مزایا و هزینه فیشیال پوست صورت

مزایا و هزینه فیشیال پوست صورت

بدون شک صورت یکی از عوامل مهم در زیبایی می باشد و اولین ناحیه از بدن که تحت تاثیر پیری قرار می گیرد پوست صورت است. همچنین در دنیای پر استرس امروز پوست صورت در معرض انواع آلودگی های محیطی و فشارهای عصبی قرار می گیرد. بنابراین مراقبت از پوست صورت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. سطح پوست انسان از سلول های مرده ای تشکیل شده است که به آن لایه شاخی گفته می شود. این لایه وظیفه دارد تا از بدن در برابر بیماری ها مراقبت کند. به طور کلی هر ماه این سلول های مرده از بین رفته و سلول های جدیدی جایگزین آن ها می شود. اما در برخی از مواقع این سلول ها روی پوست تجمع کرده و باعث کاهش شفافیت آن می شوند. برای برداشتن این لایه از صورت روش های مختلفی ایجاد شده است که فیشیال پوست صورت یکی از بهترین آن ها می باشد. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره این روش ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

فیشیال پوست صورت چیست؟

مهم ترین سوالی که درباره این روش زیباسازی ایجاد می شود این است که فیشیال پوست صورت چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت فیشیال یک درمان پوستی ترکیبی است که شامل بخار، ماسک صورت، لایه برداری، ماساژ صورت، پاکسازی و استفاده از کرم ها و لوسیون ها می باشد. این درمان برای آرامش پوست صورت و بهبود ظاهر آن استفاده می شود. در این روش درمان نیازی به استفاده از محصولات خاصی نیست و شما می توانید با در نظر گرفتن نوع پوست تاثیرات خوبی روی پوست بگذارید. این روش جدید جوانسازی و زیباسازی پوست غیرتهاجمی است و امروزه نظر بسیاری از مردم را به خود جلب کرده است. برخی کاربردهای فیشیال به شرح زیر می باشند:

  • باعث افزایش تولید کلاژن می شود.
  • به برداشت سلول های مرده پوست می پردازد.
  • خطوط و لک های ظریف روی پوست را از بین می برد.
  • منافذ پوست را پاکسازی می کند.
  • باعث آبرسانی بهتر پوست می شود.

فیشیال پوست صورت چیست؟

مزایای فیشیال پوست صورت

روش فیشیال پوست صورت دارای مزایای بسیاری است که در ادامه به توضیح تعدادی از مهم ترین آن ها خواهیم پرداخت:

  1. پاکسازی عمقی: در این روش می توانید پاکسازی بهتر و عمقی تر از روش های خانگی را انجام دهید و چربی ها، سموم و کثیفی های منافذ پوست برداشته می شوند. استفاده از لایه برداری خوب و مناسب مانند میکرودرم می تواند تمام سلول های مرده را از روی پوست حذف کرده و باعث جذب بهتر محصولات دیگر به پوست صورت شما می شود.
  2. ضد پیری: ماساژ صورت با استفاده از کرم های ضد پیری در این روش باعث می شود تا روند پیر شدن پوست شما کند شده و از بروز چین و چروک ها در آن جلوگیری شود. ماساژ صورت همچنین باعث تحریک کلاژن سازی و بهبود خاصیت کشسانی پوست صورت می شود.
  3. جوانسازی: همانطور که گفته شد فیشیال پوست صورت در واقع یک روش جوانسازی پوست است که بسیاری از مردم را به خود جلب کرده است. لایه برداری، ماسک صورت، بخار و ماساژ همگی از کارهایی است که باعث جلوگیری از روند پیر شدن پوست صورت می شود.
  4. بهبود مراقبت از پوست: در این روش پزشک متخصص پس از معاینه پوست شما مناسب ترین روش و محصولات فیشیال را برای شما تجویز می کند. این امر باعث می شود تا مراقبت از پوست بهبود یابد.
  5. درمان: روش فیشیال علاوه بر جوانسازی یک روش درمانی نیز محسوب می شود. پزشکان متخصص پس از تشخیص مشکلات پوستی با تجویز این روش باعث کمک به بهبود پوست می شوند. این روش مشکلاتی مانند جوش های سرسیاه و سرسفید، آسیب های ناشی از نور آفتاب و زخم های آکنه را برطرف می کند.

