جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

خواص ژل پروفایلو

خواص ژل پروفایلو

زیبایی یک موضوع بسیار مهم در زندگی انسان از گذشته تا به امروز بوده است. بسیاری از افراد در طول تاریخ روش‌های متنوعی را برای زیباسازی انسان ایجاد کرده‌اند. یکی از ارگان‌های بدن که تأثیر بسیاری در زیبایی افراد دارد پوست می‌باشد. متاسفانه پوست از سنین میانسالی شادابی و طراوت خود را از دست داده و با مشکلات بسیاری مواجه می‌شود. یکی از مهمترین مشکلاتی که در سنین پیری برای پوست ایجاد می‌شود، افتادگی و چین و چروک آن در نقاط مختلف بدن به خصوص صورت می‌باشد.

از میان روش‌های جوانسازی پوست روش‌های تزریقی توانسته‌اند توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کنند. ما در این مقاله قصد داریم ضمن توضیح روش پروفایلو به معرفی خواص ژل پروفایلو بپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تزریق ژل پروفایلو

پیش از آنکه به توضیح و معرفی خواص ژل پروفایلو بپردازیم باید بدانید پروفایلو چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت ژل پروفایلو در واقع یک فیلر یا پرکننده است که از آن برای فرم دهی به اعضای مختلف صورت استفاده می‌شود. این فیلر به علت طبیعی بودن کاربرد بسیاری در جوانسازی پوست نیز داشته و به همین دلیل افراد از دو کاربرد مختلف آن استفاده می‌کنند.

روش پروفایلو یک روش تزریقی است. در این روش پزشکان ژل پروفایلو را با سوزن‌های مخصوص به لایه زیرین پوست تزریق می‌کنند. از آنجایی که پروفایلو یک ژل طبیعی است، پس از تزریق با بافت و چربی پوست ترکیب شده و به جوانسازی می‌پردازد. دو کاربرد مختلف این ژل به شرح زیر می‌باشد:

  1. پرکنندگی: اولین کاربرد پروفایلو استفاده از آن برای رفع نقص‌های صورت است. بسیاری از افراد در قسمت‌های مختلف صورت دچار نواقصی هستند که ژل پروفایلو می‌تواند در برطرف کردن آن‌ها مؤثر واقع شود. با استفاده از این ژل شما می‌توانید مشکلاتی مانند عدم تقارن در دو طرف صورت، کاهش حجم پوست در گونه‌ها و مواردی از این دست را برطرف نمایید.
  2. جوانسازی: همانطور که گفته شد پوست انسان از سنین میانسالی دچار افتادگی و چین و چروک می‌شود. علت اصلی بروز این مشکل کاهش موادی مانند کلاژن و هیالورونیک اسید در بافت پوست می‌باشد. ژل پروفایلو دارای مقدار قابل توجهی هیالورونیک اسید می‌باشد. با تزریق این ژل در نقاط مختلف پوست می‌توان چین و چروک‌ها و افتادگی را برطرف کرد. هیالورونیک اسید موجود در این ژل باعث جوانسازی و به تأخیر انداختن پیری پوست می‌شود.

تزریق ژل پروفایلو

خواص هیالورونیک اسید در ژل پروفایلو

با توجه به توضیحاتی که درباره خواص ژل پروفایلو ارائه شد باید متوجه شده باشید که هیالورونیک اسید موجود در این ژل می‌تواند تأثیر بسیاری در زیباسازی و جوانسازی پوست صورت داشته باشد. اما خواص این ماده چیست؟ پوست انسان به صورت طبیعی دارای مقدار مشخصی هیالورونیک اسید می‌باشد. متاسفانه از سنین میانسالی مقدار این ماده در ساختار پوست کاهش پیدا کرده و در نتیجه مشکلات پیری پوست نمایان می‌شوند.

هیالورونیک تأثیر بسیاری در حفظ رطوبت پوست داشته و باعث طراوت و شادابی آن می‌شود. کاهش این ماده در بدن باعث می‌شود تأثیر بسیاری در کاهش رطوبت و در نتیجه کاهش کلاژنسازی در بافت‌های زیرین پوست دارد. با تزریق پروفایلو به پوست مقدار زیادی هیالورونیک اسید وارد بافت پوست شده و در نهایت جوانسازی و زیباسازی پوست را رقم می زند.

بیشتر بخوانید: پروفایلو خوبه یا نه؟

بهترین کاندیدای پروفایلو

یکی از سوالاتی که بسیاری از افراد درباره روش پروفایلو دارند این است که بهترین کاندیدا برای این روش چه افرادی هستند؟ برای پاسخ به این سؤال باید با توجه به خواص ژل پروفایلو و طبیعی بودن آن، تزریق این ژل دارای محدودیت خاصی نبوده و تمامی افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. در صورتی که قصد دارید از خاصیت فیلر این ژل استفاده کنید، تزریق آن محدودیت سنی نداشته و شما می‌توانید در هر زمان که می‌خواهید به تزریق این ژل بپردازید. اما در صورتی که قصد دارید از پروفایلو برای جوانسازی پوست خود استفاده کنید، بهتر است این کار را بعد از 30 سالگی انجام دهید.

