جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

لیزر موهای زائد

همه چیز درباره لیزر موهای زائد و روش های آن

لیزر مو‌های زائد یک فرایند پزشکی است که با استفاده از پرتو‌های نوری قوی، برای کاهش رشد مو‌های زائد در برخی از مناطق بدن مانند صورت، بدن و پا‌ها به کار می‌رود. در این روش، نور لیزر از طریق مصرف یک دستگاه لیزر، به پوست انتقال می‌یابد و در محل تمرکز مو‌های زائد انرژی خود را از دست می‌دهد و مو‌های زائد به طور موقت یا دائمی کاهش می‌یابند.

استفاده از لیزر برای کاهش مو‌های زائد اغلب به عنوان یک روش زیبایی و بهداشتی به کار می‌رود. با این حال، برای رسیدن به نتایج بهتر، باید از یک پزشک مجرب و صرفاً از دستگاه‌های تأیید شده استفاده کرد. همچنین، باید برای جلوگیری از آسیب به پوست و برای رعایت سلامتی پوست، پس از انجام روش لیزر، دستورالعمل‌های پساعملیاتی مربوطه را به دقت دنبال کرد.

همه چیز درباره لیزر موهای زائد و روش های آن

لیزر مو‌های زائد صورت

لیزر مو‌های زائد صورت یکی از روش‌های مؤثر برای کاهش مو‌های زائد در منطقه صورت است. در این روش، نور لیزر به مو‌های زائد تابیده و انرژی خود را به رنگدانه مو منتقل می‌کند و مو را از ریشه آسیب می‌رساند. این روش باعث کاهش تعداد و ضخامت مو‌های زائد می‌شود و می‌تواند برای مناطق صورتی همچون لب، دهان، گونه، پیشانی، چانه و گردن استفاده شود.

به عنوان یک روش امن و مؤثر، لیزر مو‌های زائد صورت توسط بسیاری از پزشکان و متخصصان پوستی در سراسر جهان انجام می‌شود. با این حال، برای افرادی که دارای پوست حساسیتی هستند، این روش ممکن است باعث التهاب و سوزش پوست شود. برای حفظ سلامت پوست و کاهش احتمال عوارض، بهتر است از یک پزشک متخصص و مجرب برای انجام این روش استفاده کنید. قبل از اقدام به درمان، بهتر است با پزشک خود در مورد جزئیات درمان و نحوه مراقبت از پوست بعد از آن صحبت کنید.

 

ایا لیزر مو زائد برای صورت خوبه ؟

لیزر مو زائد برای صورت یا همان لیزر برای حذف موهای زائد صورت با استفاده از نور پرتوی لیزر بر روی پوست انجام می‌شود. این روش معمولاً برای حذف موهای بین ابرو، روی گونه‌ها و دهان استفاده می‌شود.اگر شما به دنبال حذف موهای زائد صورت هستید، لیزر مو ممکن است یکی از روش‌های مؤثر و پایدار برای این منظور باشد.

لیزر مو زائد صورت چند جلسه است

تعداد جلسات لیزر برای حذف موهای زائد صورت نیز به میزان و مشکلات موجود و نوع دستگاهی که پزشک شما برای درمان استفاده می‌کند، بستگی دارد. به طور کلی، معمولاً 4 تا 8 جلسه لیزر مو زائد برای صورت نیاز است، با فواصل زمانی حدود 4 تا 6 هفته بین هر جلسه.لازم به ذکر است که تعداد جلسات و نوع دستگاه مورد استفاده ممکن است برای هر فرد متفاوت باشد. همچنین، برخی افراد ممکن است نیاز به جلسات بیشتری داشته باشند تا به نتایج مطلوب برسند.بعد از پایان جلسات لیزر مو، ممکن است نیاز باشد به صورت منظم نوبت‌های تعمیراتی داشته باشید تا حفظ نتایج به دست آمده و جلوگیری از بازگشت موهای زائد.

آیا لیزر موهای زائد صورت باعث لک میشود

در صورت استفاده صحیح و بهداشتی از دستگاه لیزر، احتمال بروز لک‌های پوستی به دلیل حذف مو‌های زائد صورت با لیزر کمتر است. با این حال، بعضی افراد ممکن است بعد از درمان با لیزر مو، به لک‌هایی مانند لک‌های قهوه‌ای یا پوستی تیره‌تر در منطقه درمان‌شده دچار شوند. این احتمال بیشتر در پوست‌های با رنگ تیره و حساس به نور و در صورت عدم رعایت توصیه‌های پس از درمان است.

برای کاهش خطر بروز لک، پیش از شروع درمان با لیزر، بهتر است با پزشک خود درباره نوع پوستتان، تاریخچه بروز لک و هرگونه علائم حساسیت پوستی صحبت کنید. همچنین، پس از درمان، بهتر است از آفتاب‌پوش استفاده کنید، از نور خورشید در ساعات پرشور و گرمای شدید خودداری کنید و از همه مهمتر، توصیه‌های پس از درمان را به دقت رعایت کنید.

جلسه اول لیزر مو‌های زائد

جلسه اول لیزر مو‌های زائد شامل بررسی پوست، تعیین نوع پوست و تعیین نوع لیزر مناسب برای درمان است. پس از این مرحله، پزشک می‌تواند تعیین کند که چند جلسه لیزر برای درمان مو‌های زائد در منطقه مورد نظر نیاز است.

در جلسه اول، پوستی که قرار است درمان شود، با یک دستگاه لیزر مورد بررسی قرار می‌گیرد تا پزشک بتواند تعیین کند کدام نوع لیزر برای درمان مناسب است. پس از آن، میزان ترکیب رنگدانه مو‌ها بررسی می‌شود تا پزشک بتواند بیشترین تأثیر را در کاهش مو‌های زائد داشته باشد.

همچنین، در جلسه اول لیزر مو‌های زائد، پزشک به شما توضیحاتی در مورد نحوه عملکرد لیزر و عوارض ممکن این روش خواهد داد. پس از آن، اگر تصمیم به انجام لیزر مو‌های زائد گرفته شود، منطقه درمان شده و محل جلسه با الکل ضد عفونی می‌شود و پزشک به کمک دستگاه لیزر مو‌های زائد را درمان خواهد کرد.

لازم به ذکر است که پس از جلسه اول، برخی از مو‌های زائد ممکن است به دلیل عدم کامل رسیدن به ریشه، باقی بمانند و در جلسات بعدی کاهش خواهند یافت. همچنین، پس از جلسات لیزر، باید از آفتاب‌گردان‌های مناسب برای حفظ سلامت پوست استفاده شود.

لیزر موهای زائد صورت

لیزر موهای زائد چیست؟

پیش از آن که به توضیح لیزر مو‌های زائد بپردازیم باید به پاسخ این سؤال بپردازیم که لیزر چیست؟ با توجه به این که ما در این مقاله قصد توضیح مسائل علمی و تخصصی را نداریم، به توضیح یک تعریف جامع و کلی از لیزر بسنده خواهیم کرد. لیزر در واقع یک پرتو نوری است که دارای ویژگی‌های خاص فیزیکی و انرژی بسیار بالایی می‌باشد. سال‌های بسیاری است که لیزر‌ها در صنعت و پزشکی کاربرد زیادی دارند و از آن‌ها برای کار‌های مختلف استفاده می‌شود. برای مثال در صنعت برای برش و حکاکی و همچنین در پزشکی برای جراحی‌های مختلف از جمله چشم (لیزیک) از لیزر استفاده می‌شود.

همانطور که گفته شد سال‌های بسیاری است که از لیزر در صنعت و پزشکی استفاده می‌شود و امروزه علم توانسته از لیزر برای از بین بردن مو‌های زائد بدن نیز استفاده کند. لیزر مو‌های زائد یکی از پرطرفدارترین روش‌های از بین بردن موی نواحی مختلف بدن است که بسیاری از مردم به آن روی آورده‌اند. این روش دارای ویژگی‌های بسیار مهم و کاربردی است. لیزر یک دانش و فناوری نسبتاً جدید به شمار می‌آید که تا حد زیادی کاربردی می‌باشد. شما می‌توانید با توجه به کاربرد آن ویژگی‌های خاصی را در آن لحاظ کنید. روش لیزر این قابلیت را به سادگی در اختیار شما قرار می‌دهد و با تنظیمات مختلف می‌تواند بدون آسیب رساندن به پوست شما به از بین بردن مو‌های زائد بدن بپردازد.

نحوه لیزر موهای زائد

با توجه به توضیحات داده شده شاید برای شما این سؤال ایجاد شود که لیزر چگونه به حذف مو‌های زائد بدن می‌پردازد؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که لیزر با نشانه گرفتن فولیکول‌های مو شروع به از بین بردن مو‌های زائد بدن می‌کند. فولیکول‌ها کوچک‌ترین ارگان‌های درون پوست هستند که مو‌های بدن را می‌سازند. طراحی لیزر مو‌های زائد به گونه‌ای است که با داغ کردن بیش از حد پیاز مو باعث آسیب دیدن فولیکول‌ها شده و در نهایت پس از چندین جلسه باعث عدم رشد مجدد مو‌های زائد بدن خواهند شد. هر پالس لیزر کسری از ثانیه طول می‌کشد و می‌تواند بسیاری از مو‌ها را همزمان درمان کند. لیزر می‌تواند ناحیه‌ای به اندازه یک چهارم در هر ثانیه را درمان کند. نواحی کوچک مانند لب بالایی را می‌توان در کمتر از یک دقیقه لیزر کرد و نواحی بزرگ مانند پشت یا پا‌ها ممکن است تا یک ساعت طول بکشد.

یکی از نکات قابل توجه روش لیزر، عدم آسیب رساندن به پوست بدن است. در این روش حرارت لیزر به صورت کاملاً برنامه‌ریزی شده و تأیید شده توسط پزشک و تکنیسین متخصص به ناحیه مورد نظر تابیده شده و بدون آسیب رساندن به پوست و یا بافت‌های مجاور فولیکول، به از بین بردن مو‌های زائد می‌پردازد. البته در مواردی که اوپراتور دچار خطا شود نیز امکان آسیب رسیدن به پوست وجود دارد که این اتفاق بسیار نادر است.

کاربرد لیزر مو‌های زائد برای مو‌های صورت

چگونه برای لیزر مو‌های زائد آماده شویم

لیزر مو‌های زائد چیزی فراتر از “از بین بردن” مو‌های زائد است. این یک روش پزشکی است که انجام آن نیاز به آموزش دارد و خطرات بالقوه‌ای را نیز به همراه خواهد داشت. قبل از انجام لیزر مو‌های زائد، باید اعتبار پزشک یا تکنسینی و کلینیکی که این روش را انجام می‌دهد را به طور کامل بررسی کنید.

اگر قصد انجام لیزر مو‌های زائد را دارید، باید از شش هفته قبل از درمان، از کندن، اپیلاسیون و الکترولیز مو‌های زائد بدن خود خودداری کنید. به این دلیل که لیزر ریشه مو‌ها را هدف قرار می‌دهد که به طور موقت با اپیلاسیون یا کندن از بین ‌می‌روند. همچنین باید شش هفته قبل و بعد از درمان از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید. قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث می‌شود لیزر مو‌های زائد مؤثر نباشد و عوارض بعد از درمان را بیشتر کند.

درست قبل از عمل لیزر، باید ناحیه مورد نظر خود را شیو کنید. بخاطر داشته باشید که باید مو‌های زائد خود را کوتاه کنید نه اینکه آن‌ها را از ریشه بکند. برای داشتن درمانی مؤثرتر ریشه مو‌ها باید وجود داشته باشند تا اشعه لیزر بتواند به از بین بردن آن‌ها بپردازد.

یکی از نکاتی که پیش از لیزر مو‌های زائد خود باید در نظر بگیرید، استفاده از دارو‌های بی حسی است. معمولاً 20 تا 30 دقیقه قبل از لیزر از دارو‌های بی حس‌کننده موضعی برای کمک به گزش پالس‌های لیزر استفاده می‌شود. تجهیزات لیزر با توجه به رنگ، ضخامت و محل مو‌های تحت درمان و همچنین پوست شما تنظیم می‌شوند.

بسته به لیزر یا منبع نور مورد استفاده، شما و تکنسین باید از محافظ چشم مناسب استفاده کنید. همچنین لازم است از لایه‌های بیرونی پوست خود با ژل سرد یا دستگاه خنک‌کننده مخصوص محافظت کنید. این به نفوذ نور لیزر به پوست کمک می‌کند.

در مرحله بعد، تکنسین یک پالس نور را به ناحیه درمان می‌تاباند و منطقه را برای چند دقیقه مورد هدف قرار می‌دهد تا مطمئن شود بهترین تنظیمات استفاده شده است و واکنش‌های بد را بررسی کند.

هنگامی که این روش کامل شد، ممکن است به شما کمپرس یخ، کرم‌ها یا لوسیون‌های ضد التهاب یا آب سرد داده شود تا هر گونه ناراحتی را کاهش دهید. می‌توانید درمان بعدی خود را چهار تا شش هفته بعد برنامه‌ریزی کنید. تا زمانی که رشد مو‌های زائد متوقف شود، تحت درمان قرار خواهید گرفت.

کاربرد لیزر موهای زائد برای موهای صورت

یکی از سؤالاتی که ممکن است برای شما ایجاد شود این است که کاربرد لیزر مو‌های زائد چیست؟ در جواب این سؤال باید گفت روش لیزر برای تمام نقاط بدن استفاده می‌شود و شما می‌توانید از آن برای از بین بردن مو‌های صورت نیز استفاده کنید. البته بیشتر مراجعین به مراکز لیزر برای از بین بردن مو‌های زائد بدن است. برای مثال خانم‌ها بیشتر برای لیزر بیکینی، ناحیه تناسلی و مو‌های صورت و آقایان برای لیزر زیر بغل، خط ریش، مو‌های کمر و پشت گردن به مراکز لیزر مراجعه می‌کنند. روش لیزر بسیار انعطاف‌پذیر بوده و دارای سرعت و تأثیر زیادی است. در این روش می‌توان در یک جلسه و مدت زمان کمتر از یک ساعت کل بدن را لیزر کرد. اما باید در نظر داشته باشید که برای لیزر کردن یک ناحیه محدود یا وسیع باید در بین 4 تا 6 جلسه با فواصل حدود 6 هفته تحت درمان باشید.

