جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

جوان سازی پوست

جوان سازی پوست | معرفی بهترین روش ها

در سنین بالا پوست به علت کاهش کلاژن دچار مشکلاتی می شود که یکی از مهم ترین آن ها ایجاد چین و چروک می باشد. از زمان گذشته یکی از مهم ترین دغدغه های پزشکان پوست حفظ شادابی و جوانی پوست در سنین بالا بوده است. امروزه پیشرفت علم و تکنولوژی باعث شده است تا روش های بسیاری برای به تعویق انداختن پیری پوست ایجاد شود. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره جوان سازی پوست ارائه دهیم.لذا به معرفی چند روش معمول برای به تعویق انداختن پیری پوست بپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

انواع روش‌های جوان سازی پوست چیست؟

همانطورکه گفته‌شد هنوز هیچ روشی برای جلوگیری از پیر شدن پوست ایجاد نشده‌است. اما می‌توان با رعایت کردن توصیه‌ها و انجام روش هایی برای مدتی چین و چروک‌های پوست را به تعویق انداخت. بسیاری از پزشکان معتقدند با رعایت مواردی مانند تغذیه، خواب، ورزش و… می توان نشانه های ظهور پیری را برای مدتی به تعویق انداخت. به طور کلی دو روش اساسی برای جوان سازی پوست وجود دارد که به شرح زیر می‌باشد:

  • مراقبت های پوستی
  • روش های درمانی

پیشگیری بهتر از درمان است. مطمئنا شما جمله کلیشه‌ای را شنیده‌اید. درخصوص مراقبت‌های پوستی این جمله تا حد بسیاری اثرگذار بوده و با رعایت برخی توصیه می‌توانید پوستی شاداب داشته‌باشید. اما این مراقبت‌ها باید در سنین پایین انجام‌شود. سوالی که پیش می‌آید این است که اگر برای مراقبت‌ها دیر شده‌باشد چه؟ در پاسخ به این سوال باید گفت شما می‌توانید از گزینه‌دوم یعنی روش های درمانی استفاده کنید. در ادامه به توضیح بیشتر درباره مراقبت‌های پوستی خواهیم پرداخت:

 

روش های پیشگیری برای جوان سازی پوست

با انجام برخی از توصیه های زیر می توانید به جوان سازی پوست خود کمک کنید:

  1. ضد آفتاب:

    بسیاری از افراد خطرات اشعه UV را جدی نمی گیرند.همچنین هنگام قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب از ضد آفتاب استفاده نمی‌کنند. برای آن که بتوانید پوستی شاداب و پرطراوت داشته‌باشید باید زدن ضد آفتاب به یکی از عادت های همیشگی شما مانند مسواک زدن تبدیل شود.

  2. به هیچ عنوان برنزه نکنید:

    همانطورکه گفته شد، نور آفتاب تا حد زیادی برای پوست شما مضراست و می تواند باعث پیری زودرس آن شود. برنزه کردن به معنای قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید برای تغییر رنگ پوست است. این‌کار می‌تواند برای پوست شما مشکل ساز شود.

  3. عینک آفتابی:

    چشم در مقابل نور زیاد حساس است و هنگام برخورد نور ناخودآگاه بسته می‌شود. هنگامی که در طول روز قصد بیرون رفتن از منزل را دارید حتما از عینک آفتابی استفاده کنید. این کار می‌تواند تاثیر بسیاری در جلوگیری از عمیق شدن خطوط اطراف چشم و خطوط پنجه کلاغی داشته باشد.

  4. عدم مصرف الکل و دخانیات:

    مصرف دخانیات باعث کاهش کلاژن های پوست می‌شود. همچنین مصرف الکل رطوبت پوست را کاهش می دهد. مصرف این دو مورد باعث پیر شدن سریع پوست شما در سنین جوانی می‌شود.

  5. صورت خود را بشویید:

    پوست خود پس از تعریق شدید در طول روز دوبار شستشو دهید.زیرا آلودگی‌های محیطی و تعریق باعث تحریک پوست می‌شود. همچنین مشکلات بسیاری را برای پوست ایجاد می‌کند.

  6. کرم های مرطوب کننده:

    کرم های آبرسان و کرم های مرطوب کننده می تواند باعث حفظ شادابی پوست و به تعویق انداختن پیری آن شود.

