جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

خطرات کاشت ابرو

خطرات کاشت ابرو

اعضای صورت تأثیر بسیاری در زیبایی افراد دارند و بروز هرگونه مشکل در یکی از آن‌ها باعث از دست رفتن زیبایی و اعتماد به نفس می‌شود. یکی از اعضای صورت که شاید در ظاهر بی اهمیت به نظر برسد ابرو می‌باشد. برای آنکه بتوانید به اهمیت ابروها در زیبایی صورت پی ببرید، فقط کافی است تا لحظه چهره خود را بدون ابرو تصور کنید. متاسفانه موهای ابرو نیز مانند موهای سر دچار ریزش شده و تراکم خود را از دست می‌دهند. این کاهش تراکم باعث از بین رفتن زیبایی آن‌ها و در نهایت ایجاد ظاهری ناخوشایند در افراد می‌شود. پزشکان متخصص امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی توانسته‌اند روش‌های مختلفی را برای فرم دهی به ابروها ایجاد کنند که یکی از بهترین آن‌ها روش کاشت می‌باشد. ما در این مقاله قصد داریم ضمن توضیح درباره این روش، به معرفی خطرات کاشت ابرو بپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

مراحل کاشت ابرو

قبل از معرفی خطرات کاشت ابرو باید توضیحاتی را درباره این روش ارائه دهیم. اما روش کاشت ابرو چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت پزشکان توانسته با پیشرفت علم و تکنولوژی به پیوند فولیکول‌ها بپردازند. فولیکول‌ها که ارگان‌های حیاتی مو هستند، در روش کاشت مو از نقاط مناسب برداشت شده و به ابروها پیوند زده می‌شوند.

با اینکه همچنان بسیاری از خانم‌ها روش‌های تاتو و هاشور را به کاشت ترجیح می‌دهند، باید گفت کاشت ابرو از روش‌های بی نظیر برای جلوگیری از ریزش و افزایش تراکم موهای ابرو می‌باشد. نتایج این روش دائمی بوده و بر خلاف دو روش نام برده نیاز به تمدید ندارد. همچنین در این روش به علت استفاده از فولیکول‌ها شما شاهد رشد مجدد مو در ابروها هستید. بنابراین نتایج این روش طبیعی‌تر از دیگر روش‌ها می‌باشد. به طور کلی روش کاشت ابرو در سه مرحله زیر انجام می‌شود:

  1. در اولین مرحله از کاشت ابرو پزشکان متخصص به طراحی یک مدل مناسب ابرو برای بیمار می‌پردازند. این مرحله در جلسات پیش از کاشت انجام شده و پزشکان با بررسی نوع ابروها و بانک مو، یک طرح مناسب را برای ابروهای بیمار در نظر می‌گیرند.
  2. مرحله دوم از کاشت در جلسه درمان انجام می‌شود. در این مرحله محل برداشت فولیکول‌ها یا محل اهدا و ناحیه ابروها را با استفاده از بی حسی موضعی بی حس می‌کنند. پس از بی حس شدن این نواحی، پزشکان با استفاده از ابزارهای مخصوص به برداشت گرافت ها می‌پردازند. این برداشت ممکن است با روش‌های مختلفی انجام شود.
  3. در آخرین مرحله از کاشت جراح شروع به ایجاد برش‌های ظریفی روی ابرو می‌کند. پس از ایجاد این برش‌ها، پزشکان فولیکول‌ها را با استفاده از ابزار مخصوص و میکروسکوپ در این برش‌ها قرار می‌دهند. توجه داشته باشید که اینکار باید با نهایت دقت و مهارت انجام شود.

مراحل کاشت ابرو

قرمزی پوست از عوارض و خطرات کاشت ابرو

یکی از عوارض و خطرات کاشت ابرو قرمزی و التهاب پوست پس از درمان می‌باشد. به طور کلی انتظار می‌رود که به مدت 3 الی 4 روز پس از جراحی محل ابرو و اطراف آن دچار التهاب و قرمزی شود. این عارضه ممکن است با جوش و لکه‌های قرمز رنگ ریزی نیز همراه باشد. التهاب و قرمزی پوست را می‌توان از عوارض رایج و طبیعی پس از کاشت ابرو در نظر گرفت که پس از گذشت چند روز از درمان برطرف می‌شود.

بنابراین این عارضه طبیعی بوده و نباید درباره آن احساس نگرانی داشته باشید. در صورتی که این قرمزی پس از گذشت چند روز از جراحی برطرف نشد باید با پزشک خود در اینباره مشورت کنید. پزشک متخصص پس از معاینات لازم به تجویز یک راه حل برای برطرف شدن این التهاب می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: خونریزی بعد از کاشت ابرو

خونریزی بعد از عمل کاشت ابرو

خطر خونریزی را می‌توان یکی از خطرات کاشت ابرو را در نظر گرفت که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. با اینکه کاشت ابرو امروزه با روش‌های متنوع و مدرنی انجام می‌شود اما همچنان یک جراحی محسوب می‌شود. احتمال خونریزی در این جراحی بسیار زیاد بوده و به همین دلیل پزشکان این عارضه را طبیعی می‌دانند. پزشکان برای جلوگیری از این مشکل مراقبت‌هایی را توصیه می‌کنند که یکی از مهمترین آن‌ها عدم مصرف داروهای رقیق کننده خون می‌باشد.

