جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

پاک کردن تاتو

پاک کردن تاتو

تاتو در واقع وارد کردن جوهر به لایه میانی پوست است که کاربرد زیادی در زیباسازی دارد. یکی از روش ها زیباسازی صورت تاتو کردن ابرو می باشد که امروزه بسیاری از مردم به آن روی آورده اند. شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که یک قسمت بدن خود را تاتو زده باشید اما پس از مدتی به هر دلیلی تصمیم به پاک کرده آن گرفته باشید. در گذشته تاتو یا همان خالکوبی دائمی محسوب شده و پاک کردن آن غیرممکن بود اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی روش های زیادی برای پاک کردن تاتو ایجاد شده است. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را در این زمینه ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب در کلینیک تخصصی پوست و مو بهدیس همراه باشید.

روش های پاک کردن تاتو

آیا از تاتوهای شما دیگر جذابیت روز اول را ندارند؟ آیا قصد دارید تاتوی ابروهای خود را پاک کرده و آن ها به یک مدل دیگر تغییر دهید؟ در گذشته شاید تنها راه از بین بردن تاتو جایگزین کردن آن با یک تاتوی دیگر بود اما باید بدانید امروزه روش های مختلفی برای پاک کردن تاتو وجود دارد. در ادامه به توضیح چند روش نسبتا قدیمی برای از بین بردن تاتو اشاره خواهیم کرد:

لایه برداری 

علم پزشکی اصلاحات پوستی را به دو دسته با لایه برداری و بدون لایه برداری تقسیم می کند. یکی از راه های پاک کردن تاتو استفاده از روش های با لایه برداری پوست است که می تواند تا حد بسیار زیادی تاثیرگذار باشد. همانطور که می دانید تاتو در لایه میانی پوست یا درم قرار دارد. در لایه برداری پزشکان با استفاده از روش های مختلف شروع به از بین بردن لایه اپیدرم پوست می کنند. پس از آن که لایه ایپدرم مانند سوختگی های درجه یک از بین رفت می توانید به لایه درم یا میانی دسترسی پیدا کنید. در این مرحله با برداشتن لایه اپیدرم به نوعی تثبیت کننده جوهر تاتو از بین رفته و بنابراین رنگدانه های جوهر به بیرون از پوست نشت می کنند.

یکی از روش های رایج لایه برداری برای پاک کردن تاتو روش درم ابریژن است که نتایج تاثیرگذاری آن غیر قابل پیشبینی می باشد. این روش معمولا دردناک است و ناحیه لایه برداری شده پس از درمان حساس می شود. دوره نقاهت این روش درمانی حدودا دو هفته است و در طول این دوره بیرون آمدن از منزل و قرار گرفتن در معرض خورشید ممنوع می باشد.

روش های پاک کردن تاتو

به طور کلی بهترین روش لایه برداری برای پاک کردن تاتو استفاده از لیزر است که در این مطلب به توضیح کامل آن خواهیم پرداخت.

روش های آرایشگاهی 

اگر قصد از بین بردن و پاک کردن تاتو خود را به طور کامل دارید بهتر است از روش ها آرایشگاهی استفاده نکنید. در آرایشگاه ها معمولا از بین بردن تاتو غیرممکن بوده و بیشتر تاتوکارها و آرایشگرها با کاور کردن تاتوی شما سعی در از بین بردن تاتوی شما دارند. در این روش تاتوکارها با استفاده از جوهرهای همرنگ پوست شما روی تاتو را می پوشانند. این موارد معمولا ناموفق بوده و این جوهرها نمی توانند به خوبی تاتوی شما را مخفی کنند. همچنین اگر از این روش برای از بین بردن تاتوی خود استفاده کنید دیگر استفاده از روش لیزر غیرممکن می باشد.

روش های خانگی

همانطور که می دانید هدف از تاتو دائمی بودن آن است. بنابراین اگر در فضای مجازی و اینترنت با تبلیغات کرم های پاک کننده تاتو مواجه شدید از خریداری آن ها خودداری کنید. استفاده از این کرم ها و روش های خانگی برای این کار کاملا اشتباه بوده و بهتر است از امتحان کردن آن ها پرهیز کنید. منابع علمی و پزشکان هیچ گونه تاییدی برای اثربخش بودن این کرم ها ارائه نداده اند. این کرم ها که معمولا حاوی اسیدهای قوی هستند نه تنها در از بین بردن تاتو موثر نیستند بلکه باعث آسیب رسیدن به پوست شما نیز خواهند شد.

