جایگزین کاشت ابرو

جایگزین کاشت ابرو

ریزش ابروها ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود. یکی از مهمترین دلایل ریزش ابروها افزایش سن می‌باشد. متاسفانه در سنین بالا مشکلات بسیاری از برای انسان ایجاد می‌شود که زیبایی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. زمانی که ابروها دچار ریزش می‌شوند، تراکم آن‌ها کم شده و این موضوع باعث می‌شود تا نتوان آن‌ها را اصلاح کرد. با توجه به اینکه امروزه ابروهای پرپشت و پهن یکی از معیارهای زیبایی محسوب می‌شود، بسیاری از مردم در تلاشند تا با روش‌های مختلف به زیباسازی ابروهای خود بپردازند. یکی از بهترین روش‌ها برای فرم دهی به ابروها روش کاشت می‌باشد. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره این روش ارائه داده و روش‌های جایگزین کاشت ابرو را نیز معرفی کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

کاشت ابرو

پیش از آنکه به توضیح روش‌های جایگزین کاشت ابرو بپردازیم باید بدانید کاشت ابرو چیست و مراحل آن به چه صورت است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت به طور کلی زمانی که صحبت از کاشت می‌شود، منظور برداشت فولیکول‌ها از محل اهدا و کاشت آن‌ها در محل مورد نظر می‌باشد. فولیکول‌ها ارگان‌های کوچکی هستند که باعث رشد مو می‌شوند. نکته قابل توجه در روش کاشت این است که پزشکان در این روش ارگان‌های سازنده مو را در قسمت ابرو می‌کارند. بسیاری از افراد به اشتباه تصور می‌کنند پزشکان به کاشت تارهای مو می‌پردازند. اما این تصور اشتباه است. کاشت ابرو معمولاً در سه مرحله زیر انجام می‌شود:

  1. طراحی ابرو را می‌توان اولین و مهمترین مرحله کاشت دانست. در این مرحله پزشکان بر اساس مدل مورد نظر شما به طراحی ابروهای شما می‌پردازند. در این مرحله محل مناسب برداشت فولیکول‌ها مشخص شده و جنس ابروی شما مورد بررسی قرار گرفته می‌شود.
  2. مرحله بعدی مرحله برداشت گرافت ها از محل اهدا می‌باشد. در این مرحله متخصصین با توجه به مرحله قبل از محل مناسب به برداشت فولیکول‌ها می‌پردازند. اینکار با دقت بسیار زیادی انجام می‌شود.
  3. در مرحله نهایی گرافت هایی که با دقت بالا برداشت شده‌اند، با استفاده از میکروسکوپ در ناحیه ابروها کاشته می‌شوند. در این مرحله متخصصین برش‌هایی را روی ابرو ایجاد کرده و گرافت ها را در آن قرار می‌دهند.
کاشت ابرو
جایگزین کاشت ابرو

تاتو یک روش جایگزین کاشت ابرو

برخی از مردم تصور می‌کنند که می‌توان تاتو را جایگزین کاشت ابرو کرد. در صورتی که این تصور کاملاً اشتباه بوده و این دو روش اساساً با هم تفاوت‌های بسیاری دارند. یکی از تفاوت‌های مهم روش تاتو با کاشت ابرو، ماندگاری آن می‌باشد. روش تاتو یک روش موقت محسوب شده و هر چند وقت یکبار نیاز به تمدید دارد، در صورتی که روش کاشت یک روش دائمی است.

همچنین اگر نتایج تاتو معمولاً مشخص بوده و غیرطبیعی است. در صورتی که کاشت ابرو جلوه‌ای کاملاً طبیعی به ابروهای شما می‌دهد. بدون شک روش تاتو جایگزین مناسبی برای روش کاشت ابرو نبوده و نمی‌توان آن را به جای کاشت استفاده کرد. در صورتی که تمایل دارید ابروهای طبیعی داشته باشید، بهترین روش استفاده از کاشت ابرو می‌باشد. زیرا در این روش پزشکان از موهای خود بیمار استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: جای بخیه کاشت ابرو

راه حل دارویی جایگزین کاشت ابرو

علت ریزش ابروها تأثیر بسیاری در انتخاب روش افزایش تراکم ابروها دارد. برخی از پزشکان راه حل‌های دارویی را به عنوان جایگزین کاشت ابرو در نظر می‌گیرند. یکی از رایج‌ترین داروها برای رشد مجدد موها، ماینوکسیدیل می‌باشد. این دارو در واقع به صورت موضعی به محل ریزش زده می‌شود. محلول ماینوکسیدیل یک محلول پراستفاده در میان مردان و زنان است که دارای تأثیر بسیاری در رشد مجدد موها می‌باشد.

البته نباید این نکته را فراموش کنید که قطع این دارو باعث ریزش دوباره ابروها خواهد شد. بنابراین این محلول را نیز نمی‌توان جاگزین مناسبی برای روش کاشت ابرو دانست. برخی از افراد ممکن است به این دارو حساسیت داشته و مصرف آن باعث بروز التهاب در ابروهای آن‌ها شود. این روش می‌تواند برای کسانی که بانک موی مناسبی ندارند روش مناسبی باشد.