نکات مهم درباره لیزر موهای زائد؛ ناحیه بیکینی و تناسلی

یکی از ناحیه‌هایی که بیشتر خانم‌ها به لیزر آن می‌پردازند ناحیه بیکینی و تناسلی است. از بین بردن مو‌های زائد این ناحیه بسیار دردسرساز است. اگر از تیغ برای حذف مو‌های این نواحی استفاده می‌کنید باید هر سه یا چهار روز یکبار به اصلاح بپردازید. همچنین هنگام اصلاح دقت کنید تا ناحیه را زخم نکنید. جوش‌ها و خارش مو‌های تازه جوانه‌زده نیز از عوارض استفاده از تیغ است که باید با آن کنار بیایید. روش دیگر از بین بردن مو‌های این ناحیه استفاده از موم و وکس است که بسیار دردناک می‌باشد. اما لیزر مو‌های زائد یکی از امن‌ترین و کم دردسرترین روش‌های حذف مو‌های این نواحی است. نکات مهم در این روش به شرح زیر می‌باشد:

  • احساس درد در روش لیزر موهای زائد بسیار کم است. به طوری که پوست شما فقط کمی سوزن سوزن می‌شود. اما درد در این ناحیه غیر قابل تحمل نبوده و کمتر از یک درصد از مراجعین به کرم‌های بی حسی نیاز پیدا می‌کنند.
  • لیزر موهای زائد از کم خطرترین روش‌های حذف مو‌های زائد است. این روش دارای خطراتی مانند سوزش، زخم، سوختگی، تغییر رنگ پوست و جوش زدن است که در بسیاری از موارد به مهارت اوپراتور بستگی دارد.
  • استفاده از لیزر موهای زائد برای ناحیه بیکینی و تناسلی در صورتی که این نواحی در معرض آفتاب قرار نگیرند هیچ عوارضی نخواهند داشت. توجه داشته باشید اگر از این نواحی را لیزر کرده‌اید به هیچ عنوان به سولاریوم نرفته و یا آفتاب نگیرید. همچنین استفاده از لیزر هیچ عارضه طولانی مدتی نداشته و تمامی عوارض آن پس از مدتی از بین خواهند رفت.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

همانطور که می‌دانید امروزه روش لیزر مو‌های زائد یکی از روش‌های پرطرفدار از نظر مردم است که با پیشرفت تکنولوژی دستگاه‌های بی نظیری نیز برای این کار ساخته شده است. یکی از مهم‌ترین مسائل در لیزر استفاده از دستگاه مناسب و حرفه‌ای است که تأثیر بسیار زیادی در نتیجه کار و کاهش عوارض خواهد داشت. در هنگام استفاده از لیزر باید بدانید که فناوری لیزر از اهمیت بسیار بیشتری نسبت به دستگاه لیزر برخوردار است. در ادامه این مطلب قصد داریم به توضیح انواع دستگاه‌ها و معرفی بهترین دستگاه برای لیزر مو‌های زائد بدن بپردازیم.

یکی از سؤالاتی که مردم هنگام مراجعه به مراکز لیزر می‌پرسند این است که بهترین دستگاه لیزر مو‌های زائد چیست؟ یا از متخصصین درخواست دارند تا درمان آن‌ها را با بهترین دستگاه انجام دهند. پیش از آن که به معرفی انواع دستگاه‌های این روش بپردازیم باید بدانید که بهترین دستگاه برای لیزر مو‌های زائد یک تعبیر اشتباه است. زیرا هر یک از دستگاه‌های لیزر برای یک رنگ پوست مناسب بوده و استفاده از آن‌ها بر اساس نیاز انجام می‌شود. بنابراین دستگاه‌های مختلف لیزر دارای ویژگی‌های مختلفی هستند. مهم‌ترین نکته درباره لیزر فناوری آن است که در ادامه به توضیح بیشتر درباره آن خواهیم پرداخت.

نکته‌ای که در موضوع بهترین دستگاه لیزر مو‌های زائد باید به آن توجه داشته باشید موضوع فناوری لیزر است. فناوری لیزر با دستگاه لیزر فرق دارد. فناوری و یا تکنولوژی لیزر در حقیقت ویژگی‌های فیزیکی پرتو آن می‌باشد. برای مثال دستگاه الکساندریت دارای طول موج 755 نانومتر است و این دستگاه از فناوری الکساندریت استفاده می‌کند. بنابراین دستگاه الکساندریت نوری با طول موج 755 نانومتر را متساعد می‌کند. با توجه به توضیحات داده شده ویژگی‌های یک پرتو یا لیزر کاملاً به فناوری آن بستگی دارد و برای استفاده از بهترین دستگاه باید بهترین و به روز‌ترین فناوری را انتخاب کنید.

مهم‌ترین ویژگی یک دستگاه خوب

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها برای انتخاب بهترین دستگاه لیزر مو‌های زائد میزان اثربخشی پرتو است. میزان اثربخشی علاوه بر فناوری لیزر، به دستگاه آن نیز مرتبط است و برای آن که یک درمان تأثیر بیشتری داشته باشد ویژگی‌های مانند تعداد شات یا شلیک لیزر، قطر پرتوی لیزری، وقفه‌های بین شات‌ها، سیستم خنک‌کننده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. برای مثال دستگاه‌هایی که دارای وقفه‌های کوتاه‌تری میان شات‌ها هستند ممکن است باعث آسیب دیدن و سوختگی پوست شوند. همچنین دستگاه‌هایی که دارای خنک‌کننده هستند می‌توانند در هنگام تابش پرتو و گرم شدن فولیکول‌ها با خنک کردن پوست از داغ شدن و آسیب دیدن آن جلوگیری کنند. قطر پرتوی لیزری نیز می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در دقت انجام حذف مو‌های زائد داشته باشد. البته باید در نظر داشته باشید که مهارت اوپراتور در استفاده از دستگاه نیز تأثیر بسیاری در اثربخشی لیزر خواهد داشت.

 بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

همانطور که گفته شد موضوع بهترین دستگاه لیزر مو‌های زائد یک غلط است که به اشتباه در میان مردم رایج شده است و باید گفت بهترین دستگاه برای لیزر کدام رنگ و جنس پوست مناسب است؟ پیش از آن که به توضیح کامل دستگاه‌های مختلف این کار بپردازیم باید معرفی 4 فناوری مهم لیزر اشاره کنیم. یکی از فناوری‌های لیزر فناوری IPL است که بیشتر در دستگاه‌های خانگی، سالن‌های زیبایی و ماساژ مورد استفاده قرار می‌گیرد. سه فناوری دیگر لیزر که حرفه‌ای‌تر هستند شامل الکساندریت، دیود و ان دی یانگ هستند که در کلینیک‌های مختلف پزشکی استفاده می‌شوند. کار کردن با این فناوری‌ها تنها توسط پزشکان و متخصصین در این زمینه مجاز می‌باشد. البته یک فناوری دیگر به نام روبی نیز وجود دارد که به علت قدیمی بودن استفاده از آن رایج نیست. فناوری روبی در واقع اولین فناوری لیزر می‌باشد.

با توجه به مطالب بالا باید متوجه شده باشید که دستگاه لیزر مو‌های زائد بر اساس یکی از سه فناوری حرفه‌ای نام برده در قسمت قبل ساخته می‌شود. در ادامه به توضیح سه دستگاه حرفه‌ای برای لیزر و حذف مو‌های زائد بدن خواهیم پرداخت:

  1. دستگاه لیزر مو‌های زائد مبتنی بر الکساندریت: یکی از بهترین و سریع‌ترین دستگاه‌های لیزر الکساندریت است. این لیزر با تکنولوژی روز دنیا به صورت سریع به از بین بردن مو‌های زائد در مناطق وسیع مانند کل بدن می‌پردازد و مناسب‌ترین دستگاه لیزر مو‌های زائد برای پوست‌های روشن و مو‌های نازک است. یکی از ویژگی‌های بی نظیر دستگاه مبتنی بر لیزر الکساندریت قابلیت تغییر قطر تابش لیزر است. همچنین این دستگاه با خنک کردن پوست از سوختن آن جلوگیری می‌کند. شرکت‌های مختلفی از جمله کندلا جنتل پرو به تولید دستگاه مبتنی بر لیزر الکساندریت پرداخته‌اند.
  2. دستگاه لیزر مو‌های زائد مبتنی بر دیود: یکی دیگر از لیزر‌های بی نظیر برای از بین بردن مو‌های زائد بدن لیزر دیود است. دستگاه لیزر مو‌های زائدی که مبتنی بر لیزر دیود ساخته شود به دلیل وقفه‌های تابشی کمتر دارای طول درمان کوتاه‌تر و همچنین تا حدودی دردناک‌تر است. قطر تابش در این دستگاه بیشتر بوده و سرعت لیزر درمانی بیشتر می‌شود. همچنین این دستگاه به سیستم خنک‌کننده مجهز بوده و بازیافت فوتون‌ها و خوانش ملانین باعث افزایش بازدهی لیزر درمانی و کاهش عوارض می‌شود. این دستگاه با این که ممکن است کمی دردناک باشد اما ایمنی بسیار بالایی دارد.
  3. دستگاه لیزر مو‌های زائد مبتنی بر ان دی یانگ: فناوری لیزر ان دی یانگ بهترین فناوری برای کسانی است که پوست‌های تیره‌ای دارند. لیزر دیود و الکساندریت برای این افراد تأثیر بسیار کمی داشته و همچنین دارای خطرات بسیاری است. بنابراین اگر پوست تیره‌ای دارید می‌توانید از دستگاه لیزر مو‌های زائد مبتنی بر فناوری ان دی یانگ استفاده کنید. این دستگاه همچنین برای انواع رنگ پوست مناسب بوده و تأثیر بسیار زیادی روی مو‌های نازک دارد. این دستگاه با کاهش انرژی پرتو و بالا بردن درصد جذب آن باعث افزایش بازدهی و کاهش عوارض می‌شود.

از بین بردن موهای زائد برای همیشه

یکی از معضلات و مشکلات انسان در زندگی مو‌های زائد و اصلاح آن‌ها است. بسیاری از مردم از رشد مجدد و بیش از حد این مو‌های زائد کلافه هستند و با روش‌های مختلف سعی در از بین بردن مو‌های زائد خود دارند. انسان با پیشرفت علم و تکنولوژی روش‌های متفاوتی را برای از بین بردن مو‌های زائد برای همیشه ابداع کرده است که هر یک از آن‌ها دارای مزایا و مشکلات خاص خود هستند. در ادامه مطلب به توضیح بیشتر درباره مو‌های زائد و روش‌های مختلف از بین بردن آن به صورت دائمی اشاره خواهیم کرد.

پیش از آن که به توضیح روش‌های از بین بردن مو‌های زائد برای همیشه بپردازیم باید اطلاعاتی را درباره مو‌های زائد بدست‌آوریم. اما موی زائد چیست؟ مو‌های زائد در واقع مو‌های تیره رنگ و ضخیمی هستند که در نواحی مختلف بدن رشد کرده و باعث ناراحتی افراد می‌شوند. این مو‌ها که بیشتر در نواحی کمر، باسن، کشاله ران، گلو، قفسه سینه، صورت، اطراف ناف، روی گوش و در نواحی مختلف دیگری از بدن رشد می‌کنند به یکی از مشکلات انسان‌ها به خصوص خانم‌ها تبدیل شده‌اند و از بین بردن آن‌ها یکی از چالش‌های بزرگ زندگی هر فردی می‌باشد.

علت رشد موهای زائد در زنان

برخی از خانم‌ها به دلایل هورمونی و ژنتیکی ممکن است دارای موی بیشتری در نواحی مختلف بدن باشند که یکی از دغدغه آن‌ها از بین بردن مو‌های زائد برای همیشه است. دلایل مختلف رشد مو‌های زائد در زنان شرح زیر است:

  1. افزایش هورمونهای مردانه: اختلالات مربوط به هورمون در خانم‌ها به دلیل بلوغ، بارداری، یائسگی و. . بسیار بیشتر از مردان است. یکی از دلایل افزایش موی زائد بدن در خانم‌ها ترشح بیش از حد هورمون‌های مردانه توسط هیپوفیز و غدد فوق کلیوی می‌باشد. بزرگ شدن بیش از حد غدد فوق کلیوی و یا وجود تومور در این ناحیه ممکن است باعث رشد مو‌های زائد دور سینه زنان شود. بنابراین از بین بردن موهای زائد برای همیشه یکی از دغدغه‌های خانم‌ها می‌باشد.
  2. سندروم تخمدان پلی کیستیک: این سندورم که به سندروم تنبلی تخمدان نیز شناخته می‌شود یکی از رایج‌ترین دلایل رشد مو‌های زائد در نقاط مختلف بدن است. این مو‌ها معمولاً مانند پرز هستند، اما این سندروم باعث ضخیم شدن آن‌ها می‌شود. ضخیم شدن یکی از دلایل از بین بردن موهای زائد برای همیشه می‌باشد.
  3. مصرف داروهای خاص و ابتلا به چاقی: مصرف قرص‌های جلوگیری از بارداری، انواع کورتون‌ها و هورمون‌ها می‌تواند یکی از مهم‌ترین دلایل رشد مو‌های زائد در نقاط مختلف بدن زنان شود. همچنین خانم‌هایی که دچار چاقی می‌شوند ممکن است مبتلا به تنبلی تخمدان شده و یا در معرض بیماری‌های هورمونی قرار بگیرند. این بیماری‌ها می‌تواند باعث افزایش مو‌های زائد بدن شود به طوری که برای به دنبال راه حلی برای از بین بردن موهای زائد برای همیشه بگردند.

راه حلهای از بین بردن موهای زائد برای همیشه

همانطور که می‌دانید مو‌های زائد یکی از دغدغه‌های مهم در زندگی انسان است و از بین بردن مو‌های زائد برای همیشه به بزرگترین چالش او تبدیل شده است. به طور کلی دو راه کلی اپیلاسیون و دپیلاسیون برای از رفع مو‌های زائد بدن وجود دارد که به شرح زیر هستند:

  • اپیلاسیون به روش‌هایی گفته می‌شود که هدف تخریب فولیکول‌های مو بوده و سعی دارد به صورت دائمی به از رفع مو‌های زائد بدن بپردازد. در ایران به اشتباه به روش‌های غیر دائمی مانند استفاده از موم و وکس به اپیلاسیون شناخته می‌شود. اما باید بدانید روش‌های رایج اپیلاسیون در از بین بردن موهای زائد برای همیشه شامل الکترولیز، IPL و لیزر می‌باشد.
  • دپیلاسیون به روش‌هایی گفته می‌شود که به صورت موقتی مو‌های زائد را از بین می‌برند. این روش روی سلول‌های سازنده مو مانند فولیکول یا پیاز مو نداشته و با حذف مو‌ها به صورت موقتی روی زیبایی پوست شما تأثیر می‌گذارند. باید در نظر داشته باشید که این روش جزء روش‌های از بین بردن موهای زائد برای همیشه محسوب نمی‌شود.
5 روش رایج دپیلاسیون

همانطور که گفته شد هیچ راهی جز اپیلاسیون در از بین بردن مو‌های زائد برای همیشه مؤثر نبوده و تمامی روش‌های دیگر به طور موقت به رفع مو‌های زائد می‌پردازند. 5 روش رایج دپیلاسیون به شرح زیر می‌باشد:

  • اولین روش استفاده از موچین برای کندن تک تک مو‌ها و یا اپیلیدی برای کندن دسته‌ای مو‌های زائد است که مو‌ها را به صورت کامل از فولیکول بیرون می‌کشد. این روش مو‌های زائد را برای چند هفته به طور کامل حذف می‌کند اما به دلیل افزایش خون‌رسانی رشد مو‌ها بیشتر می‌شود. همچنین بیرون کشیدن فولیکول می‌تواند جای آن تغییر می‌کند و ممکن است جهت رشد مو‌ها عوض شود.
  • وکس کردن یکی دیگر از روش‌هایی است که در از بین بردن موهای زائد برای همیشه مؤثر نبوده و به صورت موقتی به حذف آن‌ها می‌پردازد. این روش نیز مانند روش استفاده از موچین و اپیلیدی بوده و به صورت یک جا مو را با فولیکول از پوست خارج می‌کند. عوارض این روش نیز شبیه به روش قبلی است.
  • استفاده از کرم‌های موبر نیز می‌تواند تا مدتی شما را از دست مو‌های زائد راحت کند اما دوام این روش شیمیایی نیز 2 تا 4 روز بوده و ممکن است باعث تحریک پوست شود. البته این روش باعث افزایش رشد مو نمی‌شود.
  • بلیچینگ را نمی‌توان به عنوان یک روش از بین بردن موهای زائد در نظر گرفت. این روش در واقع با کمرنگ کردن مو‌ها باعث کمتر دیده شدنشان می‌شود. این روش نیز تنن‌ها روی مو‌های نازک مؤثر بوده و معمولاً باعث التهاب پوست می‌شود. همچنین احتمال دارد روی رنگ پوست تغییر گذاشته و تأثیری روی فولیکول ندارد.
  • ساده‌ترین روش برای حذف مو‌های زائد روش اصلاح یا شیو است که مو‌ها را از روی سطح پوست از بین می‌برد. این روش در از بین بردن موهای زائد برای همیشه مؤثر نیست اما بسیار رایج می‌باشد. مو‌های زائد معمولاً بین 1 تا 3 روز پس از اصلاح در می‌آیند و به علت آسیبی که به انتهای مو‌ها رسیده است ضخیم‌تر به نظر می‌رسند.

