جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

جراحی پلک افتاده

جراحی پلک افتاده چگونه انجام می شود؟

افتادگی پلک یکی از شایع‌ترین مشکلات در سنین پیری است که مهم‌ترین علت آن افتادگی‌پوست و جمع شدن چربی روی پلک‌ها می‌باشد. این مشکل می تواند تاثیر بسیاری در زیبایی افراد داشته و علاوه‌بر آن باعث اختلال در بینایی نیز می‌شود. پوست انسان در سنین بالا دچار کاهش‌کلاژن شده و همین موضوع باعث شل ‌شدن آن می‌شود. شل شدن پوست و تجمع چربی در نهایت باعث سنگین شدن پلک‌ها و افتادگی آن‌ها می‌شود. یکی از بهترین روش‌ها برای درمان این مشکل جراحی پلک افتاده که ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره آن ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

جراحی پلک افتاده چیست؟

همانطورکه گفته یکی از موثرترین روش‌ها در درمان مشکل افتادگی پلک جراحی پلک افتاده می‌باشد. این روش بی نظیر با بهبود ظاهر پلک ها مشکل افتادگی آن ها را برطرف می کند. اما پلک افتاده چیست؟ پلک افتاده در واقع به پلک هایی گفته می شود که به دلایل مختلف پایین تر از جای اصلی خود قرار می گیرند. برای مثال هنگام باز کردن چشم ها بیش از حد نرمال چشم ها را پوشانده و یا سفیدی چشم ها بیش از حد دیده می شوند. این مشکل ممکن است برای پلک بالایی و پایینی ایجاد شود و بهترین درمان برای آن استفاده از جراحی پلک‌ها می‌باشد.افتادگی پلک‌ها ممکن است از چند جنبه باعث ایجاد مشکل برای شما شود که در ادامه به شرح آن‌ها خواهیم پرداخت:

  1. زیبایی:

    زمانی‌که دچار مشکل افتادگی پلک می شوید یک خستگی دائمی در صورت شما احساس می‌شود و زیبایی شما تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می‌گیرد. این مشکل شادابی و طراوت را از چهره شما می‌گیرد.

  2. سلامتی چشم:

    به علت سنگینی پلک‌ها، عضله های بالا برنده پلک باید وزن بیشتری را تحمل کرده و درنتیجه دچار خستگی شوند.

  3. اختلال در بینایی:

    افتادگی پلک می‌تواند باعث ایجاد مشکل در بینایی شوند. زیرا خطر افتادن پلک در بسیاری مواقع بالا است و این اختلال می تواند مشکلات بسیاری را برای شما ایجاد کند. برای مثال رانندگی در این شرایط می تواند باعث تصادفات خطرناک شود.

جراحی پلک افتاده با بهبود ظاهر پلک‌ها و برداشتن پوست و چربی اضافه از پلک شما مشکلات ذکر شده را برطرف می کند و باعث شادابی چهره شما می شود.

جراحی پلک افتاده چیست؟

انواع پلک افتاده و راه های درمان آن

جراحی پلک افتاده معمولا به دسته های مختلفی تقسیم می‌شوند که در ادامه به توضیح کامل آن‌ها می‌پردازیم:

عمل کانتوپکسی:

زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که لبه پایینی پلک پایین به سمت بیرون یعنی قسمت‌خارجی‌پلک برگشته‌باشد. در این موارد لبه پلک را درمان کرده و با سفت کردن پوست پلک از برگشتن مجدد پلک جلوگیری می‌کنند.

عمل بلفاروپلاستی:

یکی رایج‌ترین جراحی‌هایی است که برای مشکل پلک‌های افتاده مورد استفاده قرار می‌گیرد. این درمان برای پلک‌های پایینی و بالایی قابل استفاده بوده و با برداشتن چربی و پوست اضافی از افتادگی آن ها جلوگیری می‌کنند.

کانتوپلاستی:

این عمل در شرایطی مورد استفاده قرار می‌گیرد که مقدار زیادی چربی در پلک جمع شده و پوست شل شده‌باشد. در این مواقع احتمال عفونت بالا بوده و کانتوپلاستی این مشکل را برطرف می‌کند.

عمل پتوز پلک:

در این عمل پلک‌ها به سمت بالا کشیده شده و بدون ایجاد برش و زخم روی پلک به رفع افتادگی پلک‌ها می‌پردازد. این جراحی با هدایت پلک به سمت بالا بدون ایجاد اسکار سنگینی پلک را از بین می‌برد.

