کاشت ابرو بدون جراحی

کاشت ابرو بدون جراحی

بسیاری از افراد تصور می‌کنند ریزش موها به معنای موهای سر است اما این تصور اشتباه است. موهای تمام نقاط بدن دچار ریزش شده و این موضوع کاملاً طبیعی است. به طور کلی موهای بدن در سه دوره مختلف رشد، ریزش و استراحت به سر می‌برند. در صورتی که موهای در حال ریزش بیشتر از موهای در حال رشد باشند، فرد دچار ریزش مو شده است. این ریزش در بسیاری از افراد برای موهای ابرو اتفاق می افتد و این مشکل باعث کاهش زیبایی و اعتماد به نفس آن‌ها می‌شود. پزشکان روش‌های متنوعی را برای رفع این مشکل ایجاد کرده‌اند که یکی از آن‌ها کاشت می‌باشد. شما می‌توانید با استفاده از کاشت ابرو بدون جراحی به جلوگیری از ریزش و فرم دهی به ابروهای خود بپردازید. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره این روش بی نظیر ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

دلایل ایجاد مشکل ریزش در ابرو

پیش از آنکه به توضیح روش کاشت ابرو بدون جراحی بپردازیم باید بدانید دلایل ایجاد مشکل ریزش در ابروها چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت تا امروز دلایل مختلفی برای این مشکل پیدا شده است و قبل از کاشت باید به بررسی دلیل ریزش بپردازید. از دلایل ریزش ابروها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشکلات و بیماری‌های تیروئیدی در ریزش ابروها مؤثر هستند.
  • بالا رفتن سن می‌تواند باعث ریزش ابروها شود.
  • بیماری‌ها عمومی و سیستمیک از جمله دلایل ریزش ابروها می‌باشند.
  • مشکل آلوپسی آره تا یک دلیل مهم ریزش ابروها می‌باشد.
  • سوختگی در ناحیه ابرو باعث عدم رشد موهای ابرو می‌شود.
  • وجود عفونت می‌تواند باعث ریزش ابروها شود.
  • اصلاح و بیش از حد کندن ابروها باعث کم پشتی و عدم تراکم ابروها می‌شود.
  • مشکلات ژنتیکی یکی از مهمترین دلایل ریزش ابروها است.
  • آلودگی‌ها و سبک زندگی انسان در دنیای امروز باعث ریزش موهای ابرو می‌شود.

به طور کلی در صورتی که ابروهای شما دچار کم پشتی و عدم تراکم باشد، بهترین روش برای رفع این مشکل استفاده از روش کاشت می‌باشد. شما می‌توانید با کاشت ابرو برای همیشه از مشکل ریزش و کم پشتی ابروهای خود رهایی یابید.

دلایل ایجاد مشکل ریزش در ابرو
کاشت ابرو بدون جراحی

 

کاشت ابرو و انواع آن

با اینکه بسیاری از خانم‌ها استفاده از هاشور و تاتو را بهترین روش برای فرم دهی به ابروها می‌دانند اما باید گفت در میان روش‌های فرم دهی به ابرو، کاشت ابرو بهترین روش است. در این روش بی نظیر پزشکان متخصص مو، فولیکول‌های مو را که کوچکترین ارگان‌های مو هستند، از قسمت‌های مناسب برداشت کرده و در ناحیه ابرو می‌کارند. کاشت ابرو به طور کلی از دو روش مختلف کاشت ابرو با جراحی و کاشت ابرو بدون جراحی انجام می‌شود.

کاشت ابرو با جراحی که به آن کاشت نواری (FUT) نیز گفته می‌شود، یک روش تهاجمی محسوب شده و با یک برش نواری در ناحیه اهدا انجام می‌شود. در این روش پزشکان با برش در ناحیه اهدا به برداشت فولیکول‌های مو می‌پردازند. این روش دارای دوران نقاهت طولانی بوده و با خونریزی و درد همراه است. با اینکه این روش یک روش قدیمی محسوب می‌شود اما همچنان بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند. در ادامه به توضیح روش کاشت ابرو غیرجراحی خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: کاشت ابرو آقایان

کاشت ابرو بدون جراحی چیست؟

یکی از روش‌های جدید کاشت ابرو، کاشت ابرو بدون جراحی یا روش FUE می‌باشد. در این روش بی نظیر پزشکان فولیکول‌ها را به صورت واحدهای مجزا برداشت می‌کنند. همانطور که از نام این روش مشخص است، در FUE هیچ برشی ایجاد نشده و جراحی کاشت بدون خونریزی و درد انجام می‌شود. این روش هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان مناسب بوده و یکی از بی دردسرترین روش‌های کاشت محسوب می‌شود. در FUE فولیکول‌ها از ناحیه پشت سر برداشت می‌شوند. موهای این ناحیه تراکم بسیاری داشته و به دلیل نازکی، شباهت بسیاری به موهای ابرو دارند.

