لیزر هلیوس 3

لیزر هلیوس

لیزر هلیوس 3 مبحث اصلی این مقاله برای پوست شماست.پوست از ارگان‌های وسیع در بدن است که بروز هرگونه مشکل در آن می‌تواند زیبایی را تحت تأثیر قرار دهد. می دانید که در سنین میانسالی اولین علائم پیری در پوست صورت ظاهر می‌شوند. این علائم ممکن است به صورت چین و چروک، افتادگی و یا از دست رفتن شادابی روی چهره شما نمایان شوند. پیری پوست و ایجاد لکه روی پوست باعث کاهش زیبایی و اعتماد به نفس افراد شده و به همین دلیل بسیاری از مردم در تلاشند تا این مشکل را برطرف کنند. به روش‌هایی که می‌توان از طریق آن پیری پوست را به تأخیر انداخته و یا علائم آن را برطرف کرد، روش‌های جوانسازی پوست گفته می‌شود. یکی از روش‌های مؤثر در جوانسازی پوست استفاده از دستگاه لیزر هلیوس 3 می‌باشد. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را در اینباره ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

لیزر هلیوس 3 چیست؟

روش لیزر هلیوس 3 یک روش لیزردرمانی برای جوانسازی پوست است که امروزه توانسته توجه بیشتر مردم را به خود جلب کند. اشعه لیزر استفاده شده در این روش دارای طول موج 1064 نانومتر می‌باشد. این اشعه توسط دستگاه هلیوس روی پوست تابیده شده و به جوانسازی و رفع مشکلات پوستی شما می‌پردازد. این اشعه با نفوذ به لایه‌های میانی پوست و جذب شدن به رنگدانه ها، به تغییر رنگ پوست و از بین بردن لکه‌های روی آن می‌پردازند. از این معمولاً برای رفع لکه‌های پوستی ناشی از تغییرات هورمونی، افزایش سن، عوامل ارثی، بارداری و برخی از بیماری‌ها و داروها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اشعه لیزر تأثیر بسیاری در رفع آسیب‌های پوستی و جای جوش نیز دارد. از کاربردهای این لیزر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از بین بردن لک‌های قهوه‌ای رنگ ناشی از بارداری و یا افزایش سن
  • محو کردن لکه‌هایی که ناشی از تابیدن نور مستقیم خورشید و اشعه UV به پوست انسان هستند.
  • برطرف کردن رگ‌های سطحی روی سطح پوست یا رگ‌های عنکبوتی
  • محو کردن جای جوش و زخم‌هایی که به صورت یک لکه تیره رنگ باقی مانده‌اند.
  • از بین بردن خال‌های ریز و رنگی
  • از بین بردن لکه‌های ناشی از ماه گرفتگی و یا خورشید گرفتگی
  • پاک کردن تاتو
لیزر هلیوس 3 چیست؟
لیزر هلیوس 3

بهترین کاندیدا برای استفاده از لیزر هلیوس 3

یکی از مهم‌ترین مسائلی که درباره استفاده از یک روش لیزردرمانی باید به آن توجه داشته باشید، موضوع کاندیدای مناسب روش مورد نظر می‌باشد. اما بهترین کاندیدا برای استفاده از لیزر هلیوس 3 چه افرادی هستند؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت بهترین کاندیدا برای این روش افرادی هستند که از سلامت عمومی برخوردار هستند. در صورتی که فرد به بیماری‌های خودایمنی و پوستی مبتلا باشد، نباید از این روش لیزردرمانی استفاده کند. اگر از لکه‌های پوستی خود رنج برده و یا از یک خالکوبی پشیمان شده‌اید، این روش بهترین انتخاب برای شما می‌باشد. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که در صورت وجود مشکلات زیر بهتر است از انجام لیزردرمانی با هلیوس صرف نظر کنید:

  • در صورت داشتن تب خال ممکن است مشکلاتی برای فرد ایجاد شود. اگر مدت زیادی از برطرف شدن تب خال نگذشته باشد نیز احتمال فعال شدن ویروس تب خال در بدن بالا می‌رود.
  • این روش لیزردرمانی برای خانم‌هایی که تحت درمان برای باردار شدن هستند ممنوع می‌باشد.
  • اگر حساسیت پوستی، عفونت و یا زخم بازی دارید از انجام این درمان صرف نظر نمایید.
  • رفع رنگدانه های پوستی به عهده سستم لنفاوی می‌باشد. اگر در این سیستم دچار مشکل هستید، از انجام این درمان خودداری کنید.

بیشتر بخوانید: لیزر فوتونا برای ترک پوستی

نحوه انجام، تعداد جلسات و ماندگاری لیزر هلیوس 3

درمان با استفاده از لیزر هلیوس 3 یک درمان غیرتهاجمی بوده و تقریباً بدون درد انجام می‌شود. اما از آنجایی که در این روش پزشکان با تابیدن اشعه به سطح پوست مشکلات آن را برطرف می‌کنند، ممکن است در طول درمان احساس سوزش داشته باشید. بنابراین در صورت عدم تحمل شما، پزشکان محل درمان را با پمادهای بی حسی موضعی بی حس می‌کنند.

