جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

کربوکسی تراپی برای لک صورت

کربوکسی تراپی برای لک صورت

زیبایی از مهم‌ترین موارد در زندگی انسان امروز است. این فاکتور تا حدی اهمیت دارد که در صورت بروز مشکل در چهره، فرد اعتماد به نفس خود را از دست داده و سعی می‌کند در جمع‌ها حضور پیدا نکند. یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که برای صورت ایجاد می‌شود، پدیدار شدن لکه‌هایی روی پوست آن می‌باشد. این عارضه پوستی از مشکلات شایع بوده و بیشتر مردم ممکن است با آن مواجه شوند. این لکه‌ها باعث کاهش شفافیت پوست و زیبایی آن می‌شوند. پزشکان امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی توانسته‌اند روش‌های بی نظیری را برای حل این مشکل پیدا کنند. یکی از روش‌های رایج برای رفع این مشکل استفاده از کربوکسی تراپی می‌باشد. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره کربوکسی تراپی برای لک صورت ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

کربوکسی تراپی برای لک صورت چیست و چگونه انجام می‌شود؟

همانطور که گفته شد یکی از روش‌های رایج برای رفع لک‌های پوست صورت استفاده از کربوکسی تراپی می‌باشد. اما کربوکسی تراپی برای لک صورت چیست؟ روش کربوکسی تراپی در واقع یک روش بی خطر و کم تهاجمی جوانسازی پوست می‌باشد که با تزریق گاز کربن دی اکسید به زیر پوست انجام می‌شود. در این روش پزشکان گاز کربن دی اکسید را با میزان مشخصی به بافت‌های آسیب دیده پوست وارد می‌کنند.

پس از آن که میزان کربن دی اکسید در بدن به بیش از حد مجاز رسید، بدن برای جبران اکسیژن از دست رفته شروع به خون رسانی به بافت مورد نظر می‌کند. با افزایش خون رسانی مواد مغذی و اکسیژن به بافت تحت درمان وارد شده و همین موضوع باعث‌ ترمیم آسیب‌ها می‌شود. پزشکان توانسته‌اند از این روش برای رفع لک صورت نیز استفاده کنند. در این روش گاز کربن دی اکسید به زیر پوست صورت تزریق شده و باعث شفافیت بیشتر آن و زیبایی چهره می‌شود.

در روش کربوکسی تراپی پزشکان منبع گاز کربن دی اکسید را به دستگاه کربوکسی تراپی وصل کرده و سپس با استفاده از سوزن باریکی این گاز را به زیر پوست تززیق می‌کنند. توجه داشته باشید که بدن به صورت طبیعی دارای گاز کربن دی اکسید می‌باشد و این روش خطری برای بدن ندارد. همچنین گاز اضافی وارد شده به بدن از طریق ریه خارج می‌شود.

کربوکسی تراپی برای لک صورت چیست و چگونه انجام می‌شود؟

مزایای کربوکسی تراپی برای لک صورت چیست؟

با توجه به توضیحات داده شده روش کربوکسی تراپی برای لک صورت یکی از روش‌های بی خطر و بسیار محبوب در میان مردم می‌باشد. این روش بی نظیر دارای مزایای بسیاری است که در ادامه مطلب به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • این روش را می‌تواند یک روش بدون عوارض دانست. البته عوارض کمی هستند که پس از چند روز از بین می‌روند.
  • در این روش هیچگونه برش و زخمی روی صورت ایجاد نشده و بدون بیهوشی بودن آن را می‌توان یکی از بهترین مزایا در نظر گرفت.
  • این روش نسبت به روش‌های دیگر جوانسازی پوست غیر جراحی، غیر تهاجمی محسوب می‌شود.
  • در کربوکسی تراپی صورت علاوه بر رفع لک‌های پوستی، می‌توان مشکلات زیر را نیز برطرف نمود.
  • مراحل این روش بسیار سریع انجام شده و به همین دلیل نسبت به روش‌های دیگر سریع‌تر است.
  • هزینه مورد نیاز برای انجام این روش بسیار مناسب‌تر از روش‌های جراحی است.

بیشتر بخوانید:کربوکسی تراپی دور چشم چیست؟

کاربردهای دیگر کربوکسی تراپی برای لک صورت

همانطور که گفته شد روش کربوکسی تراپی برای لک صورت می‌تواند به رفع مشکلات دیگر پوستی نیز بپردازد. از دیگر کاربردهای این روش بی نظیر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  ترمیم بافت‌های دور چشم با افزایش اکسیژن رسانی و  رفع سیاهی دور چشم.
  • برخی از چین و چروک‌های سطحی دور چشم و پوست صورت مانند خطوط پنجه کلاغی را کمرنگ کرده و یا از بین می‌برد.
  • می دانید که پلک در بیشتر مواقع به علت کاهش اکسیژن دچار پف می‌شوند. با استفاده از این روش می‌توانید پف پلک‌ها را تا حد زیادی کاهش دهید.
  • کاهش کلاژن مهم‌ترین عامل افتادگی پوست در نقاط مختلف است. با افزایش خون رسانی، سلول‌های کلاژن ساز پوست صورت نیز تحریک می‌شوند.