روشهای از بین بردن موهای زائد برای همیشه

با توجه به مطالبی که توضیح داده شد مو‌های زائد به دلایل مختلفی ممکن است در بدن زیاد شوند. اما برای از بین بردن مو‌های زائد برای همیشه چه باید کرد؟ بیشتر افراد به جای توجه به علت رویش مو‌های زائد به دنبال از بین بردن آن هستند. امروزه روش‌های مختلفی برای انجام این کار ایجاد شده است که به شرح زیر می‌باشند:

  1. الکترولیز: یکی از روش‌های از بین بردن موهای زائد برای همیشه روش الکترولیز است که به صورت نصفه و نیمه به انجام این کار می‌پردازد. در این روش درمانی مقدار کمی جریان برق از طریق سوزن‌هایی وارد پوست می‌شوند که پس از وارد شدن به فولیکول مو باعث جدا شدن مو از بدن می‌شوند. این روش به دلیل وقت گیر بودن و عوارضی مانند زخم‌های بزرگ در میان مردم رایج نبوده و طرفدار زیادی ندارد. همچنین میزان اثربخشی این روش تقریباً 15 تا 50 درصد در هر جلسه درمان است.
  2. تجویز دارو: همانطور که گفته شد در بسیاری از موارد علت رشد مو‌های زائد می‌تواند یک بیماری یا اختلال هورمونی باشد که با تجویز دارو قابل رفع است. یکی از مهم‌ترین دارو‌هایی که می‌تواند به از بین بردن موهای زائد برای همیشه بپردازد سیپروترون استات و اسپیرونولاکتون می‌باشد.
  3. لیزر: یکی از اثر گذارترین روش‌ها در از بین بردن موهای زائد برای همیشه روش لیزر است. در این روش با استفاده از تکنولوژی لیزر حرارت زیادی به فولیکول مو تابیده می‌شود و در نهایت باعث از بین رفتن آن و رفع مو‌های زائد می‌شود. این روش هم از لحاظ اثربخشی و هم از لحاظ دائمی بودن نسبت به روش‌های قبلی بهتر است.
  4. IPL: این روش که مخفف Intense Pulsed Light یا نور شدید پالسی است، در واقع یک روش لیزری نیست اما از پرتو‌های نوری قدرتمند برای از بین بردن موهای زائد برای همیشه می‌پردازد. این روش را می‌توان یک روش خانگی در نظر گرفته و دستگاه‌های آن قابل حمل می‌باشند. این دستگاه‌ها تقریباً به اندازه یک ماشین اصلاح یا سشوار هستند. البته دستگاه‌های حرفه‌ای‌تر IPL نیز وجود دارند که قابل حمل نبوده و در کلینیک‌های پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
از بین بردن موهای زائد برای همیشه با لیزر

با اینکه استفاده از تکنولوژی لیزر در از بین بردن مو‌های زائد برای همیشه تا حد بسیار زیادی مؤثر است اما نباید فراموش کنید این تأثیر در یک جلسه انجام نمی‌شود. در هر بازه زمانی درصد کمی از مو‌های زائد در حال رشد هستند و اشعه لیزر تنها روی این دسته از مو‌ها تأثیرگذار است. بنابراین هر جلسه لیزر می‌تواند درصد کمی از مو‌های زائد را از بین ببرد و برای از بین بردن تمام مو‌های زائد یک ناحیه باید بین 4 تا 7 جلسه درمان صورت بگیرد. نکته دیگر در این مسأله فاصله زمانی بین جلسات است که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. برای یک درمان صحیح با بازدهی بالا فاصله بین جلسات باید حدوداً بین یک ماه و نیم تا دو ماه باشد.

هرچند که روش لیزر نیز دائمی نیست اما باید توجه کنید که هیچ روشی به اندازه لیزر در از بین بردن مو‌های زائد برای همیشه مؤثر نیست. بنابراین این روش بسیار محبوب بوده و بسیاری از مردم از لیزر درمانی برای رفع مو‌های زائد خود استفاده می‌کنند.

در بسیاری از موارد پس از یک جلسه درمان با لیزر بیشتر فولیکول‌های مو بدون آسیب باقی مانده‌اند و به همین دلیل است که جهت از بین بردن مو‌های زائد برای همیشه باید لیزر درمانی را در چندین جلسه و گا‌هاً سال‌ها ادامه دهید. البته باید در نظر داشته باشید که واژه دائمی برای از بین رفتن مو‌های زائد وجود ندارد و تمام روش‌های رفع مو‌های زائد تا درصدی می‌توانند روی این موضوع اثرگذار باشند. نتیجه لیزر درمانی ممکن است برای افراد مختلف متفاوت باشد. بسیاری از متخصصین بر این باورند که هرچقدر پوست افراد روشن‌تر بوده و مو‌های زائد آن‌ها تیره‌تر باشد لیزر می‌تواند اثر بیشتری در از بین بردن فولیکول‌ها داشته باشد.

همانطور که می‌دانید پوست هم مانند مو رنگ خود را از ملانین می‌گیرد و پوست‌های تیره بیشتر انرژی لیزر را به خود جذب می‌کنند. این موضوع ممکن است مشکلاتی مانند آسیب‌های پوستی و بی رنگی را ایجاد کند. میزان اثرگذاری لیزر درمانی در از بین بردن مو‌های زائد برای همیشه به میزان تیرگی یا روشنی مو بستگی دارد. در واقع باید گفت هدف اشعه لیزر ملانین داخل فولیکول است. هرچقدر این ملانین بیشتر باشد اشعه در از بین بردن فولیکول مؤثرتر است و هرچقدر این ملانین کمتر باشد اشعه در از بین بردن مو‌های زائد بدن اثر کمتری خواهد داشت.

الکترولیز بهتر است یا لیزر؟

یکی از سؤالاتی که بسیاری از مردم در خصوص موضوع از بین بردن مو‌های زائد برای همیشه دارند این است که میان دو روش الکترولیز و لیزر کدام یک بهتر است؟ در پاسخ به این سؤال باید به معرفی کامل روش الکترولیز بپردازیم.

الکترولیز یکی از روش‌های حذف مو‌های زائد است که توسط متخصص پوست انجام می‌شود. همچنین رشد مو را مختل می‌کند. این فرآیند با قرار دادن یک دستگاه اپیلاتور در پوست انجام می‌شود و از فرکانس‌های رادیویی موج کوتاه در فولیکول‌های مو برای جلوگیری از رشد مو‌های جدید استفاده می‌کند. این به فولیکول‌های مو آسیب می‌رساند تا از رشد مجدد آن‌ها جلوگیری کند و باعث ریزش مو‌های موجود می‌شود. با این حال، برای دریافت بهترین نتایج همچنان به چندین جلسه درمانی نیاز دارید.

الکترولیز علاوه بر ایجاد نتایج دائمی‌تر، بسیار متنوع است. می‌تواند به جلوگیری از رشد مو‌های جدید برای انواع پوست و مو کمک کند. الکترولیز همچنین ممکن است در هر نقطه از بدن از جمله ابرو‌ها استفاده شود.

عوارض جانبی جزئی در این روش شایع هستند، اما در عرض یک روز از بین ‌می‌روند. شایع‌ترین علامت قرمزی خفیف ناشی از تحریک پوست است. درد و تورم پوست در این روش نادر است. عوارض جانبی شدید احتمالی عبارتند از عفونت ناشی از سوزن‌های غیراستریل استفاده شده در طول عمل. مراجعه به یک متخصص پوست دارای مجوز وزارت بهداشت می‌تواند خطرات را به حداقل برساند.

نتایج الکترولیز به دلیل تخریب فولیکول مو دائمی است. بصورت تئوری، داشتن فولیکول‌های مو آسیب دیده به این معنی است که هیچ موی جدیدی قادر به رشد نیست. اما لازم است بدانید که این نتایج تنها در یک جلسه به دست نمی‌آیند. این امر به ویژه در مواردی که شما این روش را در ناحیه بزرگی مانند پشت خود یا در ناحیه‌ای با رشد مو‌های ضخیم‌تر مانند ناحیه بیکینی انجام دهید، بیشتر می‌شود.

مانند لیزر مو‌های زائد، الکترولیز تحت پوشش بیمه نیست. مبلغی که پرداخت می‌کنید بستگی به اندازه منطقه تحت درمان و تعداد جلسات مورد نیاز دارد. معمولاً الکترولیز با هر بار مراجعه هزینه کمتری دارد، اما ممکن است جلسات بیشتری نسبت به لیزر درمانی داشته باشید.

در مقایسه این دو روش رفع مو‌های زائد می‌توان گفت در صورتی که الکترولیز به دست یک پزشک ماهر انجام شود روش مؤثرتری است اما به دلیل درد زیاد، هزینه بالا، سرعت کم و خطراتی که برای پوست دارد بیشتر مردم از این روش برای رفع مو‌های زائد خود استفاده نمی‌کنند. همانطور که گفته شد لیزر برای از بین بردن مو‌های رنگ روشن، سفید و خاکستری و کسانی که پوست‌های تیره‌ای دارند روش مؤثری نیست. اما روش الکترولیز می‌تواند به صورت کامل مو‌های زائد رنگ روشن شما را از بین ببرد. البته به طور کلی پزشکان برای افرادی که نمی‌توانند لیزر کنند روش الکترولیز را پیشنهاد نمی‌کنند.

هزینه لیزر موهای زائد

مو‌های زائد بدن از خسته‌کننده‌ترین چیز‌ها هستند که از بین بردن آن‌ها به صورت دائمی یکی از دغدغه‌های انسان در طول تاریخ بوده است. امروزه روش‌های متفاوتی برای رفع مو‌های زائد چه به صورت دائم و چه به صورت موقتی ایجاد شده است. اما همانطور که گفته شد یکی از مؤثرترین روش‌ها برای رفع مو‌های زائد بدن و حتی صورت روش لیزر است. این روش امروزه طرفداران بسیار زیادی دارد و بیشتر مردم از آن برای حذف مو‌های زائد خود استفاده می‌کنند. با این که لیزر یکی از به صرفه‌ترین روش‌ها برای از بین بردن دائمی مو‌های زائد است اما همواره سؤالات مردم پیرامون هزینه لیزر مو‌های زائد می‌باشد. در ادامه مطلب به توضیحات بیشتر در این باره خواهیم پرداخت.

عوامل تأثیرگذار در هزینه لیزر مو‌های زائد

در گذشته قیمت لیزر بر اساس تعداد شات‌ها در یک جلسه درمان محاسبه می‌شد. اما شات چیست؟ زمانی که شما تحت درمان با لیزر قرار می‌گیرید، لیزر چند لحظه روی پوست تابیده شده و سپس این تابش متوقف می‌شود. به هر بار تخلیه انرژی لیزر روی پوست یک شات گفته می‌شود. اما امروزه عوامل بسیاری روی هزینه لیزر مو‌های زائد تأثیرگذار هستند. دو عامل مؤثر در این خصوص ناحیه لیزر و جنسیت افراد است. برای مثال هزینه برای لیزر زیربغل خانم‌ها با آقایان متفاوت است. البته سه عامل دیگر دستگاه لیزر و مهارت و تجربه کادر درمانی مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار روی قیمت می‌باشند.

دستگاه لیزر مهمترین عامل در هزینه لیزر موهای زائد

با پیشرفت تکنولوژی و علم دستگاه‌های لیزر نیز پیشرفت بسیار داشته‌اند و امروزه مرکزی که دارای دستگاه‌های پیشرفته‌تری باشد، هزینه‌های بالاتری نیز دارد. بدون شک یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر روی هزینه لیزر مو‌های زائد کیفیت دستگاه می‌باشد. البته نباید این نکته را فراموش کنید که فناوری دستگاه مهم‌تر از دستگاه است.

دستگاه‌های لیزر معمولاً طبق سه فناوری الکساندریت، دیود و ان دی یانگ ساخته می‌شوند که هر کدام از آن‌ها کاربرد متفاوتی دارند. دستگاه‌های لیزر به شرح زیر هستند:

  • لیزر الکساندریت یکی از لیزر‌های سریع و مؤثر در دنیا است که برای لیزر مناطق وسیع بسیار مناسب است. این لیزر بیشتر برای مو‌های نازک و پوست‌های روشن مورد استفاده قرار می‌گیرد و هزینه لیزر موهای زائد در صورت استفاده از این دستگاه متفاوت است. لیزر الکساندریت ممکن است روی پوست‌های تیره لکه‌هایی را ایجاد کند.
  • لیزر دیود یکی دیگر از فناوری‌های روز دنیا است که دوره‌های تابش آن سریع‌تر است و به همین دلیل جلسات لیزر درمانی را کوتاه‌تر می‌کند. بسیاری از پزشکان بر این باورند که این تکنولوژی دارای تأثیرگذاری بیشتر نسبت به دیگر فناوری‌ها است اما این روش امنیت کمتر و عوارض بیشتری نیز دارد. لیزر درمانی با این فناوری به دلیل دوره‌های تابش زود به زود دارای درد بیشتری است.
  • فناوری لیزر ان دی یانگ از فناوری‌های بسیار پرکاربرد در مراکز لیزر است و هزینه لیزر موهای زائد با این فناوری کمی متفاوت است. این فناوری برای تمامی رنگ‌های پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد اما بیشتر کاربرد آن برای پوست‌های تیره است. لیزر ان دی یانگ دارای طول موج بالایی بوده و به همین دلیل تعداد تابش‌های کمتری برای حذف مو‌های زائد نیاز دارد. این لیزر نیز برای رفع مو‌های زائد در حجم وسیع مناسب می‌باشد.
  • لیزر دکا یکی از دستگاه‌های مورد استفاده در برخی از مراکز لیزر است که دارای دو طول موج مختلف ان دی یانگ و الکساندریت می‌باشد. دستگاه دکا از معدود دستگاه‌هایی است که می‌تواند دو طول موج مختلف را تولید کند.
 مهارت و تجربه کادر درمانی

شاید تصور کنید که یک دستگاه حرفه‌ای برای لیزر کافی است اما باید بدانید این تصور کاملاً اشتباه است. یکی از عواملی که حتی از دستگاه نیز مهم‌تر است مهارت و تجربه کادر درمانی است. هزینه لیزر مو‌های زائد در یک مرکز که حتی از لحاظ دستگاه به خوبی تجهیز نباشد، می‌تواند با وجود یک کادر درمان ماهر و با تجربه افزایش پیدا کند. در لیزر باید این موضوع را در نظر داشته باشید کسی که شما را لیزر می‌کند اوپراتور دستگاه است و اگر یک اوپراتور تجربه کافی را در این زمینه نداشته باشد ممکن است باعث عدم بازدهی و حتی بروز عوارض زیادی شود. به طور کلی هر چقدر کادر درمان حرفه‌ای‌تر باشند، لیزر مؤثرتر و عوارض کمتر است. بنابراین طبیعی است که هزینه‌ها به تجربه کادر درمانی وابسته باشد.

