جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

توصیه‌ های بعد از لیزر موهای زائد

اقدامات قبل و بعد از لیزر موهای زائد

از بین بردن موهای زائد از جمله مهم ترین معضلات زندگی انسان بخصوص خانم ها می باشد. از زمان گذشته تا به امروز روش ها مختلفی برای حذف موهای زائد به ابداع شده است که هر یک از آن ها دارای عوارض و مزایای خاص خود می باشد. انسان سالیان بسیاری است که می تواند به صورت موقتی از موهای زائد بدن خود رهایی یابد اما در سال های اخیر روش های متنوعی برای از بین بردن آن ها به صورت دائمی ایجاد شده است. یکی از بهترین این روش ها روش لیزر موهای زائد می باشد. لیزر موهای زائد می تواند شما را برای همیشه از رشد موهای زائد راحت کند. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره این روش و توصیه‌ های بعد از لیزر موهای زائد ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

لیزر موهای زائد چگونه انجام می شود؟

بدون شک روش لیزر موهای زائد یکی از روش های پرطرفدار برای از بین بردن موهای زائد بدن و صورت می باشد. این روش بی نظیر که در ایران و جهان مورد استفاده قرار می گیرد از اشعه لیزر استفاده می کند. در این روش اشعه لیزر به وسیله دستگاه مخصوص به پوست تابیده می شود. طول موج اشعه طوری در نظر گرفته شده است که رنگدانه های داخل فولیکول مو را هدف بگیرد. پس از تابش رنگدانه های اشعه را به خود جذب کرده و انرژی گرمایی لیزر باعث تخریب فولیکول ها می شوند. همانطور که می دانید از بین رفتن فولیکول ها باعث می شود تا مو در قسمت های لیزر شده رشد نکند. البته باید در نظر داشته باشید که موهای بدن به طور معمول در سه حالت قرار دارند: مرحله ریزش، استراحت و رشد. زمانی که مو در مرحله استراحت و یا ریزش باشد اشعه لیزر روی آن تاثیری ندارد اما موهایی که در مرحله رشد هستند به کمک لیزر از بین می روند. بنابراین لیزر باید طی چندین جلسه انجام شود. در ادامه به توضیح توصیه‌ های بعد از لیزر موهای زائد خواهیم پرداخت.

لیزر موهای زائد چگونه انجام می شود؟

اقدامات قبل از لیزر موهای زائد صورت

قبل از انجام لیزر برای کاهش موهای زائد صورت، اقدامات مهمی وجود دارند. در ابتدا، مشاوره با پزشک تخصصی ضروری است تا نوع پوست، رنگ مو و میزان انتظارات ارزیابی شود. استفاده از آفتاب‌پنهانی در مدت زمان مشخص قبل از درمان، کمک به کاهش تیرگی پوست و افزایش اثربخشی لیزر می‌کند. از 2 تا 4 هفته قبل از جلسه لیزر، استفاده از روش‌های اپیلاسیون غیر لیزری توصیه می‌شود تا موهای به طول کافی برای تاثیرگذاری دستگاه لیزر بر روی آنها رشد کنند. همچنین، اجتناب از مواد ضد آفتاب، عطر و کرم‌های ضد التهابی قبل از جلسه لیزر مفید است. این اقدامات باعث بهبود نتایج و کاهش عوارض ممکن می‌شوند.

آمادگی قبل از لیزر موهای زائد

آمادگی قبل از انجام لیزر موهای زائد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا بتوان نتایج مطلوب و ایمنی را تضمین کرد. در این متن، به برخی از مراحل و نکات ضروری برای آمادگی قبل از جلسات لیزر موهای زائد اشاره خواهیم کرد.

1. مشاوره با پزشک: انجام یک مشاوره اولیه با پزشک یا کارشناس لیزر از اهمیت بسیاری برخوردار است. پزشک می‌تواند وضعیت پوست و موهای شما را ارزیابی کرده و توصیه‌های لازم را ارائه دهد. او می‌تواند نوع لیزر مناسب را برای پوست و موهای شما مشخص کند.

