جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

کاشت ابروی طبیعی و دائمی

کاشت ابروی طبیعی و دائمی

مشکل ریزش مو از مشکلات دائمی زندگی انسان است که از زمان گذشته تا به امروز همراه مردم بوده است. شاید تصور کنید که ریزش مو مختص به موهای سر است اما باید بدانید موهای قسمت های دیگر بدن مانند موهای ابرو نیز دچار ریزش می شوند. امروزه به دلیل زندگی شهرنشینی و استرس های آن ابروها شروع به ریزش می کنند. پزشکان و متخصصین پوست و مو روش های مختلفی را برای جلوگیری از این ریزش ایجاده کرده اند که یکی از آن روش کاشت می باشد. ما در این مقاله قصد داریم به توضیح کاشت ابروی طبیعی و دائمی بپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

کاشت ابروی طبیعی

همانطور که پیش از این گفته شد مشکل ریزش ابروها یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن مواجه می شوند و روش های مختلفی برای درمان آن ایجاد شده است. بسیاری از خانم ها تصور می کنند هاشور زدن و تاتو زدن ابروها بهترین روش برای زیباسازی آن ها می باشد اما این موضوع ناشی از عدم شناخت کافی درباره راه های زیباسازی ابرو می باشد. یکی از بهترین روش های زیباسازی کاشت ابروی طبیعی و دائمی می باشد که امروزه بسیاری از مردم به آن روی آورده اند. یکی از مهم ترین ویژگی های این روش طبیعی بودن آن است.

ابروها ممکن است به دلایل مختلفی نیاز به کاشت پیدا کنند که این دلایل به شرح زیر می باشد:

  • بیماری های تیروئیدی
  • بالا رفتن سن
  • ابتلا به بیماری های عمومی
  • مشکل آلوپسی آره تا
  • سوختگی پوست و ابرو
  • تاتو زدن و یا هاشور زدن
  • عفونت ابروها
  • اصلاح بیش از حد ابروها
  • اختلالات و مشکلات مادرزادی
  • افرادی که به صورت ژنتیکی ابروهای کم پشتی دارند.

کاشت ابروی طبیعی

به طور کلی اگر به هر یک از دلایل گفته شده دچار کم پشتی ابرو هستید در صورت عدم رشد ابروها پس از درمان بیمارها کاشت ابروی طبیعی و دائمی یکی از بهترین گزینه ها برای زیباسازی ابروهای شما می باشد.

انواع روش های کاشت ابرو

در مقالات پیش از این توضیحاتی درباره کاشت مو داده شد. می دانید که افرادی که دچار طاسی سر می شوند می توانند از کاشت مو به عنوان یک روش دائمی رفع ریزش مو و رشد مجدد موهای سر استفاده کنند. مسئله پیوند مو نیز مانند ریزش مو تنها مختص به سر نبوده و شما می توانید با استفاده از کاشت ابرو به راحتی از ریزش آن جلوگیری کرده و باعث پرپشتی و زیبایی آن شوید. برای آن که یک کاشت ابروی طبیعی و دائمی داشته باشید باید با روش های مختلف آن به خوبی آشنایی داشته باشید. روش های مختلف کاشت ابرو در واقع همان روش های کاشت مو می باشند. در ادامه مطلب به توضیح این روش ها خواهیم پرداخت.

روش کاشت FUT

یکی از روش های کاشت روش FUT می باشد. روش FUT یکی از روش های قدیمی کاشت ابرو می باشد که امروزه نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است. در این روش یک برش نواری پشت سر ایجاد شده و فولیکول ها از آن برداشته می شوند. این روش به علت برش و بخیه دوران نقاهت طولانی مدتی داشته و نمی تواند یک گزینه مناسب برای کاشت ابروی طبیعی و دائمی باشد. زیرا قسمت های مختلف ابرو دارای زاویه رشد متفاوتی بوده و کاشت ابروها به این روش طبیعی به نظر نخواهد رسید. البته یکی از مهم ترین مزایای این روش ارزان بودن آن است و به همین دلیل بسیاری از مردم هنوز از آن استفاده می کنند.

