پاکسازی صورت آقایان

پاکسازی صورت آقایان ؛معرفی روش های مختلف

زیبایی پوست یکی از عوامل تاثیرگذار در ظاهر افراد بوده و بسیاری از مردم به این موضوع اهمیت زیادی می دهند. در زمان گذشته روش های چندانی برای زیباسازی پوست وجود نداشتند اما امروزه با پیشرفت علم پزشکی روش های نوینی برای زیباسازی پوست ایجاد شده اند که می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن نتایج باور نکردنی روی پوست شما داشته باشند. یکی از روش های بدون تهاجم و ایمن برای زیباسازی پوست روش پاکسازی می باشد. پاکسازی که برای پوست صورت انجام می شود یکی از روش های پرطرفدار زیباسازی صورت است. امروزه بسیاری از آقایان نیز به استفاده از این روش روی آورده و در آرایشگاه ها به پاکسازی صورت خود می پردازند. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره پاکسازی صورت آقایان ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

پاکسازی صورت آقایان چیست؟

پیش از آن که به توضیح پاکسازی صورت آقایان بپردازیم باید اطلاعاتی را درباره پاکسازی صورت بدست آورید. پاکسازی پوست به صورت کلی به ترکیب سه روش حذف سلول های مرده، پاکسازی آلودگی ها و چربی ها، بهبود خونرسانی و آبرسانی پوست گفته می شود. اما پاکسازی صورت چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت پاکسازی صورت به معنای استفاده ترکیبی از این سه روش برای شفاف سازی پوست صورت می باشد. در پاکسازی صورت نوع پوست و مشکلات آن از اهمیت بسیاری برخوردار است. بنابراین تمام عملیاتی که روی پوست انجام می شود با توجه به نیازهای پوست های پوست خواهد بود. بیشتر مردان برای پاکسازی صورت خود به آرایشگاه ها مراجعه می کنند.

بیشتر بخوانید:مرکز پاکسازی پوست غرب تهران

پاکسازی صورت آقایان با بخور سرد و گرم

یکی از مهم ترین روش هایی که برای پاکسازی صورت آقایان مورد استفاده قرار می گیرد بخور سرد و گرم می باشد. زمانی که پوست صورت را بخور می دهند، بخار آب به منافذ پوست وارد شده و باعث افزایش رطوبت آن می شود. افزایش رطوبت پوست آّبرسانی پوست را بهتر کرده و در نتیجه پوست شفاف تر می شود. در صورتی که پوستی خشک و حساس داشته باشید بخور می تواند تا حد زیادی برای زیباسازی پوست شما موثر باشد. همچنین بخور می تواند باعث افزایش خونرسانی در پوست صورت شود. قرار گرفتن در برابر بخور باعث می شود تا جریان خون در مویرگ های پوست افزایش یافته و حتی تیرگی زیر چشم نیز کمرنگ شود.

پاکسازی صورت آقایان با بخور سرد و گرم

در برخی موارد برای پاکسازی صورت در کنار بخور از روغن های گیاهی نیز استفاده نمود. به طور کلی مزایای استفاده از بخور سرد و گرم به شرح زیر می باشد:

  • روند پیری پوست را کاهش می دهد.
  • سلول های مرده پوست یا لایه شاخی را از بین می برد.
  • خطوط سطحی و عمقی پوست را کاهش می دهد.
  • جوش های سرسیاه و چرکی را کاهش می دهد.

اسکراب و پاکسازی صورت آقایان

یکی دیگر از فرآیندهای تاثیرگذار در پاکسازی صورت آقایان اسکراب می باشد. اسکراب می تواند کمک بسیاری به زیباسازی صورت کرده و پوست را لایه برداری می کند. در صورتی که پوست چربی دارید می توانید از این روش برای پاکسازی پوست صورت خود استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که انجام غیر اصولی آن می تواند باعث بروز مشکلات و آسیب هایی برای پوست شود. بنابراین در اسکراب مهارت اوپراتور از اهمیت بسیاری برخوردار است. برای انجام اصولی اسکراب باید مراحل آن به صورت دقیق و صحیح انجام شوند. مراحل اسکراب به شرح زیر می باشند:

  • ابتدا باید پوست صورت مرطوب شود.
  • سپس پوست صورت را به اسکراب آغشته کنید.
  • پس از آغشته شدن پوست به اسکراب آن را به خوبی ماساژ دهید.
  • تمام نواحی آغشته به اسکراب را ماساژ دهید. سعی کنید این کار را به آرامی انجام دهید.
  • سپس پوست صورت را با آب سرد بشویید.
  • سعی کنید با یک حوله بسیار نرم صورت را خشک کنید.

اسکراب می توانید نتیجه بسیار خوبی در پاکسازی صورت آقایان داشته باشد. پس از انجام صحیح این کار خواهید دید پوست صورتتان بسیار نرم و لطیف شده است.

