تزریق پروفایلو به صورت

تزریق پروفایلو به صورت

تزریق پروفایلو به صورت روشی که امروزه در رفع دغدغه جوان سازی پوست بوجود آمده است.بالا رفتن سن در افراد باعث بروز مشکلاتی در پوست آن‌ها می‌شود. این مشکلات که معمولاً افتادگی پوست و بروز چین و چروک در آن می‌باشند، به علت کاهش موادی در ساختار پوست ایجاد می‌شوند. موادی مانند کلاژن، الاستین و هیالورونیک اسید در سنین جوانی باعث شادابی و طراوت پوست می‌شود. اما متاسفانه این شادابی همیشگی نیست و از سنین میانسالی پوست دچار پیری می‌شود. اولین ناحیه از بدن که پیری پوست در آن نمایان می‌شود، پوست صورت می‌باشد. حفظ شادابی و جوانی پوست صورت از زمان گذشته یکی از دغدغه‌های انسان بوده و تا امروز روش‌های مختلفی برای آن ایجاد شده است. یکی از بهترین روش‌ها برای اینکار تزریق ژل ها می‌باشد. ما در این مقاله قصد داریم به توضیح تزریق پروفایلو به صورت بپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تزریق پروفایلو چیست؟

پیش از آنکه به توضیح تزریق پروفایلو به صورت بپردازیم باید بدانید ژل پروفایلو چیست و تزریق آن چگونه انجام می‌شود؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت ژل پروفایلو یک ژل فیلر است که از موادی طبیعی تشکیل شده است. ماده اصلی تشکیل دهنده پروفایلو هیالورونیک اسید می‌باشد. این ماده به صورت طبیعی در ساختار پوست وجود داشته و باعث حفظ رطوبت و شادابی پوست می‌شود. همانطور که گفته شد از سنین میانسالی بدن با کاهش جدی این ماده مواجه شده و در نهایت پوست دچار افتادگی و چین و چروک می‌شود. تزریق ژل پروفایلو یکی از جدیدترین روش‌ها برای جوانسازی پوست و رفع مشکلات آن می‌باشد.

در این روش پزشکان مقدار مشخصی از این ماده را در لایه زیرین پوست تزریق می‌کنند. زمانی که پروفایلو به زیر پوست تزریق می‌شود، با بافت پوست و چربی ترکیب شده و در نهایت جوانسازی پوست را رقم می زند. از این ژل می‌توان برای نقاط حساس پوست صورت استفاده کرده و به درمان مشکلات پوستی در این نواحی پرداخت.

تزریق پروفایلو چیست؟
تزریق پروفایلو به صورت

بهترین کاندیدا برای تزریق پروفایلو به صورت

یکی از سوالاتی که عمدتاً برای افراد ایجاد می‌شود این است که بهترین کاندیدا برای تزریق پروفایلو به صورت چه کسانی هستند؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت این روش بی نظیر دارای محدودیت سنی نبوده و افراد در سنین مختلف می‌توانند از این روش بهره ببرند. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که بهتر است افراد زیر 30 سال از کاربرد جوانسازی این روش برای پوست صورت خود استفاده نکنند. طبق توصیه پزشکان استفاده از پروفایلو برای جوانسازی تا قبل از مشاهده اولین نشانه‌های پیری پوست در صورت ضرورتی نداشته و بهتر است این کار انجام نشود.

اما افرادی که قصد دارند از این ژل به عنوان فیلر و پرکننده برای رفع مشکلاتی مانند تقارن صورت خود استفاده کنند، هیچ محدودیتی از لحاظ سن نداشته و می‌توانند از زمان که مایل باشند به تزریق این ژل بپردازند. بهترین کاندیدا برای استفاده از پروفایلو افرادی هستند که از لحاظ بدنی دارای سلامت عمومی بوده و شرایط لازم برای استفاده از این روش را دارا باشند. البته باید توجه داشته باشید که ژل پروفایلو برای افراد مسن‌تر نتایج بهتری را به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: پروفایلو برای لک صورت

نواحی مختلف تزریق پروفایلو به صورت

با اینکه پروفایلو یک ژل کاملاً طبیعی محسوب می‌شود اما تزریق آن در برخی از نواحی صورت ممنوع است. متخصصین برای تزریق پروفایلو به صورت 5 نقطه از صورت را در مجاز می‌دانند. این نقاط که به نقاط زیبایی زیستی معروف هستند، دارای میزان زیادی هیالورونیک اسید می‌باشند. کاهش این ماده در این نقاط باعث میزان بیشتری چین و چروک در صورت می‌شود. همچنین این نقاط به علت دور بودن از سیستم‌های عصبی بهترین نقاط برای تزریق می‌باشند. نقاط مناسب برای تزریق پروفایلو به شرح زیر می‌باشند:

  1. قسمت برآمدگی گونه‌ها یک نقطه مناسب برای تزریق پروفایلو می‌باشد.
  2. پایه بینی یکی دیگر از نقاط زیبایی زیستی می‌باشد.
  3. تراگوس که شامل نقطه پایین‌تر و جلوتر از لاله گوش می‌باشد.
  4. چانه و ایجاد تقارن در آن
  5. زاویه ماندیبولار یا زاویه فک پایین که تأثیر بسیاری در زیبایی دارد.