علت اختلاف هزینه لیزر موهای زائد

توضیحاتی که داده شد تا حدودی علت این اختلاف قیمت‌ها را مشخص کرد. با توجه به آن چه گفته شد در برخی از مراکز ممکن است کادر درمان تجربه‌ای کافی در این زمینه نداشته نباشد اما تجهیزات خوبی داشته باشد. در نتیجه اختلاف قیمت‌ها تا حدی منطقی به نظر می‌رسد. اما در برخی از مراکز هزینه لیزر مو‌های زائد بسیار ارزان می‌باشد. بدون شک این مراکز که قیمت آن‌ها نسبت به تعرفه پایین‌تر است یا در انجام خدمات دچار مشکل هستند و یا مجموعه در حال زیان است. با توجه به این که تمام مراکز لیزر برای سود و درآمد تأسیس شده‌اند، باید نتیجه گرفت ارزان بودن قیمت این مراکز به علت مشکل در خدمات بوده و بهتر است برای لیزر به این مراکز مراجعه نکنید.

همچنین برخی از مراکز نیز هستند که هزینه لیزر مو‌های زائد در آن‌ها بسیار بالاتر از تعرفه‌ها است. بسیاری از افراد بر این باورند که هرقدر برای لیزر بیشتر هزینه کنند نتیجه مطلوب‌تری خواهند گرفت اما باید بدانید این باور اشتباه است. شما نباید فریب تبلیغاتی مانند درمان کامل در طول سه جلسه و یا بهترین دستگاه لیزر را بخورید. برای آن که به لیزر مو‌های زائد خود بپردازید بهتر است به یک مرکز معتبر با تعرفه‌های مشخص مراجعه کنید.

قیمت لیزر موهای زائد

همانطور که گفته شد قیمت لیزر مو‌های زائد برای آقایان و خانم‌ها متفاوت است. بنابراین برای محاسب هزینه این کار باید تمام عوامل مهم را در نظر بگیرید. در تمامی مراکز لیزر درمانی ناحیه‌های متفاوت بدن و قیمت انجام لیزر برای یک جلسه موجود است و شما می‌توانید با بررسی این قیمت‌ها ناحیه مورد نظر را لیزر کنید. همچنین در بیشتر مراکز یک گزینه در اختیار شما قرار گرفته است تا بتوانید با قیمت به صرفه‌تر تمام بدن را لیزر کنید. البته باید در نظر داشته باشید که دستگاه مرکز مورد نظر برای لیزر از عوامل مهم تعیین قیمت می‌باشد. در ادامه به توضیح تعرفه لیزر برای قسمت‌های مختلف بدن خواهیم پرداخت.

قیمت لیزر موهای زائد ناحیههای مختلف

در مراکز لیزر قسمت‌های مختلف بدن و صورت با نام‌های مشخص تعیین شده است و شما می‌توانید برای هر ناحیه به صورت جداگانه به این مراکز مراجعه کنید. قیمت لیزر مو‌های زائد برای ناحیه‌های مختلف بدن برای خانم‌ها به شرح زیر است:

  • هزینه لیزر صورت به طور کلی و جداگانه محاسبه می‌شود. برای لیزر کل صورت معمولاً 300 هزار تومان و هر کدام از نقاط مختلف صورت جداگانه محاسبه می‌شود. برای مثال قیمت لیزر موهای زائد ناحیه گونه تقریباً 100 هزار تومان می‌باشد.
  • نقاط مختلف بدن مانند پا‌ها، دست‌ها، بازو‌ها و. . نیز به صورت جداگانه محاسبه شده و شما می‌توانید با پرداخت هزینه ناحیه مورد نظر خود را لیزر کنید. البته توجه داشته باشید که این قیمت‌ها نسبت به مرکزی که به آن مراجعه می‌کنید افزایش یا کاهش پیدا خواهد کرد.

آیا لیزر ارزانترین روش است؟

پس از آگاهی از قیمت لیزر مو‌های زائد ممکن است با این سؤال مواجه شوید که آیا لیزر ارزان‌ترین روش برای حذف مو‌های زائد است؟ در اولین نگاه شاید تصور کنید که هزینه‌های لیزر بالا است و تا حدودی به صرفه نباشد. اما اگر به آن به صورت بلند مدت نگاه کنید متوجه خواهید شد که هزینه‌های لیزر آنقدر هم بالا نیست. سایر روش‌های از بین بردن مو‌های زائد شاید کم هزینه به نظر برسند اما پس اگر هزینه آن‌ها را در بلند مدت محاسبه کنید خواهید دید که هزینه آن‌ها بیشتر نیز خواهد شد. علاوه بر موضوع هزینه روش‌های دیگر بسیار دردسرساز بوده و انجام آن‌ها در بسیاری از مواقع زمان زیادی از شما می‌گیرند. در لیزر شما پس از 4 تا 8 جلسه 90 درصد از مو‌های زائد بدن خود را از بین برده‌اید. در صورتی که روش‌های دیگر نه تنها مو‌ها به طور کامل حذف نمی‌شوند، بلکه در مواردی پس از اصلاح همچنان مقداری از آن‌ها روی پوست شما باقی مانده‌اند. به طور کلی قیمت روش لیزر بسیار به صرفه بوده و شما را برای همیشه از مو‌های زائد خلاص می‌کند.

قیمت لیزر مو‌های زائد واژن

هزینه لیزر مو‌های زائد واژن ممکن است بسته به چندین عامل مختلف متفاوت باشد، از جمله:

محل کلینیک: هزینه لیزر مو‌های زائد واژن ممکن است در مناطق مختلف و کشور‌های مختلف متفاوت باشد.

نوع دستگاه لیزر: هزینه لیزر مو‌های زائد واژن ممکن است بسته به نوع دستگاه لیزر و کیفیت آن متفاوت باشد.

تعداد جلسات: هزینه لیزر مو‌های زائد واژن ممکن است بسته به تعداد جلسات لازم برای دستیابی به نتیجه مطلوب متفاوت باشد.

میزان رشد مو‌های زائد: در مواردی که میزان رشد مو‌های زائد بیشتر است، هزینه لیزر مو‌های زائد واژن ممکن است بیشتر باشد.

با توجه به این موارد، هزینه لیزر مو‌های زائد واژن ممکن است در بازار متفاوت باشد، اما در حدود 3 تا 5میلیون تومان برای هر جلسه معمولاً محاسبه می‌شود. همچنین، برای دقیق‌تر شدن هزینه لیزر مو‌های زائد واژن، بهتر است با کلینیک‌های متخصص در این زمینه تماس بگیرید و قیمت را با آن‌ها مشاوره کنید.

قیمت لیزر موهای زائد مردان

یکی از سؤالاتی که ممکن است برای شما ایجاد شود این است که آیا قیمت لیزر مو‌های زائد مردان نسبت به خانم‌ها بیشتر است؟ شاید تصور کنید به علت بیشتر بودن مو‌های زائد مردان لیزر آن‌ها هزینه بیشتری داشته باشد اما این تصور اشتباه است. قیمت لیزر برای مردان کمتر از قیمت لیزر برای خانم‌ها است. البته فراموش نکنید که قیمت لیزر به عوامل بسیاری مانند تجهیزات مرکز، تجربه و مهارت اوپراتور‌ها و ناحیه لیزر بستگی دارد. برای مثال اگر یک مرکز دارای اوپراتور‌های ماهر و با تجربه بوده و تجهیزات آن کامل باشد.به طور کلی قیمت و تعرفه لیزر مو‌های زائد مردان به صرفه‌تر به نظر می‌رسد و همین باعث محبوبیت این روش حذف مو‌های زائد در بین آقایان شده است.

 

لیزر موهای زائد مردان

بسیاری از مردم تصور می‌کنند که لیزر تنها برای خانم هاست و مردان باید از همان روش‌های موقتی برای از بین بردن مو‌های زائد خود استفاده کنند. اما باید بدانید که این روش برای مردان نیز انجام می‌شود و امروزه بسیاری از مردان به استفاده از این روش برای حذف مو‌های زائد خود روی آورده‌اند. به طور کلی استفاده از وکس، تیغ و کرم‌های موبر برای طولانی مدت به خصوص زمانی که شما از رشد مجدد مو‌ها پس از یک تا سه روز آگاهی دارید بسیار خسته‌کننده به نظر می‌رسد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی از طریق اشعه لیزر و با آسیب رساندن به بافت فولیکول، مو‌های زائد را از بین می‌برند. در ادامه به توضیح لیزر مو‌های زائد مردان و نکات مربوط به این موضوع خواهیم پرداخت.

لیزر یک اشعه نوری با انرژی بسیار بالا است که با تابیدن به پوست فولیکول‌های مو را هدف گرفته و با داغ کردن بیش از حد آن‌ها از چرخه رشد مو جلوگیری می‌کند. لیزر در واقع کوچک‌ترین بافت ارگانی مو را از بین می‌برد تا مو‌های زائد رشد نکنند. شاید تصور کنید مو‌های زائد تنها در قسمت زیر بغل و یا ناحیه تناسلی قرار دارند اما باید بدانید مو‌های زائد مو‌هایی هستند که شما مجبور به اصلاح مدام آن‌ها هستید. برای مثال برای بسیاری از ورزشکاران که هر چند وقت یکبار تمام مو‌های بدن خود را می‌تراشند، مو‌های کل بدن مو‌های زائد محسوب می‌شود. به حذف مو‌های زائد با استفاده از پرتو‌های نوری به صورت دائمی لیزر مو‌های زائد مردان گفته می‌شود.

نحوه عملکرد لیزر موهای زائد مردان

فولیکول‌های مو کوچک‌ترین ارگان مو هستند که رنگدانه‌ها درون آن‌ها قرار گرفته است. طول موج و انرژی اشعه لیزر طوری طراحی شده است که به رنگدانه‌های داخل مو جذب می‌شود و به همین ترتیب انرژی اشعه تبدیل به انرژی گرمایی می‌شود. این گرما می‌تواند به فولیکول‌ها آسیب بزند. شاید تصور کنید که این گرما ممکن است به پوست شما نیز آسیب بزند اما باید بدانید چون رنگدانه‌ها در پیاز مو تراکم بیشتری دارند پیش از گرم شدن پوست آسیب مورد نظر به فولیکول‌ها وارد خواهد شد. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که مهارت اوپراتور نیز تأثیر بسیار زیادی از جلوگیری از این آسیب دارد.

دلایل لیزر موهای زائد مردان

حال شاید با این سؤال مواجه شده باشید که چرا باید از روش لیزر برای رفع مو‌های زائد خود استفاده کنید؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت دلایل بسیار زیادی است که لیزر مو‌های زائد مردان را توجیه می‌کند. در ادامه به توضیح این دلایل خواهیم پرداخت:

  1. کاهش تراکم مو: یکی از مهم‌ترین دلایل انجام لیزر برای مردان کاهش تراکم مو می‌باشد. این روش برای کسانی که در قسمت‌های مختلف بدن خود تراکم بیش از حد مو‌های زائد دارند بسیار مناسب است. نکته قابل توجه دیگر درباره لیزر موهای زائد مردان این است که روش لیزر به هیچ عنوان تمام مو‌ها را از بین نخواهد برد و پوست شما کاملاً بی مو و صاف نمی‌شود. بنابراین لیزر می‌تواند یک روش مناسب برای از بین بردن موی زائد مردان باشد. همچنین برنامه لیزر را می‌توان طوری طراحی کرد که تراکم مو‌های زائد کاهش پیدا کند و میزان تراکم حذف مو‌های اضافی کاملاً به شما بستگی دارد.
  2. بهداشت و سلامت پوست: اگر کسی مو‌های زائد خود را اصلاح نمی‌کند به معنای رعایت نکردن بهداشت او نیست و به طور کلی اصلاح مو‌های زائد باعث کاهش التهابات و آزار‌های پوستی می‌شود. برخی از افراد نیز به دلیل خارش‌های ناشی از مو‌های زائد به اصلاح آن‌ها می‌پردازند. خارش‌هایی که در فصل تابستان افزایش پیدا می‌کند. البته در برخی از افراد توزیع مو‌های زائد بسیار نامنظم است. برای مثال برخی از آقایان در ناحیه پشت کمر خود موی کمی داشته اما نشیمنگاه آن‌ها پر از مو می‌باشد. لیزر موهای زائد مردان می‌تواند کمک بسیاری در زمینه بهداشت و سلامت پوست داشته و همچنین این توزیع نامتناسب را نیز اصلاح می‌کند.
  3. اصلاح راحتتر و مشکلات موهای زیر پوستی: یکی دیگر از دلایل لیزر موهای زائد مردان اصلاح راحت‌تر صورت و بدن است. همچنین بسیاری از مردان از مشکل مو‌های زیر پوستی رنج می‌برند. در این مشکل که التهاب کاذب ریش‌ها نام دارد، مو‌ها به سمت داخل پوست رشد می‌کنند. در برخی از مواقع نیز مو‌ها داخل پوست رفته و در جای دیگر رشد می‌کنند که این موضوع باعث ایجاد جوش‌های سرسفید می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از لیزر درمانی در دو تا سه جلسه و حذف مو‌های زائد این مشکل را برای همیشه حل کنید. همچنین لیزر می‌تواند به افرادی که دچار فولیکولیت‌های مکرر می‌شوند کمک بسیاری کند.
  4. آنکادر کردن موهای صورت: یکی از کاربرد‌های بی نظیر لیزر موهای زائد مردان آنکادر کردن و شکل دهی به مو‌های صورت است. شما می‌توانید مو‌های زائد زیر گلو و روی گونه را به کمک لیزر از بین برده و ریش خود را آنکادر کنید.
  5. کچلی سر: برخی از افراد به علت مشکلات پوستی دچار طاسی سر شده‌اند و این طاسی به شکل نقاط پراکنده روی سر آن‌ها ایجاد شده است. لیزر موهای زائد مردان می‌تواند کمک بسیاری به این افراد کند تا الگویی به این طاسی بخشیده و باعث زیبایی آن شوند. البته باید در نظر داشته باشید که این روش برای افرادی است که نمی‌توانند کاشت مو را انجام دهند.

