جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

جوش چرکی بعد از کاشت ابرو

جوش چرکی بعد از کاشت ابرو

ریزش ابروها از مشکلات رایج در میان افراد است که پزشکان روش‌های مختلفی را برای جلوگیری و رفع آن ایجاد کرده‌اند. شاید روش‌هایی مانند هاشور و تاتو از نظر بسیاری از مردم بهترین روش برای تراکم بخشیدن و فرم دادن به ابروها باشند اما باید گفت این روش‌ها با مشکلات بسیاری همراه هستند. اگر به دنبال یک روش مطمئن و حرفه‌ای برای رفع ریزش و پر کردن ابروها هستید می‌توانید از روش کاشت ابرو بهره ببرید. کاشت ابرو از روش‌های مدرن و پیشرفته برای فرم دهی به ابروها می‌باشد که در آن از موهای طبیعی شخص استفاده می‌شود. البته این روش همراه با عوارضی می‌باشد که یکی از آن‌ها جوش چرکی بعد از کاشت ابرو می‌باشد. ما در این مقاله قصد داریم ضمن توضیح درباره کاشت ابرو، به روش‌های درمان این جوش‌های چرکی بپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

کاشت ابرو و روش‌های انجام آن

پیش از آنکه به توضیح عارضه جوش چرکی بعد از کاشت ابرو بپردازیم باید بدانید کاشت ابرو چیست و روش‌های انجام آن به چه صورت است؟ به طور کلی کاشت ابرو شباهت بسیاری به کاشت مو دارد. در این روش نیز پزشکان فولیکول‌های مو را از قسمت اهدا برداشت کرده و به ناحیه ابرو پیوند می‌زنند. فولیکول‌های مو در واقع کوچکترین ارگان‌های مو هستند که از آن‌ها مو رشد می‌کند. پزشکان برای آنکه کاشت ابرو طبیعی‌تر به نظر برسد، باید در انتخاب محل برداشت فولیکول‌ها دقت کافی را داشته باشند. فولیکول‌های کاشته شده در ابرو در مقابل ریزش مو مقاوم بوده و به همین دلیل روش کاشت ابرو یک روش طبیعی، کم خطر و بسیار مناسب برای رفع مشکل ریزش ابروها می‌باشد.

توجه داشته باشید که کاشت ابرو علاوه بر جلوگیری از ریزش، به افزایش تراکم موهای ابرو نیز می‌پردازد. دو روش رایج کاشت ابرو به شرح زیر می‌باشند:

  1. FUT: روش FUT یک روش قدیمی کاشت ابرو است که در آن پزشکان با ایجاد یک برش نواری در محل اهدا به برداشت فولیکول‌ها می‌پردازند. با اینکه این روش قدیمی محسوب می‌شود اما همچنان بسیاری از مردم به استفاده از آن می‌پردازند. در این روش برش نواری ایجاد شده پس از برداشت فولیکول‌ها بخیه می‌خورد.
  2. FUE: این روش را یک روش غیرجراحی می‌دانند. فولیکول‌ها در روش FUE به صورت واحد مجزا از قسمت اهدا برداشت شده و پزشکان هیچگونه برش و زخمی در این ناحیه ایجاد نمی‌کنند. برداشت فولیکول‌ها در این روش باید از نواحی پر تراکم مو باشد. همچنین موها در ناحیه اهدا باید با موهای ابرو شباهت داشته باشند.
کاشت ابرو و روش‌های انجام آن
جوش چرکی بعد از کاشت ابرو

ایجاد جوش چرکی بعد از کاشت ابرو

یکی از مهم‌ترین عوارض در روش کاشت ابرو جوش‌های چرکی می‌باشند. این جوش‌ها یک عارضه طبیعی در کاشت ابرو محسوب می‌شوند. به طوری که بعد از کاشت از هر سه نفر، یک نفر به این عارضه دچار می‌شود. با اینکه این عارضه مدتی بعد از کاشت به صورت طبیعی از بین می‌رود، اما به علت ظاهر ناخوشایندی که در افراد ایجاد می‌کند، بسیاری از مردم به دنبال یک روش برای رفع سریع این عارضه می‌باشند. اما علت ایجاد جوش چرکی بعد از کاشت ابرو چیست؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت جوش‌های چرکی در بیشتر موارد به علت بسته شدن منافذ پوست ایجاد می‌شوند. زمانی که منافذ پوست بر اثر فعالیت و تکثیر برخی باکتری‌های سطح پوست بسته می‌شود، جوش‌های چرکی نمایان می‌شوند. پس از کاشت ابرو، پوست ناحیه کاشت دچار تورم و التهاب می‌شود. این التهاب و تورم ممکن است باعث بسته شدن منافذ پوست شده و در نهایت جوش‌های چرکی شوند. توجه داشته باشید که در بیشتر موارد این جوش‌ها تاثیری در نتیجه درمان نداشته و نیازی به نگرانی درباره آن‌ها نیست. اما ظاهر ناخوشایند آن‌ها تا حد زیادی در زیبایی مؤثر است.

