ماندگاری لیزر فوتونا

ماندگاری لیزر فوتونا

پوست ارگان وسیعی از بدن انسان محسوب می‌شود که بروز هرگونه مشکل در آن می‌تواند تأثیر بسیاری در زیبایی داشته باشد. پیری پوست از جمله مشکلات رایج پوستی محسوب می‌شود که باعث بروز چین و چروک در صورت و افتادگی پوست در نقاط مختلف بدن می‌شود. امروزه پزشکان توانسته‌اند روش‌های مختلفی را برای جوانسازی و رفع مشکلات پوستی ایجاد کنند. در میان این روش‌ها روش‌هایی که از لیزر استفاده می‌کنند، تا حد زیادی مورد توجه مردم قرار گرفته است. روش لیزر فوتونا یک راه حل بی نظیر برای رفع مشکلات پوستی محسوب می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره این روش جوانسازی پوست و ماندگاری لیزر فوتونا ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

درمان با لیزر فوتونا

همانطور که گفته شد استفاده از لیزر برای درمان مشکلات پوستی از روش‌های رایج و محبوب در میان مردم است. پیش از آن که بخواهیم درباره ماندگاری لیزر فوتونا توضیحاتی را ارائه دهیم باید بدانید فوتونا چیست و درمان با لیزر فوتونا به چه صورت است؟ فوتونا به معنای درمان سطح پوست می‌باشد و لیزر فوتونا به دستگاه لیزری گفته می‌شود که از طریق آن به درمان سطح پوست می‌پردازند. اشعه لیزر موجود در لیزر فوتونا یک راه حل مدرن برای برطرف کردن مشکلات پوست و جوانسازی آن می‌باشد. تکنولوژی به کار رفته در این دستگاه لیزر طوری طراحی شده است که با نفوذ به لایه زیرین پوست باعث‌ترمیم بافت‌های آُسیب دیده می‌شود. لیست درمان‌های لیزر فوتونا به شرح زیر می‌باشد:

  • رفع افتادگی پوست و جوانسازی آن با روش 4 بعدی
  • رفع افتادگی پلک و لیفت پلک بالا
  • رفع چین و چروک‌های اطراف چشم و روی پیشانی
  • رفع خطوط خنده و اخم روی صورت
  • حجم دهی به نقاط مختلف صورت مانند لب‌ها و گونه‌ها
  • رفع چین و چروک‌های روی گردن
  • لاغری به صورت موضعی و درمان سلولیت
  • برطرف کردن خروپف
  • درمان و برطرف کردن جای جوش، آکنه و اسکار
  • جوانسازی واژینال برای خانم‌ها
درمان با لیزر فوتونا
ماندگاری لیزر فوتونا

مراحل جوانسازی 4 بعدی لیزر فوتونا

لیزر فوتونا از دستگاه‌های لیزر بسیار پرکاربرد در زمینه جوانسازی پوست است که با استفاده از آن می‌توانید به صورت 4 بعدی به جوانسازی پوست خود بپردازید. در این درمان جوانسازی از داخل دهان و سطح پوست انجام می‌شود. با اینکه هیچکدام از روش‌های جوانسازی پوست نمی‌توانند از پیری پوست جلوگیری کنند اما ماندگاری لیزر فوتونا نسبت به غیرتهاجمی بودن قابل پذیرش است. در این روش از دو طول موج مختف اشعه لیزر استفاده شده و پزشکان با انجام مراحل زیر به جوانسازی و رفع مشکلات پوست صورت شما می‌پردازند:

  1. در اولین مرحله از جوانسازی 4 بعدی لیزر فوتونا پزشکان با استفاده از اشعه لیزر به گرمادهی از داخل دهان پرداخته و با انقباض کلاژن‌ها باعث سفت شدن پوست می‌شوند. این کار همچنین به حجم دهی پوست ناحیه خط خنده نیز می‌انجامد.
  2. سپس از طریق سطح پوست به تحریک لایه‌های زیرین پوست پرداخته و با تکمیل تأثیر مرحله خط خنده باعث محکم شدن بافت پوست در این ناحیه می‌شوند. البته این مرحله به علت حذف موهای زائد برای مردان پیشنهاد نمی‌شود.
  3. در مرحله سوم از جوانسازی 4 بعدی پزشکان با استفاده از اشعه لیزر به گرمادهی لایه‌ها و بافت‌های زیرین پوست پرداخته و با حجم دهی و لیفت در ناحیه مورد نظر باعث جوانسازی می‌شوند.
  4. آخرین مرحله از این روش جوانسازی مدرن مرحله لایه برداری می‌باشد. در این مرحله اشعه لیزر باعث از بین رفتن لایه سطحی پوست شده و این موضوع به تحریک کلاژنسازی می‌انجامد. افزایش کلاژن‌ها در محل مورد درمان باعث رفع مشکلات پوستی مانند جای زخم، جای جوش و آکنه می‌شود. این مرحله از این درمان ممکن است عوارضی را به همراه داشته باشد که در این مطلب به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.
مراحل جوانسازی 4 بعدی لیزر فوتونا
ماندگاری لیزر فوتونا

