جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

عوارض پروفایلو چیست؟

عوارض پروفایلو چیست؟

پوست انسان یکی از مهمترین و وسیع‌ترین ارگان‌های بدن در زیبایی است که بروز هرگونه مشکل در آن می‌تواند تأثیر بسیاری در اعتماد به نفس افراد داشته باشد. بیشتر مردم از زمان گذشته تا به امروزه اهمیت ویژه‌ای به پوست خود داده و با انجام انواع روش‌ها به زیباسازی آن می‌پردازند. اما متاسفانه سنین پیری و مشکلات آن گریزناپذیر بوده و پوست در این سنین دچار افتادگی و چین و چروک می‌شود. در گذشته پزشکان متخصص پوست به مواد ساختار پوست پی نبرده و نمی‌دانستند بر اثر کمبود چه ماده‌ای پوست دچار پیری می‌شود. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی پزشکان توانسته‌اند علاوه بر پی بردن به مواد ساختار پوست، روش‌هایی را برای تولید این مواد در پوست ابداع کنند. یکی از این روش‌های تزریق پروفایلو می‌باشد. ما در این مقاله قصد داریم علاوه بر توضیح درباره این روش به پاسخ این سؤال بپردازیم که عوارض پروفایلو چیست؟ با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تزریق ژل پروفایلو چیست؟

پیش از آنکه به پاسخ این سؤال بپردازیم که عوارض پروفایلو چیست؟ باید بدانید ژل پروفایلو چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت ژل پروفایلو یک ژل فیلر یا پرکننده است که با اهداف جوانسازی پوست نیز تزریق می‌شود. این ژل دارای مواد طبیعی بوده و در میان ژل‌های فیلر بسیار بی خطر است. همانطور که گفته شد پوست انسان از سنین میانسالی شروع به از دست رفتن برخی مواد می‌کند که یکی از مهمترین آن‌ها هیالورونیک اسید می‌باشد.

هیالورونیک اسید یک ماده طبیعی در ساختار پوست است که باعث افزایش رطوبت و حفظ شادابی صورت در سنین جوانی می‌شود. کاهش این ماده در پوست باعث ایجاد چین و چروک و افتادگی در نقاط مختلف بدن می‌شود. ژل پروفایلو دارای میزان قابل توجهی هیالورونیک اسید می‌باشد. با تزریق این ژل در زیر پوست، هیالورونیک اسید موجود در آن با ساختار پوست ترکیب شده و زیبایی به پوست شما بازمی گردد.

تزریق ژل پروفایلو چیست؟

کاندیدای مناسب برای پروفایلو

برای پاسخ به سؤال عوارض پروفایلو چیست؟ باید ابتدا به بررسی کاندیدای مناسب برای این روش بپردازیم. زیرا عوارض این روش در صورتی که کاندیدای مناسبی برای آن نباشید بیشتر می‌شود. پیش از آنکه از تزریق پروفایلو برای جوانسازی استفاده کنید باید بدانید آیا کاندیدای مناسبی برای آن هستید یا خیر؟ به طور کلی روش پروفایلو دارای هیچگونه محدودیت سنی نبوده و افراد در سنین مختلف می‌توانند از آن استفاده کنند. در صورتی که شما قصد دارید از کاربرد پرکنندگی پروفایلو استفاده کنید، می‌توانید در هر سنی برای تزریق اقدام نمایید.

اما اگر هدف از تزریق پروفایلو جوانسازی باشد، باید تا بروز اولین نشانه‌های پیری در صورت صبر کنید. به توصیه پزشکان تزریق پروفایلو زیر 30 سال مناسب نبوده و افراد باید بعد از 30 سالگی به استفاده از این روش بپردازند. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که تزریق پروفایلو باید در کلینیک معتبر و تحت نظر پزشک متخصص انجام شود. تزریق این ژل باید در نقاط مجاز انجام شود. در ادامه مطلب به توضیح مناسب‌ترین نقاط برای تزریق پروفایلو خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: پروفایلو چه کاری انجام می‌دهد

نقاط مجاز تزریق و عوارض پروفایلو

یکی از مهمترین سؤالات مردم درباره پروفایلو این است که ارتباط میان نقاط مجاز تزریق و عوارض پروفایلو چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت تزریق پروفایلو باید در نقاط مجاز انجام شود. در صورت تزریق این ژل در نقاطی غیر از نقاط مشخص شده، عوارض بیشتر شده و بیمار ممکن است خطراتی را تجربه کند. پزشکان به طور کلی 5 نقطه از صورت را برای تزریق پروفایلو مجاز می‌دانند. علت انتخاب این نقاط دور بودن آن‌ها از اعصاب و رگ‌ها می‌باشد.