بیشتر بخوانید:ژل جالپرو | مزایا و طریقه استفاده

مراحل فیشیال پوست صورت

پس از آن که به یک مرکز معتبر برای فیشیال مراجعه می کنید پزشک در هر جلسه به مشاوره پرداخته و تشخیص می دهد کدام محصولات و درمان برای پوست شما مناسب است. سپس مراحل فیشیال پوست صورت را آغاز می کند. این مراحل به شرح زیر می باشند:

مراحل فیشیال پوست صورت

  1. پاکسازی: در اولین مرحله از این روش درمانی پوست صورت و گردن را ماساژ داده و سپس با استفاده از پاک کننده ها پوست را از هرگونه آرایش و آلودگی پاک می کنند. پس از خشک کردن پوست پزشک به بررسی صورت شما می پردازد و تشخیص می دهد کدام ماسک برای صورت شما مناسب است.
  2. بخور: بخور یا بخاردهی دومین مرحله از فیشیال پوست صورت است که باعث مرطوب شدن و شل شدن پوست می شود. این کار به انجام مراحل بعدی کمک بسیاری می کند. البته باید در نظر داشته باشید که در صورت حساسیت پوست پزشک از انجام این کار صرف نظر می کند.
  3. لایه برداری پوست: در این مرحله از این روش بی نظیر درمانی پزشک با استفاده از کرم لایه بردار، اسکراپ یا بخور به لایه برداری پوست می پردازد. در لایه برداری با استفاده از آنزیم ها و مواد شیمیایی پیوند میان سلول های پوستی شل شده و سلول های مرده پوست به راحتی برداشته می شوند.
  4. تخلیه کردن: پوست از یک لایه چربی تشکیل شده است اما در صورتی که این چربی ها زیاد شوند باعث مسدود شدن منافذ پوست می شوند. بسته بودن منافذ پوست علت اصلی جوش های سرسیاه و آکنه هستند. در این مرحله با استفاده از ابزارهای مخصوص و یا به صورت دستی به تخلیه این جوش ها و آکنه ها می پردازند. البته این مرحله ممکن است کمی درد داشته و با قرمزی و تورم پوست همراه باشد.
  5. ماساژ صورت: یکی از مهم ترین مراحل روش فیشیال پوست صورت ماساژ است که باعث بهبود خونرسانی می شود.
  6. مرحله آخر: در مرحله آخر پوست با ماسک مناسب پوشانده شده و پس از برداشتن ماسک فیشیال با سرم، مرطوب کننده و ضد آفتاب پایان می یابد.

بیشتر بخوانید:مجهزترین کلینیک پوست و مو تهران

مراقبت های قبل از فیشیال پوست صورت

پیش از آن که به مرکز مورد نظر برای فیشیال پوست صورت مراجعه کنید باید به موارد زیر توجه کنید:

  • درباره روش درمان و محصولات آن با پزشک خود مشورت کرده تا مناسب با پوست شما انجام شود.
  • چند روز قبل از آن که به فیشیال بپردازید از لایه بردار استفاده نکنید.
  • آقایانی که قصد فیشیال دارند باید چند روز قبل از درمان صورت خود را شیو کنند. از انجام شیو روز درمان خودداری کنید.
  • در صورتی که آفتاب سوخته شده اید از انجام این روش درمانی بپرهیزید.
  • در صورت داشتن مراسمی خاص این روش را چند روز قبل از مراسم انجام دهید.
  • در روز مراجعه به مرکز زیورآلات خود را باز کنید.

مراقبت های قبل از فیشیال پوست صورت

مراقبت های بعد از فیشیال پوست صورت

انجام مراقبت های بعد از فیشیال پوست صورت به اندازه مراقبت های قبل از آن دارای اهمیت است. این مراقبت ها به شرح زیر هستند:

  • اگر محصولاتی که قبلا استفاده کرده اید زبر و سفت بوده و یا پاکسازی منافذ را به خوبی انجام نداده باشد ممکن است پس از درمان جوش و سوزش ایجاد شود. برای جلوگیری از این موضوع به توصیه های پزشک توجه کنید.
  • به مدت چند روز پس از درمان از شیرپاک کن برای شستشوی پوست استفاده نکنید.
  • به مدت 48 تا 72 ساعت از هیچ گونه تمیز کننده و اسکراب استفاده نکنید.
  • به علت حساس بودن پوست شستشو را به آرامی انجام دهید.
  • از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید تا چند روز پس از درمان خودداری کنید.
  • پوست را پس از فیشیال ماساژ ندهید.