جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

پروفایلو خوبه یا نه؟

پروفایلو خوبه یا نه؟

در میان ارگان‌های بدن پوست یکی از وسیع‌ترین ها محسوب می‌شود که تأثیر بسیاری در زیبایی افراد دارد. پوست به عنوان یک ارگان وسیع در ظاهر انسان می‌تواند باعث کاهش یا افزایش زیبایی در افراد شود. می دانید که پوست انسان همیشه به شادابی و تازگی دوران جوانی باقی نماند و در سنین پیری با مشکلات بسیار مواجه می‌شود. یکی از مهمترین مشکلات پوست در سنین پیری کاهش موادی مانند کلاژن و هیالورونیک اسید می‌باشد. کاهش این مواد در پوست باعث افتادگی و ایجاد چین و چروک در آن می‌شود. از آنجایی که اولین نشانه‌های پیری در پوست صورت ایجاد می‌شود، جوانسازی پوست صورت از اهمیت بسیاری برخوردار است.

ما در این مقاله قصد داریم ضمن پاسخ به سؤال پروفایلو خوبه یا نه؟ توضیحاتی را درباره روش تزریق پروفایلو ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

همه چیز درباره ژل پروفایلو

پیش از آنکه به پاسخ سؤال پروفایلو خوبه یا نه؟ بپردازیم باید بدانید این ژل چیست و از چه موادی تشکیل شده است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت ژل پروفایلو در واقع یک فیلر یا پرکننده است که از آن برای جوانسازی پوست نیز استفاده می‌شود. این ژل معمولاً به صورت تزریق شده و باعث فرم دهی و زیباسازی اعضای صورت می‌شود. ژل پروفایلو از موادی طبیعی تشکیل شده است و به همین دلیل تزریق این ژل از روش‌های ایمن و طبیعی برای جوانسازی و فرم دهی به صورت محسوب می‌شود. ماده اصلی تشکیل دهنده این ژل هیالورونیک اسید می‌باشد.

هیالورونیک اسید یک ماده طبیعی در ساختار پوست است که باعث حفظ رطوبت کلاژنسازی در بافت‌های زیرین پوست می‌شود. کاهش این ماده در پوست باعث کاهش طراوت و افتادگی پوست در نقاط مختلف می‌شود. ژل پروفایلو یکی از بهترین فیلرهای تزریقی برای جوانسازی پوست است که امروزه توجه بسیاری از پزشکان و مردم را به خود جلب کرده است.

کاندیدای مناسب تزریق پروفایلو

برای آنکه بدانید روش تزریق پروفایلو خوبه یا نه؟ ابتدا باید بدانید آیا کاندیدای مناسبی برای این روش هستید یا خیر؟ برای جواب به این سؤال باید گفت تقریباً بیشتر مردم می‌توانند به راحتی و بدون نگرانی از روش تزریق پروفایلو استفاده کنند.

کاندیدای مناسب تزریق پروفایلو

فیلر پروفایلو دارای هیچگونه محدودیت سنی نبوده و افراد در هر سنی می‌توانند از این ژل برای فرم دهی و اصلاح اعضای صورت خود استفاده کنند. اما در صورتی که قصد دارید از پروفایلو برای جوانسازی استفاده کنید بهتر است تا بروز اولین چین و چروک‌ها روی صورت صبر کنید. پزشکان سن مناسب تزریق پروفایلو برای جوانسازی را بالای 30 سال می‌دانند. لازم به ذکر است که افراد بالای 60 سال نتیجه بهتری از تزریق پروفایلو برای جوانسازی صورت دریافت می‌کنند. بنابراین بهترین کاندیدای برای تزریق این ژل افراد مسن می‌باشند.

بهترین نواحی تزریق پروفایلو

بدون شک برای پاسخ به سؤال پروفایلو خوبه یا نه؟ باید از این روش اطلاعات کافی داشته باشید. یکی از مهمترین مسائل در تزریق پروفایلو نواحی مجاز تزریق این ژل می‌باشد. با اینکه پروفایلو یک روش ایمن و بی نظیر برای جوانسازی پوست است اما به علت تزریقی بودن باید در نواحی مجاز مورد استفاده قرار بگیرد. بهترین نواحی تزریق پروفایلو معمولاً چانه، پایه بینی، تراگوس یا پایین لاله گوش، زاویه فک پایین یا ماندیبولار و برآمدگی گونه می‌باشد.

این نواحی که به عنوان نواحی زیبایی زیستی شناخته می‌شود بهترین مناطق برای تزریق پروفایلو در نظر گرفته شده است. علت این انتخاب دور بودن از سیستم اعصاب و رگ‌ها و بالا بودن میزان هیالورونیک اسید در این نقاط می‌باشد. شما می‌توانید علاوه بر این نقاط از پروفایلو برای جوانسازی دیگر نقاط بدن نیز استفاده نمایید. این نواحی شامل گردن، بازو و دست‌ها می‌باشد. توجه داشته باشید که تزریق پروفایلو در ناحیه گردن باید با دقت بسیار زیادی انجام شود. بهتر است اینکار را در کلینیک‌های معتبر زیبایی انجام دهید.

