جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

لیزر جای جوش

لیزر جای جوش

مردم در طول زندگی با مشکلات مختلف پوستی مواجه می شوند که جوش یکی از شایع ترین آن ها است. ممکن است برای شما پیش آمده باشد که با دست کشیدن به صورت و یا در آینه متوجه جوش روی صورت خود شوید. جوش های روی صورت در دوران نوجوانی به اوج خود رسیده و پس از محو شدن لکه هایی را روی صورت به جا می گذارند. این لکه ها تا پایان عمر همراه ما هستند و یکی از مهم ترین دغدغه های مردم رفع این لکه ها می باشد. امروزه روش های مختلفی برای حذف این لکه ها ایجاد شده است که یکی از بهترین آن ها استفاده از لیزر است. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره لیزر جای جوش ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

انواع مختلف جوش

پیش از آن که به توضیح لیزر جای جوش باید بدانید انواع مختلف جوش به چه صورت است؟ همانطور که بیشتر شما می دانید، جوش ها انواع مختلفی دارند. دلیل اصلی ایجاد جوش روی صورت تغییرات هورمونی است که توسط هورمون های آندروژن انجام می شود. هورمون ها در دوران جوانی و نوجوانی فعال شده و حساسیت به این هورمون ها همراه با باکتری های سطح پوست و غدد چربی باعث ایجاد انواع مختلف جوش روی صورت و بدن می شود. البته باید در نظر داشته باشید که انسان به دلایل مختلف مانند استرس، آلودگی هوا، دوران قاعدگی و مواردی از این دست جوش می زند. انواع جوش به شرح زیر هستند:

  1. سرسیاه: این جوش ها در واقع چربی های اضافی سطح پوست و سلول های مرده آن است که منافذ پوست را مسدود می کند.
  2. سرسفید: چربی ها و سلول های مرده باعث ایجاد جوش های سرسفید می شوند.
  3. پاپول: به برآمدگی های قرمز یا صورتی رنگ روی پوست پاپول گفته می شود که معمولا ملتهب هستند.
  4. چرکی: این جوش ها شباهت زیادی به جوش های سرسفید دارند با این تفاوت که اطرافشان قرمز است.
  5. ندول: این جوش ها بسیار بزرگ و دردناک بوده و در عمق پوست قرار دارند.
  6. کیست: این جوش ها دارای چرک بسیار زیادی هستند و باعث ایجاد زخم و اسکار روی پوست می شوند.

انواع مختلف جوش

لیزر جای جوش و انواع آن

از زمان ابداع لیزر تا به امروز انسان توانسته است از این اشعه در زمینه های مختلف استفاده کند. یکی از کاربردهای بی نظیر اشعه لیزر در پزشکی از بین بردن جای جوش های قدیمی است. با اینکه لیزر نمی تواند به صورت صد درصد تمام لکه های روی صورت را از بین ببرد اما این درمان می تواند جای جوش های قدیمی را به حداقل رساند و باعث شفافیت صورت شود. در لیزر جای جوش با متمرکز کردن نور روی پوست می توان جای جوش و اسکار را از روی صورت از بین برده و سلول ها و بافت های سالم را با تحریک، جایگزین بافت های از بین رفته کرد. در این روش گرمای ناشی از لیزر به لایه میانی پوست نفوذ کرده و با افزایش خونرسانی و تحریک کلاژن سازی باعث جوانسازی آن نیز می شود.

همانطور که گفته شد جوش انواع مختلفی دارد اما جای جوش ها روی صورت معمولا یک شکل هستند. برای از بین بردن جای جوش با لیزر روش های مختلفی وجود دارد. لیزر جای جوش به طور کلی به دو دسته تقسیم می شود:

  1. تخریبی: این روش ها از بین بردن جای جوش از لیزر اربیوم YAG و لیزر کربن دی اکسید استفاده می کنند. روش های تخریبی مانند یک لایه بردار عمل کرده و لایه سطحی آسیب دیده پوست را از بین می برند. قرمزی ناشی از روش های تخریبی بین 3 تا 10 روز باقی می مانند.
  2. غیرتخریبی: در این روش ها از اشعه مادون قرمز برای از بین بردن جای جوش استفاده می کنند. روش های غیرتخریبی با ایجاد گرما در ناحیه آسیب دیده باعث کلاژن سازی و رشد بافت های جدید می شوند.

