ژل لب هیالورونیک اسید

ژل لب هیالورونیک اسید

از مهم‌ترین مشکلاتی که در سنین پیری برای پوست ایجاد می‌شود مشکل کاهش کلاژن است که معمولاً با کاهش حجم پوست همراه می‌باشد. متاسفانه پوست برای همیشه به طراوت دوران جوانی باقی نمی‌ماند و زیبایی انسان نیز در سنین بالا با مشکلاتی مواجه می‌شود. امروزه پزشکان با ایجاد روش‌های متنوعی سعی دارند تا پیری پوست را برای مدتی به تعویق بیاندازند. یکی از بهترین روش‌ها برای رفع مشکلات پوست تزریق ژل می‌باشد. در میان ژل‌ها ژل هیالورونیک اسید از پرطرفدارترین‌ها است. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره این روش بی نظیر و ژل لب هیالورونیک اسید ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تزریق ژل به چه منظوری انجام می‌شود؟

پیش از آن که به توضیح ژل لب هیالورونیک اسید بپردازیم باید بدانید تزریق ژل چیست و چه کاربردهایی دارد. فیلر یا پرکننده‌ها در واقع موادی هستند که شباهت بسیاری به ژل دارند. پزشکان از این مواد برای حجم دهی و رفع چین و چروک‌های پوست استفاده می‌کنند. در برخی از موارد از روش تزریق ژل برای فرم دهی به اعضای صورت نیز استفاده می‌شود. یکی از اعضای صورت که تأثیر بسیاری در زیبایی دارد لب می‌باشد. تزریق ژل به لب از محبوب‌ترین کاربردهای این روش بی نظیر می‌باشد. کاربردهای دیگری که سازمان غذا و داروی آمریکا برای این روش تأیید کرده است به شرح زیر هستند:

  • یکی از محبوب‌ترین کاربردهای این ژل‌ها استفاده از آن‌ها برای حجم دهی به پوست می‌باشد. می دانید که کاهش کلاژن تأثیر بسیاری در کاهش حجم پوست دارد که با استفاده این ژل‌ها می‌توانید تا حد زیادی آن را جبران کنید.
  • اگر به دنبال یک روش مطمئن برای از بین بردن چین و چروک‌های عمیق پوست هستید می‌توانید از تزریق ژل کمک بگیرید. این روش می‌تواند انواع چین و چروک‌های عمیق را پر کرده و از بین ببرد.
  • کاهش حجم پوست در سنین پیری باعث افتادگی پوست و در نتیجه کاهش زیبایی انسان می‌شود. با استفاده از این روش می‌توانید به حجم دهی اعضای صورت مانند لب‌ها و گونه‌ها بپردازید.
  • در سنین پیری پشت دست‌ها با کاهش حجم پوست و ایجاد چین و چروک مواجه می‌شود. این مشکل باعث می‌شود تا رگ‌های پشت دست بیرون زده و باعث کاهش زیبایی شود. با استفاده از تزریق ژل می‌توانید این مشکل را از بین ببرید.
  • در برخی از موارد از این روش برای اصلاح فرم بینی استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید : بلفاروپلاستی

توجه داشته باشید مواردی مانند حجم دهی به باسن، سینه‌ها و پاها از نظر سازمان غذا و داروی آمریکا به عنوان کاربرد برای تزریق ژل تأیید نشده است و استفاده از پرکننده‌ها برای این هدف ممنوع است. در ادامه به معرفی ژل لب هیالورونیک اسید می پردازیم.

تزریق ژل به چه منظوری انجام می‌شود؟
ژل‌های قابل جذب و موقت

فیلرها و ژل‌هایی که برای حجم دهی به پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند در زمان گذشته درون پوست باقی می‌ماندند و در بدن جذب نمی‌شدند. اما امروزه با پیشرفت علم پزشکان توانسته‌اند فیلرهایی را ایجاد کنند که به صورت موقت در بدن باقی مانده و پس از مدتی توسط بافت‌های پوست جذب شوند. با اینکه هنوز از ژل‌های دائمی برای تزریق استفاده می‌شود اما عده کمی از مردم به استفاده از آن‌ها می‌پردازند. ژل‌های موقت به علت خطر و عوارض کم توانسته‌اند نظر بسیاری از مردم را به خود جلب کنند. یکی از محبوب‌ترین این ژل‌ها، ژل لب هیالورونیک اسید است که کاربرد بسیاری در حجم دهی به لب دارد.