راه حل دارویی جایگزین کاشت ابرو
جایگزین کاشت ابرو

PRP روشی جایگزین برای کاشت ابرو

یکی از روش‌های مناسب جایگزین کاشت ابرو روش PRP می‌باشد. با اینکه بسیاری از افراد درباره این روش اطلاعات ندارند اما باید گفت این روش یک روش بی نظیر برای درمان ریزش مو می‌باشد. در این روش پزشکان طی یک آزمایش خون مقداری خون از بیمار دریافت می‌کنند. سپس با استفاده از دستگاه مخصوصی پلاسما را از آن جدا می‌کنند. پس از جداسازی پلاسما به غنی سازی آن می‌پردازند.

پلاسمای خون دارای فاکتورهای بسیاری برای رشد مجدد موها می‌باشد. پس از آماده سازی پلاسمای آن را با استفاده از سوزن‌هایی به سر تزریق می‌کنند. این روش می‌تواند تأثیر بسیاری در رشد موها و جلوگیری از ریزش ابروها داشته باشد. با توجه به موفقیت‌هایی که به‌دست آورده است، توانسته جایگاه ویژه‌ای در میان مردم پیدا کند. در صورتی که از جراحی کاشت ابرو ترس دارید، می‌توانید از روش PRP به عنوان یک روش جایگزین استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: کاشت ابرو بدون جراحی

آیا مزوتراپی جایگزین مناسبی کاشت ابرو است؟

یکی از مهمترین سوالاتی که برای مردم ایجاد می‌شود این است که آیا مزوتراپی جایگزین کاشت ابرو می‌باشد؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت روش مزوتراپی یک روش بسیار مناسب برای رشد مجدد موها می‌باشد. شما می‌توانید با استفاده از این روش باعث رشد مجدد موها در ناحیه ابروی خود شوید.

در این روش پزشکان با بررسی و آزمایش‌های لازم مواد مورد نیاز بدن شما برای رشد مجدد موها را مشخص کرده و با تزریق مستقیم آن به محل ریزش باعث افزایش تراکم مو می‌شوند. اما توجه داشته باشید که این روش نمی‌تواند باعث فرم دهی به ابروها شود. در روش کاشت ابرو شما می‌توانید علاوه بر افزایش تراکم و رفع ریزش، فرم دلخواه خود را روی ابروهای خود پیاده کنید.

مزایای کاشت ابرو چیست؟

پس از توضیحاتی که درباره روش‌های جایگزین کاشت ابرو ارائه شد، باید متوجه شده باشید که کاشت ابرو بهترین روش برای رفع ریزش، فرم دهی و افزایش تراکم ابروها می‌باشد. این روش دارای مزایای بسیاری است که باعث جلب نظر مردم به آن شده است. یکی از مهمترین مزایای این روش طراحی شکل ابرو پیش از کاشت می‌باشد.

در این روش پزشکان در جلسات پیش از کاشت به بررسی فرم صورت شما پرداخته و یک مدل ابروی مناسب را برای شما طراحی می‌کنند. همچنین نتایج کاشت ابرو بسیار طبیعی‌تر از روش‌های دیگر است. به همین دلیل توانسته جایگاه ویژه‌ای در میان مردم داشته باشد. در صورتی که ابروی شما به علت شکستگی و یا سوختگی دچار ریزش شده باشد، می‌توانید با استفاده از روش کاشت این مشکلات را برطرف نمایید و باعث پوشاندن زخم‌ها شوید. آخرین مزیت این روش نسبت به روش‌های دیگر دائمی بودن آن می‌باشد. شما می‌توانید برای همیشه و تا پایان عمر از نتایج کاشت ابرو استفاده کنید.

مزایای کاشت ابرو چیست؟
جایگزین کاشت ابرو

بهترین کاندیدای کاشت ابرو کیست؟

یکی از مهمترین موضوعاتی که پس از روش‌های جایگزین کاشت ابرو حائز اهمیت است، مسئله کاندیدای مناسب کاشت ابرو می‌باشد. از نظر پزشکان تمام افرادی که به دلایل مختلف دچار ریزش و کاهش تراکم ابرو شده‌اند، می‌توانند از روش کاشت ابرو استفاده کنند. البته باید توجه داشته باشید که در صورت عدم سلامت پوست ناحیه ابرو، کاشت نیز بی تأثیر خواهد بود. به طور کلی در صورت داشتن ویژگی‌های زیر می‌توانید از کاشت ابرو استفاده کنید:

  • افرادی که دارای تراکم کم و یا فقدان مادرزادی ابرو هستند.
  • کسانی که از شکل و حالت ابروهای خود رضایت ندارند.
  • کسانی که به دلیل سوختگی، شکستگی و یا زخم تمام و یا بخشی از ابروهای خود را از دست داده‌اند.
  • کسانی که ابروهای کم پشت و یا نازکی دارند.
  • کسانی که نیاز به طبیعی سازی و یا بهبود ظاهر ابروهای شده دارند.