در صورتی که قصد دارید از این جوش‌ها رهایی پیدا کنید می‌توانید از روش‌های درمان آن استفاده کنید. در ادامه به توضیح روش‌های درمان این جوش‌های چرکی خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: کاشت ابرو ارزان

تخلیه جوش چرکی بعد از کاشت ابرو

یکی از روش‌های درمان جوش چرکی بعد از کاشت ابرو تخلیه آن‌ها می‌باشد. زمانی که سر جوش‌های پراکنده و یا سطحی به رنگ سفید در می‌آید، می‌توان برای تخلیه آن‌ها اقدام کرد. البته باید در نظر داشته باشید که پس از گذشت حداقل یک ماه از کاشت ابرو، جوش‌ها به اصطلاح می‌رسند. جوش‌های رسیده را می‌توان با یک فشار جزئی به راحتی تخلیه کرد.

پزشکان توصیه می‌کنند جوش‌ها در هنگام شستشو و با مخلوطی از آب و شامپو و بتادین انجام دهید. این کار باعث می‌شود تا به محض ترکیدن جوش، بتادین به از بین بردن باکتری‌ها بپردازد. در صورتی که باکتری‌های آزاد شده پس از ترکیدن جوش تکثیر پیدا کنند، جوش‌های چرکی نیز تکثیر پیدا می‌کنند. تخلیه جوش‌ها، حتی آن‌ها که رسیده هستند، ممکن است با کمی درد همراه باشد. بنابراین بهتر است برای ایجاد شکاف در رأس آن‌ها از سوزن استریل شده استفاده نمایید.

تخلیه جوش چرکی بعد از کاشت ابرو
جوش چرکی بعد از کاشت ابرو

درمان جوش چرکی بعد از کاشت ابرو با آنتی بیوتیک موضعی

یکی دیگر از روش‌های درمان جوش چرکی بعد از کاشت ابرو استفاده از آنتی بیوتیک موضعی می‌باشد. در مواردی که جوش‌ها عمق بیشتری داشته و تعداد آن‌ها کم است، می‌توان از آنتی بیوتیک های موضعی استفاده کرد. در این موارد فشردن و تخلیه کردن جوش‌ها ممکن نبوده و باید از داروهای آنتی بیوتیک موضعی مانند ژل کلیندامایسین استفاده کنید.

از این آنتی بیوتیک باید روزانه دوبار به صورت موضعی روی جوش‌ها استفاده شود. طبیعتاً اگر از روش اول و این روش به صورت همزمان استفاده شود، تاثیرگذاری بیشتر بوده و درمان سریع‌تر انجام می‌شود. از دیگر داروهای آنتی بیوتیک موضعی برای درمان جوش‌های چرکی می‌توان به تتراسایکلین اشاره کرد. همچنین یک داروی دیگر تحت عنوان ژل آکنومیس وارد بازار شده است که ترکیب کلیندامایسین و ترتینوئین می‌باشد که نفوذ بیشتری به عمق پوست داشته و به درمان جوش‌ها می‌پردازد. البته در طول مصرف این دارو نباید در معرض نور خورشید قرار گرفت و در مواردی حساسیت‌هایی از این ژل گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: کاشت ابرو به چه صورت است؟

درمان جوش چرکی کاشت مو با آنتی بیوتیک خوراکی

در مواردی که جوش‌ها متعدد یا عمقی و التهابی هستند، یکی از بهترین درمان‌ها برای جوش چرکی بعد از کاشت ابرو استفاده از آنتی بیوتیک خوراکی می‌باشد. توجه داشته باشید که از این آنتی بیوتیک می‌توانید همراه با استفاده از روش‌های ذکر شده استفاده کنید. در میان آنتی بیوتیک های خوراکی مجاز برای درمان جوش‌های چرکی، کپسول کلگزاسیلین و داکسی سیکلین از بهترین‌ها می‌باشند. برای درمان جوش‌ها با آنتی بیوتیک خوراکی باید کپسول‌ها را هر 8 ساعت یکبار مصرف کنید. توجه داشته باشید که حداقل طول درمان این روش حداکثر دو هفته بوده و بهتر است برای جلوگیری از مشکلات گوارشی این داروها را با معده پر مصرف کنید.

درمان جوش چرکی کاشت مو با آنتی بیوتیک خوراکی
جوش چرکی بعد از کاشت ابرو

برطرف کردن جوش چرکی با آنتی بیوتیک قوی

اگر درمان‌های نام برده برای برطرف کردن جوش چرکی بعد از کاشت ابرو جواب نداد، می‌توانید از آنتی بیوتیک های قوی برای این مورد استفاده کنید. توجه داشته باشید تنها در صورتی مجاز به استفاده از این آنتی بیوتیک ها هستید که جوش‌ها مقاوم بوده و با درمان‌های فوق برطرف نشوند. یکی از آنتی بیوتیک های خوراکی مناسب برای درمان جوش‌های چرکی مقاوم حاصل از کاشت ابرو، مینوسیکلین می‌باشد. این دارو از داروهای کمیاب در بازار است اما با کمی جستجو می‌توانید آن را پیدا کنید. این آنتی بیوتیک گران قیمت به علت نفوذ خوبی که به بافت‌های پوست دارد، آخرین خط درمان جوش‌های چرکی محسوب می‌شود. میزان مصرف این دارو روزانه یک الی دو عدد بسته به نظر پزشک می‌باشد.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.