روش کاشت FUE

اگر بخواهیم بی دردسرترین روش های کاشت ابرو را معرفی کنیم روش FUE یکی از آن ها می باشد. این روش غیرجراحی بوده و فولیکول ها بدون برش برداشت می شوند. روش FUE که هم برای خانم ها و هم برای آقایان مناسب است دارای دوران نقاهت کوتاه تری بوده و نتایج آن تا حد زیادی طبیعی تر می باشد. بنابراین می توان گفت روش FUE یک روش کاشت ابروی طبیعی و دائمی می باشد. البته درباره دائمی بودن این روش باید گفت تمام روش های کاشت دائمی بوده و فولیکول های کاشته شده به هیچ عنوان دچار ریزش نمی شوند. در روش FUE فولیکول ها به صورت مجزا برداشته شده و به همین دلیل در این روش می توان با دقت بیشتر به کاشت ابرو پرداخت.

روش کاشت FUE

روش کاشت SUT

یکی دیگر از روش های کاشت ابرو که بسیار طبیعی می باشد روش SUT است. روش SUT شباهت بسیار زیادی به روش FUE داشته و در این روش نیز فولیکول ها به صورت مجزا برداشت می شوند. تنها تفاوت این روش با روش FUE این است که در این روش از دستگاه های پیشرفته ای برای برداشت فولیکول ها استفاده می شود که تاثیر بسیار زیادی در مدت زمان کاشت دارد. در این روش فولیکول ها با سرعت بیشتری برداشت شده و به همین زمان جراحی کوتاه تر است. روش SUT و روش هایی مبتنی بر این روش هستند بهترین روش های کاشت ابروی طبیعی و دائمی می باشند.

نکات مهم در کاشت ابروی طبیعی و دائمی

همانطور که می دانید کاشت موی سر با کاشت ابرو تفاوت های بسیار دارد و همین تفاوت ها باعث می شود تا کاشت ابرو با دقت بیشتری انجام شود. اگر قصد دارید یک کاشت ابروی طبیعی و دائمی تجربه کنید باید به این تفاوت توجه داشته و نکات زیر را رعایت نمایید:

  1. جهت رشد: یکی از مهم ترین نکاتی که در کاشت ابرو وجود دارد جهت رشد موهای ابرو می باشد. جهت رشد موهای ابرو در ناحیه دم، تنه و سر ابرو باهم متفاوت است و بنابراین پزشکان هنگام کاشت ابرو باید به این نکته توجه کافی را داشته باشند.
  2. زاویه رشد: توجه داشته باشید که برای یک کاشت ابروی طبیعی و دائمی باید به زاویه رشد ابرو نسبت به فویکول توجه کافی را داشته باشید. اگر دقت داشته باشید موهای ابرو برخلاف موهای سر باید به صورت بخوابند. موهای ابرو نباید از صورت فاصله داشته باشند. بنابراین فولیکول ها باید در زاویه خاصی کاشته شوند تا موها به روی صورت بخوابد.
  3. تک تارمویی بودن ابروها: یکی دیگر از نکات مهم در موضوع کاشت ابرو تک تارمویی بودن موهای ابرو می باشد. موهای سر معمولا به صورت دسته ای از یک فولیکول رشد می کنند در صورتی که در قسمت ابرو از هر فولیکول تنها یک تار مو رشد می کند. به همین دلیل محل برداشت فولیکول ها در کاشت ابرو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
  4. تفاوت چرخه رشد: همانطور که می دانید موهای ابرو از یک اندازه بزرگتر نمی شوند در صورتی که موهای سر تا جایی که بتوانند رشد می کنند. برای آن که کاشت ابروی طبیعی و دائمی داشته باشید باید هنگام برداشت فولیکول ها به این موضوع توجه زیادی داشته باشید.

نکات مهم در کاشت ابروی طبیعی و دائمی

مراقبت های بعد از کاشت ابرو

یکی از مواردی که در کاشت ابروی طبیعی و دائمی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است مراقبت های پس از عمل می باشد. این مراقبت ها به شرح زیر می باشند:

  • پانسمانی که روی ابروها قرار دارد باید به مدت دو روز باقی بماند.
  • به طور مرتب پانسمان را تعویض کرده و ناحیه درمان را تمیز کنید.
  • پس از برداشتن پانسمان محل درمان را با احتیاط شستشو دهید.
  • پزشک یک مایع مخصوص را برای شستشوی محل کاشت تجویز کرده است. آن را هر دو سه ساعت یکبار روی ابروهای خود اسپری کنید.
  • در صورت ایجاد لخته و پوسته در ابرو از دستکاری کردن آن به شدت خودداری نمایید.
  • پس از برطرف شدن لخته می توانید به آرایش ابروهای خود بپردازید.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.