لیزر فراکشنال co2 برای ترک پوست

لیزر فراکشنال co2 برای ترک پوست

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد را آزار می دهد جای زخم ها، تغییر رنگ پوست و به وجود آمدن چین و چروک ها روی پوست می باشد. بدون شک پوست مهم ترین عامل در زیبایی انسان است که روش های مختلفی برای درمان و زیباسازی آن به وجود آمده است. در زمان گذشته تنها راه زیباسازی پوست و از بین بردن چین و چروک ها، جراحی آن بود اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و علم، روش های کم تهاجمی و بدون جراحی برای این کار به وجود آمده اند. روش لیزر فراکشنال co2 از بهترین روش ها برای درمان مشکلات پوست می باشد. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره لیزر فراکشنال co2 برای ترک پوست و هزینه و مزایای آن ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

لیزر فراکشنال co2 چه تاثیراتی دارد؟

همانطور که گفته شد روش لیزر فراکشنال co2 یکی از بهترین روش های زیباسازی پوست است که به صورت غیرتهاجمی انجام می شود. در این روش پزشکان به کمک دستگاهی مخصوص، اشعه لیزر را به پوست تابانیده و باعث تخریب و لایه برداری در قسمت های درمان می شوند. در نهایت این امر باعث بهبود خونرسانی و ترمیم بافت پوست می شود. این روش علاوه بر ترمیم بافت و رنگ پوست و به رفع چین و چروک های صورت نیز می پردازد. یکی از مهم ترین کاربردهای این روش لیزر درمانی رفع ضایعات سطحی و عمقی پوست مانند زگیل ها می باشد.

بیشتر بخوانید: کربوکسی تراپی

از دیگر کاربردهای این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درمان هرگونه آسیب های نوری مانند لکه ها تیره رنگ روی پوست
  • رفع چین و چروک ها
  • از بین بردن جای جوش، زخم و اسکار
  • رفع افتادگی پوست
  • رفع ضایعات پوستی که به دلیل گشاد شدن مویرگ ها ایجاد می شوند.
  • رفع ضایعات سطحی و عمقی پوست مانند زگیل، رینوفیما و…

لیزر فراکشنال co2 چه تاثیراتی دارد؟

لایه برداری در لیزر فراکشنال co2

روش لیزر فراکشنال co2 برای ترک پوست در دسته درمان های تابشی( لیزری و غیرلیزری) قرار می گیرد. به طور کلی این روش درمانی به دو دسته تقسیم می شود. اولین دسته روش هایی که در آن ها از لایه برداری استفاده می شود و دومین دسته روش هایی هستند که در آن از لایه برداری استفاده نمی شود. روش فراکشنال در واقع از روش هایی است که به صورت لایه بردار عمل کرده و به درمان مشکلات پوستی می پردازد. این روش درمانی یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن ترک های پوستی می باشد. ترک های پوستی که ممکن است به علت افزایش وزن در مواقع مختلفی روی پوست ایجاد شوند، می توانند تاثیر بسیاری در زیبایی و اعتماد به نفس افراد به خصوص خانم ها داشته باشند. شما می توانید با استفاده از روش درمانی فرکشنال به لیزر و از بین بردن این ترک های پوستی بپردازید. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که این لیزر مقدار کمی به پوست نفوذ کرده و تنها لایه های سطحی را تحت درمان قرار می دهد. بنابراین برای دسترسی به لایه های عمیق تر می توانید از روش هایفرتراپی و اندولیفت استفاده نمایید.

آیا لایه برداری یک روش تهاجمی محسوب می شود؟

با توجه به توضیحاتی که درباره لیزر فراکشنال co2 برای ترک پوست داده شد ممکن است با این سوال مواجه شوید که آیا لایه برداری یک روش تهاجمی محسوب می شود؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت روش های تهاجمی به روش هایی گفته می شود که با جراحی، خونریزی و خطرات عمل همراه باشند. در واقع باید بدانید لایه برداری یک روش تهاجمی نیست اما در میان درمان های تابشی روش لیزر فرکشنال با توجه به انجام لایه برداری تهاجمی تر از دیگر روش ها می باشد. اما به طور کلی این روش یک روش غیرتهاجمی است و شما می توانید به راحتی از آن استفاده نمایید.