کاربردهای دیگر کربوکسی تراپی برای لک صورت

کاندیدای مناسب کربوکسی تراپی برای لک صورت

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که ممکن است برای شما ایجاد شده باشد این است که بهترین کاندیدا برای روش کربوکسی تراپی برای لک صورت چه افرادی هستند؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت در صورتی که از لک‌های صورت خود رنج می‌برید می‌توانید از این روش بی نظیر بهره ببرید. اگر لک‌های صورت باعث کاهش زیبایی صورت و ازبین رفتن اعتماد به نفس در شما شده است، کربوکسی تراپی از امن‌ترین و نتیجه بخش ترین روش‌های جوانسازی و زیباسازی پوست صورت می‌باشد. این روش برای افرادی که از تیغ جراحی و مشکلات بیهوشی ترس دارند، بهترین گزینه است.

کربوکسی تراپی در تمامی سنین قابل انجام است و بیشتر افرادی که از این روش استفاده کرده‌اند، نتیجه خوبی را از تزریق کربن دی اکسید به دست آورده‌اند. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید در صورتی که این لک‌های صورت به دلایل بیماری‌های پوستی ایجاد شده‌اند باید قبل از انجام کربوکسی تراپی به درمان بیماری بپردازید.

بیشتر بخوانید:کربوکسی تراپی واژن چیست؟

تعداد جلسات کربوکسی تراپی برای لک صورت به چه صورت است؟

بسیاری از مردم تصور می‌کنند روش‌های کم تهاجمی زمان بر بوده و باید در تعداد جلسات زیادی به انجام درمان بپردازند. در صورتی که این تصور کاملاً اشتباه است. روش کربوکسی تراپی برای لک صورت معمولاً در یک جلسه انجام می‌شود. شما می‌توانید نتایج مثبتی را پس از اولین جلسه دریافت کنید. اما پزشکان معمولاً برای دریافت نتیجه مناسب چندین جلسه کربوکسی تراپی را پیشنهاد می‌کنند. البته تعداد جلسات نسبت به جنس پوست، شدت لک‌ها و عواملی از این دست متفاوت بوده و نمی‌توان عدد مشخصی را برای آن بیان کرد. شما می‌توانید با انجام این روش بی نظیر در چند جلسه شاهد از بین رفتن لک‌های روی صورت خود بوده و پوست صورت شما با انجام کربوکسی تراپی دوباره شادابی و طراوت زمان جوانی را تجربه خواهد کرد.

چه افرادی نباید از کربوکسی تراپی برای لک صورت استفاده کنند؟

بدون شک یک روش جوانسازی هرقدر هم بدون خطر باشد، ممکن است برای برخی از افراد خطرناک باشد. یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای افراد ایجاد می‌شود این است که چه افرادی نباید از کربوکسی تراپی برای لک صورت استفاده کنند؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت افرادی که دارای مشکلات زیر هستند نباید از این روش استفاده کنند:

  • کسانی به بیماری‌های قلبی و عروقی حاد یا کنترل نشده دچار هستند.
  • افرادی که بیماری‌های تنفسی مانند آسم دارند.
  • کسانی که مشکل انعقاد خون دارند.
  • متقاضیانی که دارای آمبولی ریه هستند.
  • کسانی که دارای بیماری‌های بافت پیوندی می‌باشند.
  • اگر دچار عفونت‌های پوستی هستید استفاده از این روش خطرناک است.
  • کسانی که دیابت کنترل نشده دارند.
  • خانم‌هایی که در دوران بارداری و یا شیردهی هستند.

چه افرادی نباید از کربوکسی تراپی برای لک صورت استفاده کنند؟

ماندگاری کربوکسی تراپی برای لک صورت

به طور کلی ماندگاری کربوکسی تراپی بین 4 تا 6 ماه می‌باشد اما اگر شما جلسات کربوکسی تراپی برای لک صورت را به اتمام برسانید می‌توانید برای همیشه از مشکل لک‌های پوستی روی صورت رهایی یابید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که در صورت عدم رعایت برخی موارد ممکن است لک‌های پوست صورت شما بازگردند. بنابراین برای آن که بتوانید کربوکسی تراپی نتیجه بخشی را داشته باشید حتماً به موارد زیر توجه کنید:

  • از چند روز قبل درمان از داروهای ضدالتهابی مصرف نکنید.
  • از نور خورشید دوری کنید.
  • به هیچ عنوان به استخر یا سونا و… نروید.
  • آفتاب نگیرید.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.