پاک کردن تاتو با لیزر

امروزه با پیشرفت تکنولوژی یکی از بهترین روش ها برای پاک کردن تاتو استفاده از لیزر است. طی تحقیقاتی که پزشکان متخصص انجام دادند لیزرهای معروف به Q-switched تاثیر بسیار زیادی در از بین بردن تاتو دارند. باید توجه داشته باشید که Q-switched به معنای یک دستگاه لیزر خاص نبوده بلکه این عبارت به معنای یک قابلیت در لیزر است و دستگاه های لیزری که به این قابلیت تجهیز باشند می توانند به راحتی تاتو را از روی پوست شما پاک کنند. این قابلیت یک پالس قدرتمند را به صورت یکجا به پوست شما می تاباند. انرژی این اشعه یک میلیاردم ثانیه دوام آورده و به راحتی می تواند رنگدانه های تاتو را جذب و منفجر کند.

پاک کردن تاتو با لیزر

در هر جلسه از لیزردرمانی برای پاک کردن تاتو دستگاه به سراغ ذرات ریزتر جوهر تاتو رفته و به همین ترتیب طی چندین جلسه می تواند به راحتی تمام اثرات تاتو را از روی پوست شما پاک کند. البته این فناوری کاربردهای دیگر نیز دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • قارچ ناخن را درمان می کند.
  • در از بین بردن لکه های پوستی مانند ماه گرفتگی و یا لکه های ناشی از آفتاب تاثیر بسیار زیادی دارد.
  • ضایعات عروقی را از بین می برد.
  • در برداشتن خال کاربرد دارد.
  • یکی از بهترین روش های جوان سازی پوست می باشد.

انواع لیزر برای پاک کردن تاتو

همانطور که گفته شد Q-switched یک دستگاه لیزر خاص نیست بلکه یک قابلیت است که می تواند در دستگاه های لیزر قرار بگیرد. برای پاک کردن تاتو معمولا از لیزرهای مشابه حذف موهای زائد استفاده می شود. یکی از مهم ترین ویژگی های این لیزرها قابلیت  Q-switchedاست که با ایجاد پالس های قدرتمند به از بین بردن تاتو از روی پوست می پردازد. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که ترکیب هر یک از فناوری های لیزر با قابلیت Q-switched می تواند در از بین بردن تاتو موثر باشد. در ادامه به معرفی برخی از لیزرهای Q-switched خواهیم پرداخت:

  • لیزر ان دی یاگ Q-switched یکی از انواع لیزر برای پاک کردن تاتو می باشد که تاثیر بسیاری زیادی در از بین بردن ماه گرفتگی های قهوه ای رنگ و اسکارهای تیره دارد. این لیزر می تواند تمامی طیف های رنگی تاتو را از بین ببرد.
  • لیزر روبی یکی دیگر از لیزرها برای پاک کردن تاتو است که کاربرد زیادی در پاک کردن رنگ های خاص تاتو مانند سبز و آبی آسمانی دارد.
  • لیزر الکساندریت از لیزرهای پرکاربرد برای پاک کردن تاتو است که روی تاتوهای مشکی، سبز و آبی آسمانی تاثیر بسیار زیادی دارد. این لیزر همچنین در از بین بردن خال های ناشی از تابش آفتاب، اسکارهای تیره و ماه گرفتگی های قهوه ای رنگ اثرگذاری بالایی دارد.

انواع لیزر برای پاک کردن تاتو

نکات مهم در پاک کردن تاتو با لیزر

یکی از نکاتی که در پاک کردن تاتو با لیزر باید به آن توجه کنید تفاوت عمق و رنگدانه های تاتو می باشد که در انتخاب نوع لیزر تاثیر بسیار زیادی دارد. اگر قصد دارید تاتوی خود را با لیزر پاک کنید پیش از جلسه درمان برای مشاوره به پزشک مورد نظر مراجعه کنید. مواردی که پیش از لیزر باید به آن ها توجه داشته باشید به شرح زیر می باشند:

  • مدت زمان تاتو
  • میزان عمق جوهر در پوست
  • رنگ تاتو
  • ناحیه ای تاتو
  • شرایط کلی سلامت
  • داروهایی که مصرف می کنید.
  • عدم سابقه زخم های گوشتی و برآمده

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.