لیزر موهای زائد پا

یکی از دغدغه های بسیاری از خانم ها داشتن پاهایی صاف و براق است تا زمانی که لباس های کوتاه می پوشند از جوراب های بلند و جوراب شلواری استفاده نکنند. مشکل موهای زائد پا یکی از مشکلات انسان از گذشته تا به امروز است که روش های مختلفی برای از رفع آن ایجاد شده است. حذف موهای زائد پا بسیار زمانگیر است و استفاده از تیغ و ژیلت برای این کار ممکن است زخم هایی را روی پا ایجاد کند که زیبایی آن را تحت تاثیر قرار می دهد. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره لیزر موهای زائد پا ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

همانطور که گفته شد از گذشته تا به امروز روش های مختلفی برای از بین بردن موهای زائد پا ایجاد شده است. یکی از بهترین روش ها برای این کار استفاده از لیزر است. لیزر یک اشعه بسیار پرکاربرد در دنیای امروز است که با پیشرفت تکنولوژی توانسته در حذف موهای زائد تا حد بسیار زیادی موثر باشد. مو از ارگان های کوچکی به نام فولیکول تشکیل شده است که وظیفه ساختن مو را به عهده دارند. این فولیکول ها در قسمت میانی پوست قرار گرفته اند. در لیزر موهای زائد پا اشعه لیزر که دارای انرژی بسیار زیادی است با ایجاد حرارت باعث از بین رفتن فولیکول مو می شود. به محض از بین رفتن فولیکول های مو روی پوست پا، موهای زائد آن به طور کامل از بین می روند. شاید تصور کنید که لیزر با ایجاد حرارت باعث آسیب زدن به پوست می شود اما باید بدانید اشعه لیزر هیچ آسیبی در پوست ایجاد نکرده و با کمترین درد برای همیشه موهای زائد پا را از بین می برد.

کاندیدای مناسب برای لیزر موهای زائد پا

روش های دیگر از بین بردن موهای زائد مشکلات بسیار زیادی را برای پوست ایجاد می کنند. برای مثال استفاده از وکس درد بسیار زیادی داشته و دائمی نیستند. این روش ها برای مدتی موهای زائد پا را از بین برده و پس یک دوره کوتاه دوباره باید تکرار شوند. اگر به دنبال یک روش دائمی برای حذف موهای زائد پا هستید بهترین گزینه استفاده از لیزر است. کاندیدای مناسب برای لیزر موهای زائد پا به شرح زیر می باشد:

لیزر مو پا بهدیس

  • فرد باید از سلامت عمومی برخوردار باشد.
  • هر نوع و رنگ پوستی می تواند از لیزر استفاده کند تنها در زمان و میزان اثرگذاری متفاوت است.
  • اگر موهای تیره رنگ و پوست سفیدی دارید بهترین کاندیدا برای لیزر هستید.

مزایای لیزر موهای زائد پا

استفاده از لیزر یکی از بهترین روش ها برای حذف موهای زائد پا می باشد. این روش بی نظیر که به صورت دائمی شما را از دست موهای زائد پا خلاص می کند دارای مزایای بسیار زیادی است. در ادامه به توضیح مزایای لیزر موهای زائد پا خواهیم پرداخت:

  • استفاده از لیزر برای چند جلسه می تواند به طور دائمی موهای زائد پا را از بین ببرد.
  • این روش برخلاف استفاده از وکس و یا تیغ هیچ گونه دردی نداشته و باعث ایجاد زخم و بریدگی روی پوست پا نمی شود.
  • حرارت موجود در لیزر نه تنها به پوست آسیب نمی زند بلکه باعث تحریک کلاژن پوست و ترمیم مشکلات آن نیز خواهد شد.
  • لیزر بسیار سریع تر از دیگر روش ها به حذف موهای زائد پا پرداخته و بسیار کم دردسرتر از دیگر روش ها می باشد.
  • به دلیل دائمی بودن لیزر، پس از اتمام جلسات دیگر نیازمند استفاده از هیچ یک از روش های حذف موهای زائد پا نخواهید بود.
  • لیزر می تواند شفافیت، زیبایی و جذابیت پاهای شما را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید:همه چیز درباره لیزر موهای زائد و روش های آن

