جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

عوارض کاشت ابرو

عوارض کاشت ابرو

عوارض کاشت ابرو سوال ذهنی کاندید مناسب برای کاشت ابرو است.ریزش مو از ناخوشایندترین مشکلاتی است که هر انسانی ممکن است در طول زندگی با آن مواجه شود. این مشکل که دلایل مختلفی مانند ژنتیک، سبک زندگی و آلودگی هوا در آن مؤثر هستند، باعث کاهش زیبایی و اعتماد به نفس در افراد می‌شود. شاید تصور کنید ریزش مو مختص موهای سر است، اما این تصور کاملاً اشتباه است. موهای هر نقطه از جمله ابروها ممکن است با مشکل ریزش روبرو شود. امروزه پیشرفت علم پزشکی و تکنولوژی توانسته روش‌های متنوعی برای رفع مشکل ریزش ابروها ایجاد کند. یکی از روش‌های بسیار کاربردی و بی نظیر برای جلوگیری از ریزش ابروها، کاشت می‌باشد. کاشت ابرو از روش‌های جدید و مدرن برای رفع ریزش ابروها می‌باشد. ما در این مقاله قصد داریم به توضیح عوارض کاشت ابرو بپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

کاشت ابرو چگونه انجام می شود؟

پیش از آن که به توضیح عوارض کاشت ابرو بپردازیم باید توضیحاتی را درباره این روش بی نظیر ارائه دهیم. اما کاشت ابرو چیست و چگونه انجام می‌شود؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت کاشت ابرو در واقع یک روش پیشرفته و حرفه‌ای برای رفع مشکل ریزش ابرو می‌باشد که شباهت بسیاری به روش کاشت مو دارد. در مقالات قبل توضیحاتی را درباره کاشت مو و روش‌های مختلف آن ارائه دادیم. در روش کاشت ابرو نیز پزشکان متخصص مو، فولیکول‌های مناسب را از ناحیه اهدا برداشت کرده و پس از انجام کارهای لازم آن‌ها را به ابروها پیوند می‌زنند. از آنجایی که جنس و نوع موهای ابرو با موهای سر کاملاً متفاوت است، پزشکان فولیکول‌های لازم را از نواحی پشت گردن برداشت می‌کنند. چهار ویژگی مهم در فرآیند کاشت ابرو به شرح زیر می‌باشد:

  1. رویش و خواب ابروها در ناحیه‌های مختلف ابرو متفاوت است. برای مثال خواب موهای وسط و انتهای ابرو تفاوت بسیاری با یکدیگر دارند.
  2. موهای سر معمولاً عمودی رشد می‌کنند، در صورتی که موهای ابرو به صورت افقی بوده و روی صورت می‌خوابند.
  3. موهای ابرو بر خلاف موهای سر به صورت تکی رشد می‌کنند.
  4. چرخه رشد موهای ابرو و سر از نظر زمانی تفاوت بسیار زیادی با یکدیگر دارند.

در ادامه مطلب به توضیح برخی از عوارض روش کاشت ابرو خواهیم پرداخت.

کاشت ابرو چگونه انجام می شود؟
عوارض کاشت ابرو

عوارض کاشت ابرو؛ قرمزی پوست

یکی از عوارض کاشت ابرو که بسیار طبیعی است، قرمزی پوست می‌باشد. بسیاری از پزشکان انتظار دارند که پس از گذشت سه الی چهار روز از جراحی کاشت مو، پوست اطراف ابرو شده و لکه‌هایی روی آن نمایان شود. در برخی از موارد این عارضه ممکن است با جوش در ناحیه کاشت ابرو همراه باشد که بسیار طبیعی است. به طور کلی این عارضه پس از گذشت چند روز کاملاً از بین می‌رود و برای رفع این مشکل نیاز به درمان خاصی نیست. البته اگر قرمزی اطراف ابروی شما برطرف نشده و طولانی شد، باید به پزشک متخصص خود مشورت کرده و سریعاً برای رفع این مشکل اقدام نمایید. پزشک شما مطمئناً راهکار مورد نیاز برای درمان این مشکل را به شما ارائه خواهد کرد. در صورت مواجه شدن با عارضه قرمزی پوست احساس نگرانی نکنید.

بیشتر یخوانید: جراحی لیفت ابرو | همه آنچه درباره لیفت ابرو باید بدانید

خطر خونریزی از عوارض کاشت ابرو

روش کاشت ابرو یک روش جراحی بوده و احتمال خونریزی در این یک جراحی بسیار زیاد است. یکی دیگر از عوارض کاشت ابرو خطر خونریزی در حین و یا بعد از عمل جراحی می‌باشد. اگر با این عارضه مواجه شدید احساس نگرانی نکنید و سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید. بروز این عارضه به علت مصرف داروهای رقیق کننده خون پیش از جراحی می‌باشد. بنابراین پزشکان برای جلوگیری از این عارضه توصیه می‌کنند، به مدت دو قبل و بعد از جراحی از مصرف داروهای رقیق کننده خون خودداری نمایید. البته باید توجه داشته باشید که در صورت تجویز پزشک مصرف این داروها مانعی ندارد. در برخی از موقع خونریزی در ناحیه اهدا اتفاق می افتد. در صورت مواجه شدن با این مشکل باید با استفاده از گاز استریل و یا یک پارچه تمیز روی محل خونریزی را به مدت 5 دقیقه فشار دهید. در صورت ادامه دار شدن خونریزی باید سریعاً به پزشک متخصص خود مراجعه کنید. احتمال بروز این عارضه در افراد بسیار کم بوده و معمولاً خونریزی بعد از کاشت در افراد مشاهده نمی‌شود.