لیزر موهای زائد مردان ورزشکار

یکی از مهم‌ترین کاربرد‌های لیزر مو‌های زائد مردان برای ورزشکاران است. از بین بردن مو‌های زائد به صورت دائمی یکی از دغدغه‌های ورزشکاران حرفه‌ای و آقایانی است که مشغول به ورزش بدنسازی و پروش اندام هستند. حذف مو‌های زائد برای ورزشکاران پروش اندام به علت به چشم آمدن عضلات آن‌ها بسیار ضروری است و هچنین دوچرخه سوران نیز به این موضوع اهمیت زیادی می‌دهند. زیرا مو‌های زائد باعث تعریق زیاد شده و نشستن طولانی روی زین باعث التهابات و مشکلات پوستی می‌شود.

لیزر مو‌های زائد مردان برای شناگران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. زیرا حذف مو‌های زائد سرعت آن‌ها را افزایش داده و این موضوع می‌تواند روی رکورد‌های آنان تأثیرگذار باشد. از بین بردن مو‌های زائد می‌تواند در خصوص سایر ورزش‌ها مفید باشد و استفاده از لگینگ‌های ورزشی، فوم رولینگ و همچنین ماساژ را راحت‌تر می‌کند. ماساژ بدن با مو‌های زائد همراه با درد ناشی از کنده شدن مو‌ها می‌باشد.

در آخر مهم‌ترین مزیت لیزر مو‌های زائد مردان برای ورزشکاران این است که دیگر نیازی نیست قبل از رقابت‌های ورزشی به اصلاح مو‌های بدن خود بپردازند و مقدار زیادی از زمان آن‌ها برای تمرین حفظ می‌شود. همچنین اصلاح ممکن است با زخم‌های کوچکی همراه باشد که در محیط‌های ورزشی باعث ایجاد عفونت‌های زیادی می‌شود.

درد و خطرات لیزر موهای زائد مردان

یکی از سؤالاتی که بسیاری از مردان می‌پرسند این است که آیا لیزر مو‌های زائد مردان همراه با درد است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت دستگاه‌های لیزر دارای خنک‌کننده‌هایی هستند که میزان درد را تا حد زیادی کاهش می‌دهند. البته دردناک بودن یا نبودن لیزر به آستانه دردناکی شما بستگی دارد اما در بیشتر مردان درد لیزر مانند برخورد کش به پوست و یا سوزن سوزن شدن است.

روش لیزر مو‌های زائد مردان در صورتی که اوپراتور دستگاه نابلد باشد ممکن است آسیب‌هایی به پوست شما وارد کند. این آسیب‌ها و عوارض معمولاً لکه‌های پوستی و ایجاد سوختگی است که پس از مدتی از بین خواهند رفت. البته باید بدانید به طور کلی لیزر نه تنها باعث آسیب به لایه سطحی پوست (اپیدرم) نمی‌شود بلکه با ایجاد گرما در آن باعث تحریک سلول‌های تولید کلاژن و بهبود بافت پوست نیز می‌شود.

نکات مهم لیزر موهای زائد مردان

زمانی که شما تصمیم به لیزر گرفتید باید به نکاتی توجه کنید که رعایت آن‌ها باعث کاهش عوارض‌ها و بازدهی بیشتر می‌شود. این نکات شاید ساده به نظر برسند اما توجه به آن‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخودار است. نکات مهم لیزر مو‌های زائد مردان به شرح زیر می‌باشند:

  1. اصلاح کنید: پیش از آن که به مرکز برای لیزر مراجعه کنید باید ناحیه مورد نظر را به خوبی اصلاح کنید و این کار باعث می‌شود تا لیزر بازدهی داشته باشد. هرچقدر ساقه مو کوتاه‌تر باشد انرژی لیزر به راحتی به فولیکول مو رسیده و نتیجه بهتری از لیزر خواهید گرفت. نکته اصلاح یا شیو اهمیت زیادی در لیزر موهای زائد مردان دارد. درباره نحوه و زمان این کار حتماً با مشاورین مشورت کنید.
  2. دوری از آفتاب: یکی از مهم‌ترین نکات لیزر موهای زائد مردان دوری از آفتاب سه هفته پیش از انجام لیزر است. شما باید سه هفته پیش از انجام لیزر ناحیه مورد نظر را از آفتاب دور کنید. یکی از دلایلی که بسیاری از افراد این کار را در زمستان انجام می‌دهند در معرض نور خورشید قرار نگرفتن ناحیه لیزر است. توجه داشته باشید که اشعه UV باعث می‌شود تا موی شما روشن و پوست شما تیره شود. در صورتی که بهترین بازدهی در لیزر برای مو‌های تیره و پوست‌های روشن است. در آخر استفاده از کرم‌های برنز‌کننده نیز ممنوع است.
  3. ارتباط رنگ پوست و دستگاه: رنگ پوست شما در انتخاب دستگاه لیزر بسیار مؤثر است و افرادی که رنگ پوست روشنی دارند باید از دستگاه الکساندریت استفاده کنند. بهترین افراد برای انجام لیزر افرادی هستند که رنگ پوست روشنی داشته و مو‌های زائد آن‌ها تیره است. هرچه کنتراست بین مو و رنگ پوست بیشتر باشد لیزر مؤثرتر خواهد بود. توجه داشته باشید که لیزر موهای زائد مردان برای افرادی که مو‌های بور، روشن و قرمزی دارند مناسب نبوده و این افراد نباید از این روش استفاده کنند.
  4. سرعت انجام لیزر: یکی از نکات بسیار مهم در لیزر موهای زائد مردان سرعت انجام آن است. سرعت لیزر معمولاً برای آقایان بسیار زیاد می‌باشد. برای مثال لیزر مو‌های کل سینه بین 15 تا 20 دقیقه زمان می‌برد. اوپراتور برای آن که از لیزر کردن تمام پوست شما مطمئن شود یک جدول روی پوست شما رسم می‌کند. پس از پایان جلسه لیزر احساسی که خواهید داشت شبیه به آفتاب سوختگی است و به همین دلیل کرم‌های آرام بخش و ضد التهاب به پوست شما مالیده می‌شود تا التهاب و قرمزی پوست شما کاهش یابد.
  5. ورزش نکنید: آخرین نکته قابل توجه در لیزر موهای زائد مردان ورزش نکردن پس از انجام لیزر است. لیزر به علت گرمایی که به پوست وارد می‌کند باعث التهاب و تورم آن می‌شود و بهتر است تا 48 ساعت پس از جلسه لیزر ورزش نکرده و از رفتن به سونا، استخر و جکوزی خودداری کنید.

لیزر موهای صورت

صورت یکی از ناحیه‌هایی است که مو‌های زائد آن برای تمام افراد چه خانم و چه آقایان آزار‌دهنده است و روی زیبایی تأثیر بسیار زیادی دارد. بسیاری از مردم از رشد این مو‌های زائد روی صورت ناراضی هستند و در تلاش‌اند که این مو‌ها را برای همیشه حذف کنند. روش‌هایی مانند بند انداختن، استفاده از موم و وکس، تیغ زدن، استفاده از ماشین اصلاح و اپلیدی همگی روش‌هایی است که شما را به طور موقتی از این مو‌های زائد خلاص می‌کنند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و علم روش‌هایی نوینی برای حذف این مو‌ها ایجاد شده است که یکی از آن‌ها لیزر مو‌های صورت می‌باشد. در ادامه مطلب به توضیح بیشتر در این باره خواهیم پرداخت.

همانطور که می‌دانید رنگدانه‌ها یا ملانین پوست در مجاورت با فولیکول‌های مو قرار گرفته‌اند. زمانی که این فولیکول‌ها آسیب ببینند دیگر هیچ تار مویی رشد نخواهد کرد. در روش لیزر مو‌های صورت با اشعه لیزر مقدار زیادی انرژی به سطح پوست وارد شده و در نتیجه باعث گرم شدن آن می‌شود. این گرما باعث می‌شود تا فولیکول‌ها از بین رفته و کم کم مو‌های زائد صورت از بین بروند. پوست صورت دارای حساسیت بسیار زیادی بوده و بیشتر روش‌های حذف مو‌های زائد ممکن است آسیب زیادی به آن وارد کند. در بین این روش‌ها روش لیزر امن‌ترین و کم خطرترین روش محسوب می‌شود.

کاربرد لیزر موهای صورت

پوست صورت از عوامل بسیار تأثیر‌گذار در زیبایی افراد است و به همین علت زیباسازی صورت از اهمیت زیادی برخوردار است. یکی از روش‌هایی که در آن می‌توان به صورت را زیباتر کرد روش لیزر مو‌های صورت است که کاربرد‌های زیادی دارد. این کاربرد‌ها به شرح زیر هستند:

  • شما می‌توانید به جای برداشتن ابرو به صورت مداوم یکبار برای همیشه مو‌های دور ابرو‌ها را با روش لیزر موهای صورت حذف کنید. همچنین در این روش می‌توان مو‌های اضافی مابین ابرو‌ها را نیز از بین برد.
  • بسیاری از خانم‌ها از مو‌های پشت لب فوقانی خود احساس نارضایتی دارند. لیزر موهای صورت می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در از بین بردن این مو‌های اضافی داشته باشد.
  • با استفاده از لیزر موهای صورت می‌توانید مو‌های زائد و اضافی روی چانه و گردن خود را حذف کنید.
  • بسیاری از آقایان از مو‌های پشت سر، خط ریش و گردن خود خسته شده‌اند. در روش لیزر موهای صورت می‌توان برای همیشه از دست این مو‌های اضافی ر‌هایی یابید.

لیزر موهای صورت برای آقایان

یکی از بیماری‌های رایج در میان مردان بیماری فولیکولیت کاذب است که می‌تواند دردسر‌های زیادی برای مردان ایجاد کند. فولیکولیت کاذب در مواقعی اتفاق می‌افتد که مو‌های ریش یا سر و گردن آقایان به پوست آن‌ها برگشته و به درون آن وارد می‌شود. پس از وارد شدن به پوست باعث جوش‌هایی می‌شود که زیبایی فرد را از بین می‌برند. یکی از درمان‌های سریع و بدون بازگشت برای این بیماری استفاده از روش لیزر مو‌های صورت است. امروزه بیشتر مردانی که از اصلاح و شیو کردن مکرر خسته شده‌اند نیز به استفاده از این روش بی نظیر روی آورده‌اند و همه روزه با افزایش چشم گیر مراجعین مرد به مراکز لیزر مواجه هستیم.

 

لیزر موهای صورت برای چه افرادی مؤثرتر است؟

یکی از دغدغه‌ها و نگرانی افراد برای از بین بردن مو‌های اضافی صورت خود با لیزر این است که آیا این روش برای آن‌ها مؤثر است یا خیر؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت میزان تأثیر‌گذاری لیزر مو‌های صورت با رنگ پوست و نوع مو‌های زائد شما رابطه مستقیم دارد. بسیاری از کارشناسان بر این باورند کسانی که رنگ پوست‌های روشنی دارند می‌توانند نتیجه بهتری از لیزر بگیرند. همچنین متخصصین تأکید دارند کسانی که دارای مو‌های ضخیم و تیره رنگ هستند نیز بهترین کاندیدا برای استفاده از لیزر می‌باشند. بنابراین اگر رنگ پوست شما روشن است و مو‌های تیره رنگ و ضخیمی دارید بهتر است از این روش بی نظیر برای از بین بردن مو‌های زائد صورت خود استفاده کنید. توجه داشته باشید اگر مو‌های صورت شما بور و نازک است روش لیزر تأثیر بسیار زیادی روی از بین بردن مو‌های زائد شما نخواهد داشت.

خطرات و عوارض لیزر موهای صورت

ممکن است برای شما این سؤال ایجاد شود که خطرات وعوارض لیزر مو‌های صورت چیست؟ پیش از آن که درباره این موضوع توضیح دهیم باید بدانید که این روش عوارض خفیفی دارد اما هیچ خطری نداشته و امن‌ترین روش برای رفع مو‌های زائد صورت است. عوارض این روش به شرح زیر هستند:

  1. التهاب و درد خفیف: اولین عارضه لیزر موهای صورت التهاب، قرمزی و درد خفیف است که می‌تواند تا حدی آزار‌دهنده باشد اما نباید احساس نگرانی کنید. زیرا این عارضه با گذشت زمان از بین خواهد رفت.
  2. پوسته پوسته شدن: به هر حال لیزر موهای صورت با گرم شدن پوست همراه است و ممکن است صورت شما پوسته پوسته شود. اما نباید احساس نگرانی کنید زیرا این نیز با گذر زمان رفع می‌شود.
  3. تاول: انتخاب دستگاه مناسب پوست و مهارت اوپراتور از اهمیت بسیار زیادی برای کم عارضه بودن لیزر برخودار است. در صورتی که اوپراتور مهارت کافی استفاده از دستگاه را نداشته و یا دستگاه برای پوست شما مناسب نباشد ممکن است پس از لیزر موهای صورت پوست شما در ناحیه لیزر دچار تاول شود.
  4. اسکار: اسکار یا بافت جوشگاهی از عوارض نادر لیزر موهای صورت است. این عارضه ممکن است به دلیل استفاده نادرست اوپراتور از دستگاه ایجاد شود. البته در مواردی نیز ممکن است تنظیمات درستی به دستگاه داده نشده و باعث این آسیب پوستی شود. یکی از مشکلات ایجاد اسکار روی پوست دائمی و برگشت ناپذیر بودن آن است.

با توجه به توضیحات داده شده برای جلوگیری از عوارض لیزر مو‌های صورت بهتر است پیش از آن که به مرکزی مراجعه کنید از مهارت و تجربه اوپراتور‌های آن آگاهی کامل بدست‌آورید.

نکات مهم برای لیزر مو‌های صورت

علاوه بر رنگ پوست و جنس مو، موارد دیگری است که در صورت عدم رعایت آن‌ها نتیجه لازم از انجام لیزر مو‌های صورت را نخواهید گرفت. یکی از این موارد که باید به آن اهمیت دهید خودداری از موم انداختن، کندن مو و هر روش دیگری که به صورت موقتی فولیکول‌های مو را از بین می‌برد می‌باشد. سعی کنید برای بازدهی بهتر یک ماه پیش از لیزر از انجام این روش‌ها برای از بین بردن مو‌های زائد صورت خودداری کنید. البته در نظر داشته باشید که روز جلسه لیزر باید ناحیه مورد نظر را شیو کنید. همانطور که گفته شد این کار باعث می‌شود تا ساقه مو کوتاه‌تر شده و انرژی به راحتی به فولیکول مو برسد.

توجه داشتن به نکات مهم زیر باعث می‌شود تا لیزر مو‌های صورت شما کم خطرتر و بدون عوارض انجام شود:

  • به هیچ عنوان با آرایش وارد مرکز لیزر نشوید. قبل از آن که به لیزر موهای صورت خود بپردازید تمام کرم‌ها و مواد آرایشی را از صورت خود پاک کنید.
  • اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید سعی کنید پیش از انجام لیزر این مورد را با پزشک مورد نظر در میان بگذارید.
  • پیش از انجام لیزر با پزشک مورد نظر درباره دارو‌هایی که مصرف می‌کنید مشورت کنید. مصرف برخی از آنتی بیوتیک‌ها ممکن است باعث حساسیت‌های پوستی شود و عوارض لیزر موهای صورت را افزایش دهد.
  • انجام انواع لیزر و لیزر موهای صورت در دوران بارداری دارای ممنوعیت نسبی است. به ین معنا که بستگی به نظر پزشک داشته و بهتر است پیش از انجام آن با پزشک مورد نظر مشورت کنید. البته در بیشتر مواقع انجام لیزر توسط پزشک پیشنهاد نمی‌شود.
  • دوری از نور خورشید یکی از اصلی‌ترین نکاتی است که در لیزر موهای صورت باید رعایت کنید. سعی کنید یک هفته پس از لیزر از نور مستقیم خورشید دوری کنید و از رفتن به مراکز سولار، استخر و سونا خودداری کنید. در صورت لوزم خروج از منزل بهتر است از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید.