مهم‌ترین دلیل پزشکان متخصص برای در نظر گرفتن این محدودیت سنی، نمایان شدن اولین نشانه‌های پیری در صورت می‌باشد. باید توجه داشته باشید که طبق تحقیق پزشکان، تأثیر پروفایلو روی افراد مسن بسیار زیاد می‌باشد. به طوری که بهترین کاندیدا برای جوانسازی پوست با پروفایلو افراد بالای 60 سال شناخته می‌شوند.

بهترین کاندیدای پروفایلو

خواص ژل پروفایلو در نقاط مختلف

بدون شک هر روش جوانسازی دارای محدودیت‌هایی است که توسط پزشکان متخصص در نظر گرفته شده است. در روش پروفایلو نیز نقاطی به عنوان نقاط زیبایی زیستی شناخته می‌شود که تزریق پروفایلو در این نقاط مجاز است. اما خواص ژل پروفایلو در نقاط مختلف به چه صورت است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت با اینکه ژل پروفایلو یک ژل طبیعی است، اما تزریق آن در برخی از نقاط توصیه نمی‌شود.

نقاط زیبایی زیستی صورت شامل چانه، برآمدگی گونه، ماندیبولار یا زاویه فک پایین، تراگوس یا پایین لاله گوش و پایه بینی می‌باشد. یکی از مهمترین دلایل در نظر گرفتن این نقاط به عنوان نقاط مجاز تزریق پروفایلو، بالا بودن هیالورونیک اسید می‌باشد. نقاط زیبایی زیستی در سنین جوانی دارای میزان زیادی هیالورونیک اسید است. با کاهش این ماده، پوست در این نقاط دچار افتادگی و بروز مشکل خواهد شد. همچنین نقاط زیبایی زیستی از سیستم عصبی و رگ‌ها دور هستند. بنابراین وارد کردن سوزن در این نقاط مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: پروفایلو برای زیر چشم

مزایای ژل فیلر پروفایلو

پس از توضیح خواص ژل پروفایلو باید بدانید این ژل دارای چه مزایایی است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت می دانید که روش جوانسازی دارای مزایا و معایب خاص خود می‌باشد. ژل پروفایلو به علت مزایای بی نظیری که دارد، توانسته نظر بسیاری از متخصصین و مردم را به خود جلب کند. از مهمترین مزایای این ژل می‌توان به تاثیرگذاری سریع آن اشاره کرد.

شما می‌توانید بلافاصله پس از تزریق پروفایلو نتایج آن را مشاهده نمایید. البته باید در نظر داشته باشید که نتایج اصلی پس از پایان عوارض قابل مشاهده هستند. همچنین تزریق پروفایلو یک روش کم تهاجمی محسوب شده و به همین دلیل دوران نقاهت آن بسیار کوتاه است. افرادی که از این روش استفاده می‌کنند می‌توانند پس از تزریق به کارهای روزمره خود بپردازند. یکی دیگر از مزایای این روش طبیعی بودن آن می‌باشد.

تزریق پروفایلو به علت هیالورونیک اسید موجود در این ژل با واکنش بد بدن همراه نخواهد بود. همانطور که گفته شد ژل پروفایلو برای تمامی سنین مناسب می‌باشد.

مزایای ژل فیلر پروفایلو

عوارض تزریق ژل پروفایلو چیست؟

انجام روش تزریق پروفایلو در کلینیک‌های معتبر با عوارض خطرناکی همراه نبوده و شما می‌توانید به راحتی از خواص ژل پروفایلو استفاده نمایید. اما به طور کلی این روش دارای عوارضی است که یکی از مهمترین آن‌ها قرمزی و التهاب محل تزریق می‌باشد.

این عارضه پس از گذشت چند ساعت برطرف می‌شود. برخی از افراد ممکن است با عارضه سوزن سوزن شدن و بی حسی محل تزریق مواجه شوند. این عارضه نگران کننده نبوده با از بین رفتن اثر داروی بی حسی برطرف می‌شود.

اگر در محل تزریق دچار کبودی و یا خونمردگی شدید، نگران نباشید. این عارضه نیز پس از چند روز برطرف خواهد شد. پزشکان برای کاهش عوارض مراقبت‌هایی را توصیه می‌کنند که به شرح زیر می‌باشد:

  • لمس کردن، فشار دادن و یا ماساژ محل تزریق ممنوع است.
  • پس از تزریق پروفایلو در صورت، از کرم‌های آرایشی استفاده نکنید.
  • به مدت چند روز پس از تزریق خوابیدن روی صورت ممنوع می‌باشد.
  • به مدت یک هفته از مصرف دخانیات و الکل خودداری نمایید.
  • به مدت سه روز از مصرف داروهایی رقیق کننده خون پرهیز کنید.
  • انجام حرکات بدنی سنگین و ورزشی به مدت چند روز پس از تزریق ممنوع است.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.