جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

لیزر تاتو چگونه است؟

لیزر تاتو

امروزه تاتو زدن یکی از اعمال رایج در جامعه محسوب می‌شود که بیشتر مردم به انجام آن می‌پردازند. افراد در هر سنی اقدام به تاتو زدن کرده و طرح‌هایی را روی بخش‌های مختلف بدن و صورت خود پیاده سازی می‌کنند. متاسفانه تمام افرادی که تاتو زده‌اند از تصمیم خود راضی نبوده و بیش از 25 درصد آن‌ها از انجام تاتو پشیمان هستند. در زمان گذشته تاتو دائمی بوده و هیچ راهی برای از بین بردن آن وجود نداشت. اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی می‌توان تاتو را از بین برد. اگر شما نیز جزو 25 درصدی هستید که از تاتوهای خود پشیمان شده‌اید، می‌توانید از روش لیزر تاتو برای حذف آن بهره ببرید. این روش یک روش بی نظیر برای از بین بردن تاتو است که ما در این مقاله قصد داریم به توضیح آن بپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

چرا تاتو دائمی است؟

پیش از آنکه بخواهیم به توضیح لیزر تاتو بپردازیم باید بدانید چرا تاتو دائمی می‌باشد؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت رنگ‌هایی که در تاتو استفاده می‌شود دارای ساختار سخت فیبری بوده و به لایه میانی پوست نفوذ می‌کند. این رنگ‌ها در لایه میانی مستقر شده و تنها راه از بین بردن آن تأثیر روی بافت اطراف تاتو می‌باشد. پیش از آنکه انسان به تکنولوژی اشعه لیزر دست پیدا کند، پزشکان با برداشتن لایه رنگ شده پوست و جراحی آن به حذف تاتو می‌پرداختند. همچنین برای اینکار می‌توان از  روش‌های دیگر مانند لایه برداری با استفاده از نمک دریایی، ترکیبات شیمیایی و… نیز بهره برد. البته باید در نظر داشته باشید که این روش‌ها بسیار دردناک بوده و عوارض جدی و جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: پاک کردن تاتو

لیزر تاتو چیست و چگونه انجام می‌شود؟

همانطور که گفته شد تنها روش امن حذف تاتو از روی پوست استفاده از لیزردرمانی می‌باشد. پزشکان امروزه توانسته‌اند از اشعه لیزر که یک اشعه پرکاربرد در علم پزشکی می‌باشد برای حذف تاتوها استفاده کنند. لیزر تاتو یک روش کم خطر برای حذف تاتو از لایه میانی پوست می‌باشد که با تابیدن اشعه لیزر به سطح پوست انجام می‌شود.

لیزر تاتو چگونه است؟

در این روش بی نظیر پزشکان اشعه لیزر را به سطح پوست تابیده و این اشعه به نفوذ به عمق پوست توسط رنگدانه های پوست جذب می‌شود. زمانی که این اشعه به رنگدانه های پوست برخورد می‌کند باعث در هم شکستن آن‌ها می‌شود. در بیشتر تاتوها از رنگدانه های سیاه استفاده می‌شود. طول موج اشعه لیزر طوری طراحی شده است تا به صورت کامل جذب این رنگدانه ها شود. پس از این مرحله رنگدانه ها از هم شکسته و تاتو به صورت کامل پاک می‌شود.

برای لیزر تاتو چه باید کرد؟

یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما ایجاد شده باشد این است که برای لیزر تاتو چه اقداماتی لازم است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت اولین قدم برای اینکار پیدا کردن یک کلینیک حرفه‌ای و مدرن می‌باشد. برای پیدا کردن یک کلینیک حرفه‌ای و مدرن شما باید به بررسی اعتبار کلینیک‌ها پرداخته و بهترین مرکز را برای پاک کردن تاتوهای خود انتخاب کنید. پس از پیدا کردن کلینیک مناسب، شما باید ویزیت شوید. در این مرحله یک پزشک متخصص پوست با تجربه شروع به بررسی تاتوی شما کرده و به ارزیابی محل تاتو، رنگ آن و… می‌پردازد. پزشک متخصص پس از بررسی تاتو و توضیح روند انجام پاک کردن تاتو، با توجه به سن و نوع پوست شما بهترین روش برای حذف تاتو با لیزر را به شما پیشنهاد می‌دهد.

بیشتر بخوانید: مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس

لیزر تاتو با کیوسوئیچ

یکی از بهترین دستگاه‌ها برای لیزر تاتو استفاده از دستگاه لیزر کیوسوئیچ می‌باشد. بر خلاف دیگر دستگاه‌های لیزر، کیوسوئیچ به معنای یک تکنولوژی خاص نیست بلکه نمایانگر یک قابلیت درون این دستگاه لیزر می‌باشد. دستگاه‌هایی که دارای این قابلیت هستند، توانایی فرستادن یک پالس قدرتمند لیزر را به پوست دارند. انرژی این پالس به شدت بالا بوده و سریعاً از طریق رنگدانه ها جذب می‌شود.