مزایای لیزر فوتونا چیست؟

از آنجایی که روش‌های جوانسازی پوست نمی‌توانند به صورت دائمی عمل کرده و شما را برای همیشه از چین و چروک‌ها و افتادگی پوست رها کنند، بسیاری از مردم بیش از آنکه به ماندگاری لیزر فوتونا اهمیت دهند به مزایای آن توجه می‌کنند. اگر به دنبال یک روش مدرن و بدون دردسر برای جوانسازی پوست هستید می‌توانید از لیزر فوتونا استفاده کنید. این روش در حال حاضر بهترین روش جوانسازی پوست از طریق لیزر می‌باشد که شباهت بسیاری به لیزر موهای زائد دارد. از مزایای این روش بی نظیر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این روش یک روش غیرتهاجمی محسوب می‌شود. در این روش پزشکان بدون خونریزی و جراحی به زیباسازی صورت شما می‌پردازند.
  • کوتاه بودن دوران نقاهت روش لیزر فوتونا باعث شده است تا این روش محبوبیت بسیاری در میان مردم پیدا کند. شما می‌توانید بلافاصله پس از درمان به زندگی روزمره خود بازگردید.
  • در صورتی که این درمان را در مراکز معتبر انجام دهید، درصد رضایتمندی شما از درمان بسیار بالا خواهد بود.
  • با استفاده از این درمان می‌توان به رفع مشکلات بسیاری پرداخت و همین تنوع در کاربرد باعث شده است تا بیشتر مردم به این درمان روی بیاورند.
  • جوانسازی 4 بعدی این روش لیزردرمانی یکی از مزایای بسیار مهم آن می‌باشد.

بیشتر بخوانید: تفاوت لیزر فوتونا با فرکشنال

عوارض در لیزر فوتونا

با اینکه گفته شد روش لیزر فوتونا یک روش غیرتهاجمی است اما این به آن معنا نیست که شما در این درمان هیچ عارضه‌ای را تجربه نمی‌کنید. بلکه این روش نیز مانند دیگر روش‌های جوانسازی پوست دارای عوارضی است که باید آن‌ها را تحمل کنید. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که عوارض لیزر فوتونا موقتی بوده و پس از گذشت چند روز به صورت کامل برطرف می‌شود.

از عوارض این روش جوانسازی می‌توان به قرمزی و التهاب پوست اشاره کرد که کاملاً طبیعی بوده و پس از گذشت دو روز کاملاً رفع می‌شود. همچنین برخی از افراد که پوست‌های حساس‌تری دارند ممکن است دچار خشکی پوست شوند که این عارضه نیست نگران کننده نبوده و پس از 48 ساعت برطرف می‌شود. برای کاهش این عوارض سعی کنید از کرم ضد آفتاب و کرم‌های آبرسان استفاده کنید.  انجام این روش جوانسازی در یک کلینیک نامعتبر می‌تواند باعث تجربه عوارض خطرناک و عدم ماندگاری لیزر فوتونا شود. بنابراین سعی کنید بهترین کلینیک را برای جوانسازی با استفاده از لیزر فوتونا انتخاب کنید.

عوارض در لیزر فوتونا
ماندگاری لیزر فوتونا

مراقبت‌ها و ماندگاری لیزر فوتونا

انجام برخی از مراقبت‌ها می‌تواند تأثیر بسیاری در ماندگاری لیزر فوتونا داشته باشد. بسیاری از افراد پس از انجام این روش بدون رعایت مراقبت‌ها توقع دارند نتیجه خوبی در درمان دریافت کنند اما این توقع اشتباه بوده و لیزر فوتونا تنها بخشی از درمان شما می‌باشد. بخش دیگر مهم این درمان پس از انجام لیزردرمانی در مسیر بازگشت شما از کلینیک شروع می‌شود. در این مرحله شما باید با انجام مراقبت‌های لازم نتیجه درمان را بهتر کرده و باعث کاهش عوارض شوید. مراقبت‌هایی که بعد از درمان با لیزر فوتونا از اهمیت بسیاری برخوردار است به شرح زیر می‌باشد:

قرار نگرفتن در معرض نور مستقیم خورشید از مهم‌ترین مراقبت‌های لیزردرمانی می‌باشد. زیرا پوست شما به علت اشعه لیزر دچار حساسیت بوده و برخورد اشعه UV به آن می‌تواند مشکل ساز شود. بنابراین سعی کنید از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

آرایش کردن به مدت 48 ساعت پس از لیزر فوتونا ممنوع است. زیرا مواد آرایشی ممکن است باعث ایجاد آکنه روی پوست شما شود.

سعی کنید پوست خود را با استفاده از پاک کننده‌های صورت فومی پاک کنید. استفاده از شوینده‌های اسیدی باعث آسیب به پوست شما می‌شود.

انجام حرکت‌های ورزشی سبک و سنگین به مدت 24 ساعت بعد از این درمان ممنوع می‌باشد.