2. جلوگیری از آفتاب‌گرفتگی: قبل از لیزر، باید جلوی آفتاب‌گرفتگی پوست را بگیرید. آفتاب‌گرفتگی می‌تواند موجب تحریک پوست و افزایش خطر عوارض جانبی شود. بنابراین، از استفاده از کرم‌های ضدآفتاب با SPF مناسب و پوشاننده‌های محافظ استفاده کنید.

3. ترک کردن روش‌های موقت: قبل از لیزر، باید ترک کردن روش‌های موقتی مثل اپیلاسیون، واکس، یا اپیلاسیون موم را در نظر بگیرید. این روش‌ها ممکن است باعث تحریک پوست شوند و به نتایج لیزر اذیت کنند.

4. بی‌تردیدگی: قبل از جلسات لیزر، باید مطمئن باشید که برای انجام این روش مناسب هستید. به پزشک اعلام کنید که آیا دارای بیماریهای خاصی مثل حساسیت به نور لیزر یا داروهای خاصی هستید یا خیر.

5. تازه کردن پوست: در برخی موارد، پزشک ممکن است توصیه کند پوست را تازه کنید. این می‌تواند با استفاده از محصولات مراقبت از پوست، معالجات پوستی مخصوص یا شستشوی پوست باشد.

6. پیشگیری از عفونت: پس از لیزر، باید از عفونت پیشگیری کنید. پزشک ممکن است توصیه‌های خاصی برای مراقبت پس از جلسات ارائه دهد.

در کل، آمادگی قبل از لیزر موهای زائد باعث می‌شود نتایج بهتر و ایمن‌تری به دست آید. پیروی از توصیه‌های پزشک و مراقبت‌های لازم پس از جلسات نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا پوست شما سالم و بدون موهای زائد باقی بماند.

 

اقدامات لازم قبل از لیزر موهای زائد

قبل از انجام لیزر برای کاهش موهای زائد، اقدامات لازم برای بهبود نتایج و کاهش عوارض وجود دارد. مهمترین اقدام، مشاوره با پزشک تخصصی است تا نوع پوست، رنگ مو و منطقه درمانی ارزیابی شود. در دوره‌ای قبل از درمان، باید از آفتاب‌پنهانی و ایفاد از تغییرات رنگ پوست اجتناب کرد. همچنین، از روش‌های اپیلاسیون غیر لیزری قبل از جلسه لیزر استفاده کرد تا موها به طول کافی رشد کنند. پوست را تازه و بدون مواد ضد آفتاب، عطر و کرم‌های ضد التهابی نگه داشتن مهم است. تا دستگاه لیزر مؤثریت داشته باشد، توصیه می‌شود از مواد ضدآفتاب استفاده کنید. این اقدامات باعث بهبود کارایی لیزر و حفاظت از پوست می‌شود.

اقدامات بعد از لیزر موهای زائد

پس از جلسات لیزر برای کاهش موهای زائد، اقدامات مراقبتی اهمیت دارند. پوست حساس به نور خورشید می‌شود، بنابراین استفاده از محافظت در برابر آفتاب و استفاده از کرم ضدآفتاب ضروری است. همچنین اجتناب از فرایندهای اپیلاسیون یا شکننده مو برای جلوگیری از مختل شدن رشد موها توصیه می‌شود. پوست ممکن است پس از جلسات حساسیت افزایش یابد، در این صورت استفاده از کرم‌های التیام‌بخش می‌تواند کمک کننده باشد. مراجعه به پزشک در صورت بروز عوارض غیرمعمول نیز ضروری است تا هر مشکلی به موقع تشخیص داده شود. این اقدامات باعث حفظ پوست سالم و بهبود نتایج لیزر می‌شود.

توصیه‌های بعد از لیزر

همانطور که می دانید هر روش زیباسازی دارای عوارض و مزایای خاص خود می‌باشد. با اینکه روش لیزر یکی از امن ترین روش های حذف موهای زائد است. اما در صورتی که به توصیه های پزشک عمل نکنید ممکن است عوارض را به شدت بیشتری تجربه کنید. بنابراین سعی کنید به توصیه‌ های بعد از لیزر موهای زائد عمل کنید.

