پیری می‌باشد. بنابراین اشعه لیزر فوتونا به گرمادهی به لایه زیرین پوست باعث تحریک سلول‌های کلاژن ساز در این ناحیه می‌شود.

افزایش کلاژن در نهایت باعث افزایش براقیت پوست و بازگشت خاصیت ارتجاعی به آن می‌شود. همچنین با استفاده از این درمان می‌توانید بدون انجام جراحی به رفع چین و چروک‌های صورت بپردازید. لیزر فوتونا توانایی بسیاری در از بین بردن لک‌های صورت و حذف علائم پیری داشته و درمان جای زخم، جوش و آکنه جوانی و شادابی را دوباره به پوست شما بازمی گرداند. این روش برای افرادی که از جراحی و عوارض آن می‌ترسند، بهترین گزینه می‌باشد.

نتایج لیزر جوانسازی فوتونا

مزایای لیزر جوانسازی فوتونا

موضوعی که باعث شده است تا بیشتر مردم به استفاده از لیزر جوانسازی فوتونا بپردازند، مزایای آن می‌باشد. این روش دارای مزایای بسیاری نسبت به روش‌های دیگر جوانسازی است و به همین دلیل توانسته توجه بیشتر مردم را به خود جلب کند. یکی از مهمترین مزایای این روش جوانسازی غیرتهاجمی بودن آن می‌باشد. این روش بدون هیچگونه برش و جراحی به رفع مشکلات پوستی بیمار می‌پردازد.

همچنین لیزر فوتونا به علت غیرتهاجمی بودن دوران نقاهت بسیار کوتاهی دارد. به طوری که فرد بلافاصله پس از درمان می‌تواند به زندگی روزمره خود ادامه دهد. این روش به علت جوانسازی 4 بعدی دارای درصد رضایتمندی بسیار بالایی می‌باشد. تنوع درمان در لیزر فوتونا باعث شده است تا بسیاری از پزشکان نیز استفاده از این روش را ترجیح دهند.

بیشتر بخوانید: لیزر فوتونا برای جای بخیه

نکات مهم قبل از استفاده لیزر جوانسازی فوتونا

پیش از آنکه به انجام درمان با لیزر جوانسازی فوتونا بپردازید، باید نکاتی را رعایت نمایید. این نکات که به عنوان مراقبت‌های قبل از لیزردرمانی توصیه می‌شود، می‌تواند تأثیر بسیاری در نتیجه درمان داشته باشد. نکات مهم قبل از درمان با لیزر فوتونا به شرح زیر هستند:

  • پیش از درمان حتماً با پزشک خود مشورت نمایید.
  • زمان جلسات درمان باید به درستی تعیین شوند.
  • پیش از حضور در جلسه درمان پوست خود را به خوبی تمیز کنید.
  • پوست برای درمان باید بدون التهاب باشد.
  • قبل از درمان از مناسب بودن این روش برای مشکلات خود اطمینان حاصل کنید.
  • قبل از درمان با لیزر فوتونا باید از آفتاب دوری کنید.
  • از مدتی قبل از لیزر فوتونا، محل درمان نباید لیزر شود.
  • برای ساعات انجام لیزردرمانی برنامه ریزی کنید.
  • به یاد داشته باشید که مراحل لیزر فوتونا لذتبخش نیست و ممکن است با کمی درد همراه باشد.

نکات مهم قبل از استفاده لیزر جوانسازی فوتونا

مشاهده اثرات درمان با لیزر جوانسازی فوتونا

به طور کلی درمان با لیزر جوانسازی فوتونا نیاز به زمان دارد. مدت زمان مشاهده نتایج در این روش با توجه به شدت مشکل و نوع پوست متفاوت است. بیشتر افراد بلافاصله پس از درمان شاهد سفت شدن پوست و رفع خطوط سطحی پوست صورت می‌باشند. بازسازی کلاژن‌ها نیاز به زمان داشته و شما نمی‌توانید بلافاصله پس از درمان، نتایج کامل درمان را مشاهده کنید. ماندگاری روش لیزر فوتونا حدود 6 ماه تا یکسال بوده و پس از آن شما باید دوباره تحت درمان قرار بگیرید. با اینکه برخی از نتایج این روش بلافاصله بعد از لیزردرمانی قابل مشاهده است اما نتایج اصلی این درمان بعد از 2 تا 3 ماه نمایان می‌شود.

نکات بعد از درمان با لیزر جوانسازی فوتونا

نکات بسیار مهمی پس از درمان وجود دارد که در صورت عدم رعایت آن‌ها ممکن است عوارض ناخوشایندی را تجربه کنید. این نکات بعد از درمان با لیزر جوانسازی فوتونا به شرح زیر هستند:

  • یک رژیم غذایی مناسب از مرکبات و سبزیجات می‌تواند تأثیر بسیاری در کلاژن سازی پوست شما داشته باشد. مواد مغذی موجود در این رژیم غذایی بسیار مناسب پوست می‌باشند.
  • خواب کافی در طول شبانه روز باعث طراوت و شادابی پوست شما می‌شود. سعی کنید در طول شبانه روز حداکثر 8 ساعت باشد.
  • ورزش کردن و انجام فعالیت‌های سبک ورزشی باعث جوانی پوست می‌شود. ورزش گردش خون را افزایش داده و باعث بهبود مشکلات آن می‌شود.
  • سعی کنید برای حفظ رطوبت پوست روزانه 8 لیوان آب بنوشید.