مزایای تزریق پروفایلو به صورت

روش تزریق پروفایلو به صورت یک روش بسیار جدید برای جوانسازی پوست است که دارای مزایای بسیاری است. یکی از مهمترین مزایای این روش تاثیرگذاری سریع آن می‌باشد. در این روش شما می‌توانید بلافاصله پس از تزریق نتایج را مشاهده کنید. البته نتایج اصلی معمولاً بعد از اتمام عوارض قابل مشاهده هستند. مزیت دیگر این روش غیرتهاجمی بودن آن می‌باشد.

مزایای تزریق پروفایلو به صورت
تزریق پروفایلو به صورت

این روش نیاز به مراقبت خاصی نداشته و بیمار پس از تزریق می‌تواند به زندگی روزمره خود بازگردد. کوتاه بودن دوران نقاهت این روش باعث شده است تا جایگاه ویژه‌ای در میان مردم پیدا کند. یکی دیگر از مزایای این روش بی خطر بودن آن می‌باشد. این ژل از ترکیباتی تشکیل شده است که به صورت طبیعی در بدن وجود دارد. بنابراین وارد شدن این ژل به بدن با هیچ واکنش بدی همراه نخواهد بود. ترکیبات این ژل با بافت چربی و پوست ترکیب شده و کاملاً با بدن سازگار هستند.

عوارض تزریق پروفایلو به صورت

به طور کلی هر روش جوانسازی دارای مزایا و معایب خاص خود می‌باشد. با توجه به توضیحاتی که درباره مزایای روش تزریق پروفایلو به صورت ارائه شد، ممکن است با این سؤال مواجه شوید که معایب این روش به چه صورت است؟ معایب پروفایلو در واقع همان عوارض آن می‌باشد. روش تزریق پروفایلو دارای عوارض بسیار کمی است که در صورت رعایت برخی مراقبت‌ها پس از گذشت چند روز برطرف می‌شوند.

اصلی‌ترین عارضه‌ای که پس از تزریق این ژل تجربه خواهید کرد قرمزی و التهاب ناحیه تزریق می‌باشد. این عارضه که به علت وارد شدن سوزن به پوست ایجاد شده است، بسیار طبیعی می‌باشد و پس از گذشت چند ساعت از بین خواهد رفت. برخی افراد ممکن است عوارضی مانند کبودی و تورم در محل تزریق را تجربه کنند که این عارضه نیز نگران کننده نبوده و پس از 48 ساعت به طور کامل برطرف می‌شود. یکی دیگر از عوارض این روش جوانسازی سوزن سوزن شدن و یا احساس بی حسی در محل تزریق می‌باشد. این عارضه به علت تزریق داروی بی حسی بوده و برای از بین رفتن آن باید تا برطرف شدن اثر دارو صبر کنید.

بیشتر بخوانید: پروفایلو برای جای جوش

هزینه تزریق پروفایلو به صورت

از آنجایی که ماندگاری تزریق پروفایلو به صورت حداکثر 6 ماه است، هزینه‌های این روش برای بسیاری از مردم اهمیت پیدا می‌کند. اما هزینه‌های این روش جوانسازی به چه صورت است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت هزینه‌های این روش به عوامل بسیاری بستگی دارد که یکی از آن‌ها نوع ژل تزریقی می‌باشد. ژل پروفایلو دارای انواع مختلفی است که مقدار هیالورونیک اسید در هر یک از آن‌ها متفاوت است. قیمت ژل تزریقی به میزان هیالورونیک اسید موجود در آن بستگی دارد. همچنین تعداد جلسات تزریق ژل نیز می‌تواند تأثیر بسیاری در هزینه این روش جوانسازی داشته باشد.

هزینه تزریق پروفایلو به صورت
تزریق پروفایلو به صورت

نکات مهم تزریق پروفایلو به صورت

پس از آنکه به تزریق پروفایلو به صورت پرداختید باید نکاتی را رعایت کنید. در صورت عدم رعایت این نکات احتمال افزایش عوارض بسیار زیاد است. این نکات به شرح زیر می‌باشند:

  • به هیچ عنوان محل تزریق را لمس نکرده و از فشار دادن آن خودداری کنید.
  • از ماساژ دادن محل تزریق خودداری کنید. اینکار باعث حرکت ژل زیر پوست می‌شود.
  • به مدت چند روز از خوابیدن روی صورت خودداری نمایید.
  • حداقل تا یک هفته پس از درمان نباید به مصرف دخانیات و الکل بپردازید.
  • کمپرس سرد می‌تواند باعث کاهش التهاب و قرمزی ناشی از تزریق شود.
  • تا چند روز از رفتن به سونا، استخر، حمام بخار و شستشوی محل تزریق با آب گرم خودداری کنید.