لیفت با نخ

لیفت با نخ

پیری پوست از جمله مشکلاتی است که روزی برای تمام مردم ایجاد می شود. زمانی که سن انسان بالا می رود پوست دچار کاهش کلاژن شده و به همین علت حالت کشسانی خود را از دست می دهد. با از دست دادن این حالت کشسانی خطوط روی پوست عمیق تر شده و تبدیل به چین و چروک می شوند. امروزه یکی از دغدغه های مردم جوانسازی پوست و به تعویق انداختن پیری آن می باشد. روش های مختلفی نیز برای این کار ایجاد شده است که یکی از آن ها لیفت با نخ می باشد. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره این روش جوانسازی ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

لیفت با نخ چیست؟

همانطور که گفته شد کمبود کلاژن در سنین پیری باعث از دست رفتن حالت کشسانی پوست و افتادگی آن می شود. در سال های گذشته برای رفع این مشکل از جراحی لیفت استفاده می کردند. اما به دلیل تهاجمی بودن  این روش و دوره نقاهت بالای آن تعداد کمی از مردم از جراحی لیفت استفاده می کردند. اما امروزه پزشکان با استفاده از نخ های قابل جذب یا موقت جراحی به لیفت پوست می پردازند. این روش که آن را لیفت با نخ می نامند یکی از روش های پرطرفدار برای رفع افتادگی پوست می باشد. این روش بی نظیر با دو تاثیر مهم باعث جوانسازی پوست می شود:

  1. سفت کردن پوست: در این روش نیازی به تیغ جراحی نبوده و پزشک بدون حذف پوست اضافی و کشیدن آن، با کار کردن نخ های جراحی در زیر پوست باعث می شود تا افتادگی های سطح پوست قابل مشاهده نباشد. در این روش بدون دردسر جراحی می توان پوستی جوان تر و شاداب تر داشت.
  2. کلاژن سازی: همانطور که می دانید سلول های کلاژن ساز در عمیق پوست قرار دارند و با کار کردن این نخ ها درون پوست این سلول ها نیز برای کلاژن سازی تحریک می شوند. تحریک این سلول ها باعث افزایش کلاژن و جلوگیری از روند پیر شدن پوست می شود.

لیفت با نخ چیست؟

کلاژن سازی و لیفت با نخ

با توجه به توضیحات داده شده ممکن است با این سوال مواجه شوید که لیفت با نخ چه ارتباطی با کلاژن سازی پوست دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت زمانی که نخ ها وارد عمق پوست می شوند بدن نسبت به این اجسام خارجی واکنش نشان می دهد و برای از بین بردن آن ها شروع به ساخت بافت های جدید می کند. این کار باعث افزایش خونرسانی و کلاژن سازی پوست می شود. همانطور که گفته شد این نخ ها بسیار نازک بوده و قابل جذب هستند. بنابراین شما متوجه فعل و انفعالات داخل پوست خود نخواهید شد اما پس از مدتی می توانید نتیجه را مشاهده نمایید. استفاده از نخ برای لیفت یکی از بهترین و نوین ترین روش های جوانسازی پوست بوده و اثر آن ادامه دار خواهد بود. به طوریکه علاوه بر زیباسازی به جلوگیری از پیری پوست نیز می پردازد.

انواع لیفت با نخ

روش نوین جوانسازی پوست لیفت با نخ دارای انواع مختلفی نیز می باشد. یکی از انواع این روش ها استفاده از نخ های جذبی برای لیفت می باشد. در این روش نخ ها کاملا قابل جذب بوده و پس از مدتی نیز در بدن جذب می شوند. یکی دیگر از انواع این روش استفاده از نخ های غیرجذبی برای لیفت است. این نخ ها که بیشتر از جنس طلا، فیبرهای سنتتیک هستند جذب بدن نشده و برای همیشه در زیر پوست باقی می مانند. این نوع از لیفت برای مشکلات حاد پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. نوع دیگر لیفت استفاده از نخ های ترکیبی است که قسمت های از نخ قابل جذب نبوده و درون پوست باقی می ماند. در این روش بیشتر نخ جذب بدن شده و قسمت هایی مخروطی شکل باقی می مانند. شما پس از مدتی آن ها را زیر پوست خود احساس نمی کنید.

بیشتر بخوانید:مزایای لیفت صورت با نخ

مزایای لیفت با نخ

بدون شک هر روش جوانسازی دارای مزایا و معایب خاص خود می باشد. در ادامه مطلب به توضیح مزایای لیفت با نخ خواهیم پرداخت:

نتایج طبیعی و ریکاوری سریع

اگر بخواهیم مزایای لیفت با نخ را توضیح دهیم نتایج طبیعی یکی از مهم ترین آن ها می باشد. در روش های دیگر مانند جراحی لیفت نتایج طبیعی نبوده و پوست حالت کشیدگی پیدا می کند.

مزایای لیفت با نخ

در این روش ها انحنای صورت از بین رفته و لب ها و گونه ها حجم خود را از دست می دهند. در صورتی که اگر از نخ برای لیفت استفاده کنید علاوه بر نتیجه طبیعی، حجم گونه ها و لب ها کم نشده و علاوه بر جوانسازی، زیباسازی نیز اتفاق می افتد. همچنین دوره نقاهت و ریکاوری نیز حداکثر 5 روز طول می کشد. در این روش بر خلاف روش های دیگر نیاز به مراقبت خاصی نداشته و می توانید پس از عمل به زندگی روزمره خود بازگردید.

بالا بودن ایمنی

درست است که هر روش جوانسازی دارای عوارض و خطرات خاص خود است اما مطمئنا آن روشی که کمترین خطر را داشته باشد می تواند بهترین انتخاب باشد. یکی از مزایای روش لیفت با نخ کم خطر بودن آن است. در این روش بر خلاف دیگر روش ها می توانید قسمت های حساس صورت مانند پلک ها و نواحی ابرو را لیفت کنید. در صورتی که بسیاری از روش ها برای انجام در تمام مناطق بدن دچار محدودیت هستند. انجام این روش هیچ گونه عارضه و خطری را به همراه نداشته و می تواند باعث شادابی و طراوت پوست شما شود.

بیشتر بخوانید:لیفت سانترال لب

دیگر مزایای لیفت با نخ

همانطور که گفته روش لیفت با نخ یک روش کم خطر و بسیار طبیعی است که امروزه بیشتر مردم به آن روی آورده اند. کوتاه بودن دوره نقاهت این روش باعث شده است تا مردم به جای انجام جراحی های پرخطر از این روش استفاده کنند. از دیگر مزایای این روش لیفت می توان به باقی نماندن اثر درمان اشاره کرد. نخ هایی که برای لیفت به کار می رود با بدن سازگار بوده و پس از مدتی به آن جذب می شوند. این موضوع باعث می شود تا شما پس از درمان هیچ اثری مانند زخم، اسکار و… را مشاهده نکنید. البته باید توجه داشته باشید که نخ ها در لایه عمیقی پوست قرار می گیرند و با چشم غیرمسلح قابل دیدن نیستند. همچنین سوراخ هایی که برای ورود نخ به درون پوست ایجاد می شوند بسیار کوچک بوده و دیده نمی شوند. نکته قابل توجه درباره استفاده از نخ برای لیفت هزینه مناسب آن است. جراحی به علت هزینه بیمارستان، هزینه اتاق عمل، بیهوشی و… دارای هزینه بسیار بالایی است در صورتی که شما می توانید با کمترین هزینه با استفاده از نخ های جراحی به لیفت بپردازید.

دیگر مزایای لیفت با نخ

معایب لیفت با نخ

روش لیفت با نخ یک روش نوین برای لیفت می باشد که بیشتر برای صورت مورد استفاده قرار می گیرد. اگر بخواهیم درباره معایب این روش صحبت کنیم تنها مشکل این روش عدم امکان تغییرات بنیادی در آن می باشد. زمانی که شما از نخ ها برای لیفت صورت خود استفاده می کنید دامنه اختیارات پزشک محدود است و تنها جوانسازی ایجاد می شود. در این روش مانند روش جراحی قابلیت اصلاح نقاط مختلف صورت و تغییر در چهره وجود ندارد و شما می توانید تنها با لیفت پوست باعث جلوگیری از پیری و افتادگی پوست شوید. بسیاری از مردم به علت زیاد طبیعی بودن این روش از آن استفاده نمی کنند.