جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

خوابیدن بعد از کاشت ابرو

خوابیدن بعد از کاشت ابرو

در میان اعضای صورت ابروها تأثیر زیادی در زیبایی افراد دارند. یک صورت را بدون ابرو تصور کنید. موهای ابرو در به جلوه بخشیدن به چشم‌ها نیز تأثیر بسیار زیادی دارند. متاسفانه موهای ابرو نیز مانند موهای دیگر نقاط بدن دچار ریزش شده و این ریزش تا کاهش تراکم آن‌ها ادامه دارد. در زمان گذشته ریزش ابروها تنها به علت افزایش سن اتفاق می افتاد، اما امروزه به علت سبک زندگی انسان مدرن، ابروها در سنین جوانی نیز دچار کاهش تراکم می‌شوند. پزشکان برای رفع این مشکل به ابداع روش‌هایی پرداخته‌اند که یکی از بهترین آن‌ها استفاده از روش کاشت ابرو می‌باشد. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره این روش و خوابیدن بعد از کاشت ابرو ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

کاشت ابرو

پیش از آنکه به توضیح مسائل مهم در خوابیدن بعد از کاشت ابرو بپردازیم باید بدانید کاشت ابرو چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت روش کاشت ابرو یکی از روش‌های بسیار حرفه‌ای برای زیباسازی و افزایش تراکم ابروها است که در آن از فولیکول‌ها استفاده می‌شود. در این روش بی نظیر پزشکان فولیکول‌های مو را که ارگان‌های حیاتی مو هستند، از نقاط مختلف برداشت کرده و در ناحیه ابروها می‌کارند. یکی از مهمترین مزایای این روش طبیعی بودن نتایج آن می‌باشد.

در این روش فولیکول‌ها از بدن خود بیمار برداشت شده و قبل از کاشت مسائل مختلفی مانند جنس ابرو، رنگ ابرو، زاویه ابروها و… مورد بررسی فرار گرفته می‌شود. با اینکه برخی از خانم‌ها روش‌هایی مانند تاتو و هاشور را ترجیح می‌دهند باید گفت، کاشت ابرو در میان روش‌های زیباسازی و فرم دهی به ابروها بهترین می‌باشد. زیرا نتایج این روش علاوه بر طبیعی بودن، دائمی است. البته توجه داشته باشید که کلینیک زیبایی تأثیر بسیاری در نتایج این روش خواهد داشت. بنابراین سعی کنید پیش از کاشت به انتخاب بهترین کلینیک زیبایی بپردازید.

بیشتر بخوانید:چند وقت بعد از کاشت ابرو می‌توان باردار شد؟

عوارض بعد از کاشت ابرو

با توجه به توضیحاتی که داده شد کاشت ابرو یک جراحی است که پس از آن باید به انجام مراقبت‌هایی بپردازید. نحوه خوابیدن بعد از کاشت ابرو نیز در عوارض این روش مؤثر می‌باشد. با اینکه طبق نظر بسیاری از پزشکان متخصص کاشت ابرو یک روش بی خطر برای فرم دهی به ابروها است اما نمی‌توان عوارض آن را نادیده گرفت.

عوارض بعد از کاشت ابرو

از جمله عوارضی که در این روش تجربه می‌کنید التهاب و قرمزی در محل کاشت می‌باشد. این عارضه خطرناک نبوده و پس از گذشت چند ساعت از درمان به طور کامل برطرف می‌شود. در برخی از موارد افراد ممکن است کبودی و خون مردگی را در محل درمان مشاهده کنند. این عارضه نیز خطرناک نیست و پس از گذشت چند روز برطرف می‌شود. در صورتی که پس از درمان احساس سوزن سوزن شدن داشتید، به علت اثر داروی بی حسی موضعی می‌باشد. پس از برطرف شدن اثر دارو، این عارضه نیز به طور کامل برطرف خواهد شد. به طور کلی عوارض کاشت ابرو خطرناک نیستند و شما با رعایت نکات محدودی می‌توانید به راحتی به بهبودی سریع آن‌ها کمک کنید.

تاثیر نحوه خوابیدن بعد از کاشت ابرو در ایجاد تورم

یکی از مهمترین سوالاتی که ممکن است برای شما ایجاد شده باشد این است که تأثیر نحوه خوابیدن بعد از کاشت ابرو روی تورم و التهاب ناشی از کاشت به چه صورت است؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت در روش کاشت ابرو دلیل التهاب ایجاد شده پس از کاشت دو عامل مختلف می‌باشد. اولین عامل ایجاد التهاب پس از کاشت ابرو، مواد بی حس کننده هستند. این مواد پس از تزریق به ناحیه ابرو به علت جاذبه به سمت پایین رفته و در پشت پلک‌ها قرار می‌گیرند. دومین عامل ایجاد التهاب خونریزی جزئی زیر پوستی می‌باشد. این خونریزی در پوست‌هایی که خاصیت ارتجاعی کمتری دارند و دچار شلی شده‌اند، باعث التهاب بیشتر می‌شود.