بیشتر بخوانید:التهاب پلک چشم یا بلفاریت چیست و چگونه درمان می شود؟

جراحی پلک افتاده چه کاربردهایی دارد؟

با توجه به توضیحات داده‌شده رایج‌ترین و بهترین درمان برای برطرف کردن افتادگی پلک عمل بلفاروپلاستی می‌باشد. یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما ایجاد شود این است که جراحی پلک افتاده یا بلفاروپلاستی چه کاربردهایی دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت این جراحی دارای کاربردهای زیر می‌باشد:

  • شلی و افتادگی پوست را برطرف کرده و باعث از بین رفتن چین و چروک های پلک ها می شود.
  • مهم‌ترین کاربرد این جراحی رفع افتادگی پلک‌ها است که اختلال بینایی را برطرف می‌کند.
  • پلک‌ها به دلیل تجمع چربی دچار پف و تورم می‌شوند. این جراحی تورم و پف پلک‌های پایینی و بالایی را برطرف می‌کند.
  • این جراحی می‌تواند افتادگی پلک پایینی‌را نیز برطرف نماید. این افتادگی باعث دیده‌شدن بیشتر سفیدی چشم می‌شود.

جراحی پلک افتاده چه کاربردهایی دارد؟

نحوه انجام جراحی پلک افتاده

در جراحی پلک افتاده به روش بلفاروپلاستی از بی حسی موضعی استفاده شده و در برخی از موارد برای راحتی بیشتر داروی آرامبخش خوراکی یا تزریقی تجویز می شود. در اولین مرحله از جراحی پزشک شروع به ایجاد برش هایی همسو با خطوط روی پلک می کند. این برش ها با استفاده از ابزارهای مخصوصی انجام می‌شود. باید طوری باشد که هیچ اثری از آن‌ها باقی نماند. سپس جراح بالشتک‌های چربی و پوست‌های اضافی را از نواحی مشخص شده برداشت می‌کند. میزان برداشت چربی و پوست به نظر جراح بستگی دارد. در آخر با استفاده از بخیه های ظریف و یا چسب های بافتی محل زخم را می پوشانند.

آمادگی برای جراحی پلک افتاده

برای آن که بتوانید برای جراحی پلک افتاده آمادگی لازم را داشته‌باشید باید به انجام مراقبت هایی بپردازید. این مراقبت‌ها می‌تواند در کاهش عوارض موثر بوده و بهبودی را تسریع ببخشد. اولین نکته ای که باید مراقب آن باشید عدم استفاده از داروهای رقیق کننده خون می‌باشد. این داروها می‌تواند باعث افزایش خطر خونریزی در حین جراحی و عدم انعقاد خون در محل زخم شود. مصرف این داروها را باید یک الی دو هفته پیش از جراحی قطع کنید.

همچنین اگر داروهای خاصی مصرف می‌کنید صبح روز جراحی حتما آن را مصرف نمایید. خانم ها نیز پیش از مراجعه به مرکز برای جراحی به هیچ عنوان صورت خود را آرایش نکنند و پیش از وارد شدن به اتاق جراحی صورت خود را به خوبی بشویند. توجه داشته‌باشید که بلفاروپلاستی نیازی به بستری شدن ندارد. اما اگر قصد دارید عمل زیبایی دیگری را نیز انجام دهید حتما باید بستری شوید.

بیشتر بخوانید:جراحی پلک پایین | معرفی دلایل و روش درمان

دوره نقاهت جراحی پلک

بعد از آن‌که جراحی پلک افتاده با موفقیت انجام شد باید مراقبت‌هایی را در دوره نقاهت رعایت نمایید. البته باید طوری برنامه ریزی کنید که شخص همراه شما را به منزل رسانده و برای چند ساعت از شما مراقبت کند. بعد از اتمام جراحی پزشک برای جلوگیری از ایجاد عفونت از آنتی بیوتیک‌های موضعی استفاده می کند.
پس از آن‌که به منزل رفتید در روز اول باید هر یک‌ساعت یک‌بار در حالت بیداری از کمپرس سرد برای کاهش تورم پلک‌ها استفاده نمایید. این روال در روز دوم به هرچندساعت یکبار تغییر می‌کند. اما مقدار زمانی که باید از کمپرس استفاده‌کنید بین 10 تا 15 دقیقه می باشد. بسیاری از پزشکان استفاده از کمپرس گرم را بعد از 48 ساعت برای بهبودی سریع تر زخم‌ها پیشنهاد می‌کنند. در صورت احساس درد می توانید از مسکن‌های معمولی استفاده‌کنید اما اگر قصد مصرف مسکن‌های قوی‌تری دارید باید با پزشک مشورت کنید.

دوره نقاهت جراحی پلک افتاده به چه صورت است؟

اگر می‌خواهید پلاک افتاده خود را جراحی کنید باید به یک کلینیک‌معتبر مراجعه کنید. در این راستا کلینیک بهدیس می‌تواند پاسخگوی نیاز شما عزیزان باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره می‌توانید با مرکز تماس بگیرید.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.