پروفایلو دور چشم

پروفایلو دور چشم

زیبایی انسان از موضوعات با اهمیت در زندگی امروز می‌باشد. با اینکه انسان‌ها در طول تاریخ همیشه به این موضوع اهمیت داده‌اند اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی روش‌های متنوعی برای زیباسازی افراد ایجاد شده است. پوست صورت انسان از عوامل بسیار مهم در زیبایی است که متاسفانه در سنین پیری با مشکلات بسیاری مواجه می‌شود. یکی از مهمترین مشکلاتی که در سنین پیری برای پوست صورت ایجاد می‌شود، ایجاد چین و چروک و افتادگی می‌باشد. با اینکه پیری پوست صورت یک مشکل گریز ناپذیر محسوب می‌شود اما روش‌هایی برای به تعویق انداختن پیری پوست ایجاد شده است. یکی از بهترین روش‌ها برای جوانسازی پوست روش تزریق پروفایلو می‌باشد.

ما در این مقاله قصد داریم ضمن توضیح درباره این روش به توضیح تزریق پروفایلو دور چشم نیز بپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

پروفایلو و کاربرد آن

پیش از آنکه به توضیح تزریق پروفایلو دور چشم بپردازیم باید بدانید این ژل چیست؟ ژل پروفایلو در واقع یک ژل فیلر است که توسط شرکت ایبسا تولید شده است. ژل پروفایلو یک ژل فیلر یا پرکننده است که به منظور جوانسازی پوست نیز مورد استفاده قرار گرفته می‌شود. این ژل از مقدار زیادی هیالورونیک اسید تشکیل شده است.

هیالورونیک اسید یک ماده طبیعی در ساختار پوست است که باعث حفظ رطوبت و تولید کلاژن و الاستین در ساختار پوست می‌شود. متاسفانه این ماده از سنین میانسالی در بدن کاهش پیدا کرده و همین موضوع باعث ایجاد چین و چروک در پوست می‌شود. وجود هیالورونیک اسید در ژل پروفایلو باعث می‌شود تا پس از تزریق به خوبی با ساختار پوست ترکیب شده و به رفع مشکلات پوستی بپردازد. این ژل معمولاً با دو هدف زیر مورد استفاده قرار گرفته می‌شود:

  1. جوانسازی: یکی از کاربردهای رایج ژل پروفایلو تزریق آن برای جوانسازی پوست می‌باشد. با تزریق این ژل به نقاط مختلف صورت از جمله دور چشم می‌توان به رفع چین و چروک‌ها و مشکلات پوستی در این نواحی پرداخت.
  2. فرم دهی: در واقع فرم دهی کاربرد اصلی ژل پروفایلو می‌باشد. این ژل یک ژل پرکننده است که از آن برای فرم دهی به اعضای مختلف صورت استفاده می‌شود. کاربرد فرم دهی از کاربردهای رایج پروفایلو می‌باشد.

پروفایلو و کاربرد آن

کاندیدای پروفایلو دور چشم

یکی از مهمترین سوالاتی که درباره تزریق پروفایلو دور چشم ایجاد می‌شود این است که کاندیدای مناسب برای این روش چه افرادی هستند؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت به طور کلی روش پروفایلو دارای هیچگونه محدودیتی برای استفاده نیست. اما اگر قصد دارید از کاربرد جوانسازی این ژل استفاده کنید بهتر است تا بروز اولین چین و چروک‌ها اطراف چشم‌های خود صبر کنید.

پزشکان متخصص بر این باورند که تزریق پروفایلو در سنین جوانی تاثیری نداشته و بهتر است این ژل را پس از 30 سالگی تزریق کنید. از آنجایی که تزریق این ژل برای دور چشم با هدف جوانسازی انجام می‌شود، بهتر است برای این تزریق تا بروز اولین چین و چروک‌ها اطراف چشم خود صبر کنید.

بیشتر بخوانید: خواص ژل پروفایلو

دیگر نواحی پروفایلو

طبق نظر پزشکان علاوه بر تزریق پروفایلو دور چشم، این ژل دارای کاربردهای دیگری نیز می‌باشد. با اینکه ژل پروفایلو یک ژل طبیعی و بدون خطر است اما پزشکان تزریق این ژل را تنها در برخی از نواحی صورت مجاز می‌دانند. این نقاط که به عنوان نقاط زیبایی زیستی شناخته می‌شوند شامل تراگوس یا پایین لاله گوش، چانه، پایه بینی، زاویه ماندیبولار و یا فک پایین و برآمدگی گونه می‌باشد.

پزشکان متخصص به را این باورند که این نقاط دارای بیشترین میزان هیالورونیک اسید بوده و در سنین پیری دچار بیشترین میزان افتادگی و چین و چروک می‌شود. همچنین نقاط زیبایی زیستی از سیستم اعصاب و رگ‌ها دور بوده و وارد کردن سوزن در این نقاط مشکلی ایجاد نخواهد کرد. تزریق پروفایلو در این نقاط می‌تواند تأثیر بسیاری در زیبایی و جوانسازی پوست صورت داشته باشد.