بیشتر بخوانید : تزریق ژل

هیالورونیک اسید چیست؟

باتوجه به توضیحاتی که درباره ژل‌های موقت و ژل‌لب‌هیالورونیک اسید داده‌شد ممکن است با این سؤال مواجه شوید که هیالورونیک‌اسید چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت هیالورونیک اسید در واقع ماده‌ای قندی است که در بسیاری از بافت‌های بدن موجود است. زمانی که این ماده با آب ترکیب می‌شود حجیم شده و حالت ژل مانند به خود می‌گیرد. به علت طبیعی بودن هیالورونیک اسید از این ماده برای تزریق ژل استفاده می‌شود. این ماده را در آزمایشگاه‌ها معمولاً از باکتری‌ها در تولید کرده و یا از منابع حیوانی و پرندگان استخراج می‌شود. زمانی که از این ماده در تزریق ژل استفاده می‌شود ماندگاری اثرات تزریق بین 6 تا 12 ماه می‌باشد. این ماده کمک بسیاری به کلاژن سازی پوست کرده و با تحریک سلول‌ها و بافت‌ها باعث‌ترمیم و رفع مشکلات پوستی می‌شود.

تزریق ژل لب هیالورونیک اسید

یکی از روش‌های بسیار نتیجه بخش برای جوانسازی پوست تزریق ژل لب هیالورونیک اسید می‌باشد. با تزریق این ماده به لب، چین و چروک‌های روی آن از بین رفته و با حجمی که این ژل به لب‌ها می‌دهد صورت به زیبایی و طراوت جوانی بازمی گردد. برای استفاده از این روش جوانسازی باید نکاتی را رعایت کنید که عدم توجه به آن‌ها در افزایش عوارض و خطرات مؤثر است. در ادامه به توضیح این نکات خواهیم پرداخت:

تزریق ژل لب هیالورونیک اسید

  • از مهم‌ترین نکات در تزریق این ژل به لب مهارت پزشک می‌باشد. توجه داشته باشید که علاوه بر کیفیت ژل، مهارت پزشک نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در صورتی که پزشک مهارت کافی را در تزریق نداشته باشد، ممکن است مشکلات بسیاری برای شما پس از تزریق ایجاد شود. سعی کنید قبل از تزریق حتماً از مهارت پزشک با بررسی عکس‌های قبل و بعد از عمل اطمینان حاصل کنید.
  • نتایج تزریق ژل لب هیالورونیک اسید معمولاً بلافاصله پس از عمل قابل مشاهده است اما به علت تورم شما نمی‌توانید به آن پی ببرید. بنابراین توصیه می‌شود به مدت 2 هفته بعد از عمل به بررسی دقیق نتایج بپردازید. پس از گذشت این مدت شما می‌توانید نتایج را به خوبی مشاهده کرده و به فرم ایده آل خود برسید.
  • یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از این روش و این ژل عدم نیاز به استراحت آن می‌باشد. این روش را می‌توان از روش‌های کم تهاجمی محسوب کرد و شما پس از تزریق نیاز به مراقبت خاص و استراحت ندارید. شما می‌توانید پس از تزریق به راحتی به زندگی روزمره خود برگردید. در این روش معمولاً کبودی ایجاد نمی‌شود اما اگر لب‌های شما کبود شد پس از یک هفته به صورت کامل از بین خواهد رفت.
  • سعی کنید به مدت یک هفته پیش از استفاده از این ژل مصرف داروهای انعقادی خون را قطع کنید. مصرف این داروها باعث رقیق شدن خون شده و احتمال ایجاد کبودی بعد از تزریق را بالا می‌برد. همچنین ممکن است باعث خونریزی در حین تزریق شود.
  • نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که مشکلاتی مانند عدم تقارن لب‌ها و وجود توده دو هفته پس از تزریق برطرف خواهد شد. این مشکلات طبیعی بوده و نباید بابت آن‌ها احساس نگرانی داشته باشید.
  • شما می‌توانید برای کاهش تورم و کبودی‌های بعد از تزریق از کمپرس یخ استفاده کنید. استفاده از کمپرس سرد می‌تواند تأثیر بسیاری به کاهش درد، تورم و قرمزی لب‌ها داشته باشد. البته همانطورکه گفته‌شد این علائم یک‌هفته بعداز تزریق ازبین خواهندرفت.
  • قیمت ژل لب هیالورونیک اسید باید معقول باشد. توجه داشته‌باشید که به‌دلیل محبوبیت این ژل در میان مردم برندهای بی‌کیفیت بسیاری از این ژل وارد بازار شده‌است که باقیمت ارزان‌تر در دسترس شما قرارمی‌گیرد. سعی کنید از کیفیت ژل اطمینان حاصل کنید و بهای مناسبی را برای آن پرداخت نمایید.
  • ممکن است درباره اتمام ماندگاری ژل و تغییر یافتن فرم لب‌ها احساس نگرانی داشته باشید. در اینباره باید گفت نیازی به احساس نگرانی نیست. زیرا این ژل باعث تولید کلاژن در پوست شده و پس از اتمام ماندگاری یا لب‌ها به حالت اول بازگشته و یا فرم بهتری از حالت‌قبلی خود می‌گیرند.