بیشتر بخوانید: پروفایلو برای زیر چشم

تزریق پروفایلو خوبه یا نه؟

برای آنکه بتوانیم به این موضوع پی ببرید که تزریق پروفایلو خوبه یا نه؟ باید درباره مزایای این روش اطلاعاتی را به‌دست آورید. می دانید که هر روش جوانسازی دارای مزایایی است که مردم با در نظر گرفتن آن‌ها به انتخاب روش مورد نظر خود می‌پردازند. نکته قابل توجه درباره تزریق پروفایلو مزایای آن است که توانسته توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کند. از مزایای این روش می‌توان به تاثیرگذاری سریع آن اشاره کرد.

تزریق پروفایلو خوبه یا نه؟

با اینکه شما برای مشاهده کامل نتایج باید تا پایان عوارض صبر کنید اما برخی از نتایج این روش بلافاصله پس از تزریق قابل مشاهده است. از دیگر مزایای این روش می‌توان غیرتهاجمی بودن آن اشاره کرد. این روش بدون هیچگونه برش و جراحی به زیباسازی و جوانسازی پوست صورت می‌پردازد. پروفایلو پس از تزریق نیاز به مراقبت پیچیده و خاصی نداشته و بیمار می‌تواند بلافاصله پس از درمان به زندگی روزمره خود بازگردد.

نکته قابل توجه درباره این ژل پرکننده طبیعی بودن آن است. هیالورونیک اسید موجود در این ژل پس از تزریق با بافت چربی و پوست ترکیب شده و بدن هیچ واکنش بدی به آن نشان نخواهد داد.

عوارض و معایب پروفایلو

با اینکه روش پروفایلو دارای مزایای بی نظیری است اما برای پاسخ به سؤال پروفایلو خوبه یا نه؟ باید درباره معایب و عوارض آن نیز اطلاعاتی را به‌دست آورید. به طور کلی تزریق پروفایلو در یک کلینیک معتبر معمولاً با عوارض خطرناکی همراه نخواهد بود. اصلی‌ترین عوارضی که در این روش تجربه خواهید کرد قرمزی و التهاب است. این قرمزی و التهاب به علت وارد شدن سوزن تزریق به زیر پوست ایجاد می‌شود. این عارضه نگران کننده نبوده و پس از گذشت چند ساعت از تزریق برطرف خواهد شد. برخی افراد نیز ممکن است پس از تزریق با احساس بی حسی و سوزن سوزن شدن در ناحیه تزریق مواجه شوند.

این عارضه شاید در ظاهر نگران کننده باشد اما نباید درباره آن احساس نگرانی داشته باشید. این عارضه به علت داروی بی حسی موضعی ایجاد شده و با از بین رفتن اثر دارو برطرف خواهد شد. یکی دیگر از عوارضی که ممکن است پس از تزریق پروفایلو تجربه کنید کبودی و خونمردگی در محل تزریق می‌باشد. توجه داشته باشید که این عارضه خطرناک نبوده و پس از گذشت 48 ساعت از تزریق از بین می‌رود. عوارض پروفایلو کوتاه مدت بوده و در صورت طولانی شدن عوارض باید به پزشک خود مشورت کنید.

بیشتر بخوانید: ژل پروفایلو چند سی سی است؟

مراقبت بعد از پروفایلو خوبه یا نه؟

یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما ایجاد شده باشد این است که مراقبت بعد از پروفایلو خوبه یا نه؟

مراقبت بعد از پروفایلو خوبه یا نه؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت با اینکه روش پروفایلو یک روش غیرتهاجمی است و نیاز به مراقبت خاصی ندارد، اما رعایت برخی از نکات می‌تواند تأثیر بسیاری در کاهش عوارض و بهبودی سریع‌تر بیمار شود. همچنین مراقبت‌های بعد از تزریق تأثیر بسیاری در نتیجه تزریق دارد. بنابراین پزشکان پس از تزریق مراقبت‌هایی را توصیه می‌کنند. این مراقبت‌ها به شرح زیر هستند:

  • ماساژ دادن، فشار دادن و لمس کردن محل تزریق می‌تواند باعث حرکت ژل زیر پوست و افزایش التهاب محل تزریق شود.
  • در صورتی که از ژل پروفایلو برای صورت استفاده کرده‌اید، به مدت چند روز از کرم‌های آرایشی استفاده نکنید.
  • خوابیدن روی صورت برای مدت چند روز پس از تزریق پروفایلو ممنوع است.
  • مصرف دخانیات و الکل باعث ایجاد مشکل در محل تزریق و افزایش عوارض می‌شود.
  • مصرف داروهایی که باعث رقیق شدن خون می‌شود برای مدت سه روز پس از تزریق ممنوع است.
  • از رفتن به سونا، استخر و حمام بخار برای مدت یک هفته خودداری کنید.
  • انجام فعالیت‌های بدنی سنگین ممنوع است.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.