مصرف داروهایی مانند آسپیرین و داروهای غیر استروئیدی می‌توان باعث رقیق شدن خون و افزایش خطر خونریزی در حین و بعد از این عمل شود. البته در برخی از مواقع با رعایت این مراقبت‌ها نیز خونریزی اتفاق می افتد. در صورت مواجه شدن با این مشکل بهتر است گاز استریل را روی محل خونریزی گذاشته و به مدت 5 دقیقه نگه دارید. در صورتی که خونریزی متوقف نشد، باید با پزشک خود تماس بگیرید.

خونریزی بعد از عمل کاشت ابرو

خارش محل کاشت

از جمله عوارضی که می‌تواند از خطرات کاشت ابرو نیز محسوب شود، خارش ابروها بعد از جراحی می‌باشد. بیشتر افراد پس از درمان به دلایل مختلفی دچار احساس خارش در ابروها می‌شوند. علت اصلی ایجاد این احساس در محل درمان یک واکنش طبیعی بدن برای ترمیم زخم‌ها می‌باشد. همچنین بدن فولیکول‌های کاشته شده را به عنوان یک جسم خارجی در نظر گرفته و به همین دلیل به تولید هیستامین در ناحیه درمان می‌پردازد.

این عارضه بسیار طبیعی بوده و در صورت رعایت مراقبت‌ها هیچگونه خطری را به همراه نخواهد داشت. اما در صورتی که پس از کاشت ابرو به خاراندن ابروها بپردازید، فولیکول‌های کاشته شده دچار ریزش می‌شوند. بنابراین دست زدن به ابروها پس از کاشت خطر ریزش فولیکول‌ها را به همراه دارد و در نهایت موجب عدم نتیجه بخشی جراحی کاشت می‌شود. شما می‌توانید برای رفع خارش ابروها از قرص آنتی هیستامین و سیتریزین استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: چند وقت بعد از کاشت ابرو می‌توان باردار شد؟

بروز عفونت بعد از کاشت ابرو

یکی از خطرات کاشت ابرو که باید به آن توجه خاصی داشته باشید خطر بروز عفونت می‌باشد. همانطور که می دانید در طول این جراحی پزشکان برش‌هایی را در نواحی اهدا و کاشت ایجاد می‌کنند. در صورتی که این برش‌ها به خوبی ضدعفونی نشوند، احتمال بروز عفونت افزایش پیدا می‌کند. پزشکان برای جلوگیری از این خطر پس از درمان ابروها را با آنتی بیوتیک های موضعی می‌پوشانند. همچنین پزشک پس از جراحی به تجویز آنتی بیوتیک برای بیمار می‌پردازد. البته باید در نظر داشته باشید که شرایط بیماران با یکدیگر متفاوت بوده و پزشکان با توجه به شرایط بیمار به تجویز دارو می‌پردازد.

بروز عفونت بعد از کاشت ابرو

خطرات کلینیک نامعتبر در کاشت ابرو

یکی از مواردی که در کاشت ابرو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است اعتبار کلینیک زیبایی می‌باشد. عدم اعتبار کلینیک زیبایی می‌تواند خطرات کاشت ابرو را افزایش داده و باعث نتایج غیرطبیعی شود. در ادامه مطلب به توضیح برخی از خطراتی که در کلینیک‌های نامعتبر ایجاد می‌شود خواهیم پرداخت:

  • در صورت نامعتبر بودن کلینیک احتمال رشد سریع و مداوم موهای ابرو پس از کاشت افزایش می‌یابد. بنابراین افراد برای جلوگیری از ظاهر نامرتب ابروها باید به صورت مدام به اصلاح آن‌ها بپردازند. البته در برخی از موارد ممکن است ابروها رشد کمی داشته باشند که این موضوع نیز نگران کننده است.
  • در برخی از مواقع بیمار ممکن است با تفاوت رنگ ابروها با موهای کاشته شده در این ناحیه مواجه شود. این مشکل ناشی از عدم مهارت پزشکان و نامعتبر بودن کلینیک زیبایی می‌باشد. پزشکان باید بهترین محل را برای انتخاب فولیکول‌ها پیدا کنند.
  • در صورتی که کلینیک زیبایی دارای اعتبار کافی نباشد احتمال ایجاد ظاهری ناخوشایند و غیرعادی برای ابروها بسیار زیاد است. در این مواقع فولیکول‌ها در زاویه مناسبی کاشته نشده و رشد آن‌ها باعث کاهش زیبایی صورت می‌شود.

برای یک کاشت ابروی موفق باید بهترین کلینیک را برای درمان انتخاب نمایید.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.