بیشتر بخوانید:انواع خدمات زیبایی پوست

روش های درمانی جوان سازی پوست

در زمان گذشته تنها روش‌هایی که به جوان سازی پوست می‌پرداخت تهاجمی بود و نیاز به بستری و مراقبت داشت اما امروزه با پیشرفت تکنلوژی روش‌های کم تهاجمی بسیاری برای درمان مشکلات پوستی ایجاد شده‌است. این پیشرفت می‌تواند برای بسیاری از مردم به علت ترس از تیغ جراحی و بیهوشی با چین و چروک‌های صورت خود کنار آمده‌اند، خوشحال‌کننده باشد. زیرا علم پزشکی و متخصصین پوست با ایجاد روش‌هایی مانند هایفوتراپی، تزریق ژل، تزریق بوتاکس و مواردی از این دست به سادگی باعث به تعویق انداختن پیری پوست شما می شوند. در ادامه به معرفی برخی از روش‌های پرطرفدار درمانی پوست خواهیم پرداخت.

هایفوتراپی پوست

اگر به هیچ عنوان نمی توانید روش های تهاجمی و حتی کم تهاجمی را تحمل کنید می توانید از روش مدرن و بی نظیر هایفوتراپی استفاده کنید. در میان روش های درمانی جوان سازی پوست روش هایفوتراپی یکی از ایمن‌ترین و کم خطرترین‌ها می‌باشد. این روش پزشکان با استفاده از امواج فراصوت به رفع مشکلات پوستی شما می پردازند. در هایفوتراپی دستگاهی مخصوص روی پوست شما قرار گرفته و امواج فراصوت را به لایه زیرین پوست شما انتقال می‌دهد. این امواج به‌تحریک کلاژن سازی پوست شما میپردازد. همچنین باعث لیفت شدن پوست و رفع چین و چروک‌های شما می‌شوند. البته باید در نظر داشته باشید که این روش برای افرادی که چین و چروک‌های عمیقی دارند مناسب نیست. افراد در بازه سنی 30 تا 75 سال می‌توانند برای رفع مشکلات خفیف پوستی خود از این روش استفاده کنند. ماندگاری هایفوتراپی 1 تا 3 سال بوده و معمولا در یک جلسه انجام می‌شود.

کربوکسی تراپی برای جوان سازی پوست

یکی از روش های با سابقه برای جوان سازی پوست روش کربوکسی تراپی می‌باشد. دراین روش بی‌نظیر مقداری دی اکسید کربن به زیر پوست تزریق می‌شود. بدن برای واکنش به این موضوع شروع به ترمیم بافت آسیب‌دیده می‌کند. می‌دانید که در بدن انسان مقداری کربن دی اکسید وجود دارد. در کربوکسی تراپی با تزریق این گاز به زیر پوست باعث افزایش خونرسانی و اکسیژن رسانی پوست در ناحیه تحت درمان می‌شود. درنتیجه چین و چروک‌ها برطرف می‌شود. ماندگاری این روش بی‌نظیر بین 4 تا 6 ماه بوده و تعداد جلسات آن معمولا بین 4 تا 8 جلسه با فواصل دو تا چهار هفته می‌باشد.

تزریق بوتاکس چیست؟

بوتاکس یک ماده تهیه‌شده از سم بوتولونیوم است.این ماده می‌تواند به‌صورت موقت به‌فلج کردن عضلات بپردازید. پوست انسان به دلیل حرکت عضلات به خصوص در صورت دچار چین و چروک می‌شود. تزریق بوتاکس یکی از راه‌های جوان سازی پوست است. با استفاده از تزریق این سم پیری پوست را برای مدتی به تعویق می‌اندازد. زمانی‌که تزریق بوتاکس انجام می‌شود عضلات بخش تحت درمان به مدت نهایتا 6 ماه فلج می‌شود. عدم حرکت آن‌ها می‌تواند از عمیق شدن خطوط جلوگیری کند. تاثیر بوتاکس حداکثر 6 ماه بوده و پس از آن باید برای تمدید آن اقدام نمایید.

 

تزریق ژل برای رفع چین و چروک ها

زمانی‌که چین و چروک ها عمیق تر می شوند تزریق بوتاکس راه حل خوبی برای رفع آن‌ها نیست. امروزه یکی از بهترین روش‌ها برای برطرف کردن افتادگی پوست، حجم دهی و رفع چین و چروک‌ها روش تزریق ژل است. با استفاده از این روش می‌توانید به راحتی به جوان سازی پوست خود بپردازید. این روش پزشکان با تزریق ژل‌های طبیعی و مصنوعی به زیر پوست باعث تحریک کلاژن سازی آن می‌شود. این عمل به رفع چین و چروک‌ها می پردازد. ماندگاری ژل با توجه به نوع آن بین 6 ماه تا 5 سال بوده و بهتر است برای حفظ اثرات در بازه‌های زمانی مشخص تمدید شود.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.