بیشتر بخوانید:عوارض و مزایای لیزر موهای زائد برای آقایان

مزایای اسکراب در پاکسازی صورت آقایان

انجام اسکراپ دارای مزایای بسیاری در پاکسازی به خصوص در پاکسازی صورت آقایان دارد. از مزایای این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جوش های سرسیاه را تا حد زیادی کاهش می دهد.
  • تاثیر کرم ها روی پوست صورت را افزایش می دهد.
  • سلول های مرده در لایه سطحی پوست یا لایه شاخی را از بین می برد.
  • باعث افزایش لطافت پوست شده و صورت را نرم می کند.

مزایای اسکراب در پاکسازی صورت آقایان

پاکسازی صورت آقایان با ماسک پیلینگ

یکی دیگر از روش های پاکسازی صورت آقایان که دارای طرفداران زیادی است استفاده از ماسک پیلینگ می باشد. ماسک پیلینگ که بیشتر در آرایشگاه های مردانه مورد استفاده قرار می گیرد تمام آلودگی ها را از پوست پاک می کند. همانطور که می دانید مردم در دنیای امروز در معرض آلودگی ها قرار دارند. این آلودگی ها روی پوست نشسته و رفته رفته باعث بسته شدن منافذ پوست می شوند. بسته شدن منافذ پوست می تواند مشکلات زیادی را برای پوست صورت ایجاد کند. ماسک پیلینگ آلودگی های پوست را تمیز کرده و باعث تاثیرگذاری بیشتر کرم ها روی پوست صورت می شود. مزایای این ماسک به صورت زیر می باشد:

  • منافذ عمیق پوست را پاکسازی می کند.
  • جوش های سرسیاه را از بین می برد.
  • باعث درخشندگی و شفافیت پوست صورت می شود.

با اینکه ماسک پیلینگ مزایای بسیاری در پاکسازی صورت آقایان دارد اما اگر پوست حساسی دارید بهتر است از این روش برای از بین بردن آلودگی های پوست خود استفاده نکنید.

استفاده از بلک ماسک 

از ماسک های محبوب در پاکسازی صورت آقایان بلک ماسک می باشد. این ماسک می تواند تاثیر بسیار خوبی روی پوست صورت داشته باشد و باعث درخشندگی آن شود. اگر پوست چربی دارید می توانید از این ماسک استفاده کنید. زیرا ترکیب اصلی بلک ماسک یک ذغال فعال است که می تواند چربی های اصلی را به خود جذب کرده و باعث پاک شدن پوست از آلودگی شود. این ماسک همچنین تاثیر بسیار زیادی روی از بین بردن جوش های سرسیاه دارد. از دیگر مزایای این روش می توان به پاکسازی عمیق منافذ پوست اشاره کرد. این ماسک می تواند منافذ پوست را به خوبی باز کند. همچنین استفاده از بلک ماسک باعث لطافت پوست صورت می شود.

بیشتر بخوانید:مرکز پاکسازی پوست شرق تهران

نحوه خارج کردن دانه های سرسیاه

یکی از مهم ترین کارهایی که در پاکسازی صورت آقایان انجام می شود خارج کردن دانه های سرسیاه از پوست می باشد. دانه های بزرگ سرسیاه را می توان با فشار خارج کرد و سپس از الکل سفید برای ضدعفونی آن استفاده کرد اما برای آن که دانه های ریزتر را خارج کنید شما نیاز به یک وسیله مخصوص دارید. این وسیله یک میله است که سر آن یک حلقه قرار گرفته است. پس از ضدعفونی کردن وسیله می توانید حلقه روی پوست بکشید و جوش های سرسیاه که از قبل با بخور آماده شده اند خارج کنید.

نحوه خارج کردن دانه های سرسیاه

نکات مهم در پاکسازی صورت آقایان

هنگام انجام پاکسازی صورت آقایان به نکات زیر اهمیت دهید:

  • شما می توانید پس از بخور دادن صورت با استفاده از سفیدآب جوش های سرسیاه را خارج کنید. برای این کار باید کمی سفیداب به دست خود مالیده و شروع به ماساژ دادن صورت به خصوص بینی کنید.
  • 3 یا 4 ساعت پس از انجام پیلینیگ هیچگونه کرمی به صورت خود نزنید. این کار باعث افزایش التهاب می شود.
  • بهترین زمان برای پاکسازی پوست پیش از خوابیدن است.
  • سعی کنید بعد از انجام کارهایی مانند اسکراب و یا بخور صورت خود را با آب سرد بشویید.
  • پیلینگ و پاکسازی پوست هر 2 یا 3 بار در ماه کافی می باشد. بیشتر انجام دادن آن باعث آسیب به پوست می شود.