بیشتر بخوانید:عوارض و مزایای لیزر موهای زائد برای آقایان

از صدمات احتمالی جلوگیری کنید

پیش از این گفته شد که اشعه لیزر با گرم کردن فولیکول باعث تخریب آن می شود. فولیکول به عنوان کوچکترین ارگان مو شناخته می‌شود. از بین بردن آن باعث می‌شود تا رشد موها در آن ناحیه متوقف شود. یکی از مهم‌ترین توصیه‌ های بعد از لیزر موهای زائد این است که از صدمات احتمالی به فولیکول جلوگیری کنید. پس از آن که از جلسه لیزر بازگشتید سعی کنید مواظب آسیب رسیدن به فولیکول ها و پوست بدن خود باشید. بنابراین انجام کارهایی مانند استفاده از وکس، الکترولیز، لایه برداری و تاتو زدن پس از جلسه لیزر ممنوع می باشد. همچنین سعی کنید از روش های جوان سازی پوست نیز استفاده نکنید. در صورتی‌که قصد دارید به هریک از کارهای گفته‌شد بپردازید حتما پیش از انجام آن با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

جلوگیری از گرم شدن پوست

اشعه لیزر یک اشعه با انرژی بالا است که باعث گرم شدن پوست می شود. بنابراین زمانی که شما از لیزر می کنید پوستتان گرم تر از حالت عادی می باشد. یکی دیگر از توصیه‌ های بعد از لیزر موهای زائد جلوگیری از گرم شدن پوست می باشد. سعی کنید پس از لیزر از انجام فعالیت هایی که باعث گرم شدن پوست می‌شود خودداری کنید. در طول جلسه لیزر دستگاه مخصوص لیزر دارای یک سیستم خنک کننده است که از گرم شدن بیش از حد پوست شما جلوگیری می کند اما تا 48 ساعت پس از جلسه لیزر شما باید به انجام مراقبت هایی بپردازید که از گرم شدن پوست جلوگیری می‌کنند. یکی از بهترین روش ها برای خنک کردن پوست استفاده از کمپرس سرد و یا یک پارچه تمیز نم دار می‌باشد. اگر قصد دارید از یخ استفاده کنید به هیچ عنوان آن را به صورت مستقیم روی پوست خود قرار ندهید.

جلوگیری از گرم شدن پوست

قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید ممنوع

با اینکه دستگاه های لیزر طوری ساخته شده‌اند که از آسیب رسیدن به پوست جلوگیری کنند. اما پس از جلسه لیزر پوست شما همچنان حساس است. شما باید از آسیب های احتمالی به آن جلوگیری کنید. از توصیه‌ های بعد از لیزر موهای زائد که دارای اهمیت بسیار بالایی است عدم قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید می‌باشد. سعی کنید ناحیه لیزر شده را در معرض نور آفتاب قرار ندهید. این کار باعث آسیب رسیدن به پوست شما در نهایت تجربه عوارض بیشتر می‌شود. نور خورشید دارای اشعه UV می‌باشد که بسیار خطرناک و سرطان زا است. ملانین پوست وظیفه دارد از آسیب‌های این اشعه جلوگیری کند. از آن جایی که پس از لیزر ملانین‌های پوست ضعیف‌تر هستند بهتر است پس از لیزر از برخورد این اشعه به پوست جلوگیری کنید. شما می توانید پس از لیزر از کرم ضدآفتاب استفاده کرده و یا محل لیزر را زیر لباس قرار دهید. سولار رفتن پس از لیزر نیز به علت وجود اشعه UV در سولاریوم ممنوع است.

