کلینیک‌های جراحی زیبایی تهران

کلینیک‌های جراحی زیبایی تهران

مسئله زیبایی یکی از مهمترین مسائل در زندگی انسان می‌باشد که امروزه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. از زمان گذشته تا به امروز روش‌های مختلفی برای زیبایی ایجاد شده‌اند. این روش‌ها در زمان گذشته بیشتر در مطب پزشکان متخصص ارائه می‌شد، اما امروزه این روش‌ها در کلینیک‌های زیبایی ارائه می‌شود. به طور کلی روش‌های زیبایی به دو دسته تهاجمی و غیرتهاجمی تقسیم می‌شوند. روش‌های غیرتهاجمی روش‌هایی است که در آن از برش و جراحی استفاده نمی‌شود. اما روش‌های تهاجمی روش‌هایی است که با جراحی و خونریزی همراه است. روش‌های تهاجمی به روش‌های جراحی زیبایی نیز شناخته می‌شوند. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره کلینیک‌های جراحی زیبایی تهران ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

جراحی زیبایی چیست؟

پیش از آنکه به توضیح کلینیک‌های جراحی زیبایی تهران بپردازیم، باید بدانید جراحی زیبایی چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت جراحی زیبایی در واقع یک روش تهاجمی است که با هدف زیباسازی افراد انجام می‌شود. باید توجه داشته باشید که بیشتر جراحی‌های زیبایی مربوط به صورت است. زیرا صورت یکی از مهمترین نقاط بدن در زیبایی محسوب می‌شود. همچنین در مراکزی که به جراحی زیبایی می‌پردازند، مشکلات پوستی مراجعین را برطرف می‌کنند.

می‌دانید که پوست یکی از مهمترین ارگان‌های بدن در زمینه زیبایی است. این ارگان وسیع بخش بزرگی از ظاهر انسان را شامل می‌شود. متاسفانه پوست همیشه به تازگی و شادابی دوران جوانی باقی نمانده و پیری باعث بروز مشکلات بسیاری در آن می‌شود. از مهمترین مشکلاتی که با پیری پوست ایجاد می‌شود می‌توان به چین و چروک‌ها و افتادگی آن در نقاط مختلف اشاره کرد. همچنین پوست در بخش‌های مختلف صورت دچار کاهش حجم و از بین رفتن زیبایی می‌شود. مشکلات پوستی تأثیر بسیاری در اعتماد به نفس افراد به خصوص خانم‌ها دارند. جراحی‌های زیبایی می‌تواند باعث افزایش زیبایی و اعتماد به نفس بیمار شوند.

جراحی زیبایی چیست؟

بلفاروپلاستی در کلینیک‌های جراحی زیبایی تهران

یکی از رایج‌ترین جراحی‌های زیبایی در کلینیک‌های جراحی زیبایی تهران جراحی پلک یا بلفاروپلاستی نام دارد. همانطور که می دانید یکی از مهمترین مشکلاتی که انسان در سنین میانسالی و پیری با آن مواجه می‌شود افتادگی پوست می‌باشد. پوست انسان در سنین پیری به علت از دست دادن کلاژن و الاستین خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد.

از دست رفتن این خاصیت باعث بروز مشکلات بسیاری از جمله افتادگی پوست در ناحیه پلک می‌شود. افتادگی پلک به خصوص در پلک بالا می‌تواند باعث کاهش زیبایی و اعتماد به نفس افراد شود. مشکل افتادگی پلک به علت تجمع چربی در پلک‌ها و از دست رفتن خاصیت ارتجاعی پوست ایجاد می‌شود.

در روش بلفاروپلاستی پزشکان با استفاده از جراحی به رفع افتادگی پلک می‌پردازند. مراحل روش جراحی پلک در کلینیک‌های حرفه‌ای زیبایی به شرح زیر می‌باشد:

  • در اولین مرحله از این جراحی ابتدا پزشکان با استفاده از بی حسی موضعی به بی حس کردن ناحیه درمان می‌پردازند.
  • پس از تزریق داروی بی حسی اطراف چشم، پزشکان با استفاده از تیغ جراحی شروع به ایجاد برش روی پلک‌ها می‌کنند.
  • برش‌های ایجاد شده روی پلک‌ها باید همسو با خطوط روی پلک و بسیار ظریف باشند.
  • پس از آنکه برش‌ها ایجاد شدند، پزشکان با استفاده از ابزار مخصوص شروع به برداشت بالشتک‌های چربی و پوست اضافی از این برش‌ها می‌پردازند.
  • مقدار بالشتک‌های چربی و پوست قابل برداشت کاملاً به نظر پزشک متخصص بستگی دارد.
  • پس از اتمام جراحی پزشکان محل برش‌ها را با آنتی بیوتیک موضعی می‌پوشانند تا از بروز عفونت جلوگیری شود.
  • توجه داشته باشید که برش‌های ایجاد شده باید ظریف باشند. این برش‌ها نباید پس از جراحی قابل مشاهده باشند.