در این روش کاشت ابرو پزشکان به صورت تکی به برداشت فولیکول‌ها پرداخته و این موضوع باعث کاشت بهترین فولیکول‌ها در ابرو می‌شود. دوران نقاهت این جراحی بسیار کوتاه بوده و شما می‌توانید پس از کاشت به کارهای روزمره خود بپردازید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که انجام برخی مراقبت‌ها الزامی است و باعث بهبود سریعتر عوارض می‌شود. امروزه روش‌های دیگر مانند SUT و Super FUE ایجاد شده است که همگی بر پایه استخراج فولیکول به صورت واحد مجزا می‌باشد.

کاشت ابرو بدون جراحی چیست؟

جلسات مشاوره پیش از کاشت ابرو بدون جراحی

یکی از مهمترین مسائل در کاشت ابرو بدون جراحی جلسات مشاوره‌ای است که پیش از عمل برگزار می‌شود. در این جلسات پزشکان با بررسی ابروها به انتخاب یک طرح مناسب بر اساس طرح پیشنهادی بیمار می‌پردازند. این جلسات که به عنوان ریخت شناسی ابروها نیز شناخته می‌شود داری تأثیر بسیاری در طبیعی بودن نتیجه کاشت دارد. در فرآیند ریخت شناسی پزشکان با بررسی حالت چهره شما و برخی از ویژگی‌های ابرو بهترین محل را برای برداشت فولیکول‌ها انتخاب می‌کنند. موضوعاتی که در ریخت شناسی اهمیت بسیاری دارد به شرح زیر می‌باشند:

  1. جهت رشد ابروها در نقاط مختلف مانند تنه، دمه و… متفاوت است. موهای ابرو برخلاف موهای در جهات مختلفی رشد می‌کنند. بنابراین زاویه کاشت ابروها از اهمیت بسیار زیادی برخودار است که در جلسات پیش از کاشت مورد بررسی قرار گرفته می‌شود.
  2. می دانید که موهای سر به صورت عمودی رشد می‌کنند در صورتی که موهای ابرو روی صورت می‌خوابند. در جلسات ریخت شناسی این موضوع مورد بررسی قرار گرفته شده و بهترین محل برای برداشت فولیکول‌ها انتخاب می‌شود.
  3. از هر فولکیول موهای سر، چند تار مو رشد می‌کند. در صورتی که فولیکول‌های ابرو تک تارمویی هستند. موضوع مهم در جلسات پیش از کاشت، بررسی محل اهدا و برداشت بهترین فولیکول‌ها برای کاشت در ابرو می‌باشد.
  4. موهای سر به صورت دائم رشد می‌کنند، در صورتی که موهای ابرو تا یک اندازه خاص بیشتر رشد نمی‌کنند. به همین دلیل روش استخراج نقطه‌ای فولیکول‌ها می‌تواند در طبیعی شدن نتایج کاشت مؤثر باشد. شما می‌توانید برای رفع مشکل رشد دائم موهای کاشته شده، به اصلاح مدام آن‌ها بپردازید.

بیشتر بخوانید: جوش چرکی بعد از کاشت ابرو

مراحل کاشت ابرو بدون جراحی

به طور کلی مراحل کاشت ابرو بدون جراحی به شرح زیر می‌باشد:

  1. طراحی ابرو: اولین مرحله از مراحل کاشت ابرو، طراحی ابرو می‌باشد. پزشکان در این مرحله طبق اصول ریخت شناسی به طراحی بهترین مدل ابرو برای بیمار می‌پردازند. این طرح باید با فرم چهره فرد مطابقت داشته باشد.
  2. برداشت فولیکول: در این مرحله پزشکان به برداشت فولیکول از ناحیه بانک مو یا محل اهدا می‌پردازند. این محل معمولاً پشت سر، پشت گوش و پایین گردن می‌باشد. موهای این ناحیه شباهت بسیاری به موهای ابرو دارند.
  3. کاشت: پس از برداشت فولیکول‌ها، پزشکان به کاشت آن‌ها در ابرو می‌پردازند. اینکار با استفاده از میکروسکوپ انجام شده و نیاز به دقت بسیار زیادی دارد.
مراحل کاشت ابرو بدون جراحی
کاشت ابرو بدون جراحی

نکات بعد از کاشت ابرو بدون جراحی

پس از انجام کاشت ابرو بدون جراحی باید به رعایت نکاتی بپردازید. رعایت این مراقبت‌ها می‌تواند تأثیر بسیاری در تسریع بهبودی داشته باشد. این نکات به شرح زیر هستند:

  • پانسمان روی محل کاشت باید تا دو روز باقی مانده و در طول این مدت تعویض شود.
  • برای هربار تعویض پانسمان باید محل کاشت را تمیز نمایید.
  • به هیچ عنوان به لخته‌ها و پوسته‌های روی محل کاشت دست نزنید.
  • برای آرایش کردن باید تا برطرف شدن لخته‌ها و پوسته‌ها صبر کنید.
  • داروهایی که پزشک تجویز کرده است را به موقع مصرف نمایید.
  • برای کاهش التهاب ناشی از جراحی می‌توانید از کمپرس سرد استفاده نمایید. توجه داشته باشید نباید بیشتر از 20 دقیقه کمپرس سرد استفاده نمایید.