همچنین این نقاط در صورت دارای بالاترین میزان هیالورونیک اسید است و کاهش آن در این نقاط باعث بروز میزان بیشتر افتادگی و چین و چروک می‌شود. این نواحی به علت دور بودن از اعصاب و رگ‌ها برای تزریق بی خطر بوده و پزشکان می‌توانند بدون دغدغه سوزن تزریق را در این نقاط وارد پوست کنند. نقاط مجاز برای تزریق پروفایلو به نام نقاط زیبایی زیستی نیز شناخته می‌شوند. این نقاط شامل چانه، برآمدگی گونه، زاویه ماندیبولار یا فک پایین، تراگوس یا پایین‌تر و جلوتر از لاله گوش و پایه بینی می‌باشند. تزریق پروفایلو در این نقاط می‌تواند زیبایی و جوانی را برای پوست صورت شما رقم بزند.

نقاط مجاز تزریق و عوارض پروفایلو

عوارض تزریق پروفایلو

با توجه به توضیحات داده شده، باید متوجه شده باشید که روش پروفایلو یک روش بی خطر برای جوانسازی پوست می‌باشد. اما عوارض پروفایلو چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت روش پروفایلو دارای کمترین عوارض در میان روش‌های جوانسازی تزریقی می‌باشد. با اینکه عوارض این روش تا حد زیادی به کلینیکی که در آن تزریق انجام می‌شود، بستگی دارد اما پروفایلو را می‌توان تقریباً بی خطر دانست.

مهم‌ترین عارضه‌ای که در این روش تجربه می‌کنید قرمزی و التهاب پوست است که به علت وارد شدن سوزن به پوست ایجاد می‌شود. این عارضه چند ساعت پس از تزریق از بین می‌رود. یکی دیگر از عوارض این روش احساس بی حسی و سوزن سوزن شدن در ناحیه تزریق می‌باشد که این عارضه به علت داروی بی حسی ایجاد می‌شود. این بی حسی و سوزن سوزن شدن با از بین رفتن اثر داروی بی حسی برطرف می‌شود. در صورت ایجاد خونمردگی و کبودی در محل تزریق احساس نگرانی نکنید. این عارضه پس از 48 ساعت به طور کامل برطرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: پروفایلو جوانسازی

مزایای پروفایلو چیست؟

با توجه به توضیحاتی که در پاسخ به سؤال عوارض پروفایلو چیست؟ داده شد، باید به توضیح مزایای این روش بپردازیم. همانطور که می دانید نکته‌ای که مردم را به یک روش جوانسازی جلب می‌کند، مزایای آن می‌باشد. از مهمترین مزایای پروفایلو می‌توان به تاثیرگذاری سریع آن اشاره کرد. در این روش شما می‌توانید بلافاصله پس از تزریق نتایج را مشاهده کنید. البته نتایج اصلی پس از برطرف شدن عوارض قابل مشاهده هستند. یکی دیگر از مزایای پروفایلو کم تهاجمی بودن آن می‌باشد.

در این روش بیمار دوران نقاهت طولانی و یا مراقبت‌های خاصی را تجربه نخواهد کرد و بلافاصله پس از درمان می‌تواند به زندگی روزمره خود بازگردد. آخرین مزیت این روش نسبت به روش‌های دیگر طبیعی بودن آن است. در این روش موادی که به پوست تزریق می‌شوند به علت طبیعی بودن با بافت و چربی پوست ترکیب شده و هیچ خطری را برای بدن ایجاد نمی‌کنند. تزریق پروفایلو علاوه بر افزایش هیالورونیک اسید، با افزایش تولید کلاژن و الاستین خاصیت ارتجاعی پوست را نیز به آن بازمی گرداند.

مزایای پروفایلو چیست؟

مراقبت و عوارض پروفایلو

به طور کلی هر روش جوانسازی دارای مراقبت‌هایی است که در صورت عدم رعایت آن‌ها ممکن است عوارض تا حد زیادی افزایش پیدا کنند. رابطه بین مراقبت‌های بعد از تزریق و عوارض پروفایلو چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت مراقبت‌های پروفایلو باعث می‌شود تا عوارض سریعتر بهبود پیدا کرده و طولانی نشوند. در ادامه به توضیح برخی از این مراقبت‌ها می‌پردازیم:

  • لمس کردن، فشار دادن و ماساژ دادن محل تزریق ممنوع است. اینکار باعث حرکت ژل در زیر پوست می‌شود.
  • در صورت تزریق پروفایلو در چهره، برای مدتی از کرم‌های آرایشی استفاده نکنید.
  • برای چند روز از خوابیدن به روی صورت خودداری کنید. اینکار باعث افزایش التهابات ناشی از تزریق می‌شود.
  • پزشکان مصرف دخانیات و الکل را برای مدت یک هفته بعد از تزریق ممنوع کرده‌اند. مصرف این موارد باعث افزایش عوارض می‌شود.
  • به مدت سه روز از مصرف داروها و غذاهای رقیق کننده خون خودداری کنید. مصرف این موارد باعث افزایش احتمال خونریزی در محل تزریق می‌شود.
  • سعی کنید برای کاهش التهاب از کمپرس سرد استفاده کنید.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.