با توجه به توضیحاتی که درباره دلایل ایجاد التهاب بعد از کاشت ابرو ارائه شد، باید بدانید که نحوه خوابیدن تاثیری در ایجاد و یا عدم ایجاد التهاب پس از درمان ندارد. البته مراقبت‌هایی در این خصوص توصیه می‌شود که در ادامه مطلب به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: کاشت ابرو درد داره؟

نحوه خوابیدن بعد از کاشت ابرو به چه صورت است؟

پس از توضیحاتی که درباره تأثیر خوابیدن بعد از کاشت ابرو روی التهاب ابروها ارائه شد، باید بدانید نوع خوابیدن به هیچ عنوان باعث کاهش و یا افزایش التهابات ناشی از کاشت نمی‌شود. اما به صورت کلی طبق توصیه پزشکان کشیدن چیزی روی ابرو به مدت یک هفته بعد از کاشت ممنوع است. از آنجایی که در خواب انسان کنترلی روی حرکات خود ندارد، نحوه خوابیدن می‌تواند تأثیر بسیاری در نتایج کاشت ابرو داشته باشد.

نحوه خوابیدن بعد از کاشت ابرو به چه صورت است؟

پزشکان توصیه می‌کنند به مدت یک هفته بعد از کاشت، طوری بخوابید که فشاری روی ابروها وارد نشود. زیرا فولیکول‌های کاشته شده در ابرو هنوز به استحکام لازم نرسیده‌اند. فشار روی ابروها باعث خارج شدن فولیکول‌ها از محل کاشت و عدم نتیجه بخشی کاشت ابرو می‌شود. به مدت یک هفته بعد از کاشت ابرو به رعایت مراقبت‌های زیر هنگام خواب بپردازید:

  • در طول این مدت سعی کنید به صورت طاق باز یا به کمر بخوابید.
  • با قرار دادن دو بالشت به جای یک بالشت از غلتیدن به دو طرف جلوگیری کنید.
  • برای جلوگیری از غلتیدن به پهلو می‌توانید از دو بالشت در سمت راست و چپ بدن قرار دهید.
  • اگر احتمال می‌دهید که به صورت ناخودآگاه در زمان خواب ابروهای خود را بخارانید، حتماً ناخن‌های دست خود را کوتاه کنید.
  • شما می‌توانید برای کاهش احتمال خاریدن ابروها، از قرص‌های ضد خارش استفاده نمایید.
  • برای کاهش فشار روی قسمت اهدا و بخیه‌های این ناحیه، می‌توانید به جای بالشت از گردنی استفاده کنید.

چرا خوابیدن بعد از کاشت ابرو اهمیت دارد؟

از مهمترین سوالاتی که ممکن است برای شما ایجاد شده باشد این است که چرا خوابیدن بعد از کاشت ابرو اهمیت دارد؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت انسان در طول 24 ساعت، حداکثر 8 ساعت می‌خوابد. در طول خواب انسان روی حرکات خود کنترل نداشته و باید بتواند از وارد کردن آسیب به فولیکول‌های کاشته شده جلوگیری کند. همانطور که گفته شد فولیکول‌های کاشته شده در این روش به مدت چندین روز بسیار ضعیف هستند.

این فولیکول‌ها باید بتوانند در پوست استحکام پیدا کرده و برای رشد آماده شوند. هرگونه فشار و یا آسیب رساندن به ابروها باعث بروز مشکل در این فولیکول‌ها و عدم رشد آن‌ها می‌شود. در طول دوران نقاهت بعد از کاشت، افراد باید با رعایت برخی مراقبت‌ها باعث خونرسانی بهتر به ابروها و رشد مناسب فولیکول‌ها شود. بنابراین نحوه خوابیدن صحیح پس از این روش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

چرا خوابیدن بعد از کاشت ابرو اهمیت دارد؟

نکات مهم بعد از کاشت ابرو چیست؟

پس از توضیحاتی که درباره نحوه خوابیدن بعد از کاشت ابرو ارائه شد باید بدانید نکات بسیاری هستند که با رعایت آن‌ها می‌توانید در نتیجه کاشت مؤثر باشید. نکات مهمی که بعد از کاشت ابرو باید به آن‌ها اهمیت دهید به شرح زیر هستند:

  • می دانید که موهای برای رشد نیاز به مواد مغذی دارند. بنابراین پس از کاشت ابرو باید تغذیه مناسبی داشته باشید تا فولیکول‌ها رشد مناسبی داشته باشند.
  • به مدت دو روز از شستشوی صورت خود بپرهیزید. اینکار باعث آسیب به فولیکول‌ها می‌شود.
  • حداقل به مدت یک هفته سر خود را بالاتر از بدن قرار داده و به صورت طاق باز بخوابید.
  • از مصرف دخانیات و الکل به مدت حداقل دو هفته به شدت خودداری کنید.
  • سعی کنید به هیچ عنوان به ابروها فشار وارد نکنید.
  • از کندن و یا دستکاری زخم‌ها و پوسته پوسته‌های ابرو خودداری نمایید.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.