مراحل کاشت ابرو

مراحل کاشت ابرو

ریزش موها تنها شامل موهای سر نشده و این مشکل ممکن است برای موهای صورت از جمله ابروها ایجاد شود. در دنیای امروز انسان دائما در معرض آلودگی‌ها قرار داشته و این موضوع باعث شده است تا مشکلات فراوانی برای او ایجاد شود. مشکل ریزش ابروها از جمله مشکلاتی است که تأثیر بسیاری در زیبایی داشته و افراد به (خصوص خانم‌ها) در تلاشند تا به رفع این مشکل بپردازند. هرچند که پزشکان توانسته‌اند راه حل‌های بسیاری را برای این موضوع ایجاد کنند اما هیچ کدام از آن‌ها دائمی نیستند. اگر قصد دارید از یک روش دائمی برای رفع مشکل ریزش ابروها استفاده کنید می‌توانید از کاشت ابرو استفاده کنید. این روش علاوه بر جلوگیری از ریزش باعث تراکم بیشتر موهای ابرو نیز می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره مراحل کاشت ابرو ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

علت ریزش ابرو چیست؟

یکی از سوالاتی که ممکن است بسیاری از شما با آن مواجه شوید این است که چرا باید از روش کاشت ابرو استفاده کنیم؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت روش کاشت ابرو یک روش بسیار مطمئن و بدون بازگشت برای رفع مشکل کم پشتی ابروها می‌باشد. اما نکته‌ای که بیش از مراحل کاشت ابرو و نحوه انجام این روش اهمیت دارد این است که علت ریزش ابروها چیست؟ بسیاری از پزشکان متخصص مو معتقدند تا زمانی که به علت ریزش پی نبرده‌اید نباید از روش کاشت استفاده کنید. به طور کلی موهای ابرو به دلایل زیر دچار ریزش می‌شوند:

  • مشکلات تیروئیدی و بیماری‌های ناشی از آن
  • بالا رفتن سن و پیری
  • برخی بیماری‌های عمومی
  • آلوپسی آره تا
  • سوختگی بخشی از پوست ناحیه ابرو
  • اصلاح یا کندن بیش از حد موهای ابرو
  • اختلالات مادرزادی
  • ژنتیک و بیماری‌های موروثی
مراحل کاشت ابرو
مراحل کاشت ابرو

کاشت ابرو و روش‌های آن

با اینکه بسیاری از خانم‌ها تاتو یا هاشور زدن ابرو را بهترین روش‌های پر کردن ابروها می‌دانند اما روش کاشت ابرو از روش‌های حرفه‌ای و طبیعی برای اینکار می‌باشد. این موضوع معمولاً از عدم شناخت کافی آن‌ها نسبت به روش کاشت ابرو می‌باشد. بسیاری از افراد تصور می‌کنند مراحل کاشت ابرو دردناک است در صورتی که درد تاتو و هاشور ابروها در برابر درد این روش بیشتر است. با این تفاوت که شما برای هربار تمدید تاتو و هاشور ابروهای خود باید این درد و زخم‌های بعد از آن را تحمل کنید. در صورتی که روش کاشت ابرو دائمی بوده و نیازی به تمدید آن ندارند. نتایج کاشت به علت استفاده از موهای سر خود بیمار بسیار طبیعی بوده و موهای کاشته شده قابل اصلاح هستند. روش‌های مختلف کاشت ابرو به شرح زیر می‌باشند:

  1. روش FUT: یکی از روش‌های قدیمی کاشت ابرو محسوب می‌شود که در آن پزشکان با ایجاد یک برش نواری به برداشت فولیکول‌ها می‌پردازند.
  2. روش FUE: در این روش از کاشت ابرو پزشکان به صورت مجزا به برداشت فولیکول‌ها و تارهای مو پرداخته و به همین دلیل نتایج این روش معمولاً طبیعی‌تر از روش قبلی می‌باشد.

بیشتر بخوانید: کاشت ابرو به چه صورت است؟

مراحل مختلف کاشت ابرو چیست؟

با توجه به توضیحاتی که درباره کاشت ابرو داده شد، این روش یک راه حل بی نظیر برای رفع مشکلات ابرو محسوب می‌شود. در صورتی که ابروهای شما به هر دلیل دچار ریزش شده و یا فرم مناسبی ندارند، می‌توانید از این روش استفاده کنید. مراحل کاشت ابرو به شرح زیر می‌باشند:

  1. طراحی ابرو: این مرحله یکی از مهم‌ترین محسوب می‌شود. در مرحله طراحی ابرو پزشکان ابتدا از بیمار یک طرح پیشنهادی درخواست می‌کنند. سپس با در نظر گرفتن مسائل زیبایی شناختی به طراحی ابرو برای او می‌پردازند.
  2. استخراج گرافت: در این مرحله پزشکان با انجام آزمایش‌های لازم محل مناسب برای استخراج گرافت ها را انتخاب کرده و به برداشت آن‌ها می‌پردازند. بهترین محل برداشت گرافت برای کاشت ابرو ناحیه پشت سر و پشت گوش می‌باشد. این موها شباهت بسیاری به موهای ابرو دارند.
  3. کاشت گرافت: در آخرین مرحله از کاشت ابرو پزشکان با انجام کارهای لازم روی گرافت های برداشت شده آن‌ها را برای کاشت آماده می‌کنند. کاشت گرافت ها باید با دقت بسیار زیادی انجام شود. هرگونه بی دقتی و یا کم تجربگی از سوی پزشک می‌تواند در نتیجه کاشت مؤثر باشد.
مراحل مختلف کاشت ابرو چیست؟
مراحل کاشت ابرو

موارد مهم در کاشت ابرو

همانطور که گفته شد مراحل کاشت ابرو با طراحی ابرو آغاز می‌شود. پیش از آن که پزشکان به طراحی ابرو برای شما بپردازند، جلسات مشاوره انجام می‌شوند. در این جلسات پزشکان به بررسی ابروها و فرم صورت شما می‌پردازند. این کار که ریخت شناسی نام دارد به معنای شناسایی دقیق ابروها می‌باشد. موارد مهم در کاشت ابرو به شرح زیر می‌باشد:

  • جهت رشد ابروها یکی از مهم‌ترین مواردی است که در ریخت شناسی به آن پرداخته می‌شود. می دانید که ابرو در نقاط مختلف جهت رشد متفاوتی دارد. بنابراین پزشکان با بررسی این موضوع سعی دارند طبیعی‌ترین حالت را برای ابروی شما در نظر بگیرند.
  • زاویه ابروها با فولیکول‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است. فولیکول‌های مو در واقع کوچکترین ارگان‌های مو هستند. زمانی که مو از فولیکول‌ها رشد می‌کند دارای زاویه خاصی می‌باشد. پزشکان باید در مراحل کاشت ابرو باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.
  • می دانید که از هر فولیکول مو در سر تقریباً 4 الی 5 تار مو رشد می‌کند. بنابراین اکثر موهای سر گزینه مناسبی برای کاشت ابرو نیستند. زیرا موهای ابرو تک تارمویی بوده و از هر فولیکول تنها یک تار مو رشد کرده است. در ریخت شناسی پزشکان به بررسی بهترین محل برای برداشت فولیکول‌ها می‌پردازند.
  • چرخه رشد موهای ابرو با موهای سر متفاوت است. موهای سر تا جایی که بتوانند رشد می‌کنند در صورتی که موهای ابرو به یک اندازه مشخصی رشد می‌کنند. بنابراین در جلسات ریخت شناسی این موضوعی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. البته برای رفع این مشکل بهتر است ابروهای خود را بعد از کاشت در فاصله‌های زمانی کم اصلاح کنید.
مراحل مختلف کاشت ابرو چیست؟
مراحل کاشت ابرو

عوارض و مراقبت‌های کاشت ابرو

یکی از مهمترین مسائلی که بیش از مراحل کاشت ابرو حائز اهمیت است موضوع عوارض بعد از کاشت می‌باشد. بسیاری از افراد به علت تصور اشتباهی که از جراحی کاشت ابرو دارند، از انجام این جراحی می‌ترسند. در صورتی که این روش یکی از روش‌های بسیار ایمن برای رفع مشکل ریزش ابروها و فرم دهی به آن‌ها می‌باشد. البته این دارای عوارض خفیفی است که پس از مدتی به صورت کامل برطرف می‌شوند. از عوارض کاشت ابرو می‌توان به قرمزی و التهاب در ناحیه کاشت اشاره کرد. این عارضه بسیار طبیعی بوده و پس از گذشت چند روز از عمل برطرف می‌شود. خارش و کبودی از دیگر عوارض کاشت ابرو هستند که نیازی به نگرانی درباره آن‌ها نیست. زیرا این عارضه‌های طبیعی نیز پس از مدتی رفع می‌شوند. پزشکان برای کوتاه شدن دوران نقاهت، رفع سریع عوارض و دریافت نتیجه بهتر از کاشت مراقبت‌هایی را تحت عنوان مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو در نظر گرفته‌اند. این مراقبت‌ها به شرح زیر هستند:

  • پانسمان بعد از کاشت به مدت دو روز روی ابروهای شما باقی می‌ماند. در این مدت آن را عوض کرده و محل درمان را تمیز کنید.
  • سعی کنید شستشوی محل درمان پس از برداشت پانسمان با دقت انجام شود.
  • پزشکان مایعی را برای شما تجویز می‌کنند که باید به مدت هر 2 الی 3 ساعت به ابروها اسپری شود. سعی کنید اینکار را با دقت انجام دهید.
  • در صورتی که محل درمان پوسته پوسته شده و یا لخته خون زده است از دستکاری آن بپرهیزید.
  • شما می‌توانید برای کاهش التهاب ناشی از کاشت، از کمرپس سرد استفاده کنید.