بیشتر بخوانید: لیزر فراکشنال co2 برای ترک پوست

لیزر فرکشنال یکی از انواع لیزر جای جوش است که برای از بین بردن آکنه های بزرگ و ناهموار مورد استفاده قرار می گیرد. این لیزر توانایی بسیاری در از بین بردن اسکارها و ناهمواری های پوست داشته و موجب صافی آن می شود. لیزر فرکشنال همچنین در از بین بردن لکه های تیره رنگ پوستی نیز تا حد زیادی موثر است. این روش که زیرمجموعه روش های تخریبی است با نفوذ به لایه سطحی و میانی پوست ضمن حذف لایه های آسیب دیده، با افزایش کلاژن سازی باعث جایگزینی بافت های جدید نیز می شود. روش لیزر فرکشنال علاوه بر موارد نام برده توانایی بسیاری در شفافیت و جوانسازی پوست داشته و بسیاری از مردم برای رفع چین و چروک های صورت خود از آن استفاده می کنند. نتایج این روش یک هفته پس از جلسه درمان  قابل مشاهده می باشند.

لیزر فرکشنال

لیزر جای جوش؛ روش IPL

یکی دیگر از انواع لیزر جای جوش روش لیزر پالسی IPL می باشد. این روش بی نظیر یکی از روش های پرطرفدار از بین بردن جای جوش می باشد. IPL بیشتر برای از بین بردن اسکارهای جزئی و لکه های قرمز ناشی از جوش مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش برای شناسایی رنگدانه های تیره رنگ و لکه های قرمز ناشی از جوش یک نور پالسی کالیبره شده به سطح پوست تابیده می شود. این نور یا اشعه لیزر به درون پوست نفوذ کرده و مشکلات پوستی را از ریشه برطرف می کند. برای آن که در روش IPL به نتیجه مطلوب باید 3 تا 6 جلسه با فواصل سه هفته به مراکز لیزردرمانی مراجعه نمایید.

لیزر PDL 

در میان روش های مختلف لیزر جای جوش روش PDL یکی از روش های پراستفاده می باشد. اما لیزر PLD چیست؟ در این روش بی نظیر یک پرتوی نور متمرکز را به پوست می تابانند. پرتوی تابیده شده سلول های آسیب دیده پوست را هدف گرفته و تبدیل به انرژی گرمایشی می شود. گرمای ناشی از اشعه باعث بهبود جای زخم، جوش و اسکار روی پوست شما می شود. این روش نیز از روش های تخریبی محسوب می شود و نتایج خوب آن باعث شده تا بسیاری از مردم از آن استفاده کنند. برای آن که در این روش به نتیجه دلخواه برسید معمولا باید بین 1 تا 3 جلسه به مرکز مورد نظر مراجعه کنید. در این روش جوش های التهابی پس از 12 هفته به طرز چشم گیری بهبود می یابند.

لیزر جای جوش؛ لیزر اربیوم

اگر قصد دارید بیشتر لکه های تیره رنگ ناشی از جوش ها را از روی پوست خود حذف کنید می توانید از لیزر اربیوم استفاده کنید. این روش یکی از بهترین روش های لیزر جای جوش است که به تبخیر بافت ها و سلول های آسیب دیده می پردازد. همچنین گرمای ناشی از این لیزر باعث خونرسانی بهتر و تحریک کلاژن سازی در لایه میانی پوست شده که در نهایت منجر به شفافیت پوست می شود. روش اربیوم از روش های تخریبی محسوب شده و عوارض آن نسبت به روش ها غیرتخریبی بیشتر است. این روش بی نظیر بافت های آسیب دیده را تخریب کرده و با تحریک لایه میانی باعث جایگزینی بافت های سالم به جای بافت های آسیب دیده می شود. شما می توانید نتایج دلخواه خود را پس از دو تا سه هفته از درمان مشاهده کنید. در این مدت کلاژن سازی انجام شده و پوست ترمیم پیدا می کند.

لیزر جای جوش اربیوم

سخن پایانی

اگر جای جوش های دوران بلوغ هنوز روی صورت شماست و نمی توانید با آن ها کنار بیایید، چرا از روش های درمانی جدید برای از بین برد این لک ها استفاده نمی کنید؟ روش های زیادی برای از بین بردن جای زخم و آکنه به وجود آمده اند که استفاده از لیزر از بهترین آن ها می باشد. این روش درمانی موثر در تمامی کلینیک های معتبر پوست و مو انجام می شود. برای بهره مندی از این روش کافی است با شماره های تماس موجود در صفحه اصلی تماس بگیرید.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.