جای بخیه کاشت ابرو

جای بخیه کاشت ابرو

ابروهای انسان در زندگی امروز تا حد زیادی در معرض خطر ریزش قرار دارند. سبک زندگی انسان در دنیای امروز باعث افزایش آلودگی‌ها و مشکلات بسیاری شده است. ریزش ابروها در نهایت کاهش تراکم ابروها را رقم زده و باعث کاهش زیبایی و اعتماد به نفس در افراد مختلف می‌شود. با اینکه بسیاری از افراد هنوز با روش کاشت آشنایی ندارند اما بهترین روش برای جلوگیری از ریزش و افزایش تراکم ابروها روش کاشت ابرو می‌باشد. این روش یک روش دائمی و طبیعی برای فرم دهی به ابروها است. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره این روش، عوارض و مزایای آن و جای بخیه کاشت ابرو ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

کاشت ابرو و مراحل آن

پیش از آنکه توضیحاتی را درباره عوارض و جای بخیه کاشت ابرو ارائه دهیم باید بدانید کاشت ابرو چیست و چه مراحلی دارد؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت کاشت ابرو به معنای پیوند فولیکول‌ها از نقاط مختلف به ناحیه ابرو می‌باشد. در این روش پزشکان متخصص مو با انتخاب بهترین محل برای برداشت فولیکول‌ها، به برداشت آن‌ها می‌پردازند.

با اینکه روش‌های مختلفی برای جلوگیری از ریزش و فرم دهی به ابروها وجود دارد، کاشت ابرو بهترین روش برای اینکار می‌باشد. این روش بر خلاف روش‌های تاتو و هاشور دائمی بوده و نتایج آن تا پایان عمر باقی می‌مانند. همچنین کاشت ابرو با افزایش تراکم موها به فرم دهی به ابروها می‌پردازد. بنابراین کاشت ابرو بسیار طبیعی به نظر می‌رسد. مراحل کاشت به شرح زیر می‌باشند:

  1. اولین مرحله از کاشت ابرو مرحله طراحی می‌باشد. در این مرحله پزشکان با بررسی نوع ابرو و فرم صورت شما به طراحی بهترین مدل ابرو می‌پردازند.
  2. دومین مرحله از این روش برداشت فولیکول‌ها می‌باشد. برداشت فولیکول‌ها با روش‌های مختلف انجام می‌شود. پزشکان در این مرحله باید دقت زیادی داشته باشند.
  3. در آخرین مرحله جراح با ایجاد برش‌های ظریف روی ابرو به کاشت فولیکول‌ها می‌پردازد. اینکار باید زیر میکروسکوپ و با دقت زیادی انجام شود.

کاشت ابرو و مراحل آن

روش‌های کاشت ابرو

کاشت ابرو معمولاً با دو روش FUT و FUE انجام می‌شود. روش FUT یک روش تهاجمی بوده و پزشک با ایجاد برش در ناحیه اهدا به برداشت گرافت ها می‌پردازد. در این روش معمولاً جای بخیه کاشت ابرو باقی می‌ماند. این روش یک روش جراحی محسوب شده و به همین دلیل دوران نقاهت آن طولانی است. روش FUT از روش‌های قدیمی کاشت ابرو محسوب می‌شود اما همچنان بسیاری از مردم از آن استفاده می‌کنند. روش دوم کاشت ابرو روش FUE است که یکی از بی دردسرترین روش‌ها برای افزایش تراکم و فرم دهی به ابروها محسوب می‌شود.

در این روش جراح بدون برش فولیکول‌ها را به صورت واحدهای مجزا برداشت کرده و به کاشت آن‌ها در ناحیه ابرو می‌پردازد. دوران نقاهت روش FUE بسیار کوتاه است. به طوری که افراد پس از این روش می‌توانند به راحتی به زندگی روزمره خود بازگشته و با رعایت برخی مراقبت‌ها حتی به محل کار بروند. این روش دارای درد کمتری بوده و نتایج آن نیز طبیعی‌تر از روش FUT می‌باشد.

بیشتر بخوانید: مدل کاشت ابرو جدید

علت جای بخیه کاشت ابرو در روش FUT

همانطور که توضیح داده شد در روش FUT پزشکان با ایجاد یک برش نواری شکل در محل اهدا به برداشت فولیکول‌ها می‌پردازند. اما علت باقی ماندن جای بخیه کاشت ابرو در این روش چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت برشی که برای برداشت فولیکول‌ها روی سر ایجاد می‌شود، پس از اتمام فرآیند برداشت گرافت ها بخیه زده می‌شود. ابعاد این برش به میزان برداشت فولیکول‌ها بستگی دارد اما معمولاً عرض آن بین 1 تا 1.5 سانتیمتر می‌باشد.