طول درمان و هزینههای لیزر موهای صورت

پیش از آن که برای انجام لیزر مو‌های صورت به مراکز مراجعه کنید باید نزد پزشک متخصص در کلینیک رفته و با او مشورت کنید. پزشک مورد نظر پس از بررسی و معاینه تصمیم لازم را برای تعداد جلسات لیزر و فواصل بین آن‌ها گرفته و دستگاه مناسب برای انجام لیزر روی پوست صورت شما را انتخاب می‌کند. تعداد جلسات لیزر برای پوست صورت معمولاً بین 3 تا 7 جلسه است که فواصل بین آن 4 تا 6 هفته می‌باشد.

یکی دیگر از سؤالات بیشتر مردم درباره لیزر مو‌های صورت این است که هزینه این روش چقدر است؟ برای پاسخ به این سؤال باید ابتدا تعرفه‌های مرکزی که به آن مراجعه می‌کنید را در نظر بگیرید. سپس تعداد جلسات لیزر، تجهیزات و ناحیه تحت درمان مشخص شده و سپس به هزینه حدودی آن پی ببرید.

 

موارد مهم لیزر موهای صورت

بسیاری از مردم درباره لیزر مو‌های صورت سؤالات مشابهی دارند که قصد داریم در ادامه مطلب به توضیح این موارد مهم بپردازیم:

  • اشعه لیزر فقط روی مو‌هایی تأثیرگذار است که در مرحله رشد هستند و هیچوقت تمام مو‌های بدن مانند صورت در یک چرخه زندگی خود نیستند. بنابراین به هیچ وجه یک جلسه لیزر برای رفع کامل مو‌های صورت کافی نیست و برای لیزر موهای صورت باید چندین جلسه لیزر انجام شود.
  • لیزر موهای صورت را می‌توان یک روش دائمی حذف مو‌های زائد دانست و امکان از بین رفتن مو‌ها بین 60 تا 90 درصد تخمین‌زده شده است.
  • با اینکه لیزر موهای صورت یک روش دائمی برای از بین بردن فولیکول‌های مو می‌باشد اما در برخی از مواقع به علت مشکلاتی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک در خانم‌ها و افزایش هورمون تستسترون امکان رشد مجدد فولیکول‌ها وجود دارد.
  • استفاده از لیزر به هیچ عنوان به پوست آسیب نمی‌زند و لیزر موهای صورت عوارضی مانند چین و چروک را برای پوست صورت به همراه نخواهد داشت.
  • همانطور که گفته شد لیزر روی مو‌های ضخیم و تیره تأثیر بسیار زیادی دارد. بنابراین بهتر است قبل از لیزر موهای صورت ناحیه مورد نظر را با ژیلت شیو کنید. البته باید در نظر داشته باشید پس از لیزر به علت ملتهب بودن پوست بهتر است از ژیلت استفاده نشود.
  • احساس سوزش در هنگام لیزر موهای صورت مشکلی طبیعی است که بسیار از افراد آن را تجربه می‌کنند اما درد زیاد هنگام لیزر به ندرت اتفاق می‌افتد. در صورتی که تحمل درد پایین باشد پیش از لیزر از کرم‌های بی حس‌کننده و قرص‌های مسکن تجویز می‌شود. اگر شدت درد در طول لیزر بیش از حد باشد می‌توانید به اوپراتور اطلاع دهید تا لیزر را متوقف کند.
  • در طول فرآیند لیزر موهای صورت به شما یک عینک مخصوص داده می‌شود تا از آسیب‌های احتمالی اشعه به چشم جلوگیری کند. بنابراین شما نباید در این مورد احساس نگرانی داشته باشید.
  • به هیچ عنوان از بروز حساسیت‌های پوستی پس از لیزر موهای صورت احساس نگرانی نداشته باشید. پزشک شما پیش از انجام لیزر ابتدا یک ناحیه از صورت شما برای تست لیزر می‌کند تا از واکنش‌های غیر طبیعی و حساسیت‌های پوستی شما آگاه شود. بنابراین پزشک ابتدا از عدم حساسیت پوست شما نسبت به لیزر اطمینان حاصل کرده و سپس جلسات درمان را آغاز می‌کند.
  • یکی از نگرانی مردم درباره اشعه لیزر سرطان‌زا بودن آن است. در لیزر موهای صورت اشعه به هیچ عنوان وارد لایه‌های عمقی پوست شما نمی‌شود و تنها سطحی‌ترین لایه پوست و ملانین را مورد هدف قرار می‌دهد. بنابراین این روش برای حذف مو‌های زائد صورت شما به صورت دائمی هیچ گونه خطری برای شما ندارد. به علاوه روش لیزر برای درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و حتی اگر به درستی از آن استفاده نشود نیز هیچگونه ضرری برای پوست شما نخواهد داشت.

کلینیک لیزر موهای زائد

همانطور که می‌دانید لیزر یکی از امن‌ترین و مؤثرترین روش‌ها برای از بین بردن مو‌های زائد است. طبق تحقیقاتی که روی این روش انجام شده است پس از چند جلسه لیزر بین 60 تا 90 درصد مو‌های زائد بدن به طور کامل از بین خواهند رفت. در این روش با استفاده از پرتو‌های نوری با انرژی بالا فولیکول‌های مو را هدف گرفته و با گرم کردن بیش از حد آن‌ها، مو‌های زائد را از بین می‌برند. این روش بی نظیر دارای اثربخشی بسیار زیادی بوده و به همین دلیل از بهترین روش‌های حذف مو‌های زائد می‌باشد. روش لیزر در کلینیک‌های مخصوصی انجام می‌شود. در ادامه مطلب به توضیح بیشتر درباره کلینیک لیزر مو‌های زائد خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

همانطور که برای زیباسازی صورت و یا کاشت مو به یک کلینیک مخصوص این کار مراجعه می‌کنید برای لیزر کردن نیز کلینیک‌هایی وجود دارند که با دستگاه‌های حرفه‌ای و کادر با تجربه به لیزر مو‌های زائد بدن می‌پردازند. کلینیک لیزر مو‌های زائد در واقع یک مرکز پزشکی است که پزشکان در آن به مشاوره، آزمایش، معاینه‌های لازم برای لیزر پرداخته و تمامی جلسات لیزر در این مکان انجام می‌شود. در این مرکز پزشکی اتاق‌های مختلفی در نظر گرفته شده است که در آن‌ها به کار‌های مختلفی از جمله معاینه و لیزر می‌پردازند. شما می‌توانید به صورت حضوری و غیر حضوری با پزشکان این مراکز مشورت کرده و برای انجام خدمات به کلینیک مورد نظر خود مراجعه کنید. در ادامه مطلب درباره ویژگی‌های یک کلینیک معتبر لیزر توضیحاتی را ارائه خواهیم داد.

ویژگیهای یک کلینیک لیزر موهای زائد معتبر

امروزه تعداد بسیاری کلینیک در حال انجام لیزر مو‌های زائد هستند اما تعداد کمی از آن‌ها دارای اعتبار می‌باشند. به همین دلیل یکی از دغدغه‌های مردم پیدا کردن یک کلینیک معتبر برای انجام لیزر می‌باشد. درآمد بالای این کار باعث شده است تا افراد سودجو وارد این کار شده و با راه‌اندازی مراکز نامعتبر سعی در کسب درآمد از افراد نا آگاه در این زمینه داشته باشند. یک کلینیک لیزر مو‌های زائد معتبر دارای ویژگی‌هایی است که با بررسی آن‌ها می‌توانیم از اعتبار آن‌ها آگاه شویم. ویژگی‌های یک مرکز معتبر شامل داشتن مجوز از وزارت بهداشت، مشاوره با پزشک متخصص، استفاده از بهترین دستگاه‌ها، قیمت‌های مناسب و منطقی می‌باشد که در ادامه به توضیح یک به یک آن‌ها خواهیم پرداخت.

داشتن مجوز

یکی از ساده‌ترین و در عین حال مهم‌ترین ویژگی‌های یک کلینیک لیزر مو‌های زائد معتبر داشتن مجوز از وزارت بهداشت است. مجوز وزارت بهداشت در واقع تعیین‌کننده بسیاری از استاندارد‌ها در یک مرکز لیزر است و در صورت نداشتن این مجوز نمی‌توان به آن اطمینان کرد. ممکن است برای شما این سؤال ایجاد شود که چگونه از داشتن مجوز یک مرکز اطمینان حاصل کنیم؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که به دستور وزارت بهداشت مجوز باید در نقطه‌ای از کلینیک نصب شود تا تمامی مراجعین بتوانند آن را مشاهده کنند. وزرات بهداشت با مشخص کردن استاندارد‌هایی مانند اتاق معاینه، اتاق انتظار، تهویه مناسب، استفاده از دستگاه‌های معتبر و. . باعث افزایش اعتبار و کیفیت یک کلینیک می‌شود.

 پزشکان متخصص

یکی از استاندارد‌هایی که وزرات بهداشت برای یک کلینیک لیزر مو‌های زائد مشخص می‌کند استفاده از پزشکان متخصص در زمینه پوست و مو می‌باشد. کلینیک لیزر در اولین مرحله یک مرکز پزشکی می‌باشد که بر پایه پزشکان بنا شده است. در صورتی که یک مرکز دارای پزشکان متخصص خوبی نباشد ممکن است از نتیجه لیزر راضی نباشید. همچنین دستگاه‌های لیزر نیازمند اوپراتور‌های با تجربه و ماهر است. اگر اوپراتور به درستی از دستگاه استفاده نکند احتمال ایجاد عوارض بسیار بالا رفته و مشکلات زیادی برای پوست شما ایجاد می‌شود. بنابراین ضمن بررسی مجوز یک مرکز سعی کنید پزشکان و اوپراتور‌های آن را از طریق رضایت یا عدم رضایت مشتریان بررسی نمایید. البته باید این نکته را در نظر بگیرید که سابقه یک مرکز می‌تواند تا حد زیادی در انتخاب شما تأثیرگذار باشد.

 استفاده از بهترین دستگاهها

فراموش نکنید که یک مرکز با مجوز و پزشکان با مهارت و تجربه بالا بدون تجهیزات کاری از پیش نخواهد برد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک کلینیک لیزر مو‌های زائد معتبر استفاده از تجهیزات و دستگاه‌های حرفه‌ای لیزر می‌باشد. یک مرکز حرفه‌ای باید انواع دستگاه‌ها برای لیزر انواع رنگ پوست و مو را داشته و همچنین از تکنولوژی روز دنیا برای لیزر استفاده کند. یک کلینیک معتبر باید بهترین دستگاه‌های لیزر برای از بین بردن مو‌های زائد از IPL گرفته تا دستگاه‌های حرفه‌ای بر پایه تکنولوژی‌های الکساندریت، ان دی یانگ و دیود را داشته باشد.

با توجه به این که دستگاه‌های لیزر می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در تأثیر و دائمی بودن لیزر داشته باشند، اما نباید این نکته را از یاد ببرید که دستگاه‌های لیزر توسط یک اوپراتور تنظیم می‌شوند. میزان اهمیت اوپراتور و دستگاه در تأثیر لیزر درمانی برابر می‌باشد. یک کلینیک لیزر مو‌های زائد معتبر از تمامی تکنولوژی‌های لیزر استفاده کرده و سعی دارد بهترین شرکت‌های تولید‌کننده دستگاه‌های لیزر را برای خرید دستگاه انتخاب کند.

 قیمتهای مناسب و منطقی

آخرین ویژگی یک کلینیک لیزر مو‌های زائد معتبر قیمت‌های مناسب و منطقی می‌باشد. البته به این نکته توجه داشته باشید که قیمت مناسب و منطقی به معنای یک قیمت ارزان نیست. برخی از کلینیک‌ها قیمت‌های لیزر برای یک جلسه را بسیار پایین‌تر از تعرفه واقعی آن در نظر گرفته‌اند. پیش از آن که به یک مرکز مراجعه کنید قیمت آن را با تعرفه مقایسه کنید و در صورت پایین بودن بیش از حد قیمت‌ها به آن مرکز مراجعه نکنید. زیرا هر مرکز به دنبال کسب سود از این راه درمانی است و این پایین بودن قیمت‌ها مطمئناً به علت یک مشکل در خدمات مرکز می‌باشد.

برخی از مردم بر این باورند که هر چقدر یک مرکز گران‌تر باشد به معنای کیفیت بالای آن است اما این باور نیز اشتباه است. بالا بودن هزینه‌های یک کلینیک لیزر مو‌های زائد به هیچ عنوان به معنای کیفیت بالای آن نبوده و بر خلاف تصور بیشتر مردم قیمت‌های باید منطقی و مناسب باشد. سعی کنید هنگام انتخاب یک مرکز معتبر به نکته قیمت‌ها توجه کافی داشته باشید.

هزینهها در کلینیک لیزر موهای زائد

یک کلینیک لیزر مو‌های زائد دارای هزینه‌های خاص خود بوده و در بسیاری از مواقع این هزینه در تعیین قیمت هر جلسه لیزر تأثیرگذار می‌باشند. عواملی که بر قیمت لیزر درمانی تأثیر دارند به شرح زیر هستند:

  1. تعویض لوازم مصرفی: بسیاری از لوازم در کلینیک لیزر موهای زائد مصرفی هستند. برای مثال تمام دستگاه‌های لیزر کارتریج یا شات‌های محدود دارند. دستگاه‌های لیزر پس از مدتی استفاده و شلیک تعداد مشخصی پرتو لیزری نیاز به تعویض کارتریج داشته و باید هزینه‌ای برای تعویض آن پرداخت شود. این هزینه تنها یکی از هزینه‌های مصرفی یک کلینیک می‌باشد.
  2. تعمیر دستگاهها: بدون شک هر دستگاهی پس از مدتی استفاده نیازمند تعمیر و یا حتی بازبینی است. یکی از هزینه‌های کلینیک لیزر موهای زائد مربوط به تعمیر و یا بازبینی این دستگاه‌ها توسط نمایندگی‌ها می‌باشد. تمام کلینیک‌ها بر این موضوع واقف بوده و هزینه‌هایی را برای آگاهی از عملکرد صحیح دستگاه‌ها به صورت ماهیانه پرداخت می‌کنند.
  3. دستمزد پزشکان و متخصصین: مسلماً یک مرکز حرفه‌ای با پزشکان و متخصصین ماهر دارای هزینه‌های بیشتر نسبت به یک کلینیک لیزر موهای زائد معمولی می‌باشد. زمانی که شما در مرکز خود از پزشکان با تجربه و مهارت بالا استفاده می‌کنید باید هزینه‌های بیشتری را برای دستمزد ماهیانه به آن‌ها پرداخت کنید.