خطر خونریزی از عوارض کاشت ابرو
عوارض کاشت ابرو

تورم یکی از رایج ترین عوارض کاشت ابرو

یکی از رایج‌ترین عوارض کاشت ابرو ایجاد تورم در ناحیه کاشت می‌باشد. از آن جایی که فولیکول‌ها درون سوراخ‌های ریز روی ابرو قرار داده شده‌اند، در چند روز اول بعد از عمل کاشت احتمال تورم ناحیه کاشت بسیار زیاد است. برای آن که از ایجاد این تورم جلوگیری کنید، باید به مدت 5 ساعت پس از کاشت ابرو از خم شدن به شدت بپرهیزید. در صورتی که قصد دارید یک شئ را از زمین بردارید، بهتر است به جای آن که خم شوید، نشسته و آن را از روی زمین بردارید. انجام مراقبت‌های زیر می‌تواند در کاهش تورم ناحیه کاشت مؤثر باشد:

  • برای کاهش تورم از کمپرس گرم در ناحیه کاشت استفاده کنید.
  • چند ساعت اول بعد از کاشت از انجام حرکات شدید، تند راه رفتن و دویدن خودداری کنید.
  • به مدت 7 روز پس از کاشت ابرو از انجام حرکات ورزشی خودداری کنید. پس از 7 روز می‌توانید حرکات ورزشی سبک را آغاز کنید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با مزایا و معایب میکروبلیدینگ ابرو

ریزش موقت ابروها

یکی از عوارض کاشت ابرو که باعث نگرانی بسیاری از افراد می‌شود، ریزش موها در ناحیه بالا و زیر خط بخیه در ناحیه اهدا می‌باشد. مواجه شدن با این عارضه باعث می‌شود تا افراد کاشت ابرو را بی نتیجه دانسته و تصور کنند تمام هزینه و زمانی که برای این جراحی گذاشته‌اند اشتباه بوده است. اما باید بدانید این تصور کاملاً اشتباه است و در صورت مواجه شدن با این عارضه احساس نگرانی نداشته باشید. این عارضه پس از کاشت ابرو موقتی بوده و پزشکان نیز در طول جلسات مشاوره به آن اشاره می‌کنند. بنابراین در صورت ریزش موها در ناحیه اهداکننده نیازی به نگرانی نیست. موهایی که در این مرحله از کاشت ابرو می‌ریزند، پس از گذشت سه الی چهار مو شروع به رشد کرده و برمی گردند. هزینه و زمان شما هدر نرفته و در واقع این ریزش یکی از مراحل کاشت ابرو محسوب می‌شود.

عوارض کاشت ابرو؛ ریزش موقت
عوارض کاشت ابرو

سایر عوارض کاشت ابرو به چه صورت است؟

کاشت ابرو از روش‌های بسیار پرکاربرد و محبوب در میان مردم است. بسیاری از خانم‌ها این روش را به دیگر روش‌های زیباسازی ابروها ترجیح می‌دهند. نتایج این روش طبیعی بوده و همین موضوع باعث شده است تا بسیاری از مردم به استفاده از آن روی بیاورند. البته این روش دارای عوارضی نیز می‌باشد. سایر عوارض کاشت ابرو به شرح زیر می‌باشند:

  • از خطرات احتمالی کاشت ابرو عفونت محل کاشت می‌باشد. برای جلوگیری از این مشکل باید از آنتی بیوتیک ها استفاده کنید.
  • رشد کم موهای کاشته شده ممکن است باعث دلسردی افراد شود. اما نتایج واعقی کاشت ابرو یکسال بعد قابل مشاهده است.
  • کاشت ابرو یک عمل جراحی می‌باشد. بنابراین طبیعی است که در طول آن احساس درد داشته باشید.
  • در صورت برداشت فولیکول‌ها از نقاط نامناسب، کاشت ابرو غیر طبیعی به نظر می‌رسد.
  • احتمال بروز فولیکولیت در افرادی که کاشت ابرو انجام می‌دهند بسیار زیاد است که به راحتی قابل درمان می‌باشد.
  • پس از کاشت ابرو، محل کاشت معمولاً دچار پوسته پوسته شدن می‌شود. این مشکل پس از گذشت 5 تا 14 روز بعد از جراحی برطرف می‌شود.
  • خارش از نشانه‌های ترمیم زخم بعد از کاشت ابرو است که یک عارضه طبیعی می‌باشد.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.