جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

رفع ترک های پوستی قدیمی

رفع ترک‌های پوستی قدیمی

زیبایی از مهم‌ترین موارد در زندگی امروز انسان است و افراد همواره در تلاشند تا زیبایی خود را افزایش دهند. یکی از فاکتورهای مهم در زیبایی، پوست می‌باشد. پوست انسان ارگان وسیعی است و به همین دلیل روش‌های متنوعی برای زیباسازی و رفع مشکلات آن ایجاد شده است. طبق تحقیقات پزشکان متخصص پوست، شایع‌ترین مشکلی که برای پوست انسان ایجاد می‌شود ترک‌های پوستی می‌باشد. در زمان گذشته این ترک‌ها اهمیت زیادی نداشته و بیشتر افراد با آن‌ها کنار می‌آمدند. اما امروزه این مشکل باعث کاهش زیبایی و اعتماد به نفس در افراد می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره این مشکل و روش‌های رفع ترک‌های پوستی قدیمی ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ترک‌های پوستی قدیمی

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که ممکن است برای شما ایجاد شود این است که ترک‌های پوستی چه هستند؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت ترک‌های پوستی در واقع خطوط موازی و ناخوشایندی هستند که در پوست ایجاد می‌شوند. این خطوط معمولاً به علت کشیدگی بیش از حد لایه میانی پوست و پارگی بافت کلاژن نمایان می‌شوند. زمانی که این خطوط روی پوست ایجاد می‌شوند، رگ‌های خونی میان پوست از سطح پوست قابل مشاهده بوده و همین موضوع باعث کاهش زیبایی می‌شود. همانطور که گفته شد در زمان گذشته افراد به ترک‌های پوستی اهمیتی نداده و این موضوع باعث می‌شد تا به موقع درمان نشوند. قدیمی شدن این ترک‌های پوستی درمان آن‌ها را دشوار کرده و همین موضوع باعث شده است تا پزشکان روش‌ها متنوعی را برای رفع ترک‌های پوستی قدیمی ارائه کنند.

پیش از معرفی روش‌های درمان ترک‌های پوستی قصد داریم به نشانه‌های این مشکل پوستی اشاره کنیم:

  • قبل از آن که ترک‌های پوستی ایجاد شود، پوست نازک می‌شود.
  • ترک‌های پوستی در ابتدا به صورت چین و چروک نمایان شده و بسته به رنگ پوست در رنگ‌های قرمز، بنفش و قهوه‌ای قابل مشاهده هستند.
  • پس از گذشت مدتی و ترمیم رگ‌های خونی، ترک‌ها به رنگ سفید و نقره‌ای متمایل می‌شوند.
  • کمرنگ شدن ترک‌های پوستی شاید سال‌ها طول بکشد.

سعی کنید قبل از آن که ترک‌های پوستی قدیمی شوند به درمان آن‌ها بپردازید. در غیر این صورت درمان آن‌ها دشوار شده و زمان بیشتری می‌برد.

ترک‌های پوستی قدیمی
رفع ترک‌های پوستی قدیمی

رفع ترک‌های پوستی قدیمی با درمان های خانگی

طبق گفته متخصصین هنوز هیچ درمان صد در صدی برای رفع ترک‌های پوستی قدیمی ارائه نشده است. اما شما می‌توانید با استفاده از برخی روش‌های خانگی تا حد زیادی در کاهش این ترک‌ها مؤثر باشید. در ادامه مطلب به معرفی برخی از این روش‌ها خواهیم پرداخت:

  1. شی باتر یکی از تاثیرگذارترین مواد در درمان ترک‌های پوستی می‌باشد. این ماده بی نظیر دارای خواص مرطوب کنندگی، ضدالتهاب و تسکین دهندگی می‌باشد. بسیاری از شرکت‌های تولید کننده محصولات بهداشتی از شی باتر استفاده می‌کنند.
  2. مصرف روغن زیتون چه به صورت خوراکی و چه به صورت موضعی در کاهش و کمرنگ کردن ترک‌های پوستی مؤثر است. روغن زیتون باعث افزایش رطوبت و نرم شدن پوست می‌شود.
  3. جوش شیرین از مواد بسیار پرکاربرد در کاهش ترک‌های پوستی می‌باشد. برای این کار تنها کافیست مقداری جوش شیرین، آب و گلاب را با هم ترکیب کرده و روی پوست خود بمالید.
  4. مصرف برخی ویتامین‌ها در کاهش ترک‌های پوستی مؤثر است. برای مثال مصرف ویتامین E می‌تواند باعث افزایش خاصیت کشسانی پوست و کاهش ترک‌ها شود.
  5. گیاه آلوئه ورا از گیاهان دارویی پرکاربرد در مشکلات پوستی است. این دارو به ترمیم بافت آسیب دیده پوست پرداخته و ترک‌های پوستی را درمان می‌کند.
  6. کره کاکائو از مواد بسیار مؤثر در کاهش ترک‌های پوستی می‌باشد. ماساژ این ماده به صورت موضعی به محل ترک‌ها باعث کاهش آن‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید:رفع سریع ترک‌ های پوستی