دستگاه‌های لیزردرمانی کیوسوئیچ اشعه لیزر را وارد لایه میانی پوست کرده و رنگدانه های جوهر را منفجر می‌کنند. البته این کیوسوئیچ دارای کاربردهای دیگری مانند درمان قارچ ناخن، رفع لکه‌های پوستی مانند ماه گرفتگی، برطرف کردن ضایعات عروقی و برداشت خال می‌باشد. از این لیزر می‌توان برای جوانسازی پوست نیز استفاده کرد.

لیزر تاتو با کیوسوئیچ

انواع لیزر تاتو کیوسوئیچ

یکی از نکاتی که هنگام لیزر تاتو باید به آن توجه داشته باشید رنگ پوست و رنگ جوهر تاتو می‌باشد. همانطور که می دانید کیوسوئیچ یک قابلیت بوده و یک نوع لیزر خاص نیست. بنابراین هر دستگاه لیزری که دارای قابلیت تولید پالس قدرتمند و سریع اشعه لیزر باشد، کیوسوئیچ نامیده می‌شود. لیزرهایی که برای پاک کردن تاتو مورد استفاده قرار می‌گیرند، شباهت بسیاری به لیزرهای حذف موهای زائد دارند. برخی از لیزرهای پرکاربرد کیوسوئیچ به شرح زیر هستند:

  1. لیزر ان دی یاگ کیوسوئیچ: این لیزر بیشتر برای جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این لیزر می‌توان برای طیف وسیعی از تاتوها با رنگ‌های مختلف استفاده کرد.
  2. لیزر روبی: از این لیزر می‌توان برای تاتوهای رنگ روشن مانند سبز و آبی آسمانی و تاتوهای کم رنگ‌تر استفاده کرد.
  3. لیزر الکساندریت: این لیزر برای از بین بردن لکه‌های قهوه‌ای و تیره رنگ اسکار، ماه گرفتگی، تاتوهای با جوهر مشکی و خالکوبی به رنگ‌های آبی و سبز بسیار مناسب است.

تعداد جلسات لازم برای لیزر تاتو

یکی از مهمترین سوالاتی که ممکن است برای شما ایجاد شود این است که تعداد جلسات لازم برای لیزر تاتو به چه صورت است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت می دانید که پاک کردن تاتو با لیزر مانند لیزر موهای زائد در یک جلسه قابل انجام نبوده و نیاز به جلسات مختلف دارد. تعداد جلسات مورد نیاز برای این روش بی نظیر برای هر فرد متفاوت بوده و به عوامل بسیاری بستگی دارد. یکی از مهمترین عوامل در تعداد جلسات لیزردرمانی رنگ پوست فرد می‌باشد. افرادی که پوست‌های تیره‌ای دارند تاثیرگذاری لیزر برای آن‌ها کمتر بوده و نیاز به تعداد جلسات بیشتری برای درمان دارند.

همچنین مواردی مانند سن فرد، جنس پوست، نوع تاتو، وسعت تاتو و… در مشخص کردن تعداد جلسات درمان مؤثر می‌باشند. پزشکان در جلسه مشاوره به بررسی این موارد پرداخته و تعداد جلسات مورد نیاز برای پاک کردن تاتوی شما را تخمین می‌زنند.

عوارض لیزر تاتو

بسیاری از افراد تصور می‌کنند اشعه لیزر برای پوست خطرناک بوده و ممکن است مشکلاتی را برای انسان ایجاد کند. اما این تصور کاملاً اشتباه است و نباید درباره اشعه لیزر احساس نگرانی داشته باشید. بی خطر بودن اشعه لیزر باعث شده است تا روش لیزر تاتو یک روش امن و بی خطر برای پاک کردن تاتوها باشد. خطرات و عوارض جانبی این روش از بسیاری از روش‌های حذف تاتو مانند لایه برداری و جراحی کمتر بوده و به همین دلیل توانسته توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کند. در لیزر درمانی، اشعه لیزر به صورت انتخابی به تخریب رنگدانه ها می‌پردازد.

عوارض لیزر تاتو

در این روش اشعه لیزر رنگدانه های تاتو را به صورت انتخابی هدف گرفته و به حذف تاتوی شما می‌پردازد. با این حال تجربه برخی از عوارض پس از لیزردرمانی برای حذف تاتو طبیعی می‌باشد. این عوارض به شرح زیر هستند:

  • یکی از عوارضی که ممکن است بعد از لیزر تاتو با آن مواجه شوید قرمزی پوست در محل درمان است که پس از مدتی از بین می‌رود.
  • در برخی از موارد افراد ممکن است در محل درمان دچار تورم و سوزش شوند که این عارضه نیز طبیعی بوده و پس از مدتی از بین می‌رود.

برای کاهش عوارض می‌توانید از کمپرس سرد استفاده کنید.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.