مرگ در اثر تزریق بوتاکس

مرگ در اثر تزریق بوتاکس

مرگ در اثر تزریق بوتاکس مسئله ترسناک این روزها.پوست صورت یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار در زیبایی افراد است که متاسفانه همیشه به تازگی و شادابی دوران جوانی باقی نمی‌ماند. افراد در سنین میانسالی و پیری با مشکلات پوستی مختلفی مواجه می‌شوند که بیشتر آن‌ها ناشی از کاهش کلاژن می‌باشد. اولین علامت پیری پوست، چین و چروک‌هایی است که روی صورت ایجاد می‌شود. این چین و چروک‌ها باعث کاهش زیبایی در افراد شده و تا حد زیادی اعتماد به نفس آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند. امروزه پزشکان روش‌های متنوعی را برای رفع چین و چروک‌های پوست صورت ایجاد کرده‌اند که یکی از بهترین آن‌ها روش تزریق بوتاکس است. بوتاکس از روش‌های کم تهاجمی جوانسازی پوست محسوب می‌شود. اما این روش نیز خطرات خاص خود را به همراه دارد. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره خطر مرگ در اثر تزریق بوتاکس ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تزریق بوتاکس و اثرات آن

قبل از توضیح خطر مرگ در اثر تزریق بوتاکس باید بدانید این روش جوانسازی پوست چیست و چه اثراتی روی پوست دارد؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت روش تزریق بوتاکس از نظر بسیاری از متخصصین یک روش پیشگیری از پیری پوست و به تعویق انداختن آن می‌باشد. می دانید که یکی از مهمترین دلایل ایجاد چین و چروک حرکت عضلات صورت و خطوط ناشی از این حرکات است. پزشکان متوجه شدند که با جلوگیری از حرکت این عضلات می‌توان تا حد زیادی در کاهش چین و چروک‌ها مؤثر بود. در تزریق بوتاکس پزشکان ماده‌ای را که از سم ضعیف شده بوتولونیوم ساخته شده است را به زیر پوست تزریق می‌کنند. این سم که نوعی فلج کننده عضلات است، به محض ورود به زیر پوست به صورت موقتی عضلات محل درمان را فلج می‌کند. عدم حرکت عضلات به کاهش خطوط صورت و چین و چروک‌ها می‌انجامد. تزریق بوتاکس معمولاً با دو هدف زیبایی و درمانی انجام می‌شود. در ادامه به معرفی برخی از اثرات بوتاکس خواهیم پرداخت:

  • تزریق بوتاکس به پیشانی باعث بالا بردن ابروها و لیفت آن‌ها می‌شود. این تزریق تأثیر بسیاری در زیبایی و شادابی چهره افراد دارد.
  • برخی از افراد دچار تعریق بیش از حد در ناحیه کف دست و زیر بغل هستند. با تزریق بوتاکس به این نواحی می‌توان تعریق را کاهش داد.
  • بسیاری از افراد هنگام خندیدن، عضلات بالای لب آن‌ها بیش از حد کشیده شده و باعث ایجاد لبخند لثه‌ای می‌شود. با تزریق بوتاکس می‌توان به رفع این مشکل پرداخت.
تزریق بوتاکس و اثرات آن
مرگ در اثر تزریق بوتاکس

عوارض تزریق بوتاکس به چه صورت است؟

همانطور که در مطالب قبل گفته شد تزریق بوتاکس یکی از روش‌های بسیار ایمن و کم خطر برای جوانسازی پوست است که امروزه بسیاری از مردم به استفاده از آن روی آورده‌اند. این روش علاوه بر زیباسازی، به درمان برخی از بیماری‌ها نیز می‌پردازد. اما اگر این روش نیز تحت نظر یک پزشک با تجربه انجام نشود ممکن است خطراتی را به دنبال داشته باشد. با اینکه خطر مرگ در اثر تزریق بوتاکس در موارد بسیار نادر اتفاق می افتد، اما در صورتی که به درستی انجام نشود ممکن است باعث ایجاد مرگ در افراد شود. در ادامه به توضیح برخی از عوارض عمومی و رایج تزریق بوتاکس خواهیم پرداخت:

  • یکی از رایج‌ترین عوارض بوتاکس تورم و کبودی در محل درمان است.
  • در برخی از موارد فرد ممکن است احساس درد داشته باشد که این عارضه به آستانه دردناکی فرد و محل تزریق بوتاکس بستگی دارد.
  • سردردهای بوتاکس از عوارض طبیعی این روش جوانسازی می‌باشند.
  • بعضی از افراد ممکن است پس از تزریق تب کنند.
  • سرد شدن بدن بیمار و احساس سرما نیز از عوارض بوتاکس محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین مکان برای تزریق بوتاکس چه ویژگی هایی دارد؟

خطر مرگ در اثر تزریق بوتاکس اطراف چشم

یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما ایجاد شده باشد این است که آیا احتمال مرگ در اثر تزریق بوتاکس اطراف چشم وجود دارد؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت میزان عوارض تزریق بوتاکس کاملاً به تجربه پزشک و میزان دوز مصرفی بستگی دارد. بنابراین تزریق بوتاکس در هر ناحیه ممکن است با خطر مرگ همراه باشد. یکی از مهم‌ترین نکاتی که پزشک متخصص باید به آن توجه داشته باشد، انتخاب محل تزریق می‌باشد. عضلات اطراف چشم عضلات بسیار حساسی هستند و در صورتی که بوتاکس در محل مناسب تزریق نشود احتمال بروز عوارض بالا می‌رود. از عوارض تزریق بوتامس به اطراف چشم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در برخی موارد پزشک با تزریق بوتاکس به محل اشتباه باعث افتادگی پلک‌ها می‌شود.
  • اگر پزشک تجربه کافی را در تزریق بوتاکس نداشته باشد احتمال ناهموار شدن ابروها بسیار زیاد می‌شود.
  • یکی از عوارضی که افراد در اثر تزریق بوتاکس در اطراف چشم تجربه می‌کنند، خشکی چشم می‌باشد.
  • اگر میزان دوز بوتاکس برای تزریق بیش از حد باشد، ممکن است باعث پارگی پوست اطراف چشم و در موارد باعث نابینایی در افراد شود.
خطر مرگ در اثر تزریق بوتاکس اطراف چشم
مرگ در اثر تزریق بوتاکس

موارد احتمال مرگ در اثر تزریق بوتاکس

پس از توضیحاتی که درباره برخی از عوارض تزریق بوتاکس داده شد باید متوجه خطرات این روش جوانسازی شده باشید. البته این نکته را فراموش نکنید اگر تزریق بوتاکس در یک مرکز معتبر انجام شود احتمال این خطرات کاهش پیدا کرده و شما می‌توانید نتایج بهتری را از درمان خود دریافت کنید. یکی از سؤالات مهمی که بیشتر مردم درباره بوتاکس می‌پرسند این است که در چه مواردی احتمال مرگ در اثر تزریق بوتاکس وجود دارد؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت در صورتی که هر کدام از عوارض زیر را تجربه کردید باید سریعاً به پزشک متخصص مراجعه کرده و تحت نظر قرار بگیرید:

  • در صحبت کردن دچار مشکل شده باشید.
  • در بلعیدن غذا دچار ناتوانی شده باشید.
  • نفس کشیدن برای شما دشوار شده باشد.
  • بینایی شما دچار اختلال شده باشد.
  • کنترل ادرار و مثانه خود را از دست داده باشید.
  • دچار ضعف عمومی شده باشید.

هر یک از این عوارض در صورت عدم بررسی و رسیدگی می‌توان خطر مرگ را به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: عوارض بوتاکس پیشانی و دور چشم

خطر مرگ در اثر تزریق مکرر بوتاکس

آیا تزریق مکرر بوتاکس خطرناک است؟ آیا افرادی که سالانه دو بار به استفاده از این روش می‌پردازند ممکن است با خطر مرگ در اثر تزریق بوتاکس روبرو شوند؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت تزریق منظم برای حفظ ماندگاری بوتاکس هیچ خطری برای افراد ندارد. این نوع تزریق بوتاکس علاوه بر ایمن بودن، باعث کاهش عوارض و بهبود نتایج نیز می‌شود. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که اثرات مضر بوتاکس بعد از بار دهم و یازدهم ایجاد می‌شوند. عوارضی مانند حالت تهوع، تورم، مشکل در جویدن غذا، ضعف عضلات گردن، تپش قلب و گرفتگی صدا پس از یازده بار تزریق منظم بوتاکس ایجاد شده و عدم توجه به آن‌ها ممکن است خطرات بسیاری را برای شما به همراه داشته باشد.

خطر مرگ در اثر تزریق مکرر بوتاکس
مرگ در اثر تزریق بوتاکس

احتمال مرگ در اثر تزریق بوتاکس برای چه افرادی بیشتر است؟

یکی از مهم‌ترین مسائلی که هنگام تزریق بوتاکس باید به آن توجه کنید این است که آیا کاندیدای مناسبی برای این روش هستید یا خیر؟ در صورتی که تزریق بوتاکس برای شما ممنوع باشد احتمال مرگ در اثر تزریق بوتاکس بالا می‌رود. بنابراین افرادی که قصد دارند از این روش جوانسازی بهره ببرند باید به ممنوعیت‌های تزریق توجه کافی را داشته باشند. تزریق بوتاکس برای افراد زیر ممنوع است:

  • در صورتی که به ترکیبات بوتاکس حساسیت دارید از تزریق آن دوری کنید.
  • تزریق بوتاکس در دوران بارداری و شیردهی ممنوع است.
  • اگر داروهای ضد انعقاد خون مصرف می‌کنید بوتاکس نکنید.
  • افرادی که از بیماری‌های خاص مانند سرطان، بیماری‌های کلیوی، دیابت و آسم رنج می‌برند نباید بوتاکس کنند.
  • افرادی که ضعف در سیستم ایمنی بدنی دارند.
  • افرادی که حساسیت‌های پوستی مانند تبخال دارند.