رفع ترک‌های پوستی قدیمی میکرودرم ابریژن

یکی از روش‌های درمانی تخصصی برای رفع ترک‌های پوستی قدیمی استفاده از روش میکرودرم ابریژن می‌باشد. این روش درمانی از روش‌های مدرن برای رفع مشکلات پوستی است که توانسته جایگاه ویژه در میان مردم پیدا کند. این روش را می‌توان یک روش لایه برداری دانست که بسیار کم خطر و کم عارضه می‌باشد. در این روش پزشکان با استفاده از اسپری اکسید به لایه برداری پوست در ناحیه آسیب دیده پرداخته و مشکلات پوستی برطرف می‌شود. با اینکه اسپری اکسید لایه‌هایی از سطح پوست را تراش می‌دهد، اما این تراش وارد لایه‌های زیرین پوست نشده و به همین دلیل در این روش تنها خطوط سطحی پوست از بین می‌روند. این روش را نمی‌توان روشی قطعی برای درمان ترک‌های پوستی دانست اما با تأثیر بسیاری در کاهش آن‌ها دارد.

ترک‌های پوستی قدیمی
رفع ترک‌های پوستی قدیمی

استفاده از کرم برای رفع ترک‌های پوستی قدیمی

بسیاری از پزشکان معتقدند که استفاده از برخی از محصولات آرایشی و بهداشتی می‌تواند در کاهش ترک‌های پوستی مؤثر باشد. امروزه با پیشرفت علم پزشکان توانسته‌اند کرم‌ها و لوسین هایی را تولید کنند که به لایه‌های زیرین پوست نفوذ کرده و به رفع مشکلات آن می‌پردازد. اما آیا این کرم‌ها در رفع ترک‌های پوستی قدیمی مؤثر هستند؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت خیر. این محصولات برای از بین بردن ترک‌های پوستی در ابتدای ایجاد مؤثر هستند و زمانی که ترک‌ها به رنگ نقره‌ای و سفید درآمد، نمی‌توانند تاثیرگذار باشند. البته برخی از پزشکان بر این باورند که اگر روش میکرودرم ابریژن با این محصولات ترکیب شود، می‌تواند تا حدودی در از بین بردن ترک‌های قدیمی‌تر نیز مؤثر باشد.

بیشتر بخوانید:لیزر ترک های پوستی چگونه است؟

رفع ترک‌های پوستی قدیمی با لیزر

اگر به دنبال یک روش تقریباً مطمئن برای رفع ترک‌های پوستی قدیمی هستید می‌توانید از لیزردرمانی برای این کار بهره ببرید. اشعه لیزر یکی از پرکاربردترین اشعه‌ها در پزشکی است که پزشکان با استفاده از آن درمان‌های مختلفی را ابداع کرده‌اند. برای آن که بتوانید ترک‌های پوستی خود را با استفاده از لیزر از بین ببرید می‌توانید از دو روش لیزر جوانسازی و لایه برداری استفاده کنید. در ادامه به توضیح این دو لیزر خواهیم پرداخت:

  1. لیزر لایه برداری: در این لیزر پزشکان با استفاده از اشعه لیزر به حذف سطحی‌ترین لایه پوستی پرداخته و با لایه برداری سعی دارند به ترمیم پوست بپردازند. حذف لایه سطحی پوست باعث رشد سلول‌های جدید و پر شدن علائم ترک‌های پوستی می‌شود.
  2. لیزر جوانسازی: در این روش پزشکان با استفاده از اشعه لیزر حفره‌های کوچکی را در پوست ایجاد کرده و این موضوع باعث می‌شود تا پوست جدید جایگزین پوست قدیمی شود. این روش باعث تولید کلاژن در پوست شده و از آنجایی که هیچ لایه‌ای از پوست برداشته نمی‌شود تقریباً بدون درد است. البته نباید از این روش انتظارات روش لیزر لایه برداری را داشت.
رفع ترک‌های پوستی قدیمی با لیزر
رفع ترک‌های پوستی قدیمی

کربوکسی تراپی بهترین روش رفع ترک‌های پوستی قدیمی

درمان و رفع ترک‌های پوستی قدیمی با استفاده از کربوکسی تراپی بهترین روش در درمان‌های تخصصی محسوب می‌شود. این روش را می‌توان کاملاً کم تهاجمی دانست و از آنجایی که ماده مورد استفاده در این روش، در بدن وجود دارد، بدن هیچگونه واکنش بدی به آن نشان نمی‌دهد. در کربوکسی تراپی پزشکان با استفاده از گاز کربن دی اکسید به درمان مشکلات پوستی می‌پردازند. پزشکان در این روش با استفاده از دستگاهی گاز کربن دی اکسید را وارد لایه زیرین پوست کرده و این موضوع باعث واکنش بدن به کاهش اکسیژن در محل درمان می‌شود. توجه داشته باشید که میزان گاز کربن دی اکسید وارد شده مشخص بوده و تنها هدف از تزریق این گاز افزایش خونرسانی و اکسیژن رسانی در ناحیه درمان می‌باشد. واکنش بدن برای جبران کاهش اکسیژن در بافت مورد نظر، باعث درمان ترک‌های پوستی و رفع مشکلات پوست می‌شود.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.