جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

ماندگاری مزوژل جالپرو

ماندگاری مزوژل جالپرو

پوست از بزرگترین ارگان‌های بدن است که به دلایل مختلف در سنین بالا دچار مشکل می‌شود. مشکلات پوست در سنین پیری باعث کاهش زیبایی و اعتماد به نفس در افراد می‌شود. از رایچ ترین مشکلات پوستی در سنین پیری می‌توان به افتادگی پوست و چین و چروک‌ها اشاره کرد. جوانسازی پوست از مهمترین مسائل در زندگی انسان امروز است. پزشکان متخصص پوست روش‌های مختلفی را برای جوانسازی پوست ابداع کرده‌اند که یکی از محبوبترین آن‌ها روش تزریق مزوژل می‌باشد. مزوژل از روش‌های رایج جوانسازی است که توانسته توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کند. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره این روش و ماندگاری مزوژل جالپرو ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

مزوژل جالپرو چیست؟

یکی از روش‌های جوانسازی پوست که شباهت بسیاری به روش تزریق ژل دارد، مزوژل است که در آن ماده تزریقی به زیر پوست معمولاً مزوژل جالپرو می‌باشد. مزوژل جالپرو از مزوژل های پرکاربرد در رفع پیری پوست می‌باشد که با خاصیت ترمیم کنندگی باعث جوانسازی و شادابی پوست شما می‌شود. پیش از آن که به توضیح ماندگاری مزوژل جالپرو بپردازیم باید بدانید این ماده چیست و از چه ترکیباتی ساخته شده است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت مزوژل جالپرو یک روش امن و کم تهاجمی برای جوانسازی پوست صورت و بدن می‌باشد. ماده اصلی تشکیل دهنده این ژل هیالورونیک اسید می‌باشد. هیالورونیک اسید یک ماده طبیعی در ساختار پوست است که باعث افزایش رطوبت پوست و شادابی آن می‌شود. یکی از مهم‌ترین کارهای هیالورونیک اسید، تحریک سلول‌های کلاژن ساز پوست می‌باشد. علاوه بر هیالورونیک اسید، ژل جالپرو از مواد مغذی بسیاری مانند آمینواسیدها، آنتی اکسیدان ها، ویتامین‌ها و پروتئین‌ها تشکیل شده است. مزوژل جالپرو با افزایش کلاژن سازی به ترمیم بافت‌های آسیب دیده پوست و جوانسازی آن می‌پردازد.

مزوژل جالپرو چیست؟
ماندگاری مزوژل جالپرو

انواع مزوژل جالپرو و کاربرد آن

برای آن که بتوانیم درباره ماندگاری مزوژل جالپرو توضیحاتی را ارائه دهیم باید با انواع این ژل و کاربردهای آن آشنایی پیدا کنید. به طور کلی امروزه جالپرو در دو نوع مزوژل جالپرو کلاسیک و مزوژل HMW در بازار وجود دارد. پزشکان با توجه به شرایط متقاضی تصمیم می‌گیرند که از کدامیک از این ژل‌ها استفاده کنند. خصوصیات این دو نوع ژل به شرح زیر می‌باشد:

  1. مزوژل جالپرو کلاسیک: اگر علائم و نشانه‌های پیری زودتر در پوست شما نمایان شده است، مزوژل جالپرو کلاسیک بهترین گزینه برای شما می‌باشد. افرادی که در سنین جوانی و میانسالی هستند می‌توانند از این مزوژل برای جلوگیری از علائم پیری و رفع مشکلات پوستی خود استفاده کنند. البته در بسیاری از موارد هدف از تزریق این ژل جوانسازی و رفع چین و چروک‌ها نیست. از این ژل می‌توان برای پرکردن مناطق خالی صورت، برطرف کردن جای جوش و زخم، روشن سازی و رفع سایر مشکلات پوستی استفاده کرد.
  2. مزوژل جالپرو HMW: در ترکیبات مزوژل جالپرو HMW درصد بیشتری هیالورونیک اسید استفاده شده است. بنابراین از این ژل می‌توان برای رفع مشکلات پیری پوست در سنین بالا نیز استفاده کرد. این مزوژل تأثیر بسیاری در از بین بردن چین و چروک‌های عمیق‌تر پوست داشته و با افزایش کلاژن باعث رفع افتادگی پوست در مناطق مختلف می‌شود. همانطور که می دانید رفع افتادگی پوست در افزایش شادابی و طراوت صورت تا حد زیادی مؤثر است.

به طور کلی ماندگاری مزوژل جالپرو نسبت به روش‌های دیگر تزریق فیلر کمتر است اما از این روش می‌توانید برای رفع بسیاری از مشکلات استفاده کنید. کاربردهای مزوژل جالپرو به شرح زیر می‌باشند:

  • مزوژل جالپرو تأثیر بسیاری در آبرسانی و هیدراته کردن پوست دارد.
  • تزریق این ژل باعث‌ترمیم چین و چروک‌های عمیق صورت می‌شود.
  • به ترمیم بافت‌های آسیب دیده پوست مانند زخم، جوش و آکنه می‌پردازد.
  • این روش را می‌توان یک روش مکمل مناسب برای تزریق ژل و بوتاکس دانست.
  • تزریق مزوژل جالپرو تأثیر بسیاری در از بین بردن علائم مختلف پیری از صورت و بدن شما دارد.
انواع مزوژل جالپرو و کاربرد آن
ماندگاری مزوژل جالپرو

ماندگاری مزوژل جالپرو به چه صورت است؟

با توجه به توضیحات داده شده ممکن است با این سؤال مواجه شده باشید که ماندگاری مزوژل جالپرو به چه صورت است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت از آنجایی که مواد تشکیل دهنده مزوژل جالپرو کاملاً طبیعی هستند، بدن واکنشی نسبت به آن نشان نداده و به راحتی در بدن ترکیب می‌شوند. نکته قابل توجه درباره روش‌های طبیعی میزان ماندگاری آن‌ها می‌باشد. میزان ماندگاری روش تزریق مزوژل جالپرو نهایتاً 6 ماه می‌باشد. تزریق این ژل بین 30 تا 45 دقیقه زمان می‌برد اما تعداد جلسات تزریق نسبت به میزان آسیب‌های پوستی مشخص می‌شود. توجه داشته باشید که این ماندگاری به عوامل بسیاری وابسته است که در ادامه مطلب به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: مزوژل جالپرو کلاسیک چیست و چه کاربردی دارد؟

عوامل موثر در ماندگاری مزوژل جالپرو

مزوژل جالپرو یکی از بهترین انتخاب‌ها برای جوانسازی پوست است که امروزه بسیاری از مردم به استفاده از آن روی آورده‌اند. این ژل تزریقی بی نظیر بسیار طبیعی بوده و از مواد داخل ساختار پوست تشکیل شده است. زمانی که این ژل به پوست تزریق می‌شود، با افزایش هیالورونیک اسید در پوست به تحریک سلول‌های کلاژن ساز می‌پردازد. افزایش کلاژن در پوست تأثیر بسیاری در جوانسازی، شادابی و طراوت آن دارد. همانطور که گفته شد ماندگاری مزوژل جالپرو نهایتاً 6 ماه می‌باشد اما این ماندگاری به عوامل بسیاری بستگی دارد. عواملی مانند جنس پوست، سن، شدت آسیب‌ها، میزان مزوژل تزریقی و محل تزریق در میزان ماندگاری این روش مؤثر بوده و می‌توانند مدت زمان ماندگاری را کم یا زیاد کنند. اما به صورت کلی اگر این تزریق را در یک کلینیک معتبر و در شرایط استاندارد انجام دهید، پس از 6 ماه اثرات آن از بین می‌رود.

عوارض مزوژل جالپرو

با اینکه پزشکان روش تزریق مزوژل جالپرو را یک روش ایمن و کم خطر برای جوانسازی پوست می‌دانند اما این روش نیز می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در افراد شود. موضوعی که شاید بیشتر از ماندگاری مزوژل جالپرو برای مردم اهمیت دارد، خطراتی است که احتمال دارد بعد از تزریق با آن مواجه شوند. اما عوارض مزوژل جالپرو به چه صورت است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت شایع‌ترین عوارضی که پس از تزریق این ژل ممکن است با آن‌ها مواجه شوید به شرح زیر می‌باشند:

  • قرمزی پوست در محل تزریق
  • التهاب شدید و در محل تزریق مزوژل جالپرو
  • احساس سوزش در ناحیه درمان
  • کبودی خفیف در محل تزریق
  • ایجاد عفونت در محل تزریق
  • زخم شدن ناحیه درمان
  • عدم تقارن در نواحی تزریق مانند گونه‌ها، لب‌ها و خطوط لبخند
عوارض مزوژل جالپرو
ماندگاری مزوژل جالپرو

تأثیر مراقبت‌ها ماندگاری مزوژل جالپرو

می‌دانید که هر روش جوانسازی پوست نیاز به برخی از مراقبت‌ها دارد. انجام این مراقبت‌ها می‌تواند علاوه بر تأثیر در نتیجه، به کاهش عوارض و خطرات احتمالی آن بپردازد. با اینکه روش تزریق مزوژل جالپرو دوره نقاهت طولانی ندارد، اما انجام برخی از مراقبت‌ها بعد از تزریق می‌تواند در نتیجه مؤثر بوده و ماندگاری مزوژل جالپرو را به حداکثر برساند. مراقبت‌هایی که بعد از تزریق این ژل باید به رعایت آن‌ها بپردازید به شرح زیر می‌باشند:

  • در شب بعد از تزریق مزوژل جالپرو به صورت طاق باز بخوابید.
  • از فشار آوردن به نواحی تزریق خودداری کنید.
  • بسیاری از افراد بر این باورند که با ماساژ می‌توان باعث آرامش محل تزریق شد. اما این باور کاملاً اشتباه بوده و اینکار می‌تواند ژل تزریق شده را به حرکت در آورد.
  • به مدت 24 ساعت از انجام حرکت‌های ورزشی سبک و سنگین به شدت خودداری کنید.
  • تا سه روز بعد از تزریق در معرض گرمای شدید و نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.