مزایای تزریق پروفایلو دور چشم

همانطور که می دانید مزایای یک روش جوانسازی است که توجه بسیاری از افراد را به آن روش جلب می‌کند. روش تزریق پروفایلو دور چشم نیز یکی از روش‌های جوانسازی پوست صورت است که دارای مزایای بسیاری است. از مهمترین مزایای این روش می‌توان به تاثیرگذاری سریع آن اشاره کرد. پس از تزریق این ژل دور چشم می‌توانید نتایج آن را تا حدودی مشاهده کنید. البته نباید فراموش کرد که نتایج اصلی پس از اتمام عوارض قابل مشاهده هستند. از دیگر مزایای این روش می‌توان به کم تهاجمی بودن آن اشاره کرد.

مزایای تزریق پروفایلو دور چشم

این روش بدون جراحی و برش به زیباسازی و فرم دهی به پوست صورت شما می‌پردازد. با توجه به کم تهاجمی بودن بیمار نیاز به مراقبت‌های خاص و نقاهت طولانی ندارد. در آخر باید گفت ژل پروفایلو یک فیلر یا پرکننده بی خطر است که از مواد طبیعی ساخته شده است. این ژل پس وارد شدن به پوست به راحتی با چربی و ساختار پوست ترکیب می‌شود.

عوارض پروفایلو دور چشم

با اینکه روش پروفایلو دور چشم یک روش کم تهاجمی و کم خطر محسوب می‌شود، دارای عوارضی نیز می‌باشد. به طور کلی می دانید که هر روشی که دارای مزایا است، بدون شک عوارضی نیز دارد. بیشتر مردم با کنار هم قرار دادن مزایا و عوارض یک روش جوانسازی به انتخاب یا عدم انتخاب روش مورد نظر می‌پردازند. مهم‌ترین عارضه‌ای که پس از تزریق پروفایلو تجربه خواهید کرد، قرمزی و التهاب ناشی از وارد شدن سوزن در پوست می‌باشد. این عارضه خطرناک نبوده و پس از گذشت چند ساعت از تزریق به طور کامل برطرف می‌شود.

برخی از افراد نیز ممکن است پس از تزریق عوارضی مانند کبودی یا خونمردگی را تجربه کنند که این عارضه نیز خطرناک نمی‌باشد. در صورت مواجه شدن با این عارضه احساس نگرانی نکنید، زیرا پس از گذشت چند روز برطرف خواهد شد. اگر پس از تزریق احساس سوزن سوزن شدن یا بی حسی در ناحیه تزریق داشتید نیز نباید نگران باشید. زیرا این عارضه ناشی از بی حسی موضعی بوده و پس از برطرف شدن اثر دارو، به طور کامل از بین خواهد رفت.

مراقبت بعد از پروفایلو دور چشم

با اینکه تزریق پروفایلو دور چشم دارای عوارض سنگینی نیست اما انجام این روش در کلینیک‌های نامعتبر می‌تواند مشکلات بسیاری را برای بیمار ایجاد کند. همچنین بسیاری از پزشکان بر این باورند که این عوارض شاید عوارضی ساده به نظر برسند اما با عدم رعایت برخی مراقبت‌ها احتمال طولانی شدن عوارض و بروز مشکل برای بیمار وجود دارد. پزشکان متخصص پس از تزریق ژل پروفایلو به توصیه نکات و مراقبت‌هایی می‌پردازند که می‌تواند تأثیر بسیاری در نتیجه درمان داشته باشد.

مراقبت بعد از پروفایلو دور چشم

با انجام مراقبت‌های توصیه شده توسط پزشک شما می‌توانید احتمال خطرات را به صفر رسانده و با کاهش عوارض، نتیجه درمان را سریع‌تر مشاهده نمایید. پس از تزریق این ژل انجام مراقبت‌های زیر ضروری می‌باشد:

  • سعی کنید محل درمان را لمس نکنید. اینکار باعث افزایش التهاب ناشی از تزریق می‌شود.
  • از فشار دادن و ماساژ دادن محل تزریق به شدت خودداری کنید. اینکار باعث جا به جایی ژل زیر پوست می‌شود.
  • خانم‌ها بهتر است پس از تزریق از کرم‌های آرایشی استفاده نکنند. اینکار باعث ایجاد آکنه در محل درمان می‌شود.
  • به مدت چند روز از خوابیدن روی صورت خودداری کنید.
  • به مدت سه روز مصرف داروها و غذاهای رقیق کننده خون ممنوع می‌باشد. اینکار باعث افزایش احتمال خونریزی می‌شود.
  • با استفاده از کمپرس یخ می‌توان تا حد زیادی التهابات ناشی از تزریق را کاهش داد.
  • به مدت چند روز از قرار گرفتن در محیط‌های گرم و نور مستقیم خورشید خودداری نمایید.