دوره نقاهت لیزر فراکشنال co2

از مهم ترین مواردی که افراد هنگام استفاده از یک روش زیباسازی و جوانسازی به آن توجه می کنند، دوره نقاهت و ایمنی و عوارض آن می باشد. روش لیزر فراکشنال co2 در زمان گذشته یک روش تقریبا دردناک بود که عوارض بیشتری نیز داشت. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ساخت دستگاه های حرفه ای این روش یکی از امن ترین روش های درمان پوست به شمار می آید. این روش بدون هیچ آسیبی به پوست به رفع مشکلات آن می پردازد. دوره نقاهت این روش بسیار کوتاه است اما در نظر داشته باشید که به مدت 1 تا 3 روز باید مراقبت های ویژه ای را انجام دهید تا از افزایش عوارض جلوگیری نمایید. کل دوران استراحت این روش 4 تا 7 روز است که بهتر است به مدت یک هفته پس از لیزردرمانی در منزل استراحت کنید.

دوره نقاهت لیزر فراکشنال co2

بهترین کاندیدا برای لیزر فراکشنال co2

پیش از آن که به انجام یک روش زیباسازی بپردازید باید اطلاعات کافی را درباره آن بدست آورده و مطمئن شوید که کاندیدای مناسبی برای این روش هستید. مهم ترین موضوع در انتخاب یک روش زیباسازی انتظار درست از روش مورد نظر می باشد. برای مثال شما باید بدانید روش لیزر فراکشنال co2 برای از بین بردن چین و چروک های عمیق صورت مناسب نیست. همچنین شما باید در نظر داشته باشید که این روش برای شما خطر ندارد. به طور کلی افرادی که دچار مشکلات زیر هستند بهتر است از این روش درمانی استفاده نکنند:

  • در صورتی که با ایزوترتینوئین ها مانند راکوتان در 6 تا 12 ماه گذشته درمان شده باشید.
  • سابقه زخم های گوشتی و یا ضعف در بهبود زخم و آسیب های گوشتی دارید.
  • در محدوده مورد نظر سابقه پرتو درمانی داشته باشید.
  • به بیماری ویتیلیگو مبتلا باشید.
  • زنان باردار و یا زنانی که در دوران شیردهی هستند.
  • عدم امکان دوری از نور مستقیم خورشید به علت شغل

بیشتر بخوانید:مزوتراپی چست؟ معرفی انواع مزوتراپی و ویژگی های آن

جلسه درمان لیزر فراکشنال co2 چگونه است؟

زمانی که شما به لیزر فراکشنال co2 برای ترک پوست می پردازید به محض ورود به جلسه اقدامات زیر انجام می شود:

  • در صورتی که تحمل درد را نداشته باشید از بی حسی های موضعی استفاده می شود.
  • در طول این جلسه لیزر به پوست شما تابیده و پس از لایه برداری لیزر به لایه دیگر از پوست تابیده می شود. این اشعه باعث گرم شدن سلول ها و تحریک کلاژن سازی می شود. طبیعی است که پس از لیزر پوستی شفاف تر و سفت داشته باشید.
  • زمان جلسه درمان به مساحت درمان بستگی دارد. این زمان می تواند بین 30 دیقیه تا 2 ساعت طول بکشد.
  • برای آن که به هدف مورد نظر برسید بهتر است 3 تا 4 جلسه در مراکز برای لیزردرمانی حاضر شوید.

جلسه درمان لیزر فراکشنال co2 چگونه است؟

مراقبت های قبل و بعد از درمان با لیزر فراکشنال co2

رعایت مراقبت های قبل و بعد از لیزر فراکشنال co2 برای میتواند باعث بهبود نتیجه درمان و کاهش عوارض شود. سعی کنید دو ماه پیش از آن که به جلسه درمانی مراجعه کنید از آفتاب مستقیم دوری کنید. اگر به این توصیه عمل نکنید امکان ایجاد لکه های دائمی بالا می رود. همچنین در صورتی که سابقه تبخال دارید بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. زیرا امکان فعال شدن ویروس تبخال شما پس از جلسه لیزردرمانی ایجاد شود. سعی کنید از 4 هفته پیش از درمان از رتینوئیدهای موضعی استفاده کنید.

پس از جلسه درمان پوست شما قرمز شده و متورم می شود. بنابراین آن را به یک محلول پوشانده و پانسمان می کنند. پس از درمان کمی درد احساس خواهید کرد که با مسکن ها و کمپرس سرد قابل کنترل است. همچنین سعی کنید به مدت یک هفته پس از درمان در منزل باشید و استراحت کنید.