بیشتر بخوانید:علل و راهکارهای جلوگیری از جوش زدن بعد از لیزر موهای زائد

برنزه کردن بعد از لیزر موهای زائد

ممکن است برای بسیاری از شما این سوال ایجاد شود که اگر در معرض نور خورشید قرار نگیریم و برای برنزه کردن از کرم های برنزه استفاده کنیم چه؟ در پاسخ به این سوال باید گفت انجام هرگونه برنزه کردن چه از طریق نور خورشید و سولار و چه از طریق کرم و فوم های برنزه ممنوع است. از توصیه‌ های بعد از لیزر موهای زائد که پزشکان تاکید بسیاری روی آن دارند عدم استفاده از هرگونه روش برای برنزه کردن پوست می‌باشد. زمانی که پوست شما برنزه می‌شود انجام جلسه لیزردرمانی بیهوده بوده و اشعه لیزر نمی تواند تاثیر کافی را روی موهای زائد بدن شما داشته باشد.

عدم استفاده از لوازم آرایشی

اگر پوست صورت خود را لیزر کرده‌اید سعی کنید بعد از جلسه از لوازم آرایشی استفاده نکنید. یکی از مهم ترین توصیه‌ های بعد از لیزر موهای زائد عدم استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی پس از جلسه لیزر می باشد. بعد از جلسه لیزر پوست شما دچار آسیب های جزئی می شود. در صورتی که پس از لیزر از لوازم آرایشی استفاده کنید احتمال افزایش عوارض بسیار زیاد است. بنابراین اگر قصد دارید بعد از لیزر صورت خود را آرایش کنید با پزشک مشورت کنید. این کار باعث می‌شود از آسیب ندیدن پوست خود اطمینان حاصل کنید.

عدم استفاده از لوازم آرایشی

توصیه‌ های دیگر بعد از لیزر موهای زائد

از دیگر توصیه‌ های بعد از لیزر موهای زائد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سعی کنید بعد از لیزر آب فراوان بنوشید. درطول جلسه لیزر پوست شما با کم آبی مواجه می‌شود. مصرف آب فراوان باعث جبران آن می شود.
  • به مدت 48 ساعت پس از لیزر به استخر نروید. آب استخر دارای کلر زیادی است و در صورتی که پوست شما حساس باشد احتمال افزایش عوارض بالا می رود.
  • از دوش گرفتن با آب گرم بعد از جلسه لیزر به شدت خودداری کنید. انجام این کار باعث افزایش دمای پوست شما و آسیب به آن می‌شود.

ضخیم شدن مو بعد از لیزر

لیزر موهای زائد یک روش معمول برای حذف موهای ناخواسته در مناطق مختلف بدن است. این روش با استفاده از نور لیزر به ریشه موها اثر می‌گذارد و باعث کاهش رشد آنها می‌شود. اغلب افراد پس از جلسات لیزر می‌توانند موهای نرمتر و نازک‌تری را تجربه کنند. اما آیا ممکن است موها پس از لیزر ضخیم شوند؟

در واقع، معمولاً لیزر موهای زائد باعث کاهش قطر و ضخامت موها می‌شود. این اثر اغلب به عنوان یکی از مزایای این روش ذکر می‌شود. هنگامی که لیزر به ریشه موها هدف می‌شود، موها در طول زمان کم‌ضخام‌تر می‌شوند و در نهایت توقف رشد می‌یابند.

بنابراین، پس از انجام جلسات لیزر موهای ضخیم‌تر نمی‌شوند. اگر موهای شما پس از لیزر ضخیم‌تر شده‌اند، ممکن است دلیل دیگری داشته باشد. برخی عواملی مانند تغذیه نامناسب، تغییرات هورمونی، یا عوامل ژنتیکی می‌توانند به ضخامت موها تأثیر بگذارند.

در واقع، برای کسب نتایج بهتر از لیزر موهای زائد، معمولاً تاپیکی به نام “توقف رشد موهای زائد” در نظر گرفته می‌شود. این توقف رشد به معنای کاهش تعداد و ضخامت موهای زائد است.

در مجموع، لیزر موهای زائد یک روش موثر برای کاهش رشد موهای ناخواسته است و معمولاً باعث نازک‌تر شدن و توقف رشد آنها می‌شود. اگر از تغییرات غیرمعمولی در موهای خود پس از لیزر موهای زائد مطمئن نیستید، مشورت با پزشک یا تخصصی که این روش را انجام می‌دهد، می‌تواند به شما کمک کند تا علت این تغییرات را بررسی کنید و راهکار مناسب را پیدا کنید.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.