در طول این لیزردرمانی مقدار مشخصی اشعه لیزر به سطح پوست تابیده شده و این اشعه به لایه میانی پوست جذب می‌شود. پس از ورود به لایه میانی، به شکستن رنگدانه های پوست پرداخته و در نهایت این رنگدانه های از سیستم لنفاوی دفع می‌شوند. تعداد جلسات این روش کاملاً به شدت مشکلات پوستی و نظر پزشکان بستگی دارد. پزشک پس از بررسی پوست شما تعداد جلسات را به شما اعلام خواهد کرد. اما به طور کلی برای درمان مساحت کوچکی از پوست 3 و برای مساحت‌های بیشتر 5 الی 6 جلسه درمان لازم می‌باشد. فواصل بین جلسات درمان با این اشعه یک ماه بوده و اثرات این درمان تا پایان عمر باقی می‌ماند.

نحوه انجام، تعداد جلسات و ماندگاری لیزر هلیوس 3
لیزر هلیوس 3

مزایا و عوارض لیزر هلیوس 3

اگر بخواهیم مهمترین مزیت لیزر هلیوس 3 بیان کنیم باید به کم خطر بودن آن اشاره کنیم. در صورتی که قصد دارید از یک روش مطمئن برای از بین بردن خالکوبی های خود استفاده کنید، می‌توانید این لیزر را انتخاب نمایید. در این درمان شما می‌توانید بدون احساس درد و بی دردسر از دست خالکوبی های قدیمی خود رهایی پیدا کنید. همچنین در این روش لیزردرمانی خال‌های مادرزادی، جای جوش و لک‌های پوستی نیز برطرف می‌شوند. از عوارض این روش می‌توان به قرمزی و تورم اشاره کرد که کاملاً طبیعی بوده و نیازی به نگرانی درباره آن نیست. این عارضه مدتی بعد از لیزردرمانی از بین رفته و پوست به حالت طبیعی خود بازمی گردد. در برخی از موارد ممکن است بعد از لیزردرمانی تاتو، تاتو پر رنگ‌تر شود. این مشکل به علت آن است که رنگدانه های تاتو به سطح پوست آمده‌اند. این مشکل طبیعی بوده و پس از گذشت چند جلسه از درمان مشکل برطرف می‌شود. در این درمان باید صبور باشید تا بتوانید بهترین نتیجه را دریافت نمایید.

بیشتر بخوانید: لیزر فوتونا برای جای جوش

نکات قبل از لیزر هلیوس 3

یکی از مهمترین موضوعاتی پزشکان درباره روش لیزر هلیوس 3 مطرح می‌کنند، نکاتی است که قبل از انجام درمان باید به آن توجه داشته باشید. می دانید که نتایج درمان ممکن است با انجام برخی از کارها با مشکل مواجه شود. همچنین عدم رعایت برخی از توصیه‌ها تأثیر بسیاری در افزایش عوارض و ناراحتی شما می‌شود. بنابراین سعی کنید قبل از آنکه به استفاده از این روش لیزردرمانی بپردازید، به توصیه‌ها دقت نمایید. این مراقبت‌ها به شرح زیر هستند:

  • قبل از درمان جلسات مشاوره برگزار می‌شود. تمامی حساسیت‌ها، داروهای که مصرف می‌کنید، انتظارات و ترس‌های خود را با پزشک مطرح کنید.
  • اگر سابقه گوشت اضافی بعد از درمان را دارید، حتماً به پزشک اطلاع دهید.
  • حداقل یک ماه پیش از انجام این روش درمانی از آفتاب گرفتن، سولاریوم و استفاده از کرم‌های برنزه کننده به شدت خودداری نمایید.
  • دو روز قبل از درمان موهای زائد ناحیه درمان را با تیغ بزنید.
  • در صورت استفاده از لیزردرمانی برای لک‌های پوستی، به هیچ عنوان آرایش نکرده و سعی کنید پوست خود را تمیز نگه دارید.
نکات قبل از لیزر هلیوس 3
لیزر هلیوس 3

بعد از لیزر هلیوس 3 چه باید کرد؟

پس از آنکه درمان شما با لیزر هلیوس 3 به پایان رسید رعایت برخی از نکات می‌تواند تأثیر بسیاری در نتایج درمان و کاهش عوارض داشته باشد. این نکات به صورت زیر می‌باشند:

  • به مدت 24 ساعت بعد از درمان از رفتن به حمام و شستشوی محل درمان خودداری نمایید.
  • در صورتی که پزشک دارو یا پمادی تجویز کرده است، آن را به موقع مصرف نمایید.
  • از کندن و یا دستکاری زخم‌های ناشی از لیزردرمانی بپرهیزید.
  • از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید دوری کنید و سعی کنید از کرم ضدآفتاب استفاده نمایید.