بیشتر بخوانید: کلینیک‌های پوست و مو در تهران

لیفت صورت در کلینیک‌های جراحی زیبایی تهران

یکی دیگر از روش‌هایی که در کلینیک‌های جراحی زیبایی تهران ارائه می‌شود، روش جراحی لیفت صورت می‌باشد. این روش زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که افتادگی پوست صورت زیاد باشد. در بسیاری از موارد افراد دچار افتادگی شدید پوست صورت می‌شوند. اگر این افتادگی با روش‌های غیرجراحی رفع نشود، پزشکان روش لیفت صورت را پیشنهاد می‌کنند.

لیفت صورت در کلینیک‌های جراحی زیبایی تهران

روش جراحی لیفت صورت از روش‌های تهاجمی زیباسازی صورت است که به دلیل نتایج تاثیرگذار توانسته نظر بسیاری از مردم را به خود جلب کند. در این روش بی نظیر بیمار باید کاملاً بیهوش شده و پس جراحی نیز برای مدتی در بستری شود. در طول این جراحی پزشکان با ایجاد برش‌هایی در ناحیه خط رشد مو، به برداشت پوست اضافی پرداخته و پوست صورت را می‌کشند. جراحی لیفت صورت دارای محدودیت سنی بوده و تنها افراد 40 تا 60 سال می‌توانند از آن استفاده کنند.

نتایج این جراحی معمولاً تا 10 سال ماندگار داشته و شما می‌توانید پس از اتمام دوران نقاهت نتایج آن را لمس کنید. در این جراحی بیمار پس از مرخصی از بیمارستان باید به مدت 2 هفته در خانه استراحت کرده و از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید و آلودگی دوری کند. در طول این مدت بیمار باید صورت خود را با استفاده از پوشش‌های محافظ کاملاً بپوشاند.

بیشتر بخوانید: کلینیک کاشت مو جردن تهران

جراحی گوش در کلینیک‌های جراحی زیبایی تهران

یکی از مهمترین موارد تاثیرگذار در زیبایی افراد گوش‌ها می‌باشند. گوش انسان می‌تواند باعث کاهش زیبایی و اعتماد به نفس شود. در کلینیک‌های جراحی زیبایی تهران پزشکان برای برطرف کردن این مشکل به انجام جراحی گوش یا اتوپلاستی می‌پردازند. روش جراحی گوش یکی از بهترین روش‌های زیباسازی افراد است که در برای تمامی سنین قابل استفاده است.

در کلینیک‌های حرفه‌ای اگر فردی از نظر پزشکی مشکلی برای استفاده از این جراحی نداشته باشد، می‌تواند در هر رده سنی از جراحی گوش استفاده کند. روش اتوپلاستی تاثیری در جا به جایی محل گوش‌ها نداشته و تنها روی حالت آن‌ها تاثیرگذار است. در طول این جراحی پزشکان برش‌هایی را در پشت گوش و یا در قسمت لاله یا نرمه گوش ایجاد می‌کنند. این برش‌ها کاملاً ظریف بوده و اثری از آن‌ها پس از جراحی باقی نخواهد ماند. سپس از طریق این برش‌ها به قسمت غضروفی گوش دسترسی پیدا کرده و به تغییر حالت گوش می‌پردازند.

پس از این جراحی بیمار باید به مدت 24 ساعت تحت مراقبت قرار بگیرد. این جراحی نیازی به بستری در بیمارستان ندارد اما باید طوری برنامه ریزی کنید که یک نفر شما را به منزل برساند. اثرات واقعی این جراحی را می‌توانید به مدت 2 الی 3 ماه پس از درمان مشاهده کنید. روش اتوپلاستی دارای ماندگاری بسیاری می‌باشد.

جراحی گوش در کلینیک‌های جراحی زیبایی تهران

کلینیک‌های جراحی زیبایی تهران

برخی از مردم از اندازه و حالت بینی خود رضایت ندارند. فرم بینی از عوامل تاثیرگذار در زیبایی افراد است. برخی از افراد به علت داشتن بینی بزرگ دچار کاهش اعتماد به نفس می‌شوند. یکی دیگر از عمل‌های زیبایی که در کلینیک‌های جراحی زیبایی تهران ارائه می‌شود، جراحی بینی می‌باشد. جراحی بینی از روش‌های نسبتاً جدید برای زیباسازی افراد است که امروزه مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است.

در این روش بی نظیر پزشکان با استفاده از جراحی به زیباسازی بینی افراد می‌پردازند. اولین مرحله از این جراحی در جلسات مشاوره انجام می‌شود. در این جلسات ابتدا پزشکان به طراحی یک مدل مناسب بینی برای بیمار می‌پردازند. این طراحی با در نظر گرفتن مدل پیشنهادی بیمار انجام می‌شود. در طول این جراحی پزشکان بیمار را به طور کامل بیهوش کرده و با ایجاد برش‌هایی به زیباسازی بینی می‌پردازند.

پس از اتمام این جراحی بیمار باید به مدت چند ساعت بستری شود. توجه داشته باشید که دوران نقاهت این جراحی طولانی بوده و برای مشاهده نتایج نهایی باید چند ماه صبر کنید. جراحی بینی با اهداف درمانی نیز انجام می‌شود. برای مثال بسیاری از افراد از این جراحی برای بهبود مشکلات تنفسی استفاده می‌کنند.