نکات مهم در انتخاب کلینیک لیزر موهای زائد

پیش از آن که به انتخاب یک کلینیک لیزر مو‌های زائد بپردازید باید به نکاتی توجه داشته باشید. توجه به این نکات باعث می‌شود تا در انتخاب یک مرکز حرفه‌ای موفق عمل کرده و در نتیجه از لیزر درمانی خود نهایت رضایت را داشته باشید:

  • یکی از مهم‌ترین نکات در انتخاب یک کلینیک لیزر موهای زائد برخورد پرسنل و کادر درمان می‌باشد. سعی کنید به مرکزی مراجعه کنید که برخورد پرسنل آن حرفه‌ای و با احترام باشند.
  • زمان‌بندی درست جلسات لیزر یکی دیگر از نکات مهم درباره کلینیک لیزر موهای زائد است. در بسیاری از مراکز زمان‌بندی لیزر درست انجام نشده و شما در مرکز معطل می‌شوید. توجه داشته باشید که مرکز مورد نظر در این خصوص درست عمل کند.
  • توجه داشته باشید که پیش از تعیین جلسات لیزر باید یک ناحیه از بدن شما در کلینیک لیزر موهای زائد با دستگاه لیزر امتحان شود تا پزشک از عدم حساسیت شما نسبت به اشعه لیزر اطمینان حاصل کند.
  • در یک کلینیک لیزر موهای زائد باید انواع دستگاه‌ها و خدمات برای مراجعین فراهم باشد تا بتوانند حق انتخاب داشته باشند. همچنین یک مرکز باید زمان‌های مختلفی را برای انجام جلسات لیزر داشته باشد.
  • پاسخگو بودن پرسنل و کادر یک کلینیک لیزر موهای زائد نسبت به سؤالات مراجعین از اهمیت بسیار بالایی برخودار است و این موضوع باعث می‌شود تا نظم کلینیک برقرار شده و عدم پاسخگویی ممکن است مراجعین را نسبت به مرکز بدبین کند.
  • یک کلینیک لیزر موهای زائد خوب باید پزشکان متعهد نسبت به سلامت بیمار داشته باشد. در صورتی که یک مرکز به بیماران خود اهمیت ندهد انتخاب خوبی برای انجام لیزر نمی‌باشد.
  • عوارض لیزر مو‌های زائد

    اگرچه لیزر مو‌های زائد یکی از مؤثرترین روش‌های کاهش مو‌های زائد است، اما همانند هر روش درمانی دیگر، ممکن است عوارضی داشته باشد. عوارض ممکن از جمله موارد زیر می‌تواند باشد:

    تحریک و التهاب پوست: پس از انجام لیزر، پوست در منطقه مورد درمان ممکن است تحریک و التهاب پیدا کند که معمولاً با سوزش و قرمزی همراه است. این علائم معمولاً پس از چند روز بهبود می‌یابند.

    خشکی و ترک‌های پوست: استفاده از لیزر ممکن است باعث خشکی و ترک‌های پوست در منطقه مورد درمان شود.

    تغییر رنگ پوست: استفاده از لیزر ممکن است باعث تغییر رنگ پوست در منطقه مورد درمان شود. این عارضه در برخی از افراد بیشتر به چشم می‌آید.

    سوختگی و آسیب به پوست: در صورت استفاده نادرست از دستگاه لیزر، ممکن است پوست سوختگی و آسیب ببیند.

    رشد مجدد مو: در برخی موارد، ممکن است مو‌های زائد پس از چند ماه دوباره رشد کنند.

    با این حال، بسیاری از افراد به خوبی به این روش پاسخ می‌دهند و هیچ علائم نامطلوبی ندارند. برای کاهش احتمال عوارض باید از یک پزشک مجرب و دارای مجوز استفاده کرد و دستورالعمل‌های پساعملیاتی مربوطه را به دقت دنبال کرد.

    عوارض و علایم لیزر مو‌های زائد

    برای یک یا دو روز پس از لیزر یک قسمت از بدن، ناحیه تحت درمان پوست شما شبیه آفتاب سوختگی به نظر می‌رسد. کمپرس‌های خنک و مرطوب‌کننده‌ها ممکن است به التیام این حساسیت‌ها کمک کنند. اگر صورت شما ناحیه مورد درمان شد، می‌توانید روز بعد آرایش کنید مگر اینکه پوستتان تاول‌زده باشد.

    به وجود آمدن تاول‌ها بعد از لیزر نادر است، اما در افرادی که رنگ پوست تیره‌تری دارند، احتمال بیشتری برای سوختگی و تاول دارند. سایر عوارض جانبی بالقوه تورم، قرمزی و جای زخم روی پوست است. همچنین باید بدانید که جای زخم دائمی یا تغییر رنگ پوست در عمل لیزر نادر است.

    در طول یک ماه آینده، مو‌های تحت درمان شما میریزند. برای کمک به جلوگیری از تغییرات موقتی در رنگ پوست درمان شده، در ماه بعد از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

    عوارض لیزر مو‌های زائد واژن

    عوارض لیزر مو‌های زائد واژن شامل درد، خونریزی، التهاب و عفونت در منطقه مورد درمان می‌شود. اما این عوارض بسیار نادر و در صورت انجام درمان توسط پزشک مجرب و با استفاده از دستگاه‌های لیزر با کیفیت مناسب، کاهش می‌یابد.

    بیشترین عوارض لیزر مو‌های زائد واژن، به دلیل عدم رعایت بهداشتی و تخصصی در انجام روش توسط افراد غیرمجرب و استفاده از دستگاه‌های با کیفیت پایین و نامناسب رخ می‌دهد. در بعضی موارد، افرادی که مشکلاتی مانند عفونت‌های قبلی، خارش و التهاب در منطقه مورد درمان داشته باشند، باید با پزشک خود در مورد مشکلاتشان مشورت کنند.

    لذا برای جلوگیری از عوارض لیزر مو‌های زائد واژن، بهتر است که این روش تنها توسط پزشکان مجرب و با استفاده از دستگاه‌های لیزر با کیفیت مناسب، صورت گیرد. همچنین، برای کاهش خطر عوارض، باید قبل از انجام لیزر مو‌های زائد واژن، از تمامی موارد بهداشتی و قوانین بهداشتی رعایت شده و به پزشک خود اعلام شود.

    یکی از مشکلات هر انسان در طول زندگی از بین بردن مو‌های زائد بدن است. روش‌های مختلفی برای محو کردن آن‌ها به صورت موقت وجود دارد اما از زمان گذشته این مشکل همراه انسان بوده و هست. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی روش‌های جدیدی برای از بین بردن مو‌های زائد ایجاد شده است. یکی از این روش‌ها لیزر است که ممکن است بسیاری از شما درباره آن شنیده باشید. لیزر مو‌های زائد یکی از رایج‌ترین روش‌های زیبایی است که هم اکنون در تمامی کشور‌های دنیا انجام می‌شود. در این روش نور بسیار متمرکز را به فولیکول‌های مو می‌تابانند. سپس رنگدانه در فولیکول‌ها نور را جذب می‌کند. که مو را از بین می‌برد. لیزر برای از بین بردن مو‌های زائد صورت، ساق پا، چانه، پشت، بازو، زیر بغل، خط بیکینی و سایر نواحی مفید است. برخی از مردم لیزر مو‌های زائد را بی فایده و برخی از انجام دادن آن می‌ترسند. ما در این مقاله قصد داریم به توضیح کامل درباره لیزر و نحوه از بین بردن مو‌های زائد بدن بپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب در وبسایت کلینیک تخصصی پوست و مو بهدیس همراه باشید

بهترین لیزر موهای زائد

همانطور که به خوبی می‌دانید مو‌های زائد به مو‌های اضافی رو بدن گفته می‌شود که باعث ایجاد مشکلات زیادی مانند التهاب پوستی، فولیکولیست کاذب و. . می‌شوند. بسیاری از مردم تصور می‌کنند مو‌های ناحیه‌های خاصی از بدن مو‌های زائد هستند اما باید بدانید مو‌های تمام بدن می‌توانند جزء مو‌های زائد محسوب شوند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی روش‌های بی نظیری برای حذف مو‌های زائد ایجاد شده است که یکی از بهترین آن‌ها لیزر است. همانطور که می‌دانید لیزر مو‌های زائد امروزه طرفدار‌های زیادی داشته و بیشتر مردم به استفاده از این روش روی آورده‌اند. در ادامه مطلب به توضیحاتی درباره بهترین لیزر مو‌های زائد خواهیم پرداخت.

لیزر مو‌های زائد از روش‌های امن و بی خطر برای زیباسازی است که به با هدف گرفتن فولیکول‌ها مو‌های زائد شما را برای همیشه از بین می‌برد. این روز‌ها با پیشرفت تکنولوژی فناوری‌های بی نظیری در لیزر ایجاد شده است که هرکدام از آن دارای ویژگی‌های خاص خود است. اما یکی از سؤالات مردم در این باره این است که بهترین لیزر مو‌های زائد چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت بهترین لیزر یک دروغ است که برای تبلیغات استفاده می‌شود و در بین فناوری‌های مختلف لیزر بهترینی وجود ندارد. هر کدام از فناوری‌های لیزر دارای مزایا و معایب مختص به خود بوده و نسبت به رنگ پوست افراد مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال لیزر الکساندریت سرعت بالایی داشته و بسیار کارآمد است اما برای پوست‌های تیره تأثیر خوبی ندارد. بنابراین بهترین لیزر باید بر اساس رنگ پوست شما انتخاب شود و هیچ دستگاهی به دستگاه دیگر ارجحیت ندارد.

بهترین فناوریهای لیزر موهای زائد

پس از آن که متوجه شدید بهترین لیزر مو‌های زائد اشتباه است، نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که فناوری لیزر با دستگاه متفاوت است. بسیاری از مردم به اشتباه فناوری را همان دستگاه لیزر می‌دانند اما باید بدانید که فناوری لیزر به دسته تقسیم می‌شود در صورتی که دستگاه‌های لیزر بسیاری در بازار موجود است. دستگاه‌های لیزر هر کدام بر پایه یکی از فناوری‌های لیزر ساخته می‌شوند. برای مثال دستگاه الکساندریت بر پایه فناوری لیزر الکساندریت ساخته شده است. تا امروز فناوری‌های مختلفی برای لیزر ایجاد شده است اما 4 فناوری از بهترین فناوری‌های لیزر برای رفع مو‌های زائد می‌باشند که در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت.

4 فناوری مهم در بهترین لیزر مو‌های زائد به شرح زیر می‌باشند:

  1. فناوری IPL: این فناوری در واقع لیزر نیست و از پرتو‌های نوری با انرژی بالا استفاده می‌کند. این فناوری بهترین لیزر موهای زائد برای استفاده در خانه و سالن‌های آرایشی می‌باشد. البته باید گفت که برخی از دستگاه‌های ساخته شده بر پایه این فناوری در مراکز بزرگ لیزر مورد استفاده قرار می‌گیرد اما معمولاً دستگاه‌های مبتنی بر IPL کوچک و قابل حمل هستند و در درمان‌های خانگی کاربرد بسیار زیادی دارند.
  2. فناوری الکساندریت: یکی از بهترین لیزر موهای زائد از نظر کارشناسان لیزر الکساندریت است. این فناوری بسیار حرفه و سریع بوده و می‌تواند تمام بدن را در زمان کمتر از یک ساعت لیزر کند. البته باید در نظر داشته باشید که این لیزر که دارای طول موج 755 نانومتر است بهترین اشعه برای پوست‌های سفید و مو‌های نازک و روشن می‌باشد. دستگاه‌هایی که مبتنی بر این تکنولوژی و فناوری ساخته می‌شوند از پرکاربردترین دستگاه‌های مراکز و کلینیک‌های لیزر هستند. بیش از 20 سال است که این فناوری در ساخت دستگاه‌های لیزر استفاده می‌شود.
  3. فناوری دیود: این فناوری را از فناوری‌های بی نظیر لیزر است که دارای کاربرد‌های بسیاری برای رفع مو‌های زائد است. لیزر دیود را می‌توان بهترین لیزر موهای زائد برای پوست‌های سبزه دانست به طوری که بیشتر مراکز لیزر درمانی از دستگاه‌های مبتنی بر این فناوری استفاده می‌کنند. البته دستگاه‌هایی که بر اساس فناوری دیود ساخته می‌شوند به علت تابش‌های بی وقفه و کوتاه معمولاً درد بیشتری نسبت به دیگر دستگاه‌ها داشته و به همین دلیل با استقبال کمتری روبرو شده‌اند. اما با این وجود نمی‌توان از تأثیرات این فناوری لیزر چشم پوشی کرد.
  4. فناوری ان دی یانگ: برای کسانی که پوست‌های تیره‌ای دارند فناوری‌های الکساندریت و دیود کم تأثیر و پرخطر است. بهترین لیزر موهای زائد برای این افراد فناوری ان دی یانگ می‌باشد. این فناوری بی نظیر می‌تواند روی پوست‌های بسیار تیره تأثیرگذاری زیادی داشته باشد و باعث از بین رفتن 90 درصد مو‌های زائد بدن در این افراد شود. همه روزه دستگاه‌های مختلفی مبتنی بر این لیزر بی نظیر ساخته می‌شود. البته لیزر‌های دیگر مانند لیزر دکا با ترکیب فناوری ان دی یانگ و الکساندریت دارای انعطاف زیادی بوده و متقاضیان بیشتری نیز دارد. دستگاه دکا را می‌توان یکی از بهترین دستگاه‌های لیزر مو‌های زائد دانست.

 

بهترین لیزر موهای زائد؛ سه طول موج

پس از توضیحاتی که درباره بهترین لیزر مو‌های زائد داده شد باید به معرفی سه طول موج معروف لیزر بپردازیم. لیزر‌ها دارای طول موج مشخصی هستند که ویژگی‌های آن‌ها را این طول موج‌ها مشخص می‌کنند:

  • طول موج فناوری Alex که دستگاه الکساندریت بر اساس آن ساخته شده است 755 نانومتر می‌باشد. این لیزر می‌تواند انرژی زیادی را به سرعت بسیار بالا به پوست منتقل کند و در لیزر مو‌های زائد تأثیر بسیار زیادی دارد.
  • فناوری Speed که دستگاه دیود بر اساس آن ساخته شده است طول موج 810 نانومتر دارد. این لیزر دارای نفوذ به پوست زیادی در بین اشعه‌ها می‌باشد که تأثیر بسیار زیادی روی از بین بردن فولیکول‌های مو می‌گذارد.
  • طول موج فناوری YAG که دستگاه ان دی یانگ بر اساس آن ساخته شده است 1064 نانومتر است. اگر به دنبال بیشترین نفوذ به پوست در بین اشعه‌های مختلف دارید می‌توانید از این تکنولوژی استفاده کنید.

دستگاه کندلا

یک مرکز لیزر مو‌های زائد علاوه بر پزشکان متخصص باید دستگاه‌های حرفه‌ای نیز داشته باشد. همانطور که در بالا اشاره کردیم دستگاه‌های لیزر بر اساس تکنولوژی‌های مختلف لیزر و طول موج آن‌ها ساخته می‌شوند. در گذشته شرکت‌های کمی به تولید این دستگاه‌ها می‌پرداختند اما امروزه مدل‌های مختلفی از این دستگاه‌ها در بازار موجود است و شما می‌توانید برای خریداری آن‌ها اقدام نمایید. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که تعداد کمی از این مدل دستگاه‌ها دارای اعتبار و کیفیت بالا هستند که یکی از آن‌ها دستگاه کندلا می‌باشد. ما در این مقاله قصد داریم به توضیح دستگاه‌های مختلف لیزر و به خصوص کندلا بپردازیم.

 معرفی انواع دستگاه لیزر

پیش از آن که به معرفی دستگاه کندلا بپردازیم باید توضیحاتی را درباره دستگاه‌های مختلف لیزر ارائه دهیم.

  • یکی از دستگاه‌های لیزر دستگاه IPL است که برای پوست‌های روشن و مو‌ها تیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه دارای پرتو‌هایی است که به کمک آن می‌تواند مو‌های زائد را از بین ببرد. کاربرد IPL در سالن‌های آرایشی و ماساژ می‌باشد و نسبت به دستگاه کندلا بسیار ساده است.
  • لیزر دیود یکی از لیزر‌های بسیار قدرتمند است که دارای نفوذ بسیار زیادی به پوست می‌باشد. کاربرد این دستگاه لیزر برای پوست‌های سبزه است. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که این دستگاه لیزر نسب به دستگاه کندلا برای پوست‌های ما ایرانی‌ها خیلی خوب نیست.
  • دستگاه لیزر ان دی یانگ از دستگاه‌های بسیار حرفه‌ای و پرکاربرد است که برای پوست‌های تیره به کار می‌رود. این دستگاه با طول موج 1000 نانومتر بیشترین نفوذ را به پوست داشته و و برای تخریب فولیکول‌های مو بسیار مناسب است.
  • دستگاه‌های لیزر ICE Platina Plus و ICE Platinum از دستگاه‌های بسیار حرفه‌ای در مراکز لیزر هستند که بازدهی بسیار بیشتری نسبت به دستگاه‌های دیگر لیزر دارند. این دو دستگاه از ترکیب سه فناوری Alex، Speed، YAG به صورت همزمان استفاده می‌کند و قدرت تخریب فولیکول‌ها در این دستگاه‌ها بسیار بالا می‌باشد.
  • دستگاه الکساندریت یکی از بهترین دستگاه‌ها و پرکاربردترین آن‌ها در کلینیک‌ها می‌باشد که قدرت و میزان تأثیرگذاری آن برای پوست‌های روشن بسیار بالا می‌باشد. این دستگاه که در حال حاضر از بهترین دستگاه‌های لیزر دنیا می‌باشد طول موج 755 دارد و همچنین دارای سیستم خنک‌کننده بسیار پیشرفته‌ای است.

یکی از معروف‌ترین دستگاه‌های الکساندریت دستگاه کندلا می‌باشد که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

مقایسه دستگاههای ICE Platina Plus، ICE Platinum با دستگاه کندلا

هر یک از دستگاه‌های لیزر دارای مزایای خاص خود هستند و همانطور که پیش از این گفته شد انتخاب بهترین دستگاه لیزر در بین آن‌ها کار بسیار اشتباهی است اما می‌توان آن‌ها را باهم مقایسه کرد. مقایسه دستگاه‌های ICE Platina Plus، ICE Platinum با دستگاه کندلا به شرح زیر می‌باشد:

  • دستگاه‌های ICE Platina Plus، ICE Platinum دارای سه طول موج مختلف هستند که مو‌های زائد را در سریع‌ترین حالت ممکن از بین می‌برند اما دستگاه کندلا به علت داشتن یک طول موج دارای تمرکز بیشتری بوده در پرتاب انرژی در یک نقطه بوده و می‌تواند به جهت یکسان حرکت کند.
  • دستگاه‌های ICE Platina Plus، ICE Platinum و دستگاه کندلا دارای قابلیت تنظیم انرژی و طول موج اشعه بوده و به همین دلیل تا به امروز در هیچ کدام آسیب‌های جدی پوستی گزارش نشده است.
  • با دستگاه کندلا می‌توانید مو‌های زائد درجه‌های پوستی 1 تا 3 را به طور کامل از بین ببرید.
  • تعداد جلسات لیزر درمانی با دستگاه‌های ICE Platina Plus، ICE Platinum به علت عمق نفوذ بیشتر تقریباً 5 تا 6 جلسه بوده در صورتی که تعداد جلسات با دستگاه کندلا تقریباً بین 6 تا 8 جلسه می‌باشد.

مقایسه دستگاه کندلا با دیگر دستگاههای لیزر

دستگاه الکساندریت از با کیفیت‌ترین دستگاه‌های لیزر موجود در بازار است که در بین مدل‌های آن، دستگاه کندلا را می‌توان از بهترین‌ها دانست. این دستگاه به راحتی با دستگاه‌های دیگر قابل مقایسه است:

  • دستگاه IPL به علت استفاده از فلش لامپ دامنه بیشتری از پوست را تحریک کرده و آسیب‌های بیشتری نسبت به دستگاه کندلا دارد. با این که هزینه‌های IPL کمتر است اما در بلند مدت استفاده از الکساندریت بهتر و به صرفه‌تر می‌باشد.
  • سرعت دستگاه کندلا نسبت به دستگاه IPL بسیار بالا بوده و به همین دلیل در تعداد جلسات بسیار کمتری می‌توان به نتیجه رسید.
  • مو‌های نازک و روشن به راحتی به کمک دستگاه کندلا از بین ‌می‌روند. البته ممکن است تعداد جلسات برای مو‌های کرکی افزایش یابد اما مطمئن باشید پس از مدتی آن‌ها نیز از بین ‌می‌روند. در صورتی که دستگاه دیود برای حدف مو‌های زائد روشن تقریباً بدون استفاده است.
  • دستگاه کندلا با طول موج 755 نانومتر به صورت کامل ملانین موهی زائد را هدف گرفته و در نتیجه می‌تواند به راحتی فولیکول آن‌ها را تخریب کند. این دستگاه می‌تواند بسیار وسیع‌تر از IPL عمل کرده و تقریباً تمام بدن را در کمتر از یک ساعت لیزر کند.

ویژگیهای دستگاه کندلا

در بین مدل‌های الکساندریت بیشتر مراکز لیزر از دستگاه کندلا استفاده می‌کنند. یکی از دلایل استفاده از این دستگاه به صرفه بودن آن است که در نتیجه باعث می‌شود تا مراجعین هزینه معقول‌تری را برای از بین بردن مو‌های زائد خود پرداخت کنند. البته یکی از ویژگی‌های بی نظیر این دستگاه مقاوم بودن آن است که باعث افزایش طول عمر آن نیز می‌شود. سیستم خنک‌کننده این دستگاه باعث می‌شود تا لیزر برای شما در کم درد‌ترین حالت ممکن انجام شود و طول موج مخصوص آن می‌تواند با دقت و سرعت زیاد تمامی فولیکول‌ها را از بین ببرد. میزان تأثیرگذاری این دستگاه نسبت به دستگاه‌های دیگر بیشتر بوده و همین دلیل محبوبیت آن می‌باشد.

سؤالات متداول درخصوص لیزر موهای زائد

آیا می‌توانیم مو‌های زائد را برای همیشه با لیزر حذف کنیم؟

پاسخ این سؤال خیر است. لیزر مو‌های زائد با گرم کردن فولیکول‌های مو برای جلوگیری از رشد مو‌های جدید عمل می‌کند. اگرچه این روش اغلب به عنوان رئش از بین بردن “دائمی” مو‌های زائد معرفی می‌شود، اما لیزر درمانی فقط تعداد مو‌های ناخواسته را در یک منطقه خاص کاهش می‌دهد. در نتیجه باید گفت که نمی‌توانید برای همیشه و به طور کامل از شر مو‌های زائد خلاص شوید.

لیزر مو‌های زائد چقدر دردناک است؟

در بیشتر موارد، لیزر مو‌های زائد کمترین درد را ایجاد می‌کند، به خصوص زمانی که آن را با سایر روش‌های درمانی مانند اپیلاسیون مقایسه کنید. بسیاری از بیماران اظهار می‌کنند که درد لیزر بسیار قابل تحمل‌تر از روش‌هایی مانند اپلاسیون است. البته، ناحیه‌ای که لیزر می‌شود و آستانه تحمل شما، میزان درد مرتبط با لیزر مو‌های زائد را تعیین می‌کند. اگر پوست حساسی دارید یا تحمل درد و سوزش حاصل از لیزر برای شما غیرقابل تحمل است می‌توانید از پماد‌های بی حس‌کننده پیش از لیزر استفاده کنید.

آیا مو‌ها بعد از لیزر رشد می‌کنند؟

مو‌هایی که با لیزر آسیب دیده‌اند معمولاً دوباره رشد نمی‌کنند، اگرچه رشد مجدد موی جدید در نواحی مختلف امکان‌پذیر است. مو‌ها پس از لیزر مو‌های زائد کندتر رشد نمی‌کنند. با این حال، با هر مرحله رشد متوالی، فولیکول‌های قابل توجه کمتری در ناحیه لیرز شده خواهید داشت. همچنین باید بدانید که مو‌های لیزر شده پس از رشد مجدد ضعیف‌تر و نازک‌تر خواهند شد.

لیزر مو‌های زائد چقدر دوام دارد؟

لیزر مو‌های زائد معمولاً دائمی نیست، اما ممکن است برای طولانی مدت مؤثر باشد. برخی از افراد گزارش می‌دهند که پس از 10 سال یا بیشتر، هیچ مویی برنمی گردد. برخی دیگر زودتر رشد مجدد را تجربه می‌کنند و برای جلوگیری از مو‌های ناخواسته به درمان‌های موقتی تکیه می‌کنند.

آیا 3 جلسه برای لیزر مو‌های زائد کافی است؟

یکی از سؤالات رایج مردم این است که چند جلسه لیزر برای از بین بردن مو‌های زائد برای همیشه لازم است؟ پاسخ این سؤال به میزان رشد موی بدن شماٰ جنس مو‌های شما و رنگ پوست و موی شما بستگی دارد، اما معمولاً 3 جلسه درمان برای عموم افراد جواب نمی‌دهد و ممعمولا بیشتر افراد می‌توانند درمان اولیه خود را در عرض حداقل 4تا 6 جلسه به پایان برسانند. به طور کلی 8 جلسه لیزر برای جواب‌گیری کامل عموم افراد کافی خواهد بود.

آیا لیزر بهتر از اپیلاسیون است؟

وقتی صحبت از از بین بردن مو‌های زائد می‌شود، لیزر درمانی بهترین روش است. این یک راه حل طولانی مدت است که درد بسیار کمتری را نسبت به اپیلاسیون دارد. اگر مستعد رشد مو‌های زائد هستید، این تنها روشی است که باید انتخاب کنید، زیرا فولیکول مو را کاملاً از بین می‌برد.

اگر قبل از لیزر مو‌های زائد اصلاح نکنید چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر قبل از جلسه لیزر نواحی مورد لیرز را اصلاح نکنید، لیزر مو‌ها را سوزانده و در نتیجه باعث سوختگی پوست شما می‌شود. علاوه بر این، اگر مو‌ها به درستی تراشیده نشده باشند، درمان به اندازه کافی مؤثر نخواهد بود و ممکن است منجر به رشد مجدد و موقتی مو‌ها در لایه بالایی پوست شما شود.

آیا لیزر مو‌های زائد عوارض دارد؟

تجربه ناراحتی موقت پوست، تورم و قرمزی در نواحی آسیب دیده، تعداد تحریک شدن پوست و مواردی از این دست از عوارض رایج لیزر هستند که ممکن است بعد از درمان آن‌ها را تجربه کنید. با این حال، این علائم تحریک به احتمال زیاد پس از چند ساعت از درمان ناپدید می‌شوند. به منظور جلوگیری از این مشکلات نیز می‌توانید از پماد‌های درمان التهاب پوست مانند پماد زینک استفاده کنید.

آیا می‌توانم بعد از لیزر مو‌های زائد اصلاح کنم؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت که بلافاصله پس از لیزر مو‌های زائد خود، نیازی به اصلاح ناحیه تحت درمان ندارید. اگر چند روز بعد مو‌های زائد را مشاهده کردید، می‌توانید آن ناحیه را اصلاح کنید. لیزر مو‌های زائد به جلسات متعدد نیاز دارد تا لیزر مو‌های زائد شما را از بین ببرد. به علت آسیب دیدگی پوست پس از لیزر توصیه می‌شود آن قسمت را شیو نکنید و با لیف نشویید.

آیا می‌توان درست قبل از لیزر مو‌های زائد اصلاح کرد؟

هنگامی که برای لیزر مو‌های زائد آماده می‌شوید، مطمئن شوید که شب قبل یا صبح درمان خود را اصلاح کرده‌اید. دلیل این احتیاط این است که شما می‌خواهید تا حد امکان مو‌های زائد را حذف کنید تا انرژی لیزر را جذب نکند و باعث آسیب رسیدن به پوست شما نشود.

بعد از لیزر مو‌های زائد چه کار‌هایی را نمی‌توان انجام داد؟

دانستن نحوه مراقبت از پوست پس از لیزر مو‌های زائد برای کاهش عوارض جانبی بسیار مهم است، اما همچنین باید بدانید که چه کار‌هایی را پس از انجام لیزر انجام ندهید.

  • پس لیزر پوست خود برنزه نکنید و آفتاب نگیرید این موضوع ممکن است خطر هیپوپیگمانتاسیون (لکه‌های روشن) و همچنین سوختگی را افزایش دهد.
  • از لوسیون‌های برنزه‌کننده استفاده نکنید. اگرچه این محصولات به ظاهر بی ضرر هستند، اما می‌توانند برای پوستی که به تازگی تحت لیزر درمانی قرار گرفته است، تحریک‌کننده باشد. ممکن است سوختگی و تاول را روی پوست خود تجربه کنید.
  • از استفاده از لوسیون‌های حاوی عطر یا عطر در ناحیه درمان خودداری کنید. این‌ها ممکن است باعث قرمزی یا تغییر رنگ و تحریک پوست شوند.
  • اگر ناحیه تحت لیزر زیر بغل شماست بعد از لیزر از دئودورانت به زیر بغل استفاده نکنید. این محصولات همچنین ممکن است باعث تحریک پوست شوند.
  • حداقل برای چند روز از اسکراب بدن خودداری کنید، زیرا می‌تواند پوست شما را تحریک کند.

آیا می‌توان بعد از لیزر مو‌های زائد حمام کرد؟

پس از لیزر مو‌های زائد، باید به مدت 48 ساعت از حمام و دوش آب گرم خودداری کنید تا از تحریک شدن پوست خود جلوگیری کنید. همچنین باید حداقل 10 روز پس از درمان از لایه‌برداری نواحی لیزر شده خودداری کنید.

آیا می‌توانم بعد از لیزر مو‌های زائد از مرطوب‌کننده استفاده کنم؟

کنید بعد از جلسه درمان به صورت خود مرطوب‌کننده بزنید. این می‌تواند به کاهش قرمزی و حفظ سلامت پوست در بین درمان‌های لیزر مو‌های زائد کمک کند. با این حال، نیازی به استفاده از لوسیون ضد باکتری ندارید، زیرا احتمالاً منجر به خشکی می‌شود.

 

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.