لیزر قارچ ناخن

یکی از بیماری های رایجی که ممکن است برای افراد ایجاد شود بیماری قارچ ناخن است که طبق آمار پزشکان در افراد بالای 70 سال از هر دو نفر یک نفر به این بیماری مبتلا می شود. به طور کلی این بیماری برای افراد بزرگسال به وجود می آید و تقریبا 20 درصد بیماری های ناخن با این بیماری مرتبط هستند. در صورتی که عفونت قارچی کم باشد نیازی به درمان نیست و به مرور زمان برطرف خواهد شد. اما اگر بیماری همراه با درد و ضخیم شدن ناخن باشد باید سریعا به درمان آن بپردازید. یکی از روش های درمان این بیماری لیزر است. ما در این مقاله قصد داریم به توضیحاتی درباره لیزر قارچ ناخن بپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

علائم بیماری قارچ ناخن

پیش از آن که به توضیح روش درمان لیزر قارچ ناخن بپردازیم باید توضیحاتی را درباره علائم این بیماری ارائه دهیم. قارچ ناخن از پدید آمدن لکه هایی روی ناخن پا و دیگر ناخن ها شروع شده و در ادامه علائم زیر را از خود بروز می دهد:

  • ناخن ها به مرور زمان شروع به ضخیم شدن می کنند.
  • ناخن ها بدون دوام، شکننده و ناصاف می شوند.
  • کج شدن ناخن ها از دیگر علائم این بیماری است.
  • ناخن ها کدر شده و درخشندگی خود را از دست می دهند.
  • به علت جمع شدن میکروب زیر ناخن ها، آن ها تیره به نظر می رسند.
  • در برخی مواقع نیز ممکن است ناخن ها از جای خود جدا شوند که در این مواقع فرد بیمار احساس درد زیادی خواهد داشت.

لیزر قارچ ناخن

دلایل ایجاد بیماری قارچ ناخن

قارچ ناخن معمولا به دلیل قارچ های درماتوفیتی به وجود می آید و بهترین روش درمان آن لیزر قارچ ناخن می باشد. قارچ ها موجودات بسیار ریزی هستند که بدون میکروسکوپ قابل مشاهده نیستند. این موجودات برای زندگی نیاز به نور خورشید نداشته و بهترین مکان برای رشد آن ها محل های مرطوب و بدون نور خورشید است. قارچ ها به علت ریز بودن می توانند از طریق شکاف های بسیار ریز بین ناخن وارد شده و به پوست شما حمله کنند. بیماری قارچ ناخن معمولا برای ناخن های پا ایجاد می شود. علت به وجود آمدن این بیماری برای ناخن های پا این است که پا معمولا درون کفش است و محیط مرطوب و تاریک کفش محل مناسبی برای رشد قارچ ها می باشد. همچنین یک علت دیگر ایجاد این بیماری برای ناخن های پا، گردش خون کمتر پا است که باعث می شود تا کار سیستم دفاعی دربرابر مبارزه با آلودگی ها سخت شود. از عواملی که باعث بروز این بیماری می شوند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش سن
  • کاهش گردش خون
  • تعرق بالا
  • کار در محل ها خیس و مرطوب
  • زندگی در کنار کسی که قارچ ناخن دارد.
  • پا برهنه بودن در محیط های آلوده و مرطوب

چرا باید سریعا به نسبت به لیزر قارچ ناخن اقدام کرد؟

یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما ایجاد شود این است که چرا باید سریعا به درمان و لیزر قارچ ناخن بپردازیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت قارچ ناخن دارای عوارض بسیار خطرناکی است که ممکن است باعث ایجاد مشکلات زیادی برای شما شود. این بیماری می تواند دردناک و همراه با آسیب های همیشگی برای ناخن های شما باشد. همچنین اگر به علت بیماری های خاص از دارو استفاده می کنید و سیستم دفاعی بدن شما ضعیف شده است، باید بدانید که این بیماری می تواند عفونت را در بدن شما جا به جا کرده و باعث ابتلا به بیماری های مختلف شود.  باید توجه کنید که قارچ ناخن می تواند شما را به بیماری های جدی تری مبتلا کند. بنابراین به محض مشاهده علائم قارچ در ناخن ها باید سریعا به پزشک متخصص مراجعه کنید. پزشک با معاینه و گاها آزمایش قسمتی از آلودگی زیر ناخن به نوع قارچ پی برده و بهترین روش درمان را برای شما تجویز می کند. تشخیص نوع عفونت از مهم ترین مراحل درمان این بیماری می باشد.

 

روش های مختلف درمان قارچ ناخن بدون لیزر

پیش از آن که به توضیح و معرفی روش لیزر قارچ ناخن برای درمان این بیماری بپردازیم باید درمان ها و داروهای مختلفی را که پزشکان برای رفع این بیماری تجویز می کنند را بررسی نماییم:

  1. داروهای خوراکی ضد قارچ ناخن:

داروهای مختلفی مانند تربینافین و ایتروکونازول دارای تاثیر بسیار زیادی در درمان این بیماری می باشند. به مصرف این داروها به مرور زمان ناخن جدیدی به دور از عفونت رشد کرده و به آرامی جایگزین ناخن آلوده به قارچ می شود. این درمان بین 6 تا 12 هفته مورد استفاده قرار می گیرد و در صورتی که ناخن جدید به خوبی رشد نکند از بین بردن عفونت نزدیک به 4 ماه زمان می برد.

  1. لاک ناخن:

یکی از روش های دیگر درمان قارچ ناخن استفاده از لاک های درمانی است. این لاک ها روی ناخن قرار گرفته و باعث از بین رفتن عفونت می شوند. توجه داشته باشید که برای این کار باید ابتدا لاک قبلی را با الکل و دستمال پاک کرده و سپس لاک جدید را بزنید. این روش نزدیک به یک سال زمان می برد.

  1. استفاده از کرم:

چنان چه قصد نداشته باشید که از روش لیزر قارچ ناخن استفاده کنید می توانید از کرم های درمانی بهره ببرید. برای استفاده از این کرم ها باید دست خود را خیس کرده و انگشتان خود را به کرم آغشته نمایید.

  1. برداشتن ناخن آسیب دیده:

 در صورتی که بیماری رشد کند و نتوان آن را کنترل کرد باید ناخن را برداشته تا ناخن جدید جای آن رشد کند.

لیزر قارچ ناخن پا

 بهترین روش درمان لیزر قارچ ناخن

با توجه به توضیحات داده شده روش های ذکر شده معمولا زمان زیادی می برند و باعث رنجش فرد بیمار نیز می شوند. برای مثال برداشتن ناخن بسیار دردناک بوده و رشد مجدد ناخن نیز حدود یک سال طول می کشد. این زمان بسیار طولانی بوده و در مواردی که بیماری همراه با درد باشد این موضوع باعث رنج بیمار می شود. به همین دلیل پزشکان و متخصصین روش جدیدی را برای درمان این بیماری در نظر گرفته اند. این روش درمان لیزر قارچ ناخن نام دارد و طبق آمار و تحقیقات تاثیر بسیار زیادی روی درمان افراد دارد. در این روش از لیزرهای دی اکسید کربن و کرم های ضد عفونت قارچی به صورت ترکیبی استفاده شده و باعث درمان قارچ ناخن می شود.

با توجه به توضیحات داده شده کدام روش برای درمان قارچ ناخن موثرتر است؟ آیا شما از روش لیزر قارچ ناخن استفاده می کنید؟ لطفا نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.