باید بدانید که پس از برداشت فولیکول‌ها به علت برداشت مو و پیاز مو از ناحیه برش، هیچ مویی در این محل رشد نخواهد کرد و این موضوع باعث سفیدی آن می‌شود. همچنین برش به واسطه تیغ و ابزار جراحی انجام می‌شود و احتمال باقی ماندن جای زخم بسیار بالا می‌رود. نکته قابل توجه در این خصوص این است که یک جراح هرچقدر هم توانایی و تجربه بالایی در این زمینه داشته باشد، باز هم یک لایه سفید نازک در محل برش و پشت سر بیمار باقی می‌ماند.

آیا جای بخیه کاشت ابرو تا همیشه باقی می‌ماند؟

یکی از سؤالات مهمی که برای افراد ایجاد می‌شود این است که آیا جای بخیه کاشت ابرو تا همیشه باقی می‌ماند؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت متاسفانه خط برداشت فولیکول‌ها از ناحیه پشت سر در روش FUT تا همیشه باقی می‌ماند. اما به طور کلی میزان نمایان بودن این خط بستگی به رعایت مراقبت‌های بعد از کاشت دارد.

به طور کلی اگر قصد دارید از دیده شدن این خط سفید رنگ جلوگیری کنید، می‌توانید تا حدی موهای پشت سر خود را بلند نگه دارید. به این ترتیب می‌توانید از نمایان شدن این اسکار جلوگیری کنید. اگر جزو افرادی هستید که بدنشان تونایی ترمیم خط بخیه و اسکار را ندارد، بهتر است به توصیه‌های پزشک در اینباره توجه کافی را داشته باشید.

آیا جای بخیه کاشت ابرو تا همیشه باقی می‌ماند؟

جای بخیه در انواع روش کاشت ابرو

همانطور که گفته شد کاشت ابرو با روش‌های مختلفی انجام می‌شود که در مطالب قبل به توضیح آن‌ها پرداختیم. اما سوالی که ایجاد می‌شود این است که جای بخیه کاشت ابرو در هر یک از این روش‌ها به چه صورت است؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت در روش FUT به علت نیاز به بخیه زدن برش نواری، جای بخیه باقی می‌ماند. در صورتی که در روش FUE فولیکول‌ها به صورت واحد مجزا برداشت می‌شوند. بنباراین در این روش شما شاهد زخم‌های میلیمتری خواهید بود که تعداد آن‌ها با توجه به تعداد برداشت فولیکول‌ها متفاوت است. در برخی از مواقع جای این زخم‌ها به صورت لکه‌های سفید رنگ در ناحیه اهدا باقی می‌ماند.

بیشتر بخوانید: کاشت ابرو بدون جراحی

روش‌های رفع جای بخیه کاشت ابرو

به طور کلی اگر می‌خواهید در محل اهدا جای بخیه‌ای را تجربه نکنید، باید از متد FUE به جای FUT استفاده کنید. اما اگر به هر دلیل قصد استفاده از روش FUT را دارید، می‌توانید از روش‌های مختلفی برای رفع این جای بخیه استفاده نمایید. روش‌های رفع جای بخیه کاشت ابرو به شرح زیر می‌باشند:

  • همانطور که گفته شد فرد می‌تواند با بلند کردن موهای پشت سر خود به پوشاندن این جای بخیه بپردازد. پس از چند ماه از کاشت ابرو، موهای پشت سر رشد کرده و جای بخیه را می‌پوشانند.
  • شما می‌توانید با استفاده از لوسیون ها و کرم‌های مخصوصی به کمرنگ کردن جای بخیه بپردازید. بعد از کاشت ابرو طبق نظر پزشک می‌توانید از برخی از محلول‌ها و کرم‌ها برای رفع جای بخیه استفاده کنید.
  • یکی دیگر از روش‌های پوشاندن جای بخیه استفاده از تاتو می‌باشد. به این روش میکروپیگمنتیشن پوست سر گفته می‌شود. در این روش یک آرایشگر حرفه‌ای محل بخیه را با استفاده از خالکوبی پوشانده و باعث رفع جای بخیه می‌شود.
  • یکی دیگر از روش‌های رفع بخیه استفاده از لیزردرمانی می‌باشد. در این روش اشعه لیزر به سطح پوست تابیده و با گرم کردن لایه میانی باعث تولید کلاژن می‌شود. این روش تأثیر بسیاری در برطرف کردن اسکار ناشی از جراحی خواهد داشت.

روش‌های رفع جای بخیه کاشت ابرو

آیا مزوتراپی مو در رفع جای بخیه کاشت ابرو موثر است؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت خیر. مزوتراپی مو هیچ تاثیری در رفع جای بخیه کاشت ابرو نداشته و نمی‌تواند باعث رشد مو در این ناحیه شود. زیرا محل اهدا هیچ فولیکولی نداشته و این موضوع باعث طاسی شده است. مزوتراپی برای تحریک رشد مو نیاز به فولیکول دارد و این ناحیه خالی از فولیکول می‌باشد. پس مزوتراپی نمی‌تواند تاثیری در برطرف شدن جای بخیه داشته باشد. برای رفع این مشکل بهتر است از روش‌های ذکر شده استفاده نمایید.