کربوکسی تراپی واژن

کربوکسی تراپی واژن چیست؟

زمانی که صحبت از جوانسازی پوست می‌شود فکر شما به سمت صورت می‌رود در صورتی که پیری پوست در تمام نقاط مختلف بدن ایجاد می‌شود. همانطور که می دانید موضوع پیری پوست یک مشکل گریزناپذیر بوده و هیچ روشی برای رفع مشکلات آن به صورت قطعی وجود ندارد. اما پزشکان توانسته‌اند روش‌هایی را برای به تعویق انداختن آن ایجاد کنند. پوست در سنین میانسالی و پیری دچار کمبود کلاژن و مواد مغذی می‌شود. کاهش این مواد در پوست باعث بروز تیرگی، چین و چروک و مشکلات بسیاری در پوست بدن می‌شوند. یکی از نقاط بدن که در سنین پیری دچار تیرگی و چین و چروک می‌شود واژن می‌باشد. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره کربوکسی تراپی واژن ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

کربوکسی تراپی واژن

همانطورکه گفته‌شد بسیاری از افراد تنها تصوری که از پیری پوست دارند مربوط به چهره است. درصورتی‌که پیری پوست در تمام نواحی بدن ایجاد می‌شود. یکی از نقاط بدن خانم‌ها که به دلیل پیری پوست و یا مسائل ژنتیکی دچار تیرگی و چین و چروک می‌شود واژن می‌باشد. امروزه پزشکان روش‌های مختلفی را برای رفع مشکلات پوستی واژن ایجاد کرده‌اند که یکی از بهترین آن کربوکسی تراپی می‌باشد. کربوکسی تراپی واژن یکی از امن‌ترین و بی خطرترین روش‌های جوانسازی پوست این ناحیه از بدن است که ضمن رفع چین و چروک‌ها، باعث بازگشت شادابی و طراوات دوران جوانی به آن می‌شود. در ادامه به توضیح بیشتر درباره این روش خواهیم پرداخت.

کربوکسی تراپی واژن به چه صورت است؟

به طور کلی روش کربوکسی تراپی به تزریق گاز کربن دی اکسید به زیر پوست گفته می‌شود. اما کربوکسی تراپی واژن چگونه انجام می‌شود؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت پزشکان در این روش با استفاده از یک دستگاه مخصوص میزان کربن دی اکسید زیر پوست را اندازه می‌گیرند. سپس مقدار مشخصی گاز کربن دی اکسید را به زیر پوست واژن تزریق می‌کنند. زمانی که میزان این گاز در ناحیه درمان به بیش از حد مجاز برسد، بدن برای جبران اکسیژن از دست رفته شروع به افزایش خونرسانی به بافت آسیب دیده می‌کند. افزایش گردش خون باعث افزایش مواد مغذی و اکسیژن در بافت مورد نظر شده و به این ترتیب ناحیه مورد نظر درمان می‌شود. توجه داشته باشید که گاز کربن دی اکسید به صورت طبیعی در بدن یافت می‌شود. بنابراین روش کربوکسی تراپی هیچگونه خطری برای بیمار نخواهد داشت. این روش را می‌توان یک روش کم تهاجمی جوانسازی پوست دانست.

کربوکسی تراپی واژن به چه صورت است؟

دستگاه کربوکسی تراپی واژن

دستگاه کربوکسی تراپی واژن یک دستگاه به مخزن گاز کربن دی اکسید می‌باشد. لوله‌های موجود در این مخزن به جریانی متصل می‌شوند که به کنترل گاز کربن دی اکسید می‌پردازد. مقدار گاز کربن دی اکسیدی که در این روش به زیر پوست واژن تزریق می‌شود به نظر پزشک بستگی دارد. گاز کربن دی اکسید پس از خروج از دستگاه تنظیم کننده، به لوله‌ای استریل شده و فیلتردار منتقل می‌شود. پس از آن که تمامی مراحل درون دستگاه کربوکسی تراپی به درستی انجام شد، پزشک با استفاده از یک سوزن باریک شروع به تزریق این گاز به زیر پوست می‌کند. توجه داشته باشید که کیفیت دستگاه و مهارت پزشک هر دو در نتیجه این روش مؤثر می‌باشد.

بیشتر بخوانید:دستگاه کربوکسی چیست؟

کاربرد کربوکسی تراپی واژن

یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما ایجاد شده‌باشد این است که کربوکسی تراپی واژن چه کاربرد و مزایایی دارد؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت هر روش جوانسازی پوست دارای مزایا و کاربردهای خاص خود می‌باشد. این روش نیز دارای کاربردها و مزایای زیراست:

  • به درمان خشکی واژن می‌پردازد.
  • درد و خارش را هنگام برقراری رابطه جنسی کاهش می‌دهد.
  • باعث افزایش زیبایی ظاهری و رنگ واژن می‌شود.
  • جذابیت جنسی را دوچندان می‌کند.
  • با تقویت نقطه جی باعث افزایش تمایل و لذت در رابطه جنسی می‌شود.
  • به رفع چین و چروک‌ها، شل بودن و افتادگی پوست اطراف ناحیه واژن می‌پردازد.
  • استریاها را از بین می‌برد.
  • سلولیت های اطراف واژن را رفع و باعث جوانسازی آن می‌شود.
  • زخم‌های ایجاد شده روی واژن را ترمیم می‌کند.
  • تیرگی پوست واژن را رفع می‌کند.
  • باعث جوانسازی و روشنی پوست با کمترین درد می‌شود.
  • کربوکسی تراپی یک روش کوتاه و بدون خونریزی می‌باشد.
  • یک درمان سرپایی محسوب می‌شود.

کاربرد کربوکسی تراپی واژن 

کاندیدای مناسب برای کربوکسی تراپی واژن

همانطورکه گفته شد روش کربوکسی تراپی واژن یک روش بی‌خطر برای درمان مشکلات پوستی این ناحیه و جوانسازی آن می‌باشد. به طور کلی تمام افرادی که دچار پیری پوست در ناحیه واژن شده‌اند، می‌توانند از این روش برای جوانسازی این ناحیه بهره ببرند. اما افرادی که دچار مشکلات زیر هستند بهتراست از این روش استفاده نکنند:

  • افراد سرطانی
  • کسانی که دارای کم خونی شدید هستند.
  • کسانی که به دلایل مختلف دیالیز می‌شوند.
  • خانم‌هایی که بیماری‌های خاص پوستی دارند.
  • افرادی که دارای بیماری گلوکوم هستند. این بیماری بر اثر فشار به عصب‌ها ایجادشده و باعث اختلال در بینایی و در بسیاری موارد کوری بیمار می‌شود.
  • اگر مشکلات تنفسی و آسم دارید بهتر است از این روش استفاده نکنید.
  • خانم‌هایی که بیماری دیابت دارند از این روش استفاده نکنند.

بیشتر بخوانید:کربوکسی تراپی دور چشم چیست؟

عوامل موثر در هزینه کربوکسی تراپی واژن

بدون شک هزینه بحث بسیاری مهمی از نظر مردم است و بسیاری از افراد به دلیل بالا بودن هزینه‌های یک روش جوانسازی از آن استفاده نمی‌کنند. همچنین برعکس در برخی موارد یک روش جوانسازی دارای عوارض بسیاری است اما افراد به دلیل پایین بودن هزینه‌ها از آن استفاده می‌کنند. به طور کلی عوامل بسیاری در هزینه کربوکسی تراپی واژن مؤثر هستند که در ادامه مطلب به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت:

  1. اولین عامل مؤثر در هزینه‌های این روش موقعیت جغرافیایی کلینیک می‌باشد. بدون شک تعرفه‌های درمان یک کلینیک در بالای شهر با یک مرکز در پایین شهر متفاوت است. بهتر است برای کاهش هزینه‌ها و یک درمان با کیفیت به سراغ کلینیک‌های مرکز شهر مراجعه کنید.
  2. دومین عاملی که در هزینه‌ها مؤثر است مهارت و تجربه پزشک متخصصی است که به کربوکسی تراپی می‌پردازد. شهرت پزشک دستمزد او را افزایش داده و به همین دلیل کلینیک‌هایی که از پزشکان معروف استفاده می‌کنند هزینه بیشتری را دریافت می‌کنند.
  3. نوع کلینیک یا بیمارستانی که قرار است در آن به کربوکسی تراپی بپردازید از اهمیت بسیاری برخوردار است. هزینه‌ها در کلینیک و بیمارستان‌های خصوصی بیشتر از کلینیک و بیمارستان‌های دولتی می‌باشد.
  4. تجهیزات و خدمات جانبی آخرین عامل مؤثر در هزینه‌های این روش می‌باشند. قیمت دستگاه کربوکسی تراپی و خدماتی که کلینیک یا بیمارستان ارائه می‌کند می‌تواند باعث افزایش و یا کاهش هزینه‌ها شود.

عوامل موثر در هزینه کربوکسی تراپی واژن

ماندگاری کربوکسی تراپی واژن

همانطور که می دانید پیری پوست یک مشکل گریزناپذیر بوده و نمی‌توان برای جلوگیری از آن روشی قطعی را معرفی کرد. روش کربوکسی تراپی واژن نیز یک روش موقتی برای به تعویق انداختن پیری پوست می‌باشد که میزان مشخصی ماندگاری دارد. با اینکه عوامل مختلفی مانند جنس پوست، سن و واکنش پوست واژن نسبت به کربن دی اکسید در ماندگاری این روش مؤثر است، بسیاری از کارشناسان معتقدند حداکثر ماندگاری این روش تقریباً 6 ماه می‌باشد. در صورتی که تمایل دارید از ماندگاری بیشتر این روش بهره ببرید باید به دفعات به انجام آن بپردازید. البته باید در نظر داشته باشید که عوامل دیگری هستند که در کاهش ماندگاری این روش مؤثر می‌باشند که به شرح زیر هستند:

در زندگی مدرن امروز، انسان دائما در معرض آلودگی هوا قرار دارد. یکی از عوامل مؤثر در کاهش ماندگاری کربوکسی تراپی ناحیه واژن آلودگی هوا می‌باشد. همچنین از دیگر عواملی که ماندگاری این روش را کاهش می‌دهد مصرف دخانیات و سیگار است.