آشنایی با مزایا و معایب میکروبلیدینگ ابرو

آشنایی با مزایا و معایب میکروبلیدینگ ابرو

ابروها از اعضای مهم در صورت هستند که زیبا شدن آن ها می تواند تاثیر بسیاری در زیبایی صورت داشته باشد. بیشتر خانم ها در تلاش هستند تا ابروهای خود را زیبا کنند. آن ها برای این کار از انواع لوازم آرایشی و روش های مختلف استفاده می کنند. شرکت های مختلف تولید کننده لوازم آرایشی نیز همه روزه محصولات جدیدی را برای زیباسازی ابرو وارد بازار می کنند تا خانم ها بتوانند با استفاده از آن ابروهای خود را به فرم دلخواه درآورند. اما این لوازم آرایشی نمی تواند فرمی طبیعی به ابروها دهد. یکی از روش های بی نظیر برای فرم دهی به ابروها میکروبلیدینگ ابرو می باشد. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را جهت آشنایی با مزایا و معایب میکروبلیدینگ ابرو ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

میکروبلیدینگ چیست؟

پیش از آن که به آشنایی با مزایا و معایب میکروبلیدینگ ابرو بپردازیم باید بدانید میکروبلیدینگ چیست؟ این روش زیباسازی یکی از جدیدترین روش ها برای فرم دهی به ابروها است. دراین روش نسبتا تهاجمی خراش‌های بسیار کوچکی روی ابرو ایجاد شده و آن‌ها را با رنگدانه‌های همرنگ با ابرو پر می‌کنند. میکروبلیدینگ دارای ماندگاری بسیار بالایی است و با پر کردن قسمت های خالی ابرو باعث زیباتر شدن و جذابیت بیشتر آن ها می شود.

نتایج این روش نسبت به روش های مشابه دیگر مانند تاتو و هاشور طبیعی تر می باشد. توجه داشته باشید میکروبلیدینگ باید توسط افراد متخصص و ماهر انجام شود. زیرا تقارن ابروها اهمیت بسیاری داشته و در صورت عدم مهارت نتایج غیرطبیعی خواهد شد. میکروبلیندیگ باید کاملا بر اساس آناتومی چهره انجام شود. بنابراین این روش حتما تحت نظر یک متخصص انجام دهید. مراحل این روش زیباسازی ابرو به شرح زیر می باشد:

  1. مشاوره و طراحی:

    قبل از هرکاری متخصص آناتومی چهره شما را مورد بررسی قرار می‌دهد. او با بررسی چهره و عوامل زیبایی‌شناسی بهترین فرم ابرو را برای شما در نظر می گیرد. در این جلسه فرم نهایی ابروها را مشخص می کنند.

  2. تزریق کردن بی حسی:

    همانطور که گفته شد روش میکروبلیدینگ یک روش نسبتا تهاجمی محسوب می شود. بنابراین برای جلوگیری از درد خراش های کوچکی که ایجاد می گردد، باید از بی حسی موضعی استفاده کرد.

  3. رسم کردن فرم ابرو:

    در این مرحله فرم نهایی ابروها با استفاده از ابزارهای مخصوص ترسیم می شود تا متخصصین بتوانند فرم طبیعی تری به ابروها ببخشند.

  4. رنگدانه ها:

    در این مرحله با استفاده از سوزن های ریز که معمولا تعداد آن ها 10 تا 12 عدد است سوراخ های ریزی را در پوست ایجاد کرده و رنگدانه ها را به پوست تزریق می کنند.

میکروبلیدینگ چیست؟

مزایا و معایب میکروبلیدینگ ابرو با دیگر روش ها

همانطور که می دانید امروزه روش های زیادی برای فرم دهی به ابروها وجود دارد. برای آن که بتوانید با خیال راحت روش میکروبلیدینگ را برای ترمیم ابروهای خود انتخاب کنید، باید به مقایسه این روش با دیگر روش های زیباسازی ابرو بپردازید. در ادامه مطلب به توضیح این موضوع خواهیم پرداخت.

مقایسه میکروبلیدینگ با هاشور

در این بخش قصد داریم توضیحاتی را درباره تفاوت میکروبلیدینگ با روش هاشور ابروها ارائه دهیم. مهم ترین تفاوت هاشور و میکروبلیدینگ ابزار انجام آن ها می باشد. همانطور که در مطالب قبل گفته شد میکروبلیدینگ با استفاده از 10 تا 12 سوزن ریز انجام شده در صورتی که هاشور یک تیغه تکی است که خراش هایی یک تکه روی پوست ایجاد می کند. در هاشور پس از ایجاد خراش ها مقدار مناسبی رنگدانه های متناسب با رنگ ابرو در آن ها قرار می دهند. روش هاشور برای افرادی که ابروهای پرپشتی دارند و قصد دارند تغییرات جزئی ایجاد کنند روش مناسبی است اما میکروبلیدینگ برای افرادی که ابروهای کم پشتی دارند نیز بسیار مناسب است. البته کنترل تیغه در روش هاشور راحت تر بوده و فرم دهی به ابروها سریع تر انجام می شود.

بیشتر بخوانید:مزونیدلینگ چیست؟ بررسی انواع مزونیدلینگ و مزایا و معایب

مقایسه میکروبلیدینگ با تاتو

برای آشنایی با مزایا و معایب میکروبلیدینگ ابرو باید بدانید دیگر روش ها چگونه انجام می شوند. یکی از روش های فرم دهی به ابروها استفاده از تاتو می باشد. این روش در گذشته طرفدارهای بیشتری داشت اما با ورود روش های جدید مانند میکروبلیدینگ امروزه افراد کمتری از تاتوی ابرو استفاده می کنند. بدون شک نتایج روش میکروبلیدینگ طبیعی تر از روش تاتو است اما ماندگاری تاتو بیشتر است. در روش تاتو از جوهر به جای رنگدانه استفاده شده و سوزن در عمق بیشتری از پوست نفوذ می کند. البته باید توجه داشته باشید که جوهر تاتو پس از مدتی تغییر رنگ داده و آبی و یا سبز رنگ می شود. همچنین رشد قسمت های تراشیده شده ابرو در تاتو می تواند ظاهر ناخوشایندی به ابروها بدهد.

مقایسه میکروبلیدینگ با تاتو

مقایسه میکروبلیدینگ با سایه ابرو

سایه ابرو یکی از روش های محبوب فرم دهی به ابروها است. افرادی که به آشنایی با مزایا و معایب میکروبلیدینگ ابرو می پردازند معمولا با این روش نیز برخورد می کنند. روش سایه ابرو که به نام میکروشیدینگ نیز شناخته می شود روشی است که در آن فرم ابروها را با استفاده از رنگدانه های سطحی کامل تر می کنند. این روش در واقع استفاده از یک مداد ابروی دائمی می باشد. سوزن به کار رفته در سایه ابرو دارای سری گرد و تیز است که نقطه هایی را روی ابرو ایجاد می کند. این نقطه ها توسط رنگدانه های سطحی پوشانده می شوند. این روش دارای ماندگاری کمتری نسبت به میکروبلیدینگ می باشد اما اگر پوست حساسی دارید می توانید از سایه ابرو به جای میکروبلیدینگ استفاده کنید.

مقایسه میکروبلیدینگ با کاشت ابرو

با اینکه روش میکروبلیدینگ روشی گران قیمت است و هزینه آن نسبت به دیگر روش های مشابه بیشتر است اما باید بدانید این روش در مقایسه با کاشت ابرو بسیار به صرفه است. نتایج کاشت ابرو تا حد زیادی طبیعی تر از میکروبلیدینگ است و در این روش می توانید با موهای طبیعی به فرم دهی ابروها بپردازید. نتایج کاشت‌ابرو کاملا دائمی است. موهای کاشته شده در برابر ریزش مقاوم هستند. با اینکه نتایج در میکروبلیدینگ به اندازه کاشت ابرو طبیعی نیستند. هر چند وقت یکبار باید برای تمدید به مراکز زیبایی مراجعه کنید. اما به علت ارزان قیمت بودن آن بسیاری از مردم به استفاده از این روش روی آورده‌اند.

بیشنر بخوانید:میکرونیدلینگ

مراقبت های میکروبلیدینگ ابرو

با توجه به توضیحاتی که درباره آشنایی با مزایا و معایب میکروبلیدینگ ابرو ارائه شد این روش یکی از روش های ایمن و حرفه‌ای برای فرم دهی به ابروها می باشد. در صورتی که از این روش استفاده کردید باید پس از عمل به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • پوست شما تا چند روز ملتهب است پس آن را دستکاری نکنید.
  • برای جلوگیری از عفونت خراش ها به آن ها دست نزنید.
  • برای مشاهده نتایج واقعی برای ترمیم ابروها اقدام کنید.
  • پس‌از گذشت سه‌تا‌چهار روز بعد‌از عمل ممکن است ابروهای شما پوسته پوسته شده و یا احساس خارش کنید. سعی کنید این مسئله را تحمل کنید.
  • در صورت مشاهده آلرژی‌های شدید و تحریکات پوستی با پزشک خود مشورت کنید.
  • در هنگام شستشوی صورت دور و روی ابروها را نشویید.
  • برای تمیز کردن زخم ها از آب استریل شده استفاده کنید.
  • تا زمان بهبودی کامل در محیط های آلوده قرارنگیرید.

مراقبت های میکروبلیدینگ ابرو

سخن نهایی

اگر به دنبال ترمیم ابروهای خود هستید پیشنهاد می شود که برای انجام عمل درمان از مراکز معتبر در این زمینه بهره مند شوید. درصورتی که قصد کاشت ابرو را دارید می توانید از خدمات کلینیک تخصصی پوست و مو بهدیس بهره مند گردید.