تعداد جلسات مورد نیاز 

با توجه به این که فولیکول های مو به صورت دوره ای رشد می کنند یک جلسه لیزر درمانی نمی تواند برای حذف تمام موهای زائد پا موثر باشد. در هر بازه زمانی قسمت زیادی از موهای زائد بدن در حال استراحت بوده و مقدار کمی از آن ها در حال رشد هستند. اشعه لیزر تنها بر فولیکول موهایی که در حال رشد هستند تاثیرگذار می باشد. بنابراین این درمان باید در طول چندین جلسه در بازه های مشخص زمانی انجام شود. پیش از آن که به لیزر موهای زائد پا بپردازید پزشک مورد نظر معاینات لازم را در این زمینه انجام داده و با توجه به نوع و رنگ پوست، حجم موهای زائد و رنگ آن ها تعداد جلسات را مشخص کند.

حجم موهای زائد پا و سطح این قسمت از بدن معمولا بیشتر از دیگر نقاط بدن است. بنابراین طبیعی است که هر جلسه درمانی زمان بیشتر نسبت به لیزر دیگر نواحی بدن طول بکشد. همچنین تعداد جلسات لیزر پا برای هر فرد متفاوت بوده و پزشک مورد نظر با انجام بررسی های لازم آن را مشخص می کند. اما به طور کلی حذف موهای زائد پا با لیزر حداقل نیازمند 6 جلسه درمانی با فواصل 6 تا 8 هفته می باشد.

لیزر نو زائد پا

عوارض لیزر موهای زائد پا

می دانید که هر روش درمانی دارای مزایا و عوارض خاص خود است و اگر کلینیکی یک روش درمانی را بدون عوارض خواند بدانید این کلینیک قصد فریب شما را دارد. یکی از نگرانی های افراد در استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد پا عوارض آن است. لیزر موهای زائد پا دارای هیچ عارضه خطرناکی نیست و پس از انجام جلسه لیزر ممکن است با عوارض زیر مواجه شوید:

  • حرارت لیزر ممکن است باعث سوزش و التهاب در قسمت درمان شود.
  • در ناحیه درمان قرمزی ایجاد می شود که پس از چند روز از بین می رود.
  • در صورت عدم مهارت پزشک ممکن است پوست ناحیه درمان بسوزد.
  • پس از درمان پوست شما حساس تر می شود. بنابراین بهتر است از لمس کردن و یا خاریدن محل درمان به شدت خودداری کنید.

بسیاری از افراد بر این باورند که لیزر باعث سرطان پوست می شود اما باید بدانید این باور کاملا اشتباه است. تا به امروز هیچ دلیل محکمی برای اثبات سرطان زا بودن اشعه لیزر پیدا نشده و این موضوع تنها یک شایعه است که از نظر علمی رد می شود.

ارتباط لیزر موهای زائد پا با دیگر نقاط بدن

یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما ایجاد شود این است که آیا لیزر موهای زائد پا روی موهای زائد دیگر نقاط بدن تاثیرگذار است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت اشعه لیزر به صورت متمرکز روی یک نقطه دلخواه از بدن می تابد و در صورت تابیدن به یک نقطه هیچ تاثیری روی دیگر نقاط ندارد. برای مثال وقتی شما تصمیم می گیرید موهای زائد پا را از بین ببرید اشعه تنها به قسمت پای شما تابیده و به هیچ عنوان باعث سست شدن موهای ابرو و یا حتی موهای زائد دست شما نمی شود. بنباراین نباید از این بابت احساس نگرانی داشته باشید.

لیزر مو زائد کندلا جنتل مکس پرو

نکات مهم

نکات مهم لیزر موهای زائد پا به شرح زیر می باشند:

  • پیش از انجام درمان در جلسه مشاوره تمامی سوالات و نگرانی خود را با پزشک مورد نظر در میان بگذارید.
  • پیش از انجام درمان به هیچ عنوان برنزه نکنید. لیزر روی پوست برنزه تاثیری ندارد.
  • اگر حساسیت پوستی دارید از انجام لیزر برای موهای زائد پا خودداری کنید.
  • به مدت 2 هفته پس از درمان از نور آفتاب دوری کنید.
  • به هیچ عنوان پس از لیزر از وکس و یا تیغ برای از بین بردن موهای زائد پا استفاده نکنید.
  • به مدت 4 ساعت پس از درمان از رفتن به حمام خودداری کنید.
  • تا دو روز از رفتن به استخر، سونا و… امتناع کنید.
  • در صورت احساس سوزش